Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Slankekurer til heste?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:05

Jeg har jo denne her shetlænder til selskab...


Nu ligger landet bare sådan at den er blevet rigtig tykt. Jeg rider ikke på den. Men går turer på marken en gang i mellem... Hvilket ikke har virket det helt store.


Hvad gør man?


Jeg vil gerne blive ved med at gå turer for det er faktisk rigtig hyggeligt. Så sætter jeg også nogle gange træktovet fast i grime i begge ender og så rider jeg jo lidt...



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tr5uearsytrsutrfyhfg
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:10

Hvad med at longere den?




Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

honni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dssdsd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:17

Rikke: Det kan den slet ikke finde ud af... Har prøvet rigtig mange gange. Og spurgt min ridelærer hvordan man lærer den det.



Jeg har tænkt på en mundkurv.



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:36

Kan s a t m e ikke lige huske hvad det hedder, men der er sådan noget foder (klid, eller sådan noget?) som man blander op med vand. Det mætter HELT VILDT, men feder overhovedet ikke, og med gå-ture og fold oveni, skulle det gerne blive godt (:


- Men du må nok indse at en shetlænder aldrig bliver åleslank :-P



CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemnad
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 17:49

Hvad fodrer du den med?


Men ellers masser af motion, ud og gå ture, evt. løsspringe over nogle små hop osv. Kan du ikke have den med som håndhest på den hest du rider?





Mvh. Rikke med Den lille Grå

Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07


0
0
Svar på denne tråd
 
 blalbla
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:02

Hvad med at fortælle hvad den får af foder?


En mundkurv er en dårlig løsning.


Giv den massere hø og selvfølgelig vitaminer + mineraler. Så må du gå nogen flere ture med den, lær den at blive longeret, det er ikke så svært, så kan du longere den et par gange om ugen.



Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:13

Camilla (Fenja): Hvorfor er en mundkurv en dårlig løsning?


Lotte: Køb dig en sulky og en sele og kør ture med den.

Og giv den mundkurv på.



- med væmli' hilsen Aja

...ich bin kein Klugsheiβer, ich weiβ es wirklich besser!


www.epona.tv - bare prøv det, okay?

0
0
Svar på denne tråd
 
 asasasas
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:18

Den får ikke noget grovfoder. Men ligeså meget byghaml den kan æde og så en LILLE potion frøgræshalm. Den går jo sammen med Monique og de deler boks. ( det er en meget stor boks.)



Aja: Vi kigger også efter...


ALLE SAMMEN:

Det skal lige siges at den er meget "ædel" bygget af at være en shetlænder.



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blalalla
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:29

CacaoTraum: Som du kan se får den kun stråfoder, så den vil ikke have særlig stor mulighed for, at få den passende mængden ned med en mundkurv, ifølge mine erfaringer.


Lotte ♥Monique♥: Er du sikker på at den er tyk, og ikke bare har halmmave? Den får jo ingen næring af halm og frøgræs. Den burde få noget hø.



Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdsdsdsd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:32

Camilla: den får self. også mineraler og salt... Og så er den på fold så længe den kan...



LOTTEPOTTE

-Nu med fantastiske Monique.

-Og ridning på en dejlig Gorba/Balou.

Gorba, you will always bee in my heart.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 18:35

Camilla (Fenja): Nu skal den jo heller ikke have mundkurven på døgnet rundt - kun på fold. Så må den æde sit frøgræs og foder indenfor.



- med væmli' hilsen Aja

...ich bin kein Klugsheiβer, ich weiβ es wirklich besser!


www.epona.tv - bare prøv det, okay?

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdfasdasd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 21:58

Vi har selv en mundkurv til vores pony. Både fordi hun var fed, men også fordi hun var tæt på at blive forfagnen.

Så det var den eneste udvej. Men du finder ikke mange Shetlændere der ikke er lidt runde



RIDEUDSTYR.

Rideudstyr sælges. Masse forskelligt.

Læder Ridestøvler, Ridestøvler, dækkener, lammeskind til gjorden, Gjord, Reflekser til hesten, BURBERRY Bandager.

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetlænder
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 20:27

lærer den at blive longeret- alle heste kan lærer det.






mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!


nu med Sambuca

¤BNSLLS¤




0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 20:43

Halm-maver er virkelig irriterende! Cappuccino er også en smule rund (;



Sofie & Cappuccino

- you'll never walk alone!


0
0
Svar på denne tråd
 
 nvdhvjfhv
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:40



Del folden op, så den ikke får så meget græs på én gang.


Strø med lidt mindre halm, så madrassen kun lige er lidt tør, så æder hesten heller ikke halmen.

Giv den en masse hø i stedet at gumle på, det giver ikke vom.




NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
www.123hjemmeside.dk/equitoslitote
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider