|
|
| Sindbjerg???? |
| Forfatter:  |
KAJ |
| Dato:  |
02-08-2002 19:41 |
|
Hej Er der ikke nogen der vil fortælle lidt om hvad man laver på Sindbjer. Og hvordan hestene er. Jeg overvejer nemlig at tage derop næste år for jeg har kun hørt godt om den....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [Sindbjerg Ridelejr] Sindbjerg???? |
Villy-vrinsk |
03-08-2002 22:53 |
|
JO! Sindbjerg er verdens bedste ridelejr! Der rider du både spring, dressur, og skovtur... Der er et stævne den næst sidste dag... jeg finder lige noget fra de andre sindbjerg indlæg og ligger her op som du kan se lidt på....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Villy-vrinsk |
03-08-2002 23:01 |
|
Det som står her under er fra *Heste-ida´s* indlæg som hedder "flere billeder fra sindbjerg" Der kan du også kigge!
Her står 'lidt' om hestene
(skrevet af *heste-ida* og Sofie H)
Oki, jeg red på en der hedder Hassan, han er meget gammel, ca. 25 år vil jeg tro. Han er en 1´er pony, og palominofarvet men efterhånden ret grå!!! Han er mest en begynderpony. Han elsker at springe og er ret god til det(syz jeg)
Flik-Flak:
Flik-Flak er en pony, lille 1´er eller stor 2´er pony. Han er brun og ligner en minature fuldblod.
Han er meget sart i munden og kan ikke rides af så mange, men dem der passer til ham kan til gengæld også ride ham godt (min veninde Nathalie red på ham de to sidste år, sidste år høstede hun ikke mindre end 5 førstepladser på 4 uger (eller også var det 4) på ham + nogle 2. og 3. pladser!!)
Tarzan:
Tarzan er også en brun pony, tror han er en 2´er...
Hen er tja... Han er sød, men lidt stædig!! Sød det er han i hvert fald
Musketeer:
Musketeer er en lidt lysebrunagtig pony, en 1´er.
Han er også god, har nogle underlige vaner, men flink nok Ham red min veninde Christine på!
Rambo:
eller Ramse som han også kaldes! Han er en lille hvid pony, og ret fræk. Han er bare så charmerende syz jeg!!! hæhæhæ... Tror han er 2´er, men det er lidt svært at huske, det er trods alt næsten et år siden jeg var der
Judi:
ja, som Anne sagde er Judi en nordbagge. Hun har lang man og er også ret gammel. Over 20. Hun er en rigtig hyggehest
Kasper:
Kasper er også en nordbagge, men jeg tror det er en de havde lejet, men de lejer ham vist hvert år!
Kvik:
Kvik er også en norbagge, men kvik... Det er han IKKE!!
Han er også mest en begynderhest.
Taila:
Taila er en blanding af nordbagge og noget andet pony.
Den er nok også mest begynderhest. Den er også en dejlig ehst, syz jeg!!
Hm... Hvem er de mere...??
JO!!
Maisy!!
Hun er en broget lidt grovt udseendet pony eller hest, er faktisk ikke sikker på det?? Tror nok hun er en lille hest Hun er også ret gammel, men fino!!
Tiger:
Tiger er Maisys føl, han er sådan lidt sur, han er i hvert fald altid sur på folden!!
Snappy:
Snappy er en flueskimlet og ret ædel stor pony eller lille hest. Hun hidster sig altid op når man skal springe, men flink ellers.
Silver:
Silver en en hvid pony eller hest, er heller ikke sikker på ham. Han er ikke en begynderhest. Ved ikke så meget om ham
Ecko:
Ecko er en brun stor pony. Den er ikke så glad for at stå andre stder end boksen når den skal strigles. Den står sammen med Snappy og Silver i den lille stald.
Hm... Så er der Whoopy:
Hun er en MEGET stor hest, og har verdens kønneste blis. Hun er vist ret sød at ride!!
Milo:
Milo er en lille hvid pony. Den er ret stædig
Jeg kan lige fortælle om nogle af de heste, som Ida har glemt.
Phi-mu han er bare dejlig. Men Han er meget speciel og ride på, så derfor er der ikke så mange som rider på ham, men dem som rider på ham er til gengæld helt vilde med ham (men jeg tror jeg er den eneste elev som rider på ham for tiden) Phi-mu er ca. 155 cm høj, og er brun med sort man og hale, og er lidt kraftig bygget. I ridetimerne er han altid lidt sur på de andre heste, det er fordi han er fører hesten på rideskolen, og jeg betragter ham som rideskolens maskot. Phi-mu er RIGTIG god til at springe, og jeg har været med til tre stævner på ham, hvor det er gået rigtig godt, du kan læse om dem inde under resultater. Phi-mu er noget helt særlig, og han betyder rigtig meget for mig.
Max er en lille kat 3 pony. Han er mørkebrun med en hvid stjerne i panden. Han er ikke så gammel, og rimelig fræk hvis han ikke får en ordentlig rytter. Men Max er virkelig dygtig til at spring med en ordentlig rytter.
Frikan, er en stor gråskimlet hest. Hun er rimelig svær at ride, men hun er virkelig dygtig til at springe, hendes far har engang vundet bronze ved OL i ridebane springning. Hun bliver nogle gange lidt hidsig, men ellers er hun rigtig dejlig.
Azure, er en stor mørkebrun dejlig valak. Hun er rigtig dejlig at ride på, og springer også ok. Men han er nogen gange lidt stivbenet.
Krølle er kat. 2 pony. Hun er rød, og har ikke krøller som navnet ellers lyder som. Hun er rigtig god til at springe, men tror altid at det er tidsspringning, så hun har fart på når hun springer. Men ellers er hun meget let at ride på. Men hun har svage ben og derfor bliver hun ikke altid brugt til skovtur.
Tonto er en stor kat. 1 pony. Han er lyse brun med sort man og hale og en hvid blis. Han er rigtig dygtog til alt, især til at springe, og der er mange som godt kan lide at ride ham.
Skipper er en hvid kat. 2 pony, han bliver brugt til begyndere, og er rigtig sød og rar at ride på.
Tango er Jans hest, som han for det meste rider på i skoven. Han er stor og mørkebrun, og rigtig flot. Men han er meget nervøs.
Unik er en ny lille hest som de lige har købt på 4 år. Men han er ikke tilredet endnu.
Øhhhe...så kan jeg vist ikke komme i tanke om flere lige nu.
Ok!!
Lidt om hestene
___
Og hvad man laver på ridelejren?? ok:
Jeg skriver hvad vi gjorde sidste år, det må være nogenlunde det samme i år, gætter jeg på!!
Man ankommer om Søndagen hvor man får delt heste ud. Så skal man hente hestene på folden. Så er der god tid til at strigle...
Den dag rider man 'kun'
på banen (man kommer jo efter kl. 2)
Vel for at de kan se hvor meget man kan
Om Mandagen er der orienteringsløb. (uden hest, men om heste)
Man rider hver dag om formiddagen på banen og om aftenen i skoven, hvor man kan vælge imellem frisk eller rolig skovtur.
Hver aften er der desuden lejrbål med mulighed for at lave snobrød.
Man må selv bestemme hvornår man går i seng, men man bliver vækket kl. 9.
Om Tirsdagen skal man i Jesperhus Vandland. Man skal selv betale for at komme ind(det koster vist 35 kr.), men det er frivilligt om man vil. Jeg ville eks. ikke sidste år, altså vi skulle selvfølgelig med derud, men vi gik bare rundt og så på tingene, og vi fandt da nogle vældig spændene ting
Om Onsdagen er det gør-rent-dag (ikke hele dagen naturligvis, men en time eller sårn). Tja... det hører jo med!! Jo mindre vi sviner jo mindre er der at lave
Om Torsdagen er det -forbered-dig-til-stævnet-dag!
Altså man strigler, pudser sadel og hovedtøj og sådan noget!
Om Fredagen er det så stævnedag. Der er dressur, let spring, svær spring, mini-spring, trav over cavalettis og striglekonkurrence.
Om Lørdagen er det 'farvel-dag' *ØØV*
For de friske er der morgentur kl. 4 om morgenen, det er virkelig en hygsom tur
Det var lidt om hvad vi lavede sidste år, sidste år igen var det vist det samme, så det formoder jeg også det er i år... i hvert fald sårn ca. det samme... *glæd jer*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Villy-vrinsk |
03-08-2002 23:09 |
|
Hov! Jeg kan lige rette dig *heste-Ida*! For jeg red på Taila i skoven en af dagene, og Jan fortalte mig at hun er halv nordbagge og halv fuldblod!
Hun er meget gamel, men vildt sød og rar!
Villy-vrinsk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Cecilie |
04-08-2002 09:42 |
|
Det er rigtigt hvad Villy-vrinsk siger..... Det er verdens bedste ridelejr......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Laura |
04-08-2002 18:52 |
|
I har glemt Sindbjergs ALLERsødeste hypz, nemlig  MICKEY{>!
Han er en gråskimmel (rigtig smuk) 1´erpony, der er kannnnongod til at springe.... Han er også rigtig dejlig i skoven, kunne bare godt få nogle liiidt underlige idéer en gang imellem, som f.eks lige pludselig at ligge sig... Men sød,det er han!
Villy-vrinsk: Hvornår var du deroppe? Jeg var er uge 26!
Qnuz Laura:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Villy-vrinsk |
04-08-2002 21:29 |
|
Jeg var der oppe i uge 29! Jeg red Super Søde Azure!
(Den ægte Azure, altser den brune dansk varmblod! Der var jo også den falske Azure: Haflingeren!)
En af mine veninder skulle have redet micky, men hun syntes vist han var for vild i stalden! Hun er mest til søde, velopdragende, og rolige heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Laura |
04-08-2002 22:02 |
|
Mickey? Han er da super sød i stalden synes jeg..... Kunne godt være lidt frisk på banan, men......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
05-08-2002 10:20 |
|
Laura:
Hihi:)
>>lidt frisk på banan<? *LoL*
Men du har ret!! Han var virkelig frisk! Hende i den næste uge kunne næsten ikke holde ham, og fik rimeligt mange vabler af tøjlerne:)
Men her i den sidste uge var han ved at blive træt, han løb faktisk ikke for stærkt så tit!
Og i har ret alle sammen, det e bare en super ridelejr;)
Villy-Vrinsk:
>>den falske Azure<< *tsk-tsk*... det bliver min veninde ikke glad for;D Hun red på den i sidste uge, hun siger det bare er den anden Azure eller den lille Azure *hæhæ* *L☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻L*
Knuz Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sofie H. |
05-08-2002 10:26 |
|
Ida : Hvem red du på her i sidste uge...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
05-08-2002 10:29 |
|
Sofie:
Jeg red på Dennis-Sisse i skoven og Judi og Hassan på banen, og så red jeg en gang på Ecko fordi jeg måske skulle ha´ hende til stævnet!!
Sådan lidt af hvert:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
05-08-2002 10:35 |
|
Ej alt det der jeg har skrevet om hestene, det er bare underligt!!! Det var altså noget jeg skrev for lang tid siden, da jeg ikke havde været der meget længe:)
>>Flik-Flak er en pony, lille 1´er eller stor 2´er pony<<
Ja ok, jeg har vist overvurderet hans højde lidt;)
Hihi, sådan er det vist mange steder!! Ej hvor pinligt;D
Sikke noget underligt noget jeg skriver om dem!! *hihi*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*ZiGGë-MuzëN* |
05-08-2002 14:07 |
|
HeYzA
Altså jeg fatter ik' rigtigt sindbjerg ridelejr!?!
Har man ik' den samme hest både i skov og på
bane(bananen*Hi Hi*)???????????????????????????????????
QnuzzzR *ZiGGë-MuZëN*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
05-08-2002 14:13 |
|
*ZiGGë-MuZëN*:
Jow!! Det er bare hvis man har en hest der ikke kan holde til at gå så meget! Hvis man har flere skal man ikke dele dem med andre!!
De fleste har kun en!
Der i den sidste uge var det bare forskellige 'rester' jeg kunne vælge i mellem!! Jeg kunne også have redet Krølle, men det nåede jeg aldrig!
Knuz Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*ZiGGë-MuzëN* |
05-08-2002 16:39 |
|
Aha! Okey nu fatter jeg det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Villy-vrinsk |
05-08-2002 18:41 |
|
Laura: Nej! Måske er Mickiy ikke så vild i stalden, men han vrinskede helt vildt, og min veninde bad om at få en anden, før hun overhovedet havde redet ham!
*Heste-Ida*: De kalder ham falske Azure, fordi det ikke er den Azure der hørre til på Sindbjerg, men bare er en de har lånt... Så det udtryg er et jeg har fra Helle!
Villy-Vrinsk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
05-08-2002 19:05 |
|
Villy-Vrinsk:
I know!!
Og alle siger da også 'falske Azure'
Hihi, det synes min venze bare ikk lige var det rette navn til >>sådan en dejlig hest<
Mht. Mickey der vrinskede: var det mon ved fodringstid? For der vrinsker han!! Han er nu også sød;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Villy-vrinsk |
06-08-2002 15:10 |
|
Nej! Det var ikke fodre tid.... Han skulle bare trækkes ind i stalden.... Men han var nok ophidset af de andre heste der også blev trukket ind...
Villy-Vrinsk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 16:03 |
|
Villy:
Ok!! Ja, du har nok ret:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sidsel |
06-08-2002 18:06 |
|
*hesteida* Hvor mange uger har du været på ridelejr?
Var du der også sammen med Nathalie ? Jeg mødte hende i uge 28 (Den eneste uge hun ikke var der)
Hilsen Sidsel
P.S Jeg red på Flik Flak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 18:16 |
|
Hejsa Sidsel!!
Jeg var der i uge 26+27+31!!
Ja, jeg var der sammen med Nathalie!! (hun er min bedste veninde sårh....:))
Jeg red på Musketeer, Hassan, Judi og Dennis-Sisse!!
Knuz Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sidsel |
06-08-2002 18:33 |
|
Hej *Heste Ida*
Hvem var bedst at ride på, var Musketeer sød i skoven...?..?
Hilsen Sidsel
P.S Vil du ikke skrive tilbage ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 18:44 |
|
Sorry jeg først svarer nu, jeg skulle lige spise!!
Hm.... hvem var bedst??
Musketeer ja han var bare dejlig at ride:D, Hassan var sjov, men ret stivbenet:), Judi var også sød;D, og Dennis-Sisse var ogs' bare sød:P!!
Så de var alle søde, bare på forskellige måder!! Ved ikke helt hvem jge bedst kan li....
Muske var rigtig sød i skoven:)
Var Flik-Flak også sød?
Knuz Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 20:36 |
|
Nathalie: Tænd din Telefon!! Jeg har sendt noget om Sisse:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Pony* Nathalie |
06-08-2002 20:39 |
|
Hej alle sammen, der har været et tilfælde af kværke på sindbjerg i uge 31, men det var en privat hest og der er ingen af de andre der har fået det(jeg har lige snakket med Jan) Jeg savner Sisse rigtig meget men hun har brug for ferie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 20:40 |
|
Nathalie:
Det var godt ingen af de andre fik det!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Pony* Nathalie |
06-08-2002 20:44 |
|
Ida min telefon oplader, der er ikke noget skriv det her medmindre det er heme,ligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Pony* Nathalie |
06-08-2002 20:48 |
|
Jeg har fået lov at komme op på Sindbjerg i week, men Jan spurgte om jeg turde, hvad nu hvis der kom en GIGA Billa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 20:53 |
|
Det er om Sisse!! Jeg har fundet hende, hendes store stamtavle, og hendes to føl!! Sejt ikke!!
Du bliver nødt til at finde et anti-Billa-middel hvis ikke du skal dø!!;)
Kommer du ikke ind på Hestenettet Juniors chat? Er derinde:)
(du skal bare skrive et navn i det øverste felt, alt det der password-halløj skal amn ikke skrive:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
06-08-2002 20:54 |
|
Det eneste man skal skrive er user-name:) Altså det man vil hedde!!
Knuzzzzzzzz Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sidsel |
09-08-2002 15:00 |
|
Har Sisse haft føl ?
Var de ikke søde. Det var da før du fik hende ikk´, Nathalie ..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
09-08-2002 15:07 |
|
Det var før hun fik Sisse at den havde føl:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|