Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Ridelejre

Hvilken Ridelejre
Forfatter: 
Dato:  17-01-2005 22:08
Min datter har en pony, de rider dressur hver dag og mange stævner. Hvilken ridelejre passer bedst når man gerne vil have sin egen pony med og ride dressur og samtidig have det skægt. Kom med jeres kommentar og erfaringer. Tak :-)
0
0
Svar på denne tråd

ridelejer.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 09:39
Jeg ved ikke om det er sagen, men en ridelejer på islandske heste er supper.

man kan tage på tur eller blive undervist. Der er masser af ander børn. Jeg var afsted sidste år og det var en kanon tur......

Lejerens hjemmeside: www.mettelogan.dk

Lejeren ligger på mols, og man for gode oplevelser i molsbjerge.

MVH. Nanna og Lillesky.
0
0
Svar på denne tråd

Enghøjs Ponyclub
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 11:07
Kan jeg kun anbefale.
Jeg har været på ridelejre der de sidste fire år enten med veninde, min lillesøster eller alene. Nu er jeg så fyldt 18 så kan ikke komme der på ridelejre da jeg er for gammel, men skal derop som hjælper i stedet.

På Enghøjs Ponyclub rider man cirka tre timer om dagen, en time om dagen på banen(hvor man er delt op i 6 forskellige hold efter kunnen) fire dage dressur, en dag spring(hvor man bliver optaget på bånd) og den sidste er lidt fjol som damesadel, balanceøvelser og en masse fjollede men gode øvelser. Alle dage pånær den første og sidste rider man også i terrænet(skov og marker)

udover ridningen er der også forskellige aktiviteter bl.a. skattejagt, fordrag, rundbold, strandture.

man bor i hytter med plads til 6-12personer i hver, der er mad fire gange om dagen hvor der er to retter til aftensmaden.

Også til hestene/ponyerne, de står i spiltove (der er dog også nogle bokser, men flest spiltove) fra 7-20 hvor de så ellers går på meget store folde om natten,
hvis man ikke selv har hest med for man sammen med en anden en af deres, man skal selv sørge for at vande og strigle ponyen.
udmugning,fodring, ind og udlukning osv. skal man ikke, men må gerne være med til.

hvis der er mere du ville vide kan du bare skrive, eller gå ind på deres hjemmeside der står nederst i mit indlæg, hvor der også er videoer derfra.

Mvh. Nanna

Medstifter af EPC Forever Klub :-P

http://www.enghoejs-ponyclub.dk/
0
0
Svar på denne tråd

Bakkegård
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 14:56
Du skriver at hun gerne vil have noget seriøst dressurundervisning, så er Bakkegård Ridelejr lige noget for hende. Du skriver ikke hvor gammel hun er, men hun skal være 10 eller derover for at komme på Bakkegården. Det er et rigtig godt sted, rytterne bliver delt på hold, så alle får mest mulig ud af undervisningen. Undervisningen bliver varetaget af en uddannet berider og foregår på hestens egne principper. Samtidig med alt undervisningen er der horsemansship, ture i skoven, en heldagstur, hvor der kan bades med hestene (hvis vejret er til det) og en slags ponygames. Alle menneker er søde og stedet er fantastisk. Bakkegården ligger på Langeland, men tjek deres hjemmeside der vil du finde meget mere.
www.bakkegaard-ridelejr.dk

Jeg kan ikke garentere at det er lige præcis sådan i år, der kan jo komme ændringer i programmet, men jeg lover at det er en super dejlig ridelejr.
0
0
Svar på denne tråd

Bakkegården...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 21:40
Hej..
Jeg er helt enig med Marianne ^^^^^
Bakkegården er det bedste sted!
Jeg har været der i 2001+2002 da var jeg henholdsvis 11 og 12. Jeg skal derhen igen iår (2005) uge 30...
Jeg havde nogle utroligt gode, uforglemmelige oplevelser og selv om jeg kom alene og ikke kendte nogen fik jeg en masse søde veninder.
Man er ca 16 ialt, og bor i 4-mands hytter. Derudover er der også en større hytte med tv/video og stereoanlæg.
Man får mad 4 (5) gange om dagen..
Morgenmad: cornflakes, havregryn brød m.m.
Middagsmad: rugbrød (vidstnok også franskbrød og frugt)
Aftens mad: forskelligt varmt mad+dessert
Natmad: forskelligt varmt mad
Man rider mindst 2 gange hver dag. Og hver formiddag(næsten) er der dressur undervisning enten i ridehus eller på bane man bliver delt i 2 hold efter rutine for at få mest ud af det som muligt. Det er god og lærerig undervisning af berider hvor der bliver taget hensyn til alle.
De andre gange man rider er det: horsemanship, voltigering, springning, ponygames, ture i skoven (b.la i western sadel) og heldagstur til stranden hvor man bader med (og uden) hestene.
Desuden er der people games, strigle konkurrence, og meget andet.
Bakkegården kan varmt anbefales...
Medbringer man egen hest koster det det samme som ellers. De tilbyder boks/spiltoug (frit valg) fold og foder...
Pris: 2600 kr (lidt dyrt, men klart alle pengene værd!)
Uger: 26-30 (søn-fredag)

Hvis det er noget for din datter, og du gerne vil vide mere er du velkommen til at skrive...
Så kan du også få deres tlf. nummer.

~*~
Kram Freja
~*~

Dressur hest/pony søges.. <3
-Love you Pan!
0
0
Svar på denne tråd

Bakkegaard
Forfatter: 
Dato:  31-01-2005 12:03
ta på Bakkegaard!!!! Man rider dressur 3 eller 4 gange tror jeg det er, ud over det rider man i skoven, springer, rider på en mark, voltegering og laver horsmannship, hvis det ikke er lavet om. Jeg har selv været der 7 gange, og skal derover igen til sommer. Og man kan også godt have sin egen hest med :)

Knus Maria
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider