Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Det særlige ved en rideskole...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:11

.. og det der i høj grad adskiller den fra mange andre idræts- og fritidsinteresser unge kan have..

.. Der er nok mange ting..

Men især noget som jeg hver dag glæder mig over og under alle mennesker at opleve, er det fine fællesskab et sådant sted..

Så godt at det (næsten) bliver familiært...

Kender I det?

På en rideskole er der altid en eller flere voksne man altid kan komme til, venner og veninder kan let være flere år yngre og ældre..

Et par eksempler:

X er en af mine rigtige gode veninder.. Hun er dog kun 14 år (jeg er 17) og alligevel har vi det rigtig rigtig godt sammen.. Både på rideskolen og også hjemme ved hinanden.. Alligevel er vores venskab lidt storesøster-lillesøster-agtigt, men det gør det bestemt ikke dårligere.

Y er rideinstruktør og eksamineret træner på stedet hvor Nellie står. OG en rigtig god veninde.. Vi snakker rigtig meget sammen, pjatter og hygger.. Det er dog kun på rideskolen det er.. Hende kan jeg altid komme til, hvis der er noget.. når som helst.. hun er 23..

Q er min ridelærer og også en veninde.. Dog lidt anderledes... Jeg kan altid altid komme til hende.. Hun er den der giver mig et spark i røven når jeg har brug for det og et klap på skulderen når det er fortjent. Hun bakker mig op når jeg er nede, og piller mig ned når jeg ikke rigtig har benene plantet i jorden. Hun har lært mig utroligt meget mens jeg har kendt hende, både mht. ridning, men også om livet. hun er 24..

Z er mor til tre og kommer egentlig mest på rideskolen op til stævner.. Hun er verdens bedste til at se hvornår man lige har brug for et kram..

T ja, hun er nok min bedste veninde, et eller andet sted.. Hun er tre år yngre end mig, men alligevel har vi det rigtig rigtig godt sammen.. vi har samme humor og tankegang.. Ikke kun på rideskolen, men også i alle andre sammenhænge,.

Æ som jeg har kendt siden vi var 10 og 12.. Han er bare den bedste <3, intet mindre :)vi er gået fra barn til teenager sammen og har flere gange troet at vi vitterligt var forelskede.. - men nej, vi er bare venner og rigtig glade for hinanden..

... Og sådan er der så mange! Rigtig mange som man anser for venner og veninder til trods for en meget stor aldersforskel.. Man hjælper hinanden, når det går skævt og er sammen om de gode ting.. Man er der for hinanden..

Nogen er der kun i kort tid og bliver alligevel fanget af stedets sjæl, og slipper den nok aldrig helt, andre har været der i mange mange år, og forlader nok heller aldrig stedet..

Og jeg er helt sikkert en af de sidste, med mine efterhånden 8 år på bagen, har jeg bestemt ingen intentioner om at forlade stedet!

Flere mennesker har forladt stedet pga. studier osv. men mange kommer med jævne mellemrum tilbage til forskellige arrangementer.

Jeg forundres og glædes ikke mindst igen og igen over at 25+ mennesker i alderen 10 - 50 kan blive enige om at spise pizza og snakke/spille guitarhero/synge singstar/klippe julepynt osv osv.

Er jeg bare rigtig rigtig heldig, eller er der andre der også har det sådan med deres rideskole/opstaldingssted? Er jeg den eneste der hver dag kan glæde mig over disse fine relationer mellem barn og voksen?

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

Nellie søger en halvpart i 8600!!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/110055/2/

0
0
Svar på denne tråd

ewrwerewrwer
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:15

Jeg har det på samme måde :)
Mine brødre forstår mig ikke, de kan ikke forstå at jeg 'næsten' kun har venner som enten er yngre eller ældre end mig. Men inden for rideskolen, så er man venner, og alderen er så ment lige gyldig. Det synes jeg er rigtig fedt! :D

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

ewrewrewr
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:16

Eks. i håndbold og fodbold, bliver man jo delt op i aldersgrupper. Det er det der er så sejt ved ridesporten, der er alle sammen! :D

- Lige en tilføjelse til oven over ;)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

Julrmanf
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:22

Du har så evig ret!

Ude ved os, er vi nærmest også en lille familie. Hende jeg rider for kalder jeg for min "reserve-heste-mor". Vi snakker om alting også uden for hesteverden og hun har hjulpet mig igennem flere svære perioder i mit liv.

Alle de mindre tøser snakker jeg også rigtig fint med og vi render altid rundt og pjatter. De kommer til mig hvis de har brug for hjælp og så er de altid parat til at muge eller sadle af for mig ;-D

Så er der også et par "unge voksne" eller hvad man skal kalde dem :-P (I 20'erne? :-P ) som jeg også snakker supergodt med..

Det er faktisk mest dem på min egen alder jeg ikke snakker overvældende med - hvorfor ved jeg egentlig ikke...

Mvh. Rikke med Den lille Grå

Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:26

Da jeg havde "min daglige gang" på rideklubben, havde jeg det på præcis samme måde. Jeg havde en ekstra "bedstemor", en ældre dame jeg lånte hest af. Og så var der omkring 10 piger i min alder som bare kunne sammen. Desværre flyttede folk lidt efter lidt, og stemningen blev bare dårligere og dårligere - så jeg valgte også at flytte.

Med væmli' hilsen Aja..

Ich bin kein Klugsheiβer, ich weiβ es wirklich besser!

www.epona.tv - bare prøv det, okay?

0
0
Svar på denne tråd

etwgterg
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:27

Ja, kender det. Da jeg var på HIRI var det hele bare rigtig hyggeligt og godt. En af mine rigtig gode veninder er 17 år (jeg er 16) - Det er ikke en stor forskel overhovedet, men jeg har det rigtig godt med hende (og det var både på HIRI, og når vi sås/ser hinanden privat eller til fester) - Mathilde >>Aggiore<<

Så var der også Thit, som jeg egentlig ikke ved, hvor gammel hun er, men yngre end mig er hun. Men vi havde det godt nok hyggeligt sammen! - Potteskjuleren

- Og så var der selvfølgelig også alle de andre. Gosh, hvor jeg savner det, nu hvor jeg tænker nærmere over det!

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 23:16

Sådan har jeg det også på min rideskole. Vi snakker alle godt med hinanden (for det meste) og for mig er det nærmest min 2. familie jeg har der.

Jeg har nemlig en reserve-mor og en reserve-far (som gerne henter mig kl @!#$ om natten efter fest). Så er er der så deres datter, min reserve-søster, som jeg snakker pisse godt med, vi kan snakker om ALT. Hun er 21 - jeg er 17 snart.

Så er der de andre tøser fra stalden, der er 20 og opefter, og dem kan jeg også utrolig godt med allesammen og vi kan nemt finde på mange mærkelige ting at lave sammen.

Det er også gennem rideskolen jeg har lært mine 3 bedste veninder at kende, to på 15 og en på 17.

Og så må vi endelig ikk glemme Bedste. En utrolig rar dame, der har sin hest opstaldet, som ikke bliver kaldt andet end Bedste, både når man snakker om hende og til hende.

Så jo, jeg har det godt i min stald :D

Man kan give en vallak instruktioner,

bede en hoppe om noget,

men man skal diskutere med en hingst!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 00:04

åååh hvor jeg godt kender det. Med min gamle rideskole.

Jeg går der jo kun 1 gang om ugen da jeg har fået halvpart et andet sted. Men når jeg så engang imellem kommer derud en hverdag for at ride ekstra (det betyder at man rider med på et andet hold) så kommer jeg bare til at savne at være derude ofte SÅ MEGET. Fælledskabet derude, der er altid noget man kan lave. Hjælpe nogle af de små med noget, sadle hest op eller af, strigle, ride formand på et hold, ordne stalde eller bare snakke med folk derude. Pigerne derude har alle aldre og jeg snakker også både med de små sjove piger på 10-12 år + de helt små og de "store piger" som jeg så nok også er blevet. Der er så hyggeligt derude og når man kommer er det "HAARJ FIONAAAA" osv. orh jeg må se at komme der noget mere i hverdagene <3

- min mening

FIONABONA

- med part på Frk. Olsen

0
0
Svar på denne tråd

rtgrehetyj
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 10:53

ja det er engentlig underligt at man siger at ridning ikke er en holdsport, eller det er det jo ikke, men der er meget sammen hold aflige vel:D jeg kan dog bedst lide at stå på lidt mindre private steder jeg synes ofte der er en masse fniller fnaller i krogene på støre steder(det kan der sagtens være på små steder også:D) der hvor jeg står er der 6 andre heste opstaldet også, det er kun den ene som er 14 år de andre er voksne og så låner min bedste veninde en ponse der:D men vi er også bare som en stor familie på en måde, den ene dame kan mig og min veninde bare snakke med alt om, hun vil så gerne høre på os, fx. den dag min veninde og jeg kom hjem og bare havde mødt de skønneste hollandske fyre(som stadigvæk har kontakt med:D) vile hun bare så gerne høre om dem og om vi stadigvæk havde kontakt og sådan, hun er ligesom en extra mor på en måde:D det samme er de andre de vil gerne høre om os og hesten og når vi skal til stævne skriver de lige held og lykke på tavlen og sådan:D dete r skønt når man står et sted hvor folk holder af hinanden:D

hold da op det blev langt

#Østerlunds Casanova#

Spring er for ryttere som IKKE er kvalificerede til dressur!

# sagde en stor springrytter #

0
0
Svar på denne tråd

zzzzzzzzzzzzzzzz
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 12:34

Jeg er enig! Min bedste veninde er medlem af Roager Rideklub og hun har det på samme måde. Nu er jeg ikke medlem der mere men jeg er nogle gange der oppe sammen med hende og der savner jeg det også bare. Men jeg skal foreksempel der op på fredag da der er et lille fastlavns stævne det bliver dejligt. I stedet har jeg den følelse på mit arbejde hos Stald Vesterbæk. Der har jeg været med til Juleoptog, ude at hestevogn, redet ture på den dejligste pinto i den dejligste natur, været til dyreskue og meget meget mere...

Jennifer

I Will Always Love You

http://www.bricksite.com/Jennifer

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 17:17

Du har helt ret

Det er så fedt at det ikke er som andre sportsgrene hvor man er delt op i aldersgrupper, man kan bare snakke med alle uanset alder, ja som nogen af jer andre siger er man nærmest en lille familie hehe Jeg elsker at komme op på rideskolen og være sammen med de skønne mennekser, der deler den samme interesse som mig selv. jeg har haft så mage gode oplevelser med rideskolen. jeg er med i juniorudvalget med rideskolen, og det er virkelig sjovt at lave arrangementer for børnene og det er bare nogle hyggelige dage vi har sammen med dem. og arrangementrene på rideskolen hvor alle mødes og laver alt muligt hyggeligt sammen.

og så er der dem jeg rider hos. Jeg er super glad for jeg begyndte at ride derude, de er nærmest min 2. familie. Det er hyggeligt at være ude ved dem og vi laver alle mulige ting sammen...

jeg er bare så glad for at jeg begyndte at ride for jeg har haft så mange skønne oplevelser

© Maria og Anton ©

Skyggen og lyset er godt fordelt,
men menneskets syn er kort,

vi glemmer at tage lyset med

hvor skyggen synes for sort

H. V. Kaalund

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider