Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Ridelejre

Sindbjerg historier.
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 19:36
Hejza !.

Jeg kunne godt tænke mig nogle Sindbjerg historier.
0
0
Svar på denne tråd

Du kan få....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 18:37
...alle de historier du vil have, hvis du bare lige vil indkredse dit spørgsmål lidt mere :)

Skal det være om undervisningen, hestene, maden, hvad man laver, hvordan vi havde det, hvor man bor, hvordan lederne er eller? :)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Bare.......
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 19:36
.........lidt af dem alle, hvis du da gider.

KnuS AnnikA.

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 21:10
...det er jo et flertimers projekt :D Eller noget :P

Der er mange forskellige heste, rolige, lidt vildere osv. Der er flest ponyer, men også en del heste, ca. 30 i alt. Og så plejer de at leje et par stykker udover dem.
De fleste har én hest som deres egen hele ugen, nogle har to heste. Altså, en til banen og en til skoven. For eksempel hvis den ikke er i så god form og ikke kan holde til at gå flere gange om dagen. Det er ikke en vildt stor rideskole, og de er ikke alle så meget ude og gå uden for sæsonen.
Alle de heste jeg har redet på, har været rigtig søde.

Stalden er ikke så stor eller moderne, og de fleste heste står i spiltove. Dog er de så ofte på fold som muligt. Der er mange folde, og en stor eng hvor de næsten alle sammen går når de ikke bliver brugt.
Der bliver muget ud og givet halm i stalden hver morgen.

I forlængelse af stalden er der et 20*40 ridehus. Så er der en sand-springbane og en større udendørs bane (græs/jord).
Ved siden af banerne er der en aflang græsmark (/fold), hvor man nogle gange får lov til at få en galop op ad, enten alle sammen eller i grupper.

Man sover på en stor sovesal med køjesenge. De er ikke lidt skrøbelige nogle af dem, men alle har da overlevet indtil videre ;D

Ejerne af Sindbjerg hedder Jan og Helle, og de er bare super :) Det er Jan der underviser, han er lidt halvdøv, så han hører ikke alt hvad man siger 8-) Og så har han sådan en sjov stemme, hihi :D
Helle er også rigtig sød, hun hjælper bare til hvor der er behov for det, og så laver hun al maden. Maden er rigtig god, synes jeg. Mandag får man... ej nu har jeg glemt den faste rækkefølge, men man får ihvertfald burgere om fredagen! Og så får man en pasta-kød-ret, ris-kød-ret, pitabrød, frikadeller med brun sovs og kartofler. Eller noget i den stil ;)

Til morgenmad er der brød og cornflakes og sådan noget. Til frokost er der rugbrød.
Senere om aftenen er der lejrbål og snobrød, med mindre det regner, så får man bare noget brød indendørs.

Man rider to gange om dagen. Om formiddagen rider man på banen.
Undervisningen er meget anderledes end det jeg er vant til at få, men det er ganske lærerigt alligevel :) Der er ingen fokus på hestens hoved, i stedet er fokuset mere på rytteren.
Det er også meget med let sæde, eks. over cavalettis. Desuden springer man en del, og man skal stå i let sæde nogle meter inden springet for at give hesten frihed til at sætte af selv eller sådan noget :) Jan er/har været springrytter.
Om aftenen rider man i skoven, kan vælge mellem enten rolig eller frisk skovtur. Frisk (/vild ;)) med Jan, rolig med Helle eller en af hjælperne.
Det er nogle gode ture, der er et super rideterræn.

Øh ja, det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om, skriv endeligt hvis der er mere du vil vide. Synes selv det er en super ridelejr, og mødes år efter år med de samme ryttere igen, der er rigtig mange der vender tilbage til Sindbjerg igen året efter! Har bl.a fået en rigtig god ven, som jeg mødes med deroppe hvert år.

Der er en god atmosfære, det er en rigtig god hygge-ridelejr ;) Synes jeg ihvertfald.

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Kanon.....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 10:18
............. det lyder som en pisse lækker ridelejer.....
Du er vel ikke i familie med en der hedder Nathalie Vigsø?.

Jeg får at vide idag om at jeg må komme med.
Men det er bare træls vis at ingen af mine venner ville med.
Får så er jeg helt alene.

KnuS AnnikA

Godt nytår.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 13:55
...i familie med Nathalie, men hun er en af mine bedste venner.. hvorfor? :)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

hvor og hvordan
Forfatter: 
Dato:  31-12-2003 16:30
bestiller man til Sindbjerg? Den lyder PIsse LæKKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hilsenanso&polli
:-D Den Fanatiske Computerbetvinger :-D
Stolt og Halvpsykopatisk medlem af JuleRensdyrsklubben
SkiZoRensdyr:*Blitzen*
0
0
Svar på denne tråd

Til Ida.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 14:45
............ ååååååå jeg troede det bare.

0
0
Svar på denne tråd

Uge 28
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 11:34
Hallooooo...

Mig og min veninde skal på sindbjerg i uge 28... Er der andre der skal der?
Sunny & Simone
Will always be together
- The eqipage 4-ever!
:-D
MSN: Supermone112@hotmail.com

Bemærk forresten li, at min MSN adresse stod forkert før... Hzzz...
0
0
Svar på denne tråd

Totalt god!!!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 11:15
Heyza :-P
Jeg var på sindbjerg sidste år i uge 28!!! Det er bar det bedste! der sker en masse, men man har altså også fritid!!! Hestene er søde og det er helle og jan og mille også ;-D
Jeg og "Wondermone" skal derop sammen så hvis der er andre der skal derop i uge 28, så skriv lige!!!

Da jeg var der sidste år var der to senge der braste sammen, ingen kom til skade men vi grinte meget :-D

Nogen der var der sidste år i uge 28?? Jeg var hende der faldt af i spring konkurrencen, og var så ked af det bagefter! Jeg red på Fie :-P'

Sez måske??

Knuz Anika :-D
0
0
Svar på denne tråd

lyder sku lækkert !
Forfatter: 
Dato:  03-04-2004 15:03
Det lyder som en rigtig go ridelejr...Jeg ska derop i uge 27 for første gang...de sidste 3 år har jeg været på Stejlbjerggård !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider