Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Dækken str.. at måle?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 15:44

Hej hej ænder


- Hvordan er det nu lige man måler størrelsen på et dækken? Altså hvilken størrelse man skal ha'. Det er ikke fordi jeg skal ud at købe et, mn det går mig på at jeg ikke kan finde ud af det


Jeg har lavet et lille billede med en af de to måder jeg tror det er:

Har brugt min Schleich hest som model

- Er det den røde linie eller den blå? eller er det en anden måde?

- Er liniener evt. sat rigtigt?

- Hvordan laver man sit mål om til størrelsen?


Håber lige i kan hjælpe, for jeg kan i hvertfald ikke finde ud af det




Hrm... mens jeg retter bliver jeg sur på computeren og HN. Hvorfor er det så lige at min signatur (Der hvor der står Pernille) ikke vil stå med Comic Sans??



Pernille

- Der kan li' Hoppede Hopper med stort H og Dejlige Vallakker
- Nu på fartglad Malle


0
0
Svar på denne tråd
 
 dssdsdsdsd
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 15:59

- Er det den røde linie eller den blå? eller er det en anden måde?

Det er den røde.

- Er liniener evt. sat rigtigt?

Man måler fra der hvor man måler stangmål og hen til starten af halen.

- Hvordan laver man sit mål om til størrelsen?

Altså så hvis du måler det stykke til at være 135 skal dækken størrelsen være 135. Tror det er noget i den stil.



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 16:05

Tak for det ;)


Men hvad så hvis hesten er 137cm eller 140?(bare eksempel) Runder man så ned eller op? Jeg ved at de nærmeste str. til de mål er 135 og 145



Pernille

- Der kan li' Hoppede Hopper med stort H og Dejlige Vallakker
- Nu på fartglad Malle


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 16:08

Pernille: Jeg har tit set inde på markedspladsen at der står "stor i størrelsen." eller "Lille i størrelsen." Så der er vist bare med at måle også sehvad målene bliver...


Er det bare af ren nysgerrighed eller skal du bruge det til noget?



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 16:10

Nysgerrig.

- Kunne bare ikke blive klog på det



Pernille

- Der kan li' Hoppede Hopper med stort H og Dejlige Vallakker
- Nu på fartglad Malle


0
0
Svar på denne tråd
 
 sddsdsdssd
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 16:13

Pernille: Okay. Det kan sQu også være lidt svært nogengange.



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar svar
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 18:48

pernille - Der er flere mærker, bla. Rambo, Rhino og Amigo, der fører deres dækkener i både eksempelvis 35, 40 og 45, altså kun med 5 cm forskel, og ikke ti. Syns jeg lige at det var værd at nævne :)




Don't imitate, innovate !
"Venner er som stille engle, der løfter os op,
når vores vinger har problemer med at flyve"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2008 22:09

Du kan ikke altid regne med det... Min lille hest er nemlig 130 cm (den røde linje), men bruger str. 145... ;P


Hilsen

Camilla / Camilla ♥Kctm♥


Vis din respekt overfor heste, så viser de deres.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider