Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 19:44

Puha, tænk at jeg skriver det.

Som nogle af jer nok ved er jeg startet i 1w på Frederiksborg Gymnasium. Det har været en kæææmpe omvæltning af mit liv, og selvom jeg på forhånd havde bestemt mig for at det SKULLE komme til at fungere med ridningen har jeg de sidste par uger kunnet se at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg har været så heldig at komme i en super social klasse, så vi laver rigtig mange ting sammen, deruodover har jeg arbejde, venner uden for skolen og kæreste. Og alt det trækker altså virkelig meget lige nu.

Så, derfor kære ænder, stopper jeg fra den 1. oktober 2008 med at ride. Det er en meget meget stor beslutning for mig, da jeg har redet siden jeg var 5, og det har fyldt utrolig meget i hele mit liv - specielt de sidste 4 år, hvor jeg har redet Epirus.

Men de sidste 4 år har også været de bedste i mit hesteliv. Jeg har udviklet mig meget på alle punkter, og det kan jeg takke en helt speciel stjerne for, min araberdreng, Epirus Jeg elsker min dreng ufatteligt højt, og det bliver forfærdeligt at skulle sige farvel til ham, om mindre end en måned... og så sidder jeg med tårer i øjnene

Jeg vil ikke skrive mere lige nu, det var bare lige en opdatering. Der kommer et stort billedindlæg på et senere tidspunkt.

Hvis nogen skulle være i tvivl om hvem han er, så har i ham her, verdens skønneste ponydyr:

Han vil altid være en stor del af mig, og han vil altid blive husket <3

... Sofie Støjko

- med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus OX

Nu også med den fantastiske F.A. Estipona OX

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 19:53

Hold kæft, en flot beslutning at tage (y) Det ville tage mig 100 år og en krig før jeg ville få mig selv til at indse at jeg ikke havde tid :(

Håber det bedste for dig og Epirus i fremtiden ;)

Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

the best things in life are free

0
0
Svar på denne tråd

selwyn er hoooot
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 19:59

wow! sys det flot af dig at tage den beslutning! fik et helt chok da jeg læste det ;( men super flot af dig! ;)

skrev catrine sørensen

- der er bidt af en gal welsh...

Hvis din pony kan hop er det uden tvivl en bette welsh cob.

en welsh kan umuligt være nok! :*

www.Stald-Grove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 20:11

Det må være rigtig svært for dig at tage den beslutning, også selvom det er den rigtige :) - Det synes jeg er rigtig flot.

Jeg vil også ønske dig og Epirus held og lykke fremover :)

Christina Buhl

.. Med Carlos og Rocky <3

0
0
Svar på denne tråd

Tooskesmoothie ...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 20:15

Uha! Den var jeg selv i i november måned.
Jeg stoppede også med at have hest, nu har jeg så fået overskud og tid igen og har fået lysten tilbage.

Det er en svær beslutning ved jeg selv, men det kan også på nogen punkter være befriende, især på efterskole ikke at have hest :)

Håber det bedste for jer i fremtiden!

» Camilla Maria Stormont «

How do we change the world?

By making one act of random kindness at the time!
Myspace - Arto - Facebook

- www.stald-stormont.dk -

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 20:23

Ej hvor er det sørgeligt Men rigtig flot beslutning at tage. Men som Camilla skriver, så behøver det jo ikke nødvendigvis at være for altid :-) Jeg stoppede også selv med at ride for et år siden (startede også på gymnasiet), men kunne ikke undvære det, så nu er jeg i gang igen. :-)

Z L N D I E

En hver afslutning er en ny begyndelse

0
0
Svar på denne tråd

retrte4t43534
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 20:28

Eeej :'( Puha, det var godt nok ikke rart! Men super flot beslutning, virkelig! (Y) Men hvor er det en skam, der er jo inden støjKO (jeg huskede det! xD) uden Epirus :(

Men håber da at du engang får tid igen :)!

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 21:29

eeej hvor trist men nok den bedste beslutning så. Hvor mærkeligt at du helt stopper med at ride, det skal jeg lige vænne mig til :D

glæder mig til det store billedindlæg :)

- min mening

fionabona

- med part på Frk. Olsen

0
0
Svar på denne tråd

cille prut q;
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 21:30

Hvor trist, dig og epirus virkede perfekte sammen,

men kan også selv´mærke hvordan tiden er begýndt at mangle, og jeg går jo kun i 9'ende. Så syntes det er den rigtige beslutning, men håber da at tiden kommer igen på et tidspunkt

Men hvad så med estipona ?

» CECILIE ATZEN «

NU med den DEJLIGE Don Ramiro

Jeg vil ALDRIG glemme DIG Ceylon, ALDRIG

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 21:48

Mange tak for støtten, eller hvad man skal sige, alle sammen.

Nej det bliver forhåbentlig ikke goodbye til ridesporten for altid Men de næste 3 år minimum, ser jeg som hesteløse lige pt. Men nu éer jeg også meget socialt anlagt, og elsker at bruge tid sammen med mine venner - noget der ikke har været meget tid til de sidste ca. 3 år. Så samtidig med at det bliver en hård og sørgelig afsked med en sport jeg elsker over alt på jorden, og nogle lige så fantastiske dyr og mennesker, bliver det skønt med noget mere frihed. Og der er venner og kæresten (specielt kæresten) trods alt vigtigst.

Men ja, jeg skal også selv lige vænne mig til tanken, selvom det selvfølgelig er noget jeg har tænkt MEGET over. Nu er beslutningen ligesom taget, så det er lidt anderledes.

Cille: 9. er ingenting sammenlignet med gym - wait and see Estipona rider jeg slet ikke mere, desværre. Men har SLET ikke tid til to heste, og det giver heller ikke rigtig mening at fortsætte med hende når jeg alligevel stopper.. men snakkede med ejer om hende så sent som i dag, og om at det er super super ærgeligt når jeg nu lige er kommet igang med hende.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

ffwgweg
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 00:09

Årrh, jeg beundre dig! Det må virkelig være hårdt, men godt du ikke siger farvel for altid! Vil du stadig besøge ham nogen gange?

Jeg håber at du bliver herinde.

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 06:58

Det er da en trist beslutning..

Jeg kom bare til at tænke på hvad du så gør når gymansiet bliver hårdt i 2.g og 3.g hvis du allerede har lidt tid nu?

For 1.g er jo overhovedet ikke hårdt, jeg havde lægnere dage i 9.

Men det er da super trist du droppe hesten pga. fyre og fester.

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 07:08

Flot og svær beslutning.

Har du mulighed for at besøge ham?

- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Udstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 10:44

Enig med alle andre (;

- super flot beslutning!

© .. skrev Sille - min Sylle ©

> Tro kan flytte bjerge,

men almindelig fornuft,

får folk til at gå uden om.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 12:56

Min storesøster gjorde lidt det samme, hun solgte hendes hest.

Det er en rigtig flot beslutning!

Du får jo endnu mere travl i 2.g, så jeg tror det er godt at du gør det nu (:

Sofie & Cappuccino

- you'll never walk alone!

0
0
Svar på denne tråd

Epirus.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 15:06

Ej, det kan du ikke gøre!

Skønne, skønne Epirus, han er virkelig en helt speciel pony. Hver gang du viser billeder, sidder jeg bare og er helt væk i ham. Der er virkelig noget specielt over ham!

Men synes det er en flot beslutning, og du kender dig selv bedst og ved, hvad der kan lade sig gøre, og hvad der ikke kan.

Har jo selv lige afsluttet 1.g, og ja, det var en stor ændring fra folkeskolen, for der blev sat store krav mht. tid osv. I år bliver endnu værre, hvilket allerede kan mærkes. Men jeg regner med at kunne få det til at køre rundt med både skole, venner, arbejde osv. - det kan mærkes, at tiden nogle dage er knap, men det har gået indtil nu. Dog er jeg jo gået ned til at ride 2 dage om ugen. :) Man må prioritere ret meget, og det går ikke altid lige godt..

Men synes det er en flot beslutning, og håber, det kommer til at løbe rundt.

Får du mulighed for at besøge ham og evt. tage ham ud en tur engang imellem?

Ditte

- nu med May Ray

0
0
Svar på denne tråd

ej ej ej ej
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 17:54

ej hvor er der ærgerligt. det er en super flot beslutning. det kan jo være svært at finde tid til alt det man gerne vil.

- Signe.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 18:18

Det er ærgeligt, men nok det bedste. Men hold da op en flot beslutning, søde!

E M M A
One World - One Dream

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 21:58

Julie: Jamen jeg regner da med at blive herinde - så længe jeg gider Det bliver jo nok ikke heelt det samme når man ikke kan vise billeder frem af ponyen. Og ja, jeg regner da bestemt med at tage ud og besøge ham! (: Ved jo HELT SIKKERT at han ALDRIG bliver solgt, så jeg ved hvor jeg har ham

Rhea: Jeg havde ikke dage til 15.30 næsten hverdag i folkeskolen, nej. Desuden kunne jeg klare mig gennem folkeskolen uden at gøre det mindste for det - det ved jeg ikke kommer til at være tilfældet på gymnasiet, og resultatet betyder trods alt lidt mere her. Jeg skal nok få tid til at gennemføre både 2. og 3.g, men når man ikke har råd til egen hest, og rider et sted hvor man altså ikke bare liiige kommer, rider og tager hjem igen, men skal hjælpe med en del staldarbejde, så tager det altså 3-4 timer hver dag - og hvis jeg skal bruge så meget tid på det nu bliver mit liv ikke andet end skole, lektier, hest og arbejde, og det har jeg ikke lyst til - altså er det, som tidligere skrevet, en prioritering.

Og jeg dropper ikke ridningen for fyre og fester. Jeg gør det dels pga. skolen, og dels fordi at hver gang jeg tager ud til ham i øjeblikket, kan jeg mærke at jeg langt hellere vil være et andet sted - sammen med min fantastiske kæreste eller mine venner som betyder ufatteligt meget. Og igen, det er ikke bare en beslutning der kommer ud af det blå, jeg har tænkt over det stort set konstant i hvad..? 3 måneders tid vil jeg tro.

Og en helt anden faktor som helt sikkert har betydet noget for min beslutning er, at jeg i rigtig rigtig lang tid har ønsket mig min egen så jeg kan have den stående hvor jeg vil (ved ordentlige faciliteter) samt bestemme selv. Det er jeg vant til i alle andre dele af mit liv, og jeg hader ikke at kunne det.

Chela: Ja, det har jeg selvfølgelig (: Men det er mere det der med ikke længere at være en del af hans hverdag, og at han ikke længere skal være en del af min. Den daglige træning osv..

Sofie: Havde jeg haft min egen havde det højst sansynligt været noget HELT andet - som skrevet til Rhea. + at det er et meget større ansvar at have sin egen, og jeg synes ikke bare man bør sælge den. Der er det lidt lettere at stoppe som part.

Ditte: Tusind tak. Ja, han ér noget helt specielt. Man kan virkelig ikke andet end holde af ham, og det tror jeg alle der kender ham kunne skrive under på. Han er virkelig en ener!

Jeg har også overvejet muligheden om at sætte ridningen ned til et par gange om ugen. Men jeg ved bare med mig selv at det ikke er det jeg vil med min ridning, så kan jeg lige så godt helt lade være. Jeg kan ikke kræve noget af ham hvis jeg rider ham så sjældent, såeh..

Og som sagt kan jeg selvfølgelig besøge ham lige når jeg vil, det er bare at hoppe på toget (: Og jeg tror bestemt heller ikke ejer vil have noget imod at jeg tager en lille tur på ham ind imellem.

Signe: jaa, det er rigtig øv. det' utroligt så længe jeg har redet ham.. Altså, red ham jo et godt stykke tid mens du stadig red derude, og det er goodt nok lang tid siden nu!

Emma: Jah, det håber jeg da at det er. Men ellers er jeg altid velkommen til at vende tilbage, så det er jo dejligt at have i baghovedet.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 11:30

Tjaeh det er godt nok det første gymnasium jeg har hørt om hvor 1.g'erne har til kl 15.30..

Det er jo din beslutning at du heller vil fyre og fester og den vil jeg respektere.

Jeg synes bare du lige skal tage skolen med et gran salt, så er gym altså heller ikke hårdere - jeg tror DU selv kommer til at gøre det hårdere for dig selv ;)

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 12:13

Flot beslutning.

Vi har jo også snakket lidt om det før, og som jeg sagde så må man opveje hvilke ting man hellere vil, for hvis man 'snyder' sig selv og bliver ved med at ride selvom man inderst inde vil andre ting, så bliver det en rigtig sur ting at skulle ud til hesten og så vil de gode minder blive til sure tjanser ..

Dejligt du stadig kan besøge ham..

Rhea Eg (Amiro):

Det kan du jo ikke helt sige, skolen er hvad man selv gør det til og hvad man selv ønsker, hvis man ønsker at få top karaktere i alle fagene, så JO så er skolen hård og tager en forfærdelig masse tid ;)

- Mvh. Cecilie -

Did anyone say something?

www.ChaosPhoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 12:20

Ja, jeg kender følelsen, og jeg forstår også din beslutning. Jeg er også lige begyndt i 1.g og kan mærke at der skal skæres lidt ned på de heste der, 2 er meget synes jeg. :) Men jeg vil ikke holde op med at ride.

Rhea: I sidste uge havde vi 4 dage til kl 15.15. Og det er også 1.g. og så tager det ihvertald 20-30 min transporttid hver vej.

Nadia Dahl

med

Nørlunds Penny Lane

&

Toftegaardens Silver Sock

- Silver, nu til salg /:

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 15:38

ikke for noget, men jeg syndes ikke 15.30 er sent for gymnasium..

jeg gaar til 15.30 hver dag, og det har jeg gjort siden 6. klasse, og jeg har selv to ponyer som jeg rider naesten hver dag, og staevner i weekenden. og nej, det er ikke fordi vi ikke faar lektier for.

jeg gaar i noget der hedder 11., men hvis jeg var i dk ville jeg vaere faerdig med 9. her i sommers, saa det svarer til gymnasium..

men ellers saa syndes jeg at det er syndt at du stopper paa ham, men det er sikkert de bedste, for det er bedre hvis han faar en anden rytter der prioritere ham hoejere end andre ting - som du (sikkert) ogsaa gjorde lige da du begyndte paa ham :)

Josefine Søndergaard

med Dressurponyerne Wild Rose og Chico

nu uden Sukema & Oeps.

www.JosefineS.org

0
0
Svar på denne tråd

Epirus.
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 16:20

Det lyder bare skønt, at du har mulighed for at besøge ham. Det er jo et stort plus.

Og jeg forstår godt, du vælger at sige stop nu, for du kender dig selv bedst, og ridningen skal ikke blive en plage for en. Det skal ikke være sådan, at man altid er helt smadret over at skulle til hesten og samtidig stresser rundt, fordi man også har lektierne, vennerne, arbejdet osv., som skal passes.

Jeg har det syn på gymnasiet, at hvis man havde det let i folkeskolen (fx ikke lærte noget de seneste år, da man kunne tingene, og bare var til timerne, fordi der var mødepligt), så er gymnasiet noget af en omvæltning, da der pludselig kræves en hel del koncentration og nye emner konstant.

(I matematik lærer vi fx nye ting hver eneste gang, og hvis man er væk fra én enkelt lektion, ja, så kræver det tid at samle op på det).

Dette afhænger selvfølgelig af det enkelte gymnasium og den enkelte klasse.

Det vigtigste er, at du fokuserer på dig selv, og så bliver det jo skønt at have tid til både lektierne, vennerne, kæresten osv. :)

Som Rhea siger, bliver det hårdere med tiden, men samtidig er det lettere at rokere om på tiden mht. venner, kæreste og arbejde, end det er med en hest.

Og det lyder også som om, du har gennemtænkt det fuldkommen (hvilket jeg er sikker på), så det er bare super. Epirus kommer jo ikke til at lide under det, jeg ville mere sætte spørgsmålstegn ved noget, hvis du pludselig ville købe egen hest midt i gymnasiet med så mange andre ting at se til. :P

Held og lykke, håber det kommer til at flaske sig. Venner og kæresten er også en vigtig ting, så det skal der også være tid til, samtidig med, at man har tid til sig selv.:)

Hellere sige fra nu end om et år, hvor det måske er gået helt galt. :)

Rhea Eg (Amiro): I 1.g havde vi mindst tre dage om ugen til kl. 16, ofte fire. Den dag, vi havde tidsligst fri, var fredag - her havde hele skolen fri kl. 14.

Så det er ikke helt unormalt med lange dage.

Det afhænger af det enkelte gymnasium, så man kan ikke generalisere, hvordan det er at gå i gymnasiet mht. lektier, timer osv.

Samtidig afhænger det også af, hvor meget man individuelt vil bruge på skolen.

Ditte

- med May Ray

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 17:48

Rhea: Jamen her har du så mit skema for næste uge www.lectio.dk/lectio/54/ hold_skema.aspx?id=161...eek=372008 Dog med nogle aflysninger..

At jeg hellere vil 'fyre og fester' var lige nøjagtigt hvad jeg før prøvede at beskrive IKKE er tilfældet.

Cecilie: Lige præcis. Men som jeg vist også fik skrevet tidligere vil jeg rigtig gerne ride, og rigtig gerne ha med hestene at gøre, men under de betingelser det foregår nu er det ikke det værd. For man giver jo afkald på en heel masse hvis alle eftermiddage/aftener tilbringes hos hesten.

Jeg er ikke total stræber, men forlod folkeskolen med et snit på 10,5 så jeg går op i min skole, ja. Men igen er der mange andre faktorere end skolen inde over.

Nadia: Jeg havde jo også to stk. at ride det sidste stykke tid af sommerferien, men siden den sluttede har jeg så kun redet Epirus, da jeg ikke har haft tid til Estipona.

Josefine: Han får højst sansynligt ikke en anden rytter. Vi har i forvejen 2 stk. stående som vi har søgt parter til i laaang tid nu, og der har end ikke været nogen ude at prøve. Det er helt umuligt at finde parter her.. såeh.. Og 'lige da jeg begyndte på ham' - jeg har altså redet ham i 4 år, og i al den tid har han været nr et!

Ditte: Tusind tak - det er skønt med ldit 'opbakning' (: Og jo, du kan tro det er gennemtænkt! Mht. om Epsi kommer til at lide under det, så gør han desværre nok, jo.. Som skrevet længere oppe er det simpelthen et mirakel hvis vi finder en part til ham, og hvis ikke kommer han bare til at stå. En ældre herre som ham skal jo helst holdes igang, og jeg ved jo hvor meget han elsker al opmærksomheden og selve ridningen - både en tur i skoven, på springbanen eller bare helt almindelig dressur. Så på den måde er det rigtig synd hvis han ikke kommer til at lave noget mere! Og det er også en af de ting der har gjort det rigtig svært for mig at tage den beslutning.

Og mht. omvæltningen fra stort set ikke at have fulgt med de sidste par år i folkeskolen og så til undervisningen på gym kan jeg kun give dig ret!

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 17:49

Flot beslutning af tage, jeg gjorde præcis det samme sidste år også fra 1 sep ;)

Det er bestemt ikke sjovt at indse at man ikke har tiden til det hele.

Nu har jeg været uden hest i et år snart og det har været dejligt, men jeg savner det rigtig meget og overvejer at starte igen (:

Det er svært at undvære syntes jeg. Men det har været dejligt med et års pause hvor man har haft en masse tid til lige hvad man har lyst til, så nu må vi se om jeg skal ud at finde en ny eller jeg bare lader det være som det er nu(:

Held og lykke med det hele :D

- Julie Salomonsen

Nu uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/

* Team JENSEN *

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 18:23

Julie: Tusind tak (: Ja, regner da bestemt med at komme til at savne det heeelt vildt! Men altså, jeg kan besøge ham når jeg vil, og komme tilbage til hver en tid, så hvis jeg finder ud af om en måned at jeg savner det for meget, ja så er det bare at ringe til ejer (; Så det er meget rart at vide (:

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Selv om jeg aldrig nogensinde
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 18:46

self kunne finde at priotere sådan :) Synes jeg det er flot beslutning :)

- Sagde Andrina

Roldsmindes Bolette og Lise

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 03:34

Andrina: Det er også hvad jeg altid har sagt Men tjah, min kæreste betyder simpelthen alt for mig, og jeg vil opgive alt for ham. Og de sidste 4 år af mit liv har bare været stresset fuldstændig og jeg har ingen frihed haft. Det er bare blevet nok nu.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 08:40

Sofie: Det er aergeligt saa.. men hvad jeg kan huske, saa er han vel heller ikke helt ung mere?

Josefine Søndergaard

nu uden Sukema & Oeps.

www.JosefineS.org

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nu stadig at jeg vil have den
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 09:21

mening, for jeg har da stadig hestene ;)

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil self slet ikke blande mig
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 18:09

men sidder lidt og tænker.Du skrev citat: min kæreste betyder simpelthen alt for mig, og jeg vil opgive alt for ham. Hvad mener du med at du vil opgive alt for ham? Opgive hestene for hans skyld?

Hvorfor ikke vente til der er en der acceptere at du kan lide heste, som han kan lide fodbold?

Det er den indstilling jeg har, men tjah :)

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 18:11

er enig med Andrina.. jeg syndes ikke at du burde give din hobby/noget du elsker op for at kunne vaere sammen med din kaereste..

Josefine Søndergaard

nu uden Sukema & Oeps.

www.JosefineS.org

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 18:22

Støjko: Nej, men min søster skulle så også have været 1 år på New Zealand, så det blev hun nødt til, da hun ikke ville have part på ham.

Sofie & Cappuccino

- you'll never walk alone!

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 20:12

Det kan da godt være at i andre har heste og rider hverdag og har fri halv 4. Men på Falcon, kommer vi ikkkke baare og rider, der er lige 23 heste der skal passe udover.

Der skal muges hos vores egene, alle hestene skal have vand, der er 2 staldgange der skal fejes, savsmuld der skal hentes, hetse der skal over at løbe i ridehus, heste der skal ind og så skal vi ride.

Det er altså svært at nå, uden at være hjemme kl. 7 hverdag /:

Sofie : Sidder med tåre i øjene bare ved tanke om du ikke skal være der mere :( Alle de fede timer, dage weekende vi har brugt derude , det ville aldrig blive det samme uden dig /: Men du skal vide at jeg støtter dig fuldt i det, og ville selv have gjort det samme hvis det ikke var fordi jeg havde min egen .

Også håber jeg ikke at vi mister kontakten /:

Catrine Nalepa

Med Fantastiske CA Dapoll OX

Uden Prinsesse hesten Zasha OX

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Trist...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 20:51

Det er da trist, at du ikke kan finde tid til at ride mere..

Hvorfor er det at I skal lave så meget når I er derude? (det som Catrine skriver? ). Er det fordi at I så ikke betaler noget for at ride dem?

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 20:53

Carina: Fordi det er så billigt at ride derude (:

Catrine Nalepa

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:02

Jeg undrede mig, som nogle andre, over, at du vil opgive alt for din kæreste? Det tror jeg virkelig ikke er et sund forhold at komme ind i, uanset om man er ung og nyforelsket, eller har været gift i 30 år.

Selv har jeg haft den samme kæreste gennem tre år, han har sine interesser, og jeg har mine. Jeg ville sgu ikke opgive hverken Carlos eller andet for hans skyld, og derfor vil jeg heller ikke bede ham om noget lignende.

Selvfølgelig er man glade for hinanden, og man betyder meget for hinanden, men meget? Hvis I på et tidspunkt går fra hinanden, og du har opgivet alt for ham, vil du føle dig ret alene, tror jeg.

Christina Buhl

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:03

Josefine: Nej, han er 17 i år, men skam sletslet ikke klar til at blive pensioneret! Der er masser af gode år tilbage i ham endnu.

Andrina: Sad selv og tænkte over den formulering, men valgte at lade det stå. Han accepterer skam 120% at jeg rider!! Ellers var han da også blevet kylet ud for længst Nej, det jeg mente var, at når man i forvejen har så travlt som både han og jeg har med skole (han går i 2.g), arbejde osv. så er det i forvejen ikke meget tid man har til hinanden. Så hvis jeg skal bruge alle eftermiddage/aftener hos hesten får vi jo aldrig set hinanden. Det ville muligvis godt kunne fungere sådan alligevel, men jeg kan mærke at det ikke føles rigtigt. Jeg elsker at ride, men jeg elsker simpelthen min kæreste så meget højere, og jeg kan slet ikke holde ud ikke at have tid til at se ham. Så det er KUN mit valg, og ikke noget jeg er nødt til for at vores forhold skal fungere.

Josefine: Well, hvad du synes jeg bør gøre (ikke at jeg på nogen måde synes du har ret til at sige hvad jeg bør og ikke bør gøre mht. netop dette) er jeg sådanset ligeglad med Hele mit liv har jeg været af den overbevisning at kærester altid kom efter hestene - det har Kristian lavet om på. Jeg elsker ham ubeskriveligt højt - og det har jeg ikke kunnet sige om nogen af mine tidligere kærester.

Det er svært for jer at sætte jer ind i, det ved jeg godt. Det har jeg nemlig heller aldrig selv kunnet før nu. Men husk nu lige på at det ikke KUN er pga. min kæreste jeg stopper. Der er rigtig mange ting inde over.

Trine: Det bliver virkelig også mærkeligt ikke at skulle være derude sammen med dig næsten hver dag /: Alle de latterlige ting vi har lavet derude.. Men well, all good things come to an end. Bare ærgeligt det lige skulle være nu hvor det begyndte at blive rigtig sjovt med stævner, dyrskue, 'dyrskue/shd-araber-show' osv. Men sådan er det jo, og jeg tror det er det rigtige. Hvis ikke ved jeg jo at jeg kan komme tilbage Men jeg lover at komme og besøge jer derude, og selvfølgelig mister vi ikke kontakten <3

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:23

Okay, kan godt se at den formulering var helt skæv. Jeg opgiver ikke ridningen fordi han 'tvinger' mig eller noget SLET IKKE. Som skrevet tidligere (et par gange... ) er der rigtig rigtig rigtig mange forskellige grunde, og det er noget jeg har gået og spekuleret over i rigtig lang tid.

Hvis vi kun skal kigge på den del der har med kæresten at gøre, så er det, som sagt (igen) for at få mere tid sammen med ham. Når jeg er hos hesten er det altså ikke bare lige 'ud-ride-hjem' (som jeg også har skrevet før) men, som catrine nævner, er det altså lige fra jeg har fri til ca. 19 - og så hjem og lave lektier = INGEN tid til min kæreste. Og ja, jeg elsker ham rigtig højt, og det der er bare ikke nok for mig.

Men igen, der er RIGTIG mange grunde - ved ikke hvorfor i bliver ved med at køre rundt i kæresten? Det jeg skrev som 'hovedgrunden' var sådanset skolen - for det er det der har været den helt store ændring fra før sommerferien til nu

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:33

Jeg blander mig ikke i dine grunde til at stoppe med at ride. Jeg siger bare, at jeg tror, at det er usundt at være i et forhold, hvor man vil opgive alt for den anden.

Christina Buhl

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 21:39

Ja, jeg forstaar godt at du ikke kun stopper paa grund af ham :)

og jeg siger bare at jeg syndes det er synd, that's it, men det er jo dit valg, og det respektere jeg dig for :)

Okayy, 17 er jo ikke saa gammelt, Chico er 18 :) men jeg mener alligevel for gammel til at saelge, som jeg mener er ved 13 alderen, men han skal jo heller ikke saelges ;)

Men lidt synd er det vel egentlig ogsaa for Falcon Arabians, hvis de ikke har saa mange mennesker, men det skal jo ikke stoppe dig fra at "foelge din droem" :D

Josefine Søndergaard

nu uden Sukema & Oeps.

www.JosefineS.org

0
0
Svar på denne tråd

santos
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 20:49

tjaaa... jeg synes du er ond :(

» Mvh. Frederikke & Santos. (L)

(se vores hjemmeside)

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 21:09

Frede: Syntes jeg også :(

Sidder og halv tuder igen

Catrine Nalepa

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 22:41

Christina: Det skal du så have lov til - personligt kan jeg intet usundt se i at rende rundt og være smask forelsket

Josefine: nej, epsi skal ikke sælges, what so ever.. han har været hos falcon i 16 år, og der bliver han. Og ja, det er da synd, ikke mindst for catrine som kommer til at stå med en del arbejde derude. Men det er bare ikke grund nok til at bruge såå meget tid på noget, når det egentlig ikke er det man vil. Der må man altså lige være lidt ego..

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Farvel Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 12:24

Jeg synes nu også, at der er forskel på, at være smaskforelsket, og så ville opgive alt for sin kæreste.

Christina Buhl

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 15:41

Stina: Det ville jo nok også være noget andet hviis Sofie havde tid til det, Sofie har ikke tid til, hest, kæreste, skole venenr og alt det andet.

Det havde været muligt hvis at hun bare skulle ride ham, så ville hun jo godt kunne nå det. Men sådan er det bare ikke !!

Jeg kender Sofie bedre end nogen anden herinde. Sofie elsker heste, ridning og det der følger med, men Sofie elsker bare også sin kæreste rigtigt meget, hun elsker sine venner rigtigt meget. og Sofie ville gerne opnå noget med sin skole.så hvis hun får 10 i en opgave men viste hvis hun ahvde brugt 10 min og havde fået 12, ville hun laaaangt heller det, men det kan man bare IKKE nå når der er meget stald arbjede .

Sofie : Det lyder godt mus (:<3

Catrine Nalepa

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder lidt mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 18:51

det du skriver Polle... Men tjah....

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

Self er det Støjkos valg
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 19:12

hvad hun vil... Men det er lidt "hårdt Polle at skære alt over med en kam".

Mit valg er så at også at have hest, venner, kæreste osv. og jeg kan sagtens få det til at hænge sammen og have tid til det. Og jeg kan også få skole og opgaver osv. til at hænge sammen, så fordi jeg har hest kan jeg også have en god skolegang...

Sikke meget der kan komme ud af en debat om en der ikke vil ride mere... Men tjah ;)

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal følge en neger til svømning..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 19:28
Andrina: Bare fordi du kan få det til at hænge sammen betyder det jo ikke alle andre kan. Der er mange ting det spiller ind. Hvor meget staldarbejde har du, hvad tid du får fri, hvor meget tid du brger på venner uden for skolen osv osv.

Men til indlægget:

Synes simpelthen det er så ærgerligt, elskede at se billeder fra jer og er nu også glad for jeg nåede at se jer "live". Men ja, kender godt det der med det er svært at få tid til det hele, og hvis man så kan mærke man hellere vil være et andet sted så bliver det svært. Men ihvertfald en flot beslutning du har taget dig.

JEGMIG'HEDVIGLAERKE

bombing for peace is like f*cking for virginity
0
0
Svar på denne tråd

Ja, lige præcis
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 19:47

fordi støjko ikke kan få det til at hænge sammen er der andre der måske kan (Som andre i dette indlæg ikke mener). Jeg har mine 1- 2 heste og laver alt stadarbejde (og rider) omkring dem (Hvis det kniber hjælper far, som holder meget af heste = meget sjældent), har skole, arb. 2 gange ugentlig og bruger meget tid sammen med mine venner.

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 20:29

Tænk at i skal gøre så meget ud af det, istedet for bare at acceptere at jeg stopper. Trist at jeg efter at have gået i flere måneder og været helt ude af den over at skulle tage denne beslutning også skal til at forklare over overbevise andre om at det er den rette Det er jo ikke fordi jeg er voldsomt sikker i min sag i forvejen..

Stina: okay? som jeg allerede har skrevet var det en dårlig formulering.. hvad jeg mente var at jeg er villig til at lave rigtig rigtig mange ændringer i mit liv for at kunne være sammen med ham. IKKE fordi det er noget han tvinger mig til, overhovedet ikke, men jeg elsker at være sammen med ham, og det vil jeg altså hellere bruge den smule fritid jeg har på.

Andrina: Hvorfor lyder det mærkeligt, det Catrine skriver? Det giver meget god mening i mine ører? Og det er da dejligt at du kan få det til at hænge sammen - det kan jeg bare ikke. Jeg er meget socialt anlagt og eeelsker at møde nye mennesker og være sammen med mine venner. Det har været droppet stort set helt de sidste 4 år, og nu kan jeg bare ikke holde til det mere. Og så har jeg brug for den firhed det bliver, ikke at skulle noget HVER eneste eftermiddag + HVER weekend.

Hvem har skrevet at der ikke er nogen der kan få det til at hænge sammen? det giver da slet ikke mening?

Og ja, du laver staldarbejde omkring 2 heste - vi har vist 21 pt. (og det er lidt - der har været mange flere hele sommeren) som vi hjlælper med pasningen af HVER DAG. Så ud over at skulle ride 1-2 heste skal der altså muges, vandes, fejes, lukkes ind fra fold osv. osv. Og jeg har også arbejde. 2 hverdage om ugen + lørdag..

Lærke: Well, jeg kommer højst sansynligt stadig til at være med på div. halløj - altså dyrskue, shd osv Det er jo ikke sådan at jeg har mistet interessen eller noget. Så jeg forlader ikke helt hesteverdenen - men ja okay, det bliver jo uden bassedrengen (som btw. godt nok var hyper idag ). Men jah, det er da trist..

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal følge en neger til svømning..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 20:45
Støjer: arh det godt, men ja jeg forstår faktisk godt din beslutning.

JEGMIG'HEDVIGLAERKE

bombing for peace is like f*cking for virginity
0
0
Svar på denne tråd

ettffss
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 10:26

Sofie: Jeg forstår 100% din beslutning!

Det er et spørgsmål om prioriteringer og ingen kan bebrejde dig for at prioritere som du gør.

Held og lykke i fremtiden, og god vind til Epirus.

Louise og Dam's Gennah <3

...man skal ikke forsøge at holde noget man ikke have i sine hænder...

12/11-2008! endelig gennemfører jeg noget igen!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 15:05

Virkelig ærgeligt, hver gang der har været billeder fra jeg har jeg altid kikket, og det er ikke altid jeg gider det med andre.

Men flot beslutning, forstår dig 100 % !

Hmm,, skulle sofie, ligesom chelle, måske også have forudset det for 4 år siden ? Syntes virkelig det er plat det i skriver :/

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

Ja, men se det selv fra den anden side.
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 16:14

Ja ja, i får det bare til at lyde som om, man pludselig ikke kan have mange venner og have tid sammen med dem, fordi man har skole, arb, og hest.

- Sagde Andrina

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 16:27

Louise: Tusind tak! (:

Sassi: Det er da rigtig dejligt at høre hvor mange der har siddet og kigget billeder af Epsidrengen (: Men ja, det er super ærgeligt - jeg er helt enig. Ville rigtig rigtig gerne have haft det til at fungere. Synes slet ikke man kan sammenligne mig og chelle. Hendes hest var hendes egen - Epirus er ikke min. Jeg har haft ham stort set på fuldtid, men har trods alt bare redet ham for ejer. Folk går jo heller amok over at man stopper på en eller anden rideskolepony - det er jo samme princip, man rider den for en anden..

Andrina: Det er der da ikke nogen der gør? De fleste skriver at de godt kan forstå at jeg ikke har tid til ridningen med alt det andet. Og jeg skriver selv at JEG ikke kan nå det med alt det jeg ellers gerne vil. Og som jeg har skrevet hele vejen igennem er det jo en prioritering. Må jo mærke efter hvad jeg helst vil, og så gøre det - og det har jeg gjort

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider