Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

Kan islænder/shetlænder tölte....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 20:32
HeeeY!!!

Kan en Islænder/shetlænder tölte???

Troede ikk de kunne tölte hvis kun det var en halv islænder...

Det siger "Mystiske Ludvig " at hende's islænder/shetlænder Ludvig at den kan?????
Det vidste jeg ikk og jeg ved ellers ret meget om islændere....?

Knus Rikke...
0
0
Svar på denne tråd

Krydsninger
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 10:08
Man kan godt støde på islænderkrydsninger der kan tölte, så det er nok ikke lyv at pigen du nævner har en shetlænder/islænderblanding der kan gå gangarten. Shetlændere er desuden beslægetet med islænderen, så nogle af dem kan rent faktisk tölte selvom de er racerene.

Dog er det meget sjældent at finde en krydsning der tölter særlig godt, så igen må jeg understrege at vi i Dansk Islandshesteforening er imod at krydse den islandske hest med noget. Det kan ikke andet end at forringe racen.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

det kan de :)
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 14:59
min gammle pony **Kashmir** var halv islænder og halv Dartmoor han kunne tølte og han var en super darjjlig Springer :)
0
0
Svar på denne tråd

min Robin
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 19:24
min gamle islænder/araber/islænder blanding kunne tøtlte som bare satan..

det var enda en god tølt ik den der gyngeheste tølt...!

så det kan godt lade sig gøre..!

Søger efter box i kbh området... kig på min præsentation.. Knus Jeanette

vent ikke på prinsen på den hvide hest...

Rid selv...! {>

0
0
Svar på denne tråd

Kendte en traver
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 12:18
.. som kunne tølte og der var ikke en dråbe islænder i den!!

Der findes jo faktisk mange racer rundt om i verden som kan tølte. Jeg tror sagtens at den shetter/islænder kan tølte, som Tanja skrev kan man nogle gange møde racerene shettere der tølter. De er som sagt tæt beslægtede.. shettere ligner også små udgaver af islændre *ss*

0
0
Svar på denne tråd

næ må undres
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 20:45
nu er ludvig en blanding...hun har enggang sagt han var ren islæbnder fordi han kunne tölte, ø han er kun 105 cm, synes hun er lige somkig mystisk :-) og gider egentlig ikke beskæftige mig med hende så hvorofr jeg bringer dette på bane må guderne vide :-D

hm, er islændere og shetlænder nært beslægtede?? den må jeg lige tygge på, ja de ligner hinanden meget sommetider, men ligefrem i familie?? vil nogle lige opklare det for mig.

men jo vi har en islænderblanding som goså kan tölte og s¨har hun ret lækker trav også.
0
0
Svar på denne tråd

Den er god nok
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 08:25
Mener bestemt at islændere og Shetter nedstammer fra de samme heste. Altså vikingernes heste der blev taget med når de rejste rundt.

Er næsten helt sikker.
0
0
Svar på denne tråd

der kan man bare se :-)
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 08:34
det vidste jeg nu ikke :-)
0
0
Svar på denne tråd

Neeej.....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 15:13
det kan de ikk..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider