Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Elevhest - klipning.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 12:47

Hej Hej ænder.

En del af vores elevheste sveder rigtig meget under arbejde og her til vinter er det ikke så behageligt for dem at komme på stald til aften med våd pels.

Jeg tænker så om man kan (om det er forsvarligt - eller hvad man skal kalde det) at klippe deres hals/ det nederste af halsen og mellem forbene UDEN at de derefter skal stå med dækken.

Jeg gider nemlig ikke rende en hel vinter og fortælle hvordan det dækken skal ligge til 20 forskellige tøser - eller så er der nogen der glemmer det osv. osv.

Så hvilke klipninger kan man tillade sig at lave, uden hesten skal stå med dækken efterfølgende?

Hvis jeg kan tillade mig nogen overhovedet selvfølgelig.

Kom med jeres erfaringer.

Hesten står ude fra 8-15 hver dag i vinterperioden.

*LykVarmLau*

-tidligere *springrytter*

0
0
Svar på denne tråd

Tooskesmoothie ...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:16

Nej jeg vil sige det er for koldt, hvis de ikke for dækken på.
For så har de brug for vinterpelsen.

Og det med at klippe hesten fordi den sveder er da også lidt noget pjat, det kræver bare man husker at skridte den 10min længere til den er dør... ;)

» Camilla Stormont «

How do we change the world?

By making one act of random kindness at the time!
Myspace - Arto - Facebook

- www.stald-stormont.dk -

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:42

Min hest har lige fået en bellklip (se på hesteklip.dk). Denne kan de sagtens få uden at gå med dækken. Brugte osse den klipning til elevhestene på en rideskole jeg engang arbejdede på.

Camilla: Nogle heste skal skridtes en del mere end 10 min for at blive tørre.. Nogle eftersveder osse - og det kan gå hen og gøre hesten syg. Min egen sveder bare af at stå i stalden - og det er en ret kølig stald.

Desuden kan man sagtens klippe en hest på halsen uden at gi den dækken på. En hest med fuldklip fryser jo heller ikke om maven og halsen, når den går med dækken.

Sandra
..med Sneggla vom Störtal

0
0
Svar på denne tråd

Sagtens..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 14:44

syntes det lyder som en god ide at klippe dem på halsen..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 14:47

Enig med Annemette og Sandra :)

Sascha & Natalie
keep getting better

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 14:49

Om vinteren klipper vi vores heste fra halsen, ned på bringen og under maven.. De står uden dækken.. Bare gør det i god tid, så hesten vænder sig til det.. Kan de sagtens når de kommer på stald om aftenen..

CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd

sdgæajngæa
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 15:37

Tusind tak for svarene - jeg vil klippe dem på halsen så de ikke står og er våde hele natten.

Tak for hjælpen

*LykVarmLau*

0
0
Svar på denne tråd

Elevhesteklipning
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 16:16

Jeg klipper vores elevponyer hver vinter, da de simpelthen får mega tyk pels. Jeg klipper bare halsen og det fungere fint. Vores ene pony Napoli havde været ude og ride lørdag formiddag (og blevet skridtet godt af) og da jeg klippede ham søndag over middag eftersvedte han stadig! Når han er klippet, sveder han slet ikke - jeg antager at det er fordi, han nu kan komme af med overskudsvarme.

Ingen af vores elevheste går med dækner og de er ude på fold dagligt.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 16:25

Da jeg underviste på en rideskole, blev elevhestene altid sportsklippet om vinteren. Altså halsen, bringen, maven og et spor hen over lysken/krydset. Ingen går med dækkener, og de er ude hver dag.

En mellemting mellem sporklip og jagtklip (hesteklip.dk/index.php/706452).

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 20:27

Det kan du sagtens, og jeg synes det er en rigtig god idé, som jeg ville ønske flere benyttede sig af! :)

Emilie Watson
mit liv . mine regler . mine konsekvenser .
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 21:12

Den måde du beskriver lykke er hestene på vores rideskole klippet, og de går ikke med dækken, medmindre de er meget kuldeskær. Så det kan du sagtens :)

» Janni «

- nu uden den bedste a de bedste ponyer

SPEEDY THE SPEEDFIGHTER <3

0
0
Svar på denne tråd

Til alle.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 21:23

^^ Jeg har klippet ham, der trængte aller mest i dag og han lignede en der virkelig var lettet da han blev lukket ud til de andre - der kom endda et lille bukkespring.

Tak for jeres positive tilbagemeldinger - nu er jeg ikke bange for at de skal blive syge og dårlige efter jeres gode oplevelser

*LykVarmLau*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 06:27

helt sikkert det er en god idé at klippe dem på halsen.

Camilla: Langt fra alle klippede dækkenheste har dækken med hals, og de klarer sig jo fint af den grund :)

- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Udstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

bkfklfgklghlg
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 10:58

Tessa blev klippet sidste vinter over halsen, min ridelærer ++ en anden sagde at det kunne men godt, fordi den IKEK har dækken på, på halsen.

°..Skrev Frk. Krid..°

©©Columbija & Sera©©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider