Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

Araber......igen
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 20:06
Hejsa.
Inden i brokker jer eller noget andet, så ved jeg godt at der lige er lavet et indlæg om Arabere. :-)

Der er mange som siger at Araberen er for tynd og derfor "grim" (jeg er selv en af dem), men så var det at jeg tænkte er det selve kroppen i synes er for tynd eller hvad?

Jeg synes at det er gør dem "grimme" er det at de er så tynde ved mulen, som f.eks. den her:

Er det også det i mest lægger mærke til? Eller som gør den "grim"

Hvis man nu ser den her f.eks:

Han er jo ikk tynd om mulen!

Men hvad siger i?
Og nu skal i ikk til at brokke jer, for hver person har SIN mening, så begynd nu ikk at rakke hinanden ned over det her, vel?
Qnuz ~*MiG*~
Livet er farligt - Man dør af det.

Giv ikke op på dine drømme, for så kommer du ingen vejne!
Msn: erika_sabine@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 20:25
at den som har den rigtige form i hovedet og spinkel type, er den rigtige type, som en arber skal være, mine forældrehar selv avlet araber.. og de haved også araber hovedet og typen synes jeg.
og synes det er pænnest....
knuz lisa..
0
0
Svar på denne tråd

heeeeey..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 21:20
jeg sys helt klart os at type 1. er pænest.. de smukke næser er det gør gør dem smukke.. sammen med den flotte spinkle krop..
Deres hoveder er EKSTREM smukke !!

Du har ret.. HVER PERSON HAR SIN MENING.. så man ska ikk blive sur.. og det er jeg heller ikk :-)..
Jeg ville f.eks altid forertrække araber eller anden ædel hest fremfor en islænder og andre plydsdyr.. DET ER MIN MENING !!!
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo
{>
Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
0
0
Svar på denne tråd

okey...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 16:58
hey der....

meget få arabere er måske heller ikke så tynde men de har næsten alle et meget lille hoved og en meget stor bagpart og det er det jeg syndtes gør dem grimme....
men det er selfølgelig forskellig fra pony til pony--.....

knuzzz

C-O-N-N-E-M-A-R-A
ponyere er bare dejligere...
0
0
Svar på denne tråd

Min mening..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 17:28
Jeg ved ikk hvorfor alle nævner islændere i den sammenhæng med "ædle og ikke ælde" ?:-)

Jeg sys bar det handler om at se det ædle i dem..

Det er der jo nogen der ikke kan..

Men sys det er ret ledt at nævne dem der HVER gang man snakker om Arabere, skal man lige nævne, at man forretrækker de ædle typper i forhold til islændere og fjordheste .. 8-)

Men bar MIN mening..

Men kan i ikk godt se det trælse i det for islændere elskerne??

Ikk sur, men sys det er lidt træls.. :(

♥ Rikke & Jalle ♥

(y) VINKÆRGÅRD (y)
Has a speciel place in my heart

0
0
Svar på denne tråd

Øøhhmm
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 20:32
Jeg synes at araber-type 1 er grimme. Jeg kan ikke lide den måde hovedet er formet på. Jeg synes at det er grimt, sådan som det nærmest buer...
Og jeg vil nu også give " *Jalle&Tøffe* " ret, i det med islænderne. Det må da være lidt træls at det altid er islænderne der bliver betragtet som de ikke ædle, lidt klumpede små ponyer. Altså de er ikke ædle, men de er heller ikke klumpede.
De er utrolig dejlige, men jeg er selv gået over til de "almindelige" heste/ponyer, fordi jeg ikke synes det var så fedt at "tøffe" rundt på de små islændere.

Det var bare min mening. Er ikke sur på nogle overhovedet !

~~Skousboe Make My Day II~~
0
0
Svar på denne tråd

ja hved det ikk,
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 21:17
ja jeg har også slev en araber og han er ikk grim... hved ikk hvorfå nogen siger at araber er grimme. ja. nogne af alvs hingsten kan se trydne ud på halsen som denne her

men der er jo fårdi at den står som den står. og ja næsene har et bruk, men det er jo ikke alle har brukket så maget se lige denne araber.

jeg hved godt at det er ligt svært at se, men kik på næsen...
araber er bestemt ikke grimme.
de ser jo du som de gør.
f.eks. fjordhesten er jo også grimme fordi at manen står op og de er jo så lang somme. ja de er lang somme men de er jo som de er og det er araberen også...
så man skal ikke sige at araberen er grimme, men sig at man ikke bryder sig om araben, men tænk på at det kan såre den som har araber at man siger at araber er så grimme.
og tænk på hvis man sage det din pony/hest race er grim og dum..

;-) Rigtige rytter rider araber ;-)
;-) Den bedste springpony hedder Grafik ox ;-)
0
0
Svar på denne tråd

love-grafik
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 16:57
Ikke for at virke sur eller noget, men r ALLE fjordheste langsomme???

Kunne måske være at det kun r dem DU har mødt!!!

Det er PRÆCIS det jeg mener..

Islændere og fjordheste fremstår ALTID som de klundtede og dårlige heste..

HVORFOR DOG DET??

Hvis du har araber kender du ikke racen, og kan derfor ikke kritisere dem..

Har mødt/redet MANGE fjordheste, og det er kun de elevheste jeg har redet (fjordheste) der var dovne.. ;)

Har da også selv haft en fjordhest, og han var MERE en bare frisk..

Så jeg synes det r lidt ledt at såre fjordheste- og islænder folk på den måde.. Som du selv skriver "så man skal ikke sige at araberen er grimme, men sig at man ikke bryder sig om araben, men tænk på at det kan såre den som har araber at man siger at araber er så grimme.
og tænk på hvis man sage det din pony/hest race er grim og dum.." 8-)

Bar lige en lille "klage" herfra.. 8-)

Ikk sur.. Eller måske lidt.. :P

♥ Rikke & Jalle ♥

(y) VINKÆRGÅRD (y)

0
0
Svar på denne tråd

heeeeeeeeh
Forfatter: 
Dato:  11-03-2004 14:58
den der første avlshingst er da for smuk.. dejlig formet hals.. lidt muskelfattig måske.. MEN: det der buk er da det der er noget af det smukkeste.. men det er forskelligt fra person til person..
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo
{>
Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 12:54
Altså jeg synes at araberen er køn, men det er da dens hovede man lægger først mærke til når man ser på dem og det er ikke altid kønt. På den anden side kan jeg da bedre lide det end at næseryggen går ud af...? Det synes jeg ik er så skide smart at se på.

men hvad betyder udseenet hvis bare man holder af sin pony ? Selvfølgelig vil man gerne have en smuk hest, men det vigtigste er da at hesten er sød og kan det man gerne vil have at den skal kunne.. Eller hva?
Jeg ville da ikke synes at det var sjovt hvis jeg havde en helt vil smuk hest som bare bed og sparkede, stejlede og bukkede og ikke kunne noget som helst ?

Man kan jo da være heldig at have begge dele ? Jeg synes da selv at min pony er køn og hende kan jeg også ride dressur og spring på...

Bare så´n min mening.... :)
0
0
Svar på denne tråd

Jalle&Tøffe
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 12:43
Holder fuldtstændig med dig...

Hvoff er islændere ikke ligeså ædle som arabere?
Bare fordi de ikke er så tynde, letbenede og glinsende allesammen r de sQ mindst ligeså ædle!

Og måske sir i det der fordi i ikk kender nok til islændere!
Klapsalvet t dig Jalle :-P
:-PA true SSKMSS'er :-P
Lip Rekkulsesyl, mææh den alt for skønne Fáni :-D
*Gør livet til en fest, rid islandsk hest!*
0
0
Svar på denne tråd

haaaaaaai
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 19:22
Jeg sys helt klart Arabere er den flotteste race der findes de er så ædle...........- Jeg sys ikke man kan tillade sig at sige en hest er grim for de fleste heste er jo charmerene........

KNuzzzzzz og kyzzzz fra Julie og NAicon

Jeg har selv en araber og den er den bedste pony der findes sys jeg..... *hehe*
Vær super sød mod hesten så er den det mod dig!!!!!!

Naicon er den bedste.LOVE YOU
{>

Jeg hedder Julie og er næsten 13år..
Jeg har min egen pony og den hedder Naicon og den er bare for dejlig....
Jeg starter mange stævner i både spring og dressur..
Jeg har også en hund den hedder chicka og er en Amstaff...
Min hjemmesider er www.naicon.webbyen.dk og www.chicka-muz.webbyen.dk

Knuzzzzz julie
0
0
Svar på denne tråd

Raber er den pony den er..!!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 19:43
OG HVIS MAN IKKE KAN LIDE DET SÅ MÅ MAN JP BARE LADE VÆRE MNED AT KIGGE PÅ DEN. ENGANG DA JEG FOR ALLER FØRSTE GANG SÅ EN ARABER ( PÅ ABC STUTTERI ) SYNES JEG OSSE AT DEN VAR SPINKEL OG GRIM, MEN SÅ MED TIDEN HAR DU VENDET DIG TIL DET. OG NÅR DU FØRST HAR REDET SÅDAN EN KRABAT ER DET NOGET HELT ANDET. DU FØLER DIG FRI OG JA DET ER HELT UBESKRIVELIGT, DET ER BARE DEN KILDER I MAVEN, DU FØLER DIG VIRKELIG SOM EN PROF EN..
SÅ DEM DER SYNES ARABERE ER GRIMME OG TYNDE, TAG DOG EN TUR PÅ DEN OG DU FOR DIT LIVS OPLEVELSE... src
0
0
Svar på denne tråd

Araberen..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 10:04
Hejza !

Rider selv islænderen, men araberen er da for smuk !
Jeg syntes det er godt den har det buk, det er det der gør den speciel..!
Islænderen er f.eks. speciel pg.a gangarterne, den store pels, og det gode fodfæste i ujævnt tæren.
Og det der gør Fjordhesten speciel er manen, jeg startede på en Fjordhest..
Det er dejligt og smukt at ikke alle heste/ponyer ligner hinanden...
Mange heste kan man være i tvivl om hvilken race det er, det syntes jeg kan være lidt træls og måske mere "grimt", MEN det kan man ikke sige ("grim") og alle racer er da pæne, jeg mener bare at det er "pænere" at de ikke ligner hinanden alle sammen, mener ikke dette indlæg ondt, og har i misforstået dette indlæg, så skriv !!!!

Qnuzz Celia Hag..!!!!

~~Gør livet til en fest - Rid islandsk hest~~

~~Hrina fra Udklit~~

~~Selv en rigtig god hest er ikke den bedste~~
0
0
Svar på denne tråd

hdhdhdhhdhhddhdhdhhhdhhddhhhhddddhdhddh
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 15:26
jer der ikk sys de er flotte har ikk forstand på heste (hehe kun for sjov) new forest ponyer er fandme ozz dejlige de er mine ynglings altså araber og new forest og i sær hvis de er blandinger af araber/new forest det er den bedste blanding men kan tænke sig og den bedste race sys jeg...... men alle har jo sin mening
Vær super sød mod hesten så er den det mod dig!!!!!!

Naicon er den bedste.LOVE YOU
{>

Jeg hedder Julie og er næsten 13år..
Jeg har min egen pony og den hedder Naicon og den er bare for dejlig....
Jeg starter mange stævner i både spring og dressur..
Jeg har også en hund den hedder chicka og er en Amstaff...
Min hjemmesider er www.naicon.webbyen.dk og www.chicka-muz.webbyen.dk

Knuzzzzz julie
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 20:54
... Tja, det med islænderne... Der er åbenbart en person herinde, der altid skal sammenligne alt med den "kluntede islænder"...
Synd, at personen ikke vil udvide sin horisont!!

:-D Mvh Sisse :-D
Tænd hellere et lys, end at klage over mørket!

0
0
Svar på denne tråd

Sisse&Alfen
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 19:07
Jaah, ved ikk om jeg midforstod dit indlæg, men var det mig du hentydede til eller hva ? :P

Fattede det ikke lige..

Men sys i ikke at jeg har ret ?

Eller r jeg langt henne i skoven for jer ?

♥ Rikke & Jalle ♥

(y) VINKÆRGÅRD (y)

0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 20:26
Rikke... Nej-nej.. Det er det ikke... Det er en anden person, som har for vane, altid at gøre det... Tsk tsk..

:-D Mvh Sisse :-D
Tænd hellere et lys, end at klage over mørket!

0
0
Svar på denne tråd

jeg er meget uenig med dig ELISABETH
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 22:11
Jeg har et MEGET blandet forhold til arabere. :-P
Jeg synes deres hoveder er meget smukke, men deres krop er ikke harmonisk. :-(
Det er dog ikke alle der er lige kønne 8-)
Jeg har ALDRIG følt mig fri på en araber. De arabere jeg har kendt har jordet afsted så snart man satte foden i stigbøjlen :-*
Men jeg ved godt det ikke er alle der gør det.. Heste er jo forskellige :-)
HELDIGVIS ;-D

Mht Islændere er det, det værste vrøvl jeg har hørt! Jeg har ALDRIG set en islænder med bamsepels.
Det er fjordheste MEGET bedre til. Men fjordheste er også bedre at ride.
hmm er det kun mig der har de oplevelser? ?:-)

NåNå :-P

MVH Alis

;-D ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
deres hjemmeside er HER

og min hjemmeside om østerlund - masser af billeder er HER

:-P stolt medlem af De Skøres Klub :-P
0
0
Svar på denne tråd

Araberfreak!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2004 12:24
Nu ikke noget med at hakke, men araberen skal jo nærmest have det der knæk ( som også kaldes Jibbah...) :-D
Jeg kan bedst lide araberen, men i det hele taget lide alle slags heste! ;-)
Og for at en araber skal være en avls/show hest skal den jo se sådan ud...
Ideala og jeg kan lide begge billeder...

Knus Louise og Ideala
som kan lide alle heste og pony'er ;-D
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2004 21:09
Hejsa.
Nu ved jeg godt at det er "længe" siden at jeg har lavet det her indlæg, men havde rent faktisk glemt det :-P hehe.

Men vil da lige sige et par ting.

love-grafik: Hmm, du siger at fjordheste er grimme fordi derres man står op?! Eller..??
Jeg synes da at de ser vældig søde ud med sådan en "punkerman" :-D, min storesøster har en Holstener, hans man er også rykket så den stritter.

Den hest hun havde før lignede et total øg, så rykkede hun manen så den strittede og han så straks 7-8år yngre ud.
Jeg synes bestemt ikk at det er grimt med en sådan man, men selvfølgelig skal arabere ikk have sådan en
:-D ville vidst se lidt spøjst ud!

Og det at fjordheste er langsomme?! Det kan være at du har været uheldig at prøve sådan en/nogle, men det er da slet ikk allesammen der er sådan. Jeg har aldrig rdet en fjordhest, men de er jo en lidt tung race så de kan jo heller ikk drøne afsted som en araber måske.

Elisabeth Barsballe: Jeg rider selv en araber (som er total skør i hovedet, måske det ligger til arabere 8-))
og jeg vil OVERHOVEDET IKK give dig ret i at man føler sig fri på dem!!
Nu har jeg kun prøvet min søsters (og skal sgu ikk prøve flere) og hvis man bare tænker på at føle sig lidt fri på ham, ja, så ligger man sansynligvis på jorden 3min efter :-P

Amigo bliver "bange" for en sten der ligger en mm for meget mod højre! Når man rider fra ridehuset og tilbage til stalden, eller på tur, kan man bare se på ham at han tænker: Hmm, gad vide hvad jeg skal blive bange for nu! Åhh jo, der er en lambe, HJÆLP den springer på mig!!!!!
Og ja, den lampe har heller ikk været der hele tiden, slet ikk 8-) Jeg har efterhånden vendt mig til det men gud hvor er arabere dog underlige (især ham)!!

sodsva´rt: Jeg vil give dig lidt ret i at deres hoved kan være pæne (på nogle) men det passer sgu ikk til kroppen. De har som regel sådan en "grim" kantet bagpart og det ser dumt ud!
Den araber jeg passer (den på det sidste billede) har sådan en bagpart som bare er total ranglet/kantet og det ser virkelig dumt ud!!

Tak for svarene
Qnuz ~*MiG*~
Livet er farligt - Man dør af det.

Giv ikke op på dine drømme, for så kommer du ingen vejne!
Msn: erika_sabine@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider