Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

 Hjælp til vurdering af hest.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 12:09

Hej tøser (:


Jeg har en lille hest i komission - vi har hende nu på ret kurs mht. foderstand, og hun skal derfor sælges.


men jeg mangler lidt hjælp til vurdering - også nu med finanskrise og sådan.


Info:

Navn: Skovlunds Bianca
Alder: født 2006, derfor 3 år
Højde: 152, men høj bagtil - forventet 155 - 160 cm.
Farve: Sort, med 4 sokker og blis.
Stamtavle: nej, men hendes mor er oldenborg, far knabstrupper.

Bianca er en mild hoppe. Hun er meget nem i det daglige, står pænt på staldgangen, kan tage hove, nem at trække med. Hun er snakkesalig, og opmærksom.
Hun er kanon til at tackle nye ting, og tager alting i stiv arm. Hun er endnu ikke tilredet, men pga. hendes fine temperament tror jeg ikke det bliver et problem.
Bianca er en hoppe vi har i komission, derfor kender jeg hende kun igennem 2 mdr, men i hele perioden har hun været ufattelig nem at have med at gøre.
Hendes bevægelse er middel.
Hvis hun skal rides til inden salg, stiger prisen.
Fin damehest/ junior hest, til pigen der gerne vil ride i skoven, ture, hygge, og en smule stævner. hesten har ikke kapacitet til over LA niveau.

OBS, VIDEO KAN SAGTENS FREMSKAFFES VED SERIØS INTERESSE



Billeder:

Profil. Hun har lidt glasøje på det ene øje.


I skridt






Lidt dårligt billed af hendes galop.


Det bedste billede af hende, og det der skulle være "forsidebilled"


Hvad synes i? (:

vil gerne se om jeg har skudt helt galt i mit bud :P



Shanie&Baloo

Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare et bud
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 12:13

Hvis jeg skulle købe hende, så ville det nok være omkring de 16/17-20.000 kr..


Mvh. Cecilia


Fjordbollen Misty (12) og fjord/lippizanerblandingen Limbo (4 snart 5)


- Nu med Jonas (8)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 12:15

Forresten har jeg ikke forstand på priser, men jeg synes det ville være en rimelig pris.. - Hvad er dit bud på prisen?


Mvh. Cecilia


Fjordbollen Misty (12) og fjord/lippizanerblandingen Limbo (4 snart 5)


- Nu med Jonas (8)



0
0
Svar på denne tråd
 
 3 års...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 12:20

Den ligner godt nok ikke en 3 års, - synes den ser meget kantet og ranglet ud.


Sådan som priserne ligger pt. vil jeg nok sige max 10.000kr.


Og så vil jeg mene den hest skulle ha' en god pause før den skulle tilrides, ihvertfald til efter sommeren.


Var ude og besøge mit gamle føl her, forrige sommer - hvor han må ha' været 2½. Han var slet slet ikke så ranglet der, - han havde godt med fylde og var muskuløs at se på, - så meget som en vallak på 2½ nu kunne være.


Nu siger du at foderstanden har været kritisk, så mon ikke hun skal ha' lidt ekstra tid? Er jo netop i den alder at foderet er sindssygt vigtigt.




Skrevet af

Rollo


| Marsvineinfo | Hjemmeside|

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bomgaardesn Baloo
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 12:34

Rollo - vi ved det godt mht. hendes foderstand, den har været meget kritisk. hun kommer fra et hjem, med alt for mange lavkurs heste og ingen penge. Så vi har gjort hvad vi kunne på de sidste 2 mdr.

Hun er ikke færdig med at vokse, der er ingen muskler - for hvordan skal hun kunne have haft overskud til at sætte muskler, når hun ikke engang har kunnet holde sul på kroppen?


Jeg skriver at det ikke er en fantastisk hest. Hun kan godt rides til nu, vil jeg dog mene (eller lidt længere henne af foråret), men skal så have en vokse pause fra efteråret.


Jeg har selv skudt hende til 9000 kr.


tak for bud Cecilie, tror det er lidt i overkanten dog :P



Shanie&Baloo

Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info


0
0
Svar på denne tråd
 
 Shanie (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 14:54

Som sagt, læste godt I har kæmpet for det.


Men stadig, - en unghest som har været fejlfodret og stadig mangler en del "kropsfylde", ville jeg give til efter sommerferien til at få lidt mere fylde på, både muskler og huld! :-)


2mdr er jo slet ikke nok for en unghest som har været fejlfodret, - måske man burde ha' overvejet et dækken her om vinteren, så hun ikke skulle bruge energi på at holde varmen også.

- Ved jeg ikke om I har prøvet?


Kender godt til det med at ha' en tynd hest, og det kræver noget tid og kærlig pleje at få dem kønne igen.


Så sådan som krisen er nu, ville jeg sætte en rimelig lav pris, og så være MEGET kritisk med HVEM jeg solgte til.


Ellers, så lad hende stå til efter sommeren og giv hende tid til at få lidt fylde hist og her?

- Hun ser ud til at kunne blive rigtig køn! :-)




Skrevet af

Rollo


| Marsvineinfo | Hjemmeside|

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bomgaardesn Baloo
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 16:23

Ejer vil gerne af med den hurtigst muligt - og der står heste i kø, jeg har lovet at tage i ridning, så derfor skal hun desværre sælges hurtigst muligt.

Vi har overvejet dækken - men synes det er lidt sent nu, da vinteren næsten er forbi, samt hun har taget næsten 50 kg på allerede.

Hun skal nok blive en køn lille dame, hun har bare brug for at godt blivende sted at være (:

Og nej 2 mdr er helt klart ikke nok - jeg regner da også med at køber fortsætter vores projekt. Og som du kan læse, synes jeg heller ikke hun står så dyrt?



Shanie&Baloo

Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 10:55

Cecilia ☻Epc☻: Med den pris du gætter på må du gerne komme og købe min hest


Som Shanie (Baloo) selv skrive så vil 9000 passe meget bedre, men vil stadig tror hun skal længere ned, der skal jo alligevel (som du selv skriver) ligges en masse arbejde i hende både med foder og muskler og det koster jo ikk gratis.

En hest, hvis man havde mulighed for det, skulle have sommeren over for at blive nemmer at sælge, fejl fodret unghest, ser ud til at kunne blive en køn lille dame, højden er ikk den bedset så hmm....5000


Lækker DV vallak sælges se præs.

(To børneponyer sælges også)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 19:58

Ved ikke? Måske 8.000 Fordi det er en blanding og ikke har stamtavle, men ellers fin hest..


FREDERIKKE.


Freak, fun and fantastic - ME

Nicolai min stjerneskat..

Tænker på dig hver en nat!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 22:13

altså jeg har ikk meget forstand på priser...:D men den ser fin ud osv... altså man blir nok nødt til at sætte prisen lidt ned pga hun ikk er tilredet osv. men 10.000 eller sådan noget er bare et bud fra miig:D



Mikkeline

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider