Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Ridelejre

 En god Ridelejr (Evt. kokkedal)
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 21:13

Hej alle sammen ;)


Jeg ville bare lige hører om der var nogle der kendte en god ridelejr. jeg har læst lidt om kokkedal er den god?

eller hvis du kender en anden god en så skriv endelig.

Den skal helst opfylder så mange af de krav der kommer lige om lidt..

Håber der er nogle der har tid og lyst til at svare :)


1. Hestene er søde.

2. Det er god undervisning (man lærer noget).

3. Der ikke er for mange på hvert hold når man får undervisning.

4. Man kan springe (gerne lidt højt).

5. En god tur (gerne med lidt fart på).

6. Man kan låne en hest (forskellige str. og forskellig temperamenter)

7. Ride 3-4 timer om dagen (gerne mere).

8. Menneskerne der er der, er søde:)


Jeg tror det var det.

Jeg håber virkelig der er nogle der svarer :)


Ponyer er ligesom heste bare i str. XS

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 13:50

Hej igen..

I numer 7 har jeg lige skrevet forkert det skal ikke stå 3-4 timer om dagen der skal stå 2-3 :)

Sorry


Ponyer er ligesom heste bare i str. XS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enghøjs ponyclub :D
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 00:34

Hvad med enghøjs ponyclub? Den kan jeg varmt anbefale :)

Dog kan den ikke tilbyde 3-4 timers ridning :P




1. Hestene er søde. : Ja de er meget søde, og der er lidt for en hver smag, både langsomme, og nogle der er hurtigere. Men alle har til fælles at de er rigtig søde og venlige.

2. Det er god undervisning: Ja der er god varieret undervisning, der er dressur, hvor selv jeg kan lærer noget selvom jeg er hjælper. Der er spring, som opbygges meget af at side korrekt på hesten, og gøre det nemmere for hesten at springe. Der er balance ridning, som give dig gode muskler og gode ideer til hvad du kan lave for at blive bedre der hjemme plus der er mega sjovt. Så er der selvfølgelig trræn

3. Der ikke er for mange på hvert hold når man får undervisning: Det kommer an på hvor mange er for mange.? der er en del på hvert hold, men underviserne sørger for at kunne koncentrere sig om hver enkelte rytter, så man hver i sær lærer noget.

4. Man kan springe (gerne lidt højt): Ja man springer en dag både på bane og tæræn, dog ikke sindsygt højt, men så hesten har en chance, og så i samtidig kan lære noget

5. En god tur (gerne med lidt fart på). Der bliver redet i skoven næsten hver dag.

6. Man kan låne en hest (forskellige str. og forskellig temperamenter) : Ja der er både 3'ere og op til 1'er både spinkle og kraftige, langsomme og hurtige, svære at ride og nemme af ride. Som sagt en for en hver smag

7. Ride 3-4 timer om dagen (gerne mere): Der bliver næsten hver dag redet 1 time på banen og 1½ time i skoven, med mindre der sker noget specielt den dag

8. Menneskerne der er der, er søde:) : Jeg synes jo personligt at vi er rigtig søde:). Vi gør meget ud af at det skal være en super oplevelse for jer, og er mere end glade for at hjælpe, om det enten er med hesten, hjemve, eller noget helt tredje.



Jeg har selv kommet der siden jeg var 9 år, og nu er jeg så hjælper, og har været det i et par år.

Enghøjs er et super sted, med vidunderlige omgivelser,og der er altid noget at tage sig til.


Du er velkommen til at spørge om mere, hvis du har brug for det.


Håber at se dig på enghøjs i år :)



Knus Julie/ SiiV

Enghøjs Ponyclub, En super ridelejr.

Jeg kommer på Enghøjs i uge 27,28, 31 og måske 30, med Capri :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret;)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 21:07

Tak fordi du svarede:)


Hvor mange er man om hver hest

og hvor mange er man på hvert hold når man træner

Og hvor højt må man højest springe

hvor lægger det?


Ponyer er ligesom heste bare i str. XS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enghøjs ponyclub :D
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 02:23

Selvtak :)


Man er normalt 2 om hver hest, da det er det sikreste, plus at det er en god måde at få en ny veninde samme dag. Derudover er det også rigtig hyggeligt at have en som man snakker og nusser med hesten om.


For at være helt ærlig kan jeg ikke huske hvor mange man er, men vi ligger vægt på at, hver en rytter skal have opmærksomhed, og få noget ud af hver time.


DEt er ikke mega højt man springer, da alle heste og elever skal kunne overskue at komme overspring, også selvom de misforstår hinanden. Det skal både være sjovt for dig og hesten.



Det ligger på Røsnæs, tæt på kalunbord, på sjælland.



Knus Julie/ SiiV

Enghøjs Ponyclub, En super ridelejr.

Jeg kommer på Enghøjs i uge 27,28, 31 og måske 30, med Capri :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enghøjs ponyclub :D
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 02:23

Selvtak :)


Man er normalt 2 om hver hest, da det er det sikreste, plus at det er en god måde at få en ny veninde samme dag. Derudover er det også rigtig hyggeligt at have en som man snakker og nusser med hesten om.


For at være helt ærlig kan jeg ikke huske hvor mange man er, men vi ligger vægt på at, hver en rytter skal have opmærksomhed, og få noget ud af hver time.


DEt er ikke mega højt man springer, da alle heste og elever skal kunne overskue at komme overspring, også selvom de misforstår hinanden. Det skal både være sjovt for dig og hesten.


Det ligger på Røsnæs, tæt på kalunbord, på sjælland.



Knus Julie/ SiiV

Enghøjs Ponyclub, En super ridelejr.

Jeg kommer på Enghøjs i uge 27,28, 31 og måske 30, med Capri :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mønstergårdens ridelejr
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 13:18

Tag på Mønstergården,

der har du din 'egen' pony/hest, du skal ikke dele.

Du skal selv ordne den og trække den ind og ud, ud må hjælpe med at fodre den og du må give den alt flot udstyr på og flette den. det er fedt,, helt din egen...;-)

Du kommer i skoven, springer, rider dressur, ponygames, kvadrillie og så er der de fede tider hvor du bare hygger, tager sadel af, bytter med veninderne og prøver deres pony.

Vi rider 2 gange om dagen.(2-4 timer pr. dag.)


Gå ind på hjemmesiden og læs under RIS OG ROS.

moenstergaarden@email.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups fejl
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 13:45

det var da ikke hjemmeside men emailen..

DUM DUM.. BOM BOM


selvfølgelig på 123hjemmeside.dk/moenstergaarden

0
0
Svar på denne tråd
 
 kokkedal
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 18:59

vil gerne anbefale kokkedalgård.


1. er Hestene er søde.

ja de er rigtig søde(: de fleste har et rigtig godt temperment(staves?) der er heste til dem der kan springe, og dem der kan ride dressur, altså alle hestene kan det hele, nogle er bar bedre til spring, end dressur og omvent(hvis du er springrytter kan jeg anbefale sine)

2. Det er god undervisning (man lærer noget).

de retter rigtig meget på ens holdning, og at man ridder med sædet osv. men man får bestemt en bedre holdning af at være der(:

3. Der ikke er for mange på hvert hold når man får undervisning.

altså, jeg var der kun en weekend, og vi var kun 12 var der med byggeren. og på et springhold var man to-tre stykker og dressur var man fire-fem stykkker(;

4. Man kan springe (gerne lidt højt).

man bliver delt op i hold, alt efter hvad man kan med springningen, nogle springer højt, og hvis det er første gang man skat springe, tager man det stille og roligt(:

5. En god tur (gerne med lidt fart på).

det tror jeg, sådan lød det(:

6. Man kan låne en hest (forskellige str. og forskellig temperamenter)

ja man kan(: der er kun newforrest ponyer, men en nordbagge(: der mange forskellige temprementer(staves?)

7. Ride 3-4 timer om dagen (gerne mere).

man ridder 3 timer daglig(måske længre på tur:) to gange om dagen(:

8. Menneskerne der er der, er søde:)

de er rigtig søde(: har en veninde, som er hjælper deroppe, mie og hende er alle rigtig glade for(: dem der ejer det, er også rigtig søde, og da vi var der var der kage hverdag(:


hvis ikke du har været inde på deres hjemmesider så her: http://kokkedalgaard.dk/ og: http://www.kokkedalstutteri.dk/ det er til stutteriet den sidste(:


»Dux er verdens dejligste pony!«

»Nero din dejlige haflinger! Jeg savner dig! R.I.P«

»Mousie dué rr' skøøn!«

»Sigurd dué rr' sku talentfuld!«

»ii' rr' vb. ponyer/Hest!«

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mønstergårdens ridelejr
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 19:48

Jeg kan anbefale mønstergården. Man er én om hver hest. Passer den selv og kan være med til at fodre. Man kan springe lige så højt som man selv tør og virkelig prøve grænser ved højdespringningen. Super sjovt.

Udover ridning er der bare mange fede aktiviteter. Plus man sover i campingvogne. Intet kedeligt telt at komme i kamp med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Digels&Fortunen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 18:11

hej;p

jeg har været på fortunen, den var en god ridelejr men man rider dog kun i skov undtagen når man springer og laver ponygames. og lige et dressur stævne som self øver til:D

i år skal jeg på Digels ridelejr uge 28. den ligger i fredensborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridelejr.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 09:47

Jeg kan både anbefale "Petersminde ridelejr" og "kokkedal ridelejr"

Petersminde: Du sover på de hyggeligste og flotteste soverum med ca 6 på hvert værelse, hvor du kommer til at sove med nogen på din alder. Ridningen er fin, man springer ca. 60cm og der er både ponyer og heste af alle slags. Maden er virkelig god, og man kan låne deres cykler så man kan køre til brugsen i pauserne ;) Man lærer virkelig meget dressur, og sjove øvelser og meget mere. Det ikke kedeligt!!! :) Udover det er der en masse sjove konkurrencer og et utroligt hyggeligt fælleskab. Man rider ca. 3 timer dagligt. Man får sin helt egen pony/hest hele ugen, og hvis man vil bytte får man næsten altid lov. På turene både skridter, traver og galopere man. Det virkelig et dejligt sted, og så er der swimming pool :P Der bliver også holdt stævne de to sidste dage i både spring dressur og ponygames :)


Kokkedal:

ridningen er virkelig god og lærende! Ponyerne er super gode, man rider meget med benene, eller lære det ihvertfald, da hestene er tilredet sådan. Maden er okay :) Man springer gerne omkring de 75cm. Man rider ponygames og dressur og meget meget mere! Det bedste er nok at man bader med hestene! Hjælperne i den uge jeg var der var ok, nogen dog ikke særlig flinke! :) de har deres egen butik som man kan købe slik og chips sodavand og megetmeget mere fra. Man får også sin helt egen pony! :D man rider nogen rigtig gode ture med rigtig meget galop. Virkelig en fed ridelejr, hvor man prøver det hele!!! :D


Det skal lige siges at jeg red på de øvede hold på begge ridelejre og derfor kan jeg ikke love at man f.eks springer lige så højt osv. Men du lyder som om du god, så tror du kan få en kæmpe fornøjelse på en af dem.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider