Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

 Har brug for en vurdering
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:40

Jeg har brug for en vurdering af min dressurhest, da jeg overhovedet ikke har tid til ham mere. Derfor skal han nu sættes til salg.


Jeg ønsker kun vurdering af jer der virkelig ved noget om salg af heste, eller som synes i har et realistisk bud.

Jeg har selv en idé om hvad jeg mener han skal stå til, men jeg vil lige sammenligne om det er helt urealistisk højt eller lavt.


Lidt info:

Navn: Bomgaardens Baloo

Alder: Han fylder 7 år i år

Papirer: Han er efter Bernstein med Landau til morfar. Han har fuld stamtavle, samt konkurrencepas.


Dressur: han er startet i LA dressur, jeg kom ikke videre da jeg så holdte pause, og siden lånte ham ud. Han kan øvelser til væsentlig højere klasser, og bruger sig selv enormt. Han er en hest der bærer sig selv fra naturens side.


Spring: Han er ikke startet, men han har kanon bagbensteknik, og nyder det meget. han springer med god brug af ryg, og er meget forsigtig. Han har kun sprunget 110 cm, da jeg ikke har sprunget ham regelmæssigt, og han derfor ikke har så meget rutine indenfor det.


Bevægelser: Hans bevægelser er langt ud over det sædvanlige. Dette er en beskrivelse der sikkert ofte bliver set i beskrivelser af heste, men med Baloo er det en dokumenteret sandhed. Jeg kan få flere dressurdommere til at dokumentere for hans exceptionelt gode bevægelser. Hans trav er helt ekstraordinær. Støtter man lidt op, går han nærmest passage. Han har godt spring i galoppen, og træder godt over i skridten.


Stald: han e rnem på stald, der er ingen problemer med noget


Trailer: han går lige op, også selvom man ikke går med ham


I 'byen': Han kigger ikke på noget, tager alting i stiv arm.


Hvis der er mere i vil vide, så spørg endelig


Jeg har desværre kun billeder der er over ½ år gamle, men jeg går ud fra jeg vil få taget nye snart. I kan dog danne jer i indtryk af ham. (Det skal lige siges han for en måned siden er kommet hjem fra en måneds proff. ridning)






Kender i evt proff. hestefotografer omkring Randers? Da jeg gerne vil have taget gode salgsbilleder af ham.


LÆS HELE ANNONCEN INDEN DU VURDERER


Jeg venter desuden gerne på den rigtige ejer, derfor sælges han ikke bare her og nu - det skal måske også tages med i vurderingen



Shanie og Baloo

^ The Perfect Match ^

Allways Together Now And Forever



0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:43

Hvor høj er han? (:



... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus


Epirus, nobody is perfect but you <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:45

Hvilket plan er den startet på? Klub, distrikt?


Hvad kan den af øvelser over LA?


Lige pt. vil jeg sige omkring 75.000 kr.




Mvh. Rikke

Nu med
Albinoni Ibi Light Camare



0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:46

Kiggede lige på din præs og kan se at han er 168.
Skøn højde! Dem jeg har kigget på som ligger på hans niveau, samme højde, ca samme alder osv. har kostet omkring de 80-90.000 +/-


Han er faktisk også lige præcis en hest efter mit hovede (;



... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus


Epirus, nobody is perfect but you <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 støjer
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:48

Jeg vidste jeg havde glemt noget :P jeg sad og kiggede på indlægget og syntes dér manglede et eller andet ;)


Han måler de 168 cm :)


Han er kun startet på klubplan, og kun for at se hvordan han reagerede på at være ude. Jeg red ham kun dybt rundt, og prøvede ikke engang at ride bæring frem :) Men han er startet, og han gennemførte - og han reagerede ikke på noget som helst :)



Shanie og Baloo

^ The Perfect Match ^

Allways Together Now And Forever



0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 11:48

Jeg ville sætte ham til 100.000,-

Hestepriserne er jo ikke små for tiden :-)



Mvh. Antonia
- med det dejlige dressurdyr:
BJERREGÅRDS EROS
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 12:31

Jeg ville også sætte ham til 100.000.

Han er jo næsten perfekt hvis man kan sige det sådan. Han har kapaciatet til mere, har super alder, god højde osv.


Held og lykke med salget :)







Zenta & Dino Dynamit



0
0
Svar på denne tråd
 
 halløj ..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 12:53

Min underviser kom med et bud på pris, på min Bernstein hoppe. På det tidspunkt var hun 5 år, 166 stg. Dolomit som morfar , havde ikke sprunget, ret nervøs for nye ting, DH hoppe og havde gået LA1 på C-plan. hun sagde 120.000 kr . Det trækker selvfølgelig også op at hun er kåret som hun er men , udfra den pris vil jeg da sige at du sagtens kan sætte din deroppe over de 100.000 .


Efter de andre hestepriser at bedømme ville jeg nok sætte den omkring 130.000 - 140.000 kr .


Kærlig Hilsen

Nadja


Stalden med

Kæmpen Lousianna , Klumserøven Donna , Sure Pony

&

Den skæve Polka Prik

Desværre uden den brogede plet, men med Atterupgaards Lousianna

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for budende
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 22:20

Mange tak for budende tøser :) Han skal lige rides lidt mere, også ryger han til salg om 1 - 3 måneder :)





Shanie og Baloo

Flere heste sælges:

7 års dressurhest

3 års kat III sportypony

1 års dressurpony


0
0
Svar på denne tråd
 
 gabriel
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 23:04

40.000,-


Han er ikke redet i noget tid, han har ikke startet C-stævner samt han har en handelsfejl som du skriver er en hjertefejl.


Ligemeget hvem eller hvad der siger den er ubetydelig for hans brug, synes jeg at det er for dårligt at du ikke nævner den! Hvad når du så virkelig skal sælge hesten? "Glemmer" du det så?


Kan han uanvendelighedsforsikres?

Hvilke LA-klasser har han gået? Der er stor forskel på en LA1 og en LA6.


Kia med Gabriel De R

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,

and he'll listen to me any day."


0
0
Svar på denne tråd
 
 til salg
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:59

udfor hvad jeg har læst og set så syndtes jeg at du skulle sætte ham til 70-75.000 fordi den har nogle lidt dårlige punkter den er meget høj har ik været redet længe og hvis den også har en hjertefejl men den har jo også en masse gode ting i det at den rider LA og den springer godt og er triler vandt og at den er trafiksikker det er også meget vigtigt for flere og flere rider ture.

så omkring 70-75.000


du er bare den bedste bob

I LOVE YOU

0
0
Svar på denne tråd
 
 yguyhgliyhr
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 20:43

Hesten er trakfiksikker ;)


Handelsfejlen bliver skrevet på i annoncen, men bør 50 % af alle andre sælgere også skrive det? For jeg har så sent som idag snakket med min dyrlæge omkring det, hvor han nævner at OVER 50% af ALLE heste har samme fejl. Måske du bør få tjekket din egen ;) *ss*


Han har gået de små LA klasser, men har fået 8 for gang.

Han vil dog blive redet op til at kunne gå samme klasser før han sættes til salg :)





Shanie og Baloo

Flere heste sælges:

7 års dressurhest

3 års kat III sportypony

1 års dressurpony


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 00:03

40.000 ca. og det med fejlen selvom det er over 50% heste der har den fejl (har meget svært ved at tro det, men når dyrlægen siger det er det jo nok rigtig) hvordan opdagede du den fejl? fordi vis der er så mange heste der har den er der jo godt nok mange der ikke har opdaget den !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift ;bb
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 15:20

Lyder som en deeeeejliq hest . .


Hvis man ser " Bort " for hjertefejlen, ville han saqtens kunne sælqes til minimum 80.000 kr. Nu når du træner ham op iqen (; . <3


Men med den hjertefejl, trækker den nok liidt ned ;S .

Godt nok siger dyrelæqen at 50% af alle heste har den hjertefejl , men ville alliqevel siqe at prisen trækker ned .


Men absolut ikke meqet ^^ <3


Kraaam Christine xD .


Søger part ;bb


Kiig under " Sød pige søger dejlig part nær 3500 ;) ;* "


0
0
Svar på denne tråd
 
 bud på hest..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 22:30

God alder, god højde, lyder som en rigtig fin hest.

Meen, den har lige stået stille + har fejl..

Så vil sige ca. 45-50.000.

Hvis fejlen ikk havde været der, ville jeg nok sige ca. 60.000







>> Isabella & Dos <<

RIGTIGE piger rider DRESSUR!

-Med part på I'eren DosMil

( Tildligere Chirsto ♥Chrissen♥ )

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider