Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nu uden Sasha
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 10:50

Nogen læste måske mit tidligere indlæg, omkring Sasha, at vi har haft dyrlæge, og at hun er syg. Ellers er det her: www.heste-nettet.dk/forum/18/990164/ 990164/

Ejeren lovede i hvert fald, at hvis vi stillede hende hjem igen, ville hun mindst få dyrlæge, skulle til røngten og nogle andre undersøgelser, få ringsko på, komme på smertestillende, og hun ville ikke blive redet! Søndag kørte min far og jeg ned mod efterskolen igen. Vi læssede hesten, og min far kørte hjem med Sasha, imens jeg blev på skolen. Nej hvor jeg tudede. Jeg ville bare med hjem. Jeg kunne slet ikke klare at han kørte med hende, og jeg skulle være så langt væk, og ikke ane hvad der skete med min lille pony.

Selvfølgelig begyndte der lynhurtigt at komme rygter om at der var folk der skulle ride Sasha, og det var virkelig svært at sortere sandhed fra rygter. Jeg havde det af helveds til på efterskolen, jeg ville bare hjem. Det var et år jeg skulle have haft sammen med Sasha, og nu havde tingene taget en helt anden drejning. Mandag aften snakkede jeg med min mor, og hun sagde at hende og min far kom og hentede mig tirsdag. Jeg pakkede alle mine ting, og kom hjem igen. Meget mærkelig fornemmelse. Jeg havde ventet og glædet mit til at komme på efterskole i 1,5 år, og nu var det slut efter 16 dage, men det var bare ikke mig.

Mig og min mor snakkede igen med ejeren. Hun havde lovet en pokkers masse ting for Sasha, men jeg kunne desværre godt fornemme, at det bare var for at få hende hjem. Mine forældre tror på det bedste i folk, indtil det modsatte er bevist, så de syntes at jeg var meget negativ overfor ejeren. Nu havde ejerens udtalelse bare ændret sig til, at hun kun ville bestille dyrlæge til sasha hvis hun haltede!!! Sasha har ikke haltet på noget tidspunkt. Hun er ekstremt stiv i bagbenene, og hen over bagparten. Det var jo derfor vi bestilte dyrlæge. Vi havde endda lige givet ejeren en kopi, at den beskrivelse af Sasha, dyrlægen havde sendt med regningen. Der skrev han bl.a. "Som hesten står nu, er den ikke egnet til ridning". Ikke engang det får ejeren til at ringe efter en dyrlæge, fordi den IKKE halter! Hun ville se mig ride den, for at se om den haltede, hvor jeg flere gange sagde, at den ikke halter, og det jo ikke var derfor vi bestilte dyrlæge til hende! Men hun er totalt ligeglad, selvom den dyrlæge jeg havde til Sasha, sagde at hun havde smerter, og ikke kan rides, så sætter ejeren to parter på Sasha. Hendes egen udtalelse er "at hun jo må tænke økonomisk". Ja men du kan fand'me ikke kun tænke økonomisk når man har med levende dyr at gøre!!!! Jeg er så sur. Jeg har gjort alt det bedste jeg kunne for Sasha, men i sidste ende ejer jeg hende ikke, og står totalt magtesløs. I fem år har jeg haft hende, og så skal det slutte på den her måde. Jeg kommer ikke ude på den rideskole længere. Aldrig om jeg kan sætte mine ben et sted, hvor en pony med smerter skal rides, fordi man skal tjene nogen penge på dyret igen. Hun gik også rideskole før jeg fik hende. Mit hjerte bløder så meget for min lille pony, og der er bare intet jeg kan gøre. Selv mine forældre står totalt magtesløse, og forstår intet.

For satan jeg elsker dig pony.

- Said, done and out.

'Nynne tidligere med Sasha'

Den bedste, og den eneste

Things change, minds stays (o3/08)

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 11:30

Ja, jeg har heller aldrig forstået ejeren, da jeg gik der. :(

Kan du ikke melde det til dyrenes beskyttelse eller sådan noget?
Du har jo bevis på at den ikke må rides. :)

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Hjemmeside - Hestegalleri

0
0
Svar på denne tråd

uden sasha
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 11:35

Simi: nej der er desværre mange der ikke forstår hende.. Begge mine forældre er i politiet, og min far siger at han desværre ikke tror at det er nok til at de kan gøre noget.

- Said, done and out.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 11:47

Hold kæft hvor er det tarveligt. Dét der, det gør selv mig sur. Hvordan fanden kan hun sætte ryttere op på en hest, når den har det sådan? Når selv dyrlægen siger det andet. Jeg forstår dig fuldt ud. Og jeg giver dig så meget ret i, at det ville være "forkert" at ride derude mere. Nu har det været "Nynne og Sasha" i så lang tid.. Og så skal det slutte på den måde?! Hold da op. Jeg håber virkeligt, at I finder ud af noget!

- Forresten.. du så mig godt på HJOR der i maj, ikke? ;)

E M M A
One World - One Dream

0
0
Svar på denne tråd

Nu uden Sasha
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 11:56

Emma: det er så forkert. og jeg forstår bare ingen ting. Jo jeg så dig godt Emma.

- Said, done and out.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 12:09

Jeg tror at politiet og dyrenes beskyttelse er to helt forskellige ting, synes du skal tage kontakt til dyrenes beskyttelse og evt vise dem den udskrift din dyrlæge gav hesten.

Det kan virkelig ikke være rigtigt at nogen er så ligeglad med hestens helbred :(

Håber i finder ud af det og Sasha får det hun har fortjent.

- Mvh. Cecilie -

Did anyone say something?

www.ChaosPhoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu uden Sasha
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 12:42

Chaos: Ja det er selvfølgelig rigtigt. Det er også bare virkelig svært. Jeg må nævne det, når mine forældre og jeg skal beslutte hvad vi skal gøre helt endeligt.

- Said, done and out.

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 13:06

Årh skat, jeg har så ondt af dig, det må virkelig være hårdt bare at stå tilbage magtesløs og intet kunne gøre. jeg ville virkelig ønske jeg kunne gøre noget! jeg føler virkelig med dig - og sasha for den sags skyld :/ <3

håber på det bedste, for hverken dig eller Sasha har fortjent det dér.

Vildrose

nu med Tivall <3

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 14:42

årh den f ucking k.ælling!

det værste er man intet kan gøre..

men ja, du ved da hvad jeg har tænkt mig at gøre.

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 14:47

men nynne - kommer du så slet ik derude mere?

du må lige skrive hvis du kommer..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider