Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

pris på haflinger??
Forfatter: 
Dato:  25-03-2003 11:46
ja hvad koster en haflinger egentligt??
jeg er ved at være lidt lun på denne race, selv om at jeg stadig foretrækker islændere...

hvad er prisniveauet på hflingere?

mine krav:
vallak/hoppe
rolig, stabil
må gerne kunne dressur og spring.
trafiksiker
passet emd dyrlæge og smed
have en rimelig højde( hvilket er ca. de 135-145 cm)

hvad liger sådan en hest i af penge?? jeg tænkte mest for hvis de er lige så dyre som en islænder med nogenlunde samme krav, så vil jeg stadig helelre have en islænder, men vhis de er billigere så kunne jeg måske godt finde på at køb en haffer engang. B-) hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen :-D

Hjælp hestene på Rømø Ranch HER

Min drømmehest: klik her
(I) http://www.thilles-oase.webbyen.dk (I)
0
0
Svar på denne tråd

Haflinger
Forfatter: 
Dato:  25-03-2003 19:01
Hej Sillemusen !

Dejligt, at du har fået interesse i haflingeren - de er jo godt nok kun 3-gængere, men skønne alligevel ;-)

Jeg har aldrig selv købt en redet haflinger, men hvis jeg skulle af med min 10-års hoppe m. papirer, som går LD-dressur (LC, hvis man piller galoppen fra) og er 145 cm. i stang, så ville hun ligge omkring de 15.000 kr. Og det er jo et stykke under prisen for en islænder med de samme kvaliteter. Hvis du er ligeglad med papirerne kan du nok få en haflinger lidt billigere og hvis den er kåret vil den koste omkring 5-7.000 mere.

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

Haflinger
Forfatter: 
Dato:  25-03-2003 20:14
Hejza! Min Haflinger fik jeg for 15000, men hun var annonceret for 17000

så de ligger nok mellem 15000-20000 vil jeg tro

knuz mette
:-)
0
0
Svar på denne tråd

jamen
Forfatter: 
Dato:  25-03-2003 21:19
tak for svarene!! dejligt, ja de er jo flotte og har faktisk lidt t de samme træk som en islænder...

jeg vil helst have en vallak men eller så en hoppe, tja en stamtavle er jo god at have :-) men kåringene r ikke så vigtig for mig...

men jeg ved ikke om jeg skal have en for man skal jo ride med sporer i dressur og det vil jeg ikke,forresten må man ride dressur i korte støvler elelr skal det være lange?? for så er der endnu en grund til at jeg holder mig til islændrre, aldrig om jeg skal ride i alnge støvler, har prøvet, ganske forfærdeæligt synes jeg!
B-) hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen :-D

pist, kender du hovhavenrideklub? så skriv lige..

0
0
Svar på denne tråd

?????
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 18:58
hejza igen! øøøøh Man skal vel også ride med sporer hvis man rider på en islænder til dressur, og man behøver jo ikke at bruge sporene!! og man skal have lange støvler på.

knuz mette ;-)
0
0
Svar på denne tråd

du rider vist ike ismule
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 13:52
for vi rider overhovedet ikke med sporer...eller lange dressurstøvler(nogle gør men det er frivilligt, for det meste bruger vi korte støvler og leggins) men vi rider med pisk, der er så en maxlængde som jeg ikke lige husker...

vi har ikke så meget dressur at vælge imellem men der er:
free style, et program vi selv laver, der er så nogle ting som skal indgå men ellers er det frit, det rides til musik.

så er der LL1,2 og 3 det rides også til musik og der rides et fast program. det er hvad der er af dressur elelrs er resten ganagartsklasser eller "!show"klasser(behændighed,¨øltölt og i den dur)

0
0
Svar på denne tråd

Haflinger
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 21:00
Sillemusen : Ikke for at være provokerende, men er det ikke liiidt noget pjat ikke at ville købe en "alm." hest, fordi du ikke kan lide lange ridestøvler ? ;-) Jo, du skal ride med lange ridestøvler til alm. stævner, men man kan vel lige overkomme at bruge et par lange ridestøvler de 5 minutter man er på banen, ikke ?

Hvis du vil starte hesteklasser (hvilket jeg går ud fra pga. din alder), så skal du gå meget efter gangarterne ved din kommende hest - nogle ponyer har for små, korte gangarter til at kunne konkurrere rigtigt med de langbenede heste, men en hel del haflingere har faktisk lækre, store gangarter, så du skal bare finde en af dem :-)

Har du planer om at starte mange stævner ?

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

min haffer
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 10:07
hej!
min haflinger kostede 25.000 kr. med ren stamtavle og KANON god gang art hun var ikke tilredet rigtig men man kunne side på hende... ikke rigtig noget andet hun havde ikke en gang balancen!!!

vi fik hende aligevil for 22.500 for hende der havde hende var vist lidt ked af det...!

jeg fik hende for et havlt år siden!
der kunne hun ingenting!!!
ikke engang rense hendes hove!

ejeren af gården vil først ikke lade mig ride hende hun ville have hende til tilridning....
men en dag hvor der blev noget fest noget og jeg havde lige fundet en sadel til hende kunne jeg ride hende!!! :)

i longen red jeg!!!
mens ejeren af gården holdt!!!
efter den dag måtte jeg og kunne jeg ride hende hvor som helst og når som helst!!!

nu er vi igang med at lave en ridebane for vi har ikke redet siden jul!!! :(

hun har haft nogle huller i hoven så jeg ikke kunne ride oigså et eller andet pjat med hun ikke ville gå...!!!

har du fået din haflinger????

knuzzzz

Fra de to muler
Cici
og
Clara!

klik her for hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

nej
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 10:47
det har jeg ikke, for jeg har ikke pengene...uha 25000,- det kan jeg jo få en ismule for...

nej jeg synes ikke det er noget pjat ikke at ville købe alm. hest fordi jeg ikke vil ride i lange støvler, for hvordans akl man så lige få en placering hvis man sidder som en kartoffel til hest fordi man netop har lange støvler på??? og så er det for mig lidt lige meget om det kun er 5 min.

0
0
Svar på denne tråd

Haf
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 15:40
Ang. Claras indlæg, så er her et eksempel på prisforskellen i de to foreninger - Cici er i DTH, imens mine heste er i HAD og altså noget billigere.

Jamen, er formålet med dit hestekøb at komme ud at starte masser af stævner ? Så ville jeg, selvom jeg holder meget af racen haflinger, nok ikke købe en haffi, for de er immervæk ponyer og har en noget mindre chance for at nå helt til tops i konkurrencer, hvor de stiller op imod store heste end en hest på fx 165 cm. har.

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

IS/HAF
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 22:08
Hej Cillemus haflingere er enomt dejlige.....men jeg synes nu at du skal købe dig en islænder, for mig lyder det lidt som om at du synes at haflingere er flotte og charmerede,det er jo også hvad man vil bruge den til.
Men hvis du alligevel hellere vil have en islænder, så vent til du har penge, for det er overhovedt ikke det samme! Men de er charmerende på hver sin måde :-)
Personligt kan jeg bedst lide haflingere...men det lyder som om du bedst kan lide ismuler, så køb dig en ismule!

Hilsen Sandra {> Willie
0
0
Svar på denne tråd

ja
Forfatter: 
Dato:  29-03-2003 09:54
jeg kan bedst lide ismuler fgor de kan tölte, men en haflinger er jo højere...

for sidste gang nej jeg skal ikek have en stor hest, jeg vil ikke ride dem!!! :-) og nej jeg har aldeles ingen planer om at starte masser af stævner, det er altså kun for hyggens skyld at jeg vil.... :-)

men jeg tror jeg droppe haflingeren og nøjes med at beundre den, for det e rjo dumt at købe den og så kun kunne bruge den til turridning og slet ikke kunne starte et klubstævne i ny og næ...for som sagt herinde? nå men i hvert fald i et andet indlæg så vil jeg ikke ride med sporer og lange støvler for det kan jeg ikke finde ud af og sporer kan jeg ikke lide...

så det korte af den lange, jeg dropper haflingeren og køber en islænder til den tid, den kan jeg jo starte på og der skal jeg ikke ride med sporer og lange støvler, dejligt.

0
0
Svar på denne tråd

Okay så...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2003 13:53
Sillemusen : Arh, klap nu lige hesten. Det er da intet dumt i at købe en hest, som man ikke kan starte stævner på - jeg har fx 3 af slagsen. For jeg har ingen interesse i at starte stævner (hvis jeg evt. skulle starte min unge hest, så er det kun for at give hende erfaringen) og jeg rider kun ture og noget dressur herhjemme - det kan jeg overhovedet ikke se noget dumt i..! Stævner er ikke alt og for resten synes jeg slet ikke, at en hest hører hjemme på en stresset stævnerplads, hvor den skal konkurrere på menneskenes præmisser, men det er jo også bare min holdning - om folk så vil høre den eller ej 8-)

Men det er da okay, at du alligevel vil holde dig til islænderen - derfor var det også klogt af dig at overveje hesterace allerede nu, selvom du ikke skal have hest snart. Dog vil jeg anbefale dig at få noget töltundervisning, inden du køber en islænder du vil starte islænderstævner på - det får du brug for, hvis du slet ingen erfaring har med det p.t. Desuden synes jeg at det er ret mærkeligt, at du har fået undervisning på islændere i så langt et stykke tid uden at tölte... Jeg startede som 14-årig og allerede den første gang lærte vi at sætte hesten i alle 4 gangarter - siden da har jeg faktisk kun få gange siddet på en 3-gænger (islænder, altså) for det er der da ikke meget spas ved ;-)

-Sien
0
0
Svar på denne tråd

tja
Forfatter: 
Dato:  29-03-2003 16:06
nej stævnererhellerikkealtformig,men jeg vil gerne bare have muligheden for at starteen gangimellem....

ja jeg er også ret skuffet over at jeg ikke lærte at tölte :-( men jeg leder efter et andet sted at ride, så jeg kan lære det rigtigt!!

0
0
Svar på denne tråd

ikke køb sådan en hest
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 17:30
jeg vil lige give dig et godt råd lad være med at købe sådan en de er ikke rideheste og de kan ikke bruges til noget da jeg skulle have min hest ville jeg også have en haflinger men min mor er berider hun sagdee at jeg ikke skulle have sådan en den kommer man ikke langt med vis jeg skulle have sådan en ville jeg højst give 1000-. kr ikke mere Knusser susan
0
0
Svar på denne tråd

Susan.....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 22:01
Det var da en underlig kommentar din mor havde der. Haflingeren er præcis lige så meget værd som enhver anden pony på omkring de 140-145 cm. - de står til de priser vi ovenover har beskrevet.
Gu kan de da bruges til noget ! Din mor har vist ikke haft fat i mange haflingere, hvis hun ikke mener, at det er rideheste.

Forårshilsner fra Sine og muledyrene
*Haflinger - en pony med power !*
0
0
Svar på denne tråd

Prisen for
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 13:04
en "ordentlig" haflinger starter på 20.000 - 25.000, har selv prøvet det, men valgte en blanding pga højden. Som 3-års på 147 cm og helt rå kostede den 15.000, og i dag har jeg fået budt 30.000 -ubeset. Den er 148 cm og 4 år. Den går næsten LA dressur og springer ALT...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider