Hej Hej ænder.
En del af vores elevheste sveder rigtig meget under arbejde og her til vinter er det ikke så behageligt for dem at komme på stald til aften med våd pels.
Jeg tænker så om man kan (om det er forsvarligt - eller hvad man skal kalde det) at klippe deres hals/ det nederste af halsen og mellem forbene UDEN at de derefter skal stå med dækken.
Jeg gider nemlig ikke rende en hel vinter og fortælle hvordan det dækken skal ligge til 20 forskellige tøser - eller så er der nogen der glemmer det osv. osv.
Så hvilke klipninger kan man tillade sig at lave, uden hesten skal stå med dækken efterfølgende?
Hvis jeg kan tillade mig nogen overhovedet selvfølgelig.
Kom med jeres erfaringer.
Hesten står ude fra 8-15 hver dag i vinterperioden.