Hej, det er sådan at jeg planlægger at købe hest, og der er to jeg rigtig gerne vil prøve..
- Den ene er en (meget sporty) varm islænder/fjordheste blanding på 140 cm og 400 kg på ca LB niveau i både spring/dressur.
- Den anden er en meget høj rolig "rigtig hest"(=kender ikke racen, men en stor brun én) på 170cm, som kan øvelser til LA2 og har startet 3 jagter (som jeg rigtig gerne vil)
Jeg selv er 160 cm høj og vejer ca. 64-65 kg, så jeg er ikke helt spinkel, men jeg vil nok ikke lige betegne mig som fed. Ligenu rider jeg en fjordhest på 146cm og 143cm og jeg synes egentlig ikke jeg ser for stor ud og det er heller ikke fordi jeg er for langbenet.
Og stævner er ligemeget, men måske distancestævner og jagter(forresten hvilke jagter udover den der baby-jagt i Ølstykke må en II'er starte? Da ikke Hubertusjagten vel?).
Det skal også lige siges at min mor godt vil ride i ny og næ (mest dressur), når hun engang er færdig med sit speciale. Hun har redet 1,5 år da hun var omkring 19år (nu 43), dengang hun boede i Portugal. Hun er så lige 8 cm lavere end mig.
Spørgsmålet er så hvad i synes/tror vil passe bedst(i længden)?
Og hvad synes i om at folk på min størrelse rider rundt på ponyer på 140cm i stg.? (fx islændere)
For jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at gøre som mange stævneryttere gør(langtfra alle, og ikke helt realistisk); købe en III'er, sælge den ved aldersgrænsen, købe en II'er, sælge den ved aldersgrænsen, købe en I'er, sælge den ved aldersgrænsen, købe en lille hest, sælge den og købe en stor hest.
Jeg hælder mest til II'eren, men man kan jo aldrig vide det før man har prøvet det og hvis størrelsen passer..
Jeg har faktisk aldrig solgt noget dyr, og det vil jeg heller ikke, medmindre det er til nogle jeg kender i forvejen og de er gode i deres omgang med dyrene.
På forhånd tak 
Og hvis i evt. havde et billede af en på ca min størrelse og en (gerne robust) pony på omkring de 140cm, så ville jeg blive glad