Faktisk hedder det sig jo at genoptræning ska være på hård bund, alså ikke ridebane/ridehus, så ture er vel egentlig klart bedre.. At mange (incl mig selv) så alligevel rider på bane/i ridehus, er så den anden side af sagen, for mit vedkommende var det i vinter månederne min blev genoptrænet, man kan jo også have en hest du ikke kan ride alene på tur med eller lign, igen kan hesten være blevet frisk af at stå stille. Men reelt hedder det sig at genoptræning er på hård bund, og på lige spor, alså ikke volter mm.