...det er jo et flertimers projekt

Eller noget
Der er mange forskellige heste, rolige, lidt vildere osv. Der er flest ponyer, men også en del heste, ca. 30 i alt. Og så plejer de at leje et par stykker udover dem.
De fleste har én hest som deres egen hele ugen, nogle har to heste. Altså, en til banen og en til skoven. For eksempel hvis den ikke er i så god form og ikke kan holde til at gå flere gange om dagen. Det er ikke en vildt stor rideskole, og de er ikke alle så meget ude og gå uden for sæsonen.
Alle de heste jeg har redet på, har været rigtig søde.
Stalden er ikke så stor eller moderne, og de fleste heste står i spiltove. Dog er de så ofte på fold som muligt. Der er mange folde, og en stor eng hvor de næsten alle sammen går når de ikke bliver brugt.
Der bliver muget ud og givet halm i stalden hver morgen.
I forlængelse af stalden er der et 20*40 ridehus. Så er der en sand-springbane og en større udendørs bane (græs/jord).
Ved siden af banerne er der en aflang græsmark (/fold), hvor man nogle gange får lov til at få en galop op ad, enten alle sammen eller i grupper.
Man sover på en stor sovesal med køjesenge. De er ikke lidt skrøbelige nogle af dem, men alle har da overlevet indtil videre
Ejerne af Sindbjerg hedder Jan og Helle, og de er bare super

Det er Jan der underviser, han er lidt halvdøv, så han hører ikke alt hvad man siger

Og så har han sådan en sjov stemme, hihi

Helle er også rigtig sød, hun hjælper bare til hvor der er behov for det, og så laver hun al maden. Maden er rigtig god, synes jeg. Mandag får man... ej nu har jeg glemt den faste rækkefølge, men man får ihvertfald burgere om fredagen! Og så får man en pasta-kød-ret, ris-kød-ret, pitabrød, frikadeller med brun sovs og kartofler. Eller noget i den stil
Til morgenmad er der brød og cornflakes og sådan noget. Til frokost er der rugbrød.
Senere om aftenen er der lejrbål og snobrød, med mindre det regner, så får man bare noget brød indendørs.
Man rider to gange om dagen. Om formiddagen rider man på banen.
Undervisningen er meget anderledes end det jeg er vant til at få, men det er ganske lærerigt alligevel

Der er ingen fokus på hestens hoved, i stedet er fokuset mere på rytteren.
Det er også meget med let sæde, eks. over cavalettis. Desuden springer man en del, og man skal stå i let sæde nogle meter inden springet for at give hesten frihed til at sætte af selv eller sådan noget

Jan er/har været springrytter.
Om aftenen rider man i skoven, kan vælge mellem enten rolig eller frisk skovtur. Frisk (/vild

) med Jan, rolig med Helle eller en af hjælperne.
Det er nogle gode ture, der er et super rideterræn.
Øh ja, det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om, skriv endeligt hvis der er mere du vil vide. Synes selv det er en super ridelejr, og mødes år efter år med de samme ryttere igen, der er rigtig mange der vender tilbage til Sindbjerg igen året efter! Har bl.a fået en rigtig god ven, som jeg mødes med deroppe hvert år.
Der er en god atmosfære, det er en rigtig god hygge-ridelejr

Synes jeg ihvertfald.