Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dårlig heste oplevelse.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 16:52

Hej Ænder

Har i nogensinde haft en en dårlig heste oplevelse?

Fortæl om den

Line

Rhapsody my soulmate

0
0
Svar på denne tråd

jbv,jhmbjhbmjb
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 17:01

den værste var dengang ejg blev sparket i brystkassen af min første hest.

eller de fleste af de gange Hále Bob bukkede mig af var ikke så rare for landede altid på hovedet eller skuldrene. men det værste af det var dengang jeg landede på næsen og klappen på ridehjemlen blev trykket ned over. foor saaaatan det gjorde ondt :Q den knogle i toppen af næsen blev revet over og den fik sådan en flot blå violet nuance.

LouIse Frandsen

"Maybe you forgot, I'm a timecop from the future, should be taken very seriusly!"

0
0
Svar på denne tråd

Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 17:04

Da jeg var seks år og fik sparket hul i hovedet af min shetlænder der bestemt ikke ville ind fra folden. Og da jeg var 11 år og blevet sparket ned af min 2'er pony, der stejlede op af mig, fordi den heller ikke ville ind fra folden. Der er sikkert mere, men det har jeg lykkeligt fortrængt.

Med væmli' hilsen Aja!

..irriterende flabet, på den rødhårede måde (;

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 20:36

er engang blive smidt af i fuld galop over en "åbent" (eller hvad man nu vil kalde det) græsplane.. fik mega undt i mit haleben og kunne næsten ikke gå bagefter, men tilgav da hesten :D

Pernille & Mille

fordi vi er et team der rykker!

& fordi mille betyder ALT (:

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 20:54

Hm..
Den værste, hvor jeg er blevet mest forskrækket, var med min pintohoppe sidste sommer.
Jeg skulle lægge hø i hendes boks, og inden jeg når at se hvad der sker, har hun vendt sig om og bukket lige ret op af mig.
Gudskelov at jeg ikke blev ramt, nåede at snuble ud af boksen.
Bokslågen fløj af, og jeg fik mig en ordentlig forskrækkelse.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

hmmm .......
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 21:18

Uhm, Zig-Zag og jeg havde været til stævne hele dagen, det var varmt, hesten var ved at blive utålmodig. For hun skulle have lidt at lave, satte min lille søster sig op, for at skridte lidt rundt.

Zig-Zag opdager så nogle andre heste som var på vej hjem, og stejler og falder bagover med min søster (på højest 9 år).

Min far nåede lige at klappe zig-zag på lårert inden hun væltede bagover, og det lille klap kan have sørget for at min søster ikke blev lam i ryggen, sagde lægen.

Det var bare ikke sjovt at se. :)

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

hdhdfhdsfh
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 21:45

Ponylege på HIRI da jeg var lillebitte (måske 12). Vandlege. Jeg fik en pony med syg vandskræk, og noget af vandet landede på hende. Resultat = Lille Mia flyver ind i en mælkejunge. Bonus! Nu ser mig og en veninde bare tilbage på det og griner big time, så så ubehageligt har det ikke været.

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

Uhh...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 22:45

Jeg var ude på den første tur med Chiquita og hun hidsede sig selv fuldstændig op, stejlede og væltede bagover. Det var på asfalt og hun landede lige ovenpå mig. Var utrolig heldig, for det eneste der skete var jeg fik et sår under næsen, og ondt i næsen.
Men vigtigst af alt, skete der ikke noget med hesten . Vi gik hjem og red i ridehallen uden problemer.

Ca. 1 måned senere vælter hun igen da jeg longserer hende, og hun havde sadel på, da jeg havde intentioner om at skulle ride bagefter. men hun er halt med det samme, og ender med at stå i 1½ mdr.

Nu er vi heldigvis klar igen, men jeg frygter hver gang hun hopper det mindste, at hun vælter igen
Hun har nu også været uheldig, og lidt klodset :)

Hilsen Mette :b

'Smirnoff, Chiquita & Atlon!<3

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

Learning by fucking up!

What doesn't kill you makes you stronger

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 00:14

Uha, jeg har haft nogle slemme oplevelser

Har flere gange været ude for en løbsk, bukkende hest, hvor det så ender ud i, at den til sidst vælter med mig på ryggen pga. den alt for meget fart har på til at styre sig.

Husker specielt en tur mig og en veninde var på. Vi ville tage en kort galop, men ponyerne stak af (den ene på asfalten og mig på græsstieen ved siden af). De løb så hurtigt og bukkede helt vildt og ingen ting hjalp. Mig og ponyen nærmerede os træer forude. Det endte med, at hun fik drejet for sent, så hun gled lige foran træet og væltede lige så lang hun var - med mig på ryggen. Kunne have været mast mellem træ og pony

Men ja, generelt er mine oplevelser noget med, at hesten/ponyen tager biddet - løber alt hvad den kan - laver rodeo - og til sidst vælter med top hastighed (i ridehuset). Ja, har jeg prøvet flere gange

Så hader faktisk nu, når heste stikker sådan af. Det er ikke fedt. Engang landede vi så uheldigt, så jeg mistede min hukommelse Dog kom den forholdsvist hurtigt tilbage på skadestuen.

Jep, great

Altså har intet imod, når heste lige tager sig en løbe tur eller en bukketur med mig på ryggen - har prøvet en del, såå. Men, når man virkelig kan mærke, at det ender galt, fordi der bare ingen kontakt er - ja, så er det sgu ikke rart.

Har nok fløjet af en hest omkring de 100 gange snart, så det rører mig heldigvis ikke så meget.

Men når hesten styrter med, ja så synes jeg sgu ikke det er rart længere.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

zzzzzzzzzzzz
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 10:04

Jeg har faldet af mange gange men der er kun engang hvor jeg har brækket noget. Det var da jeg var til dressur undervining på rideskolen og jeg red på en lille broget pony der hedder Manitu der nu er solgt til en sød pige han kan sammen med. Men vi skulle så galopere og så bliver Manitu forskrækket over et eller andet og springer til siden så jeg falder til siden og lander på min venstre arm jeg havde brækket en gang før. Manitu løber så ned i den anden ende hvor min bedste veninde Anna sadler ham af. Min ridelærer ringer så til min mor som kommer med det sammen. så sidder vi inde i rytterstuen og min mor siger den er brækket men det mener de andre ikke. Vi kører så hjem hvor vi beslutter at kører til Haderslev med mange smerter. Da vi ankommer til Haderslev siger lægerne at jeg straks skal til Aabenraa og opreres. Så jeg bliver spændt fast på en båre og sendt direkte med abulancen. Da vi kommer derhen er der en helvedes ventetid med smerter fordi de var ved at operere en anden. Så kommer jeg endelig ind og får to stænger af en slags ind i min arm og så skulle jeg blive der ovre natten over. Da jeg kommer hjem kommer jeg også op på rideskolen for at ride på Manitu med armen i gips. jeg har selvfølgelig tilgivet ham.

Jennifer

I Will Always Love You

http://www.bricksite.com/Jennifer

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 10:16

Min værste oplevelse strækker sig over en længere periode på ca 1 år ..

Det hele startede med at vi styrtede til et stævne i Lindegaarden (i Silkeborg) vi red mod en kombination.. Græsset/jorden var helt tør og derfor meget glat - og vi havde alt alt for meget fart på ..

Afstanden passede elendigt - og derfor fik Sascha (min daværende dejlige pony) ikke sat af rigtigt .. hun sprang ind i springet og vi fløj hele 6 meter ( !!!! ) hen til B-springet i kombinationen. Da vi landede kiggede jeg op hvor hun lå fuldstændig akavet med benene sådan ca 5 cm. fra min krop ... I faldet landede hun ovenpå mit ben, hvor jeg havde en KÆMPE bule i nogle måneder efter - samt at jeg fik en stor hjernerystelse .. men ellers slap vi utrolig heldigt fra det !

- i år har vi så fundet ud af, at jeg har haft brækket kæben HELT igennem i den ene side - og det formodentligt kommer derfra.. - så nu går jeg med bideskinne - og kan nok se frem til en kæbeoperation ..

- derudover har jeg meget ondt i ryggen, og sommetider kan jeg ikke ride .. så kan nok ogs se frem til en del kiropraktor-halløj :S

Derfra ville styrtene bare ingen ende tage - og vi endte med at styrte ( ikke bare falde af - det gjorde jeg ogs en del - men styrte med hele hesten nede og rulle rundt ) hele 4 gange i alt indenfor 3/4 - 1 år ...

En af gangene var i dressur, hvor vi lige havde fået ny bund, så der var glat , og hun væltede og blev liggende ovenpå mit ben ... min daværende ridelærer måtte hive hende op derfra :S men der skete ingenting ..

Derudover har jeg haft 2 andre styrt hvor vi "bare" har trillet rundt og sådan ...

Jeg ved ikk om jeg har en enormt god skytsengel eller sådan noget.. For der er aldrig rigtig sket mig noget :S

Derudover, har jeg haft en masse andre uheld og sådan.. men som sagt aldrig noget vildt alvorligt :)

Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 10:38

egenlig ikke noget vildt selv, nej ;)

andet end at have vans på og blive trådt rigtigt hårdt over tæerne, arhhg. men det er jo ikk så slemt (:

kirstine (spegill) - ikke så meget aktiv mere, men måske kan i huske hende. mig og hende var på rømø islændercenter her iår, i den første uge af sommerferien. der havde vi lige haft verdens bedste ridetur, med de sødeste heste, der gik ren tölt osv. så da vi skulle ind i stalden kom kirstines hest lidt for tæt på en der hed elska, og så sparkede den kirstine lige i knæskallen, ihvertfald der ved knæskallen. tror det gjorde helt vildt ondt, den blev ihvertfald helt rød og stor d:

Emmabemma

under skyerne er himlen altid blå

0
0
Svar på denne tråd

SELWYN
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 10:39

har engang sprunget min "lillesøsters" new forest jeg red den lidt for hende. så skulle jeg spring og det var så på min fødselsdag hvor det regnede sygt så væltede den tværs over springet og lanede på mig. men der skete ikk noget med nogle af os og nu springer den vist lb. det spring det væltede over var et spring på 40 cm..

Lige da jeg var begyndt at ride red jeg en fjolle 3-4 gange om ugen også skulle vi så galoper og det avde gået godt de andre mange gange vi havde gjordt det. Så satte jeg den i galop imellem H & C så kom vi ned til F & A der imellem væltede den og landed på mig. ups kom til at gi den lidt gas så kunne den ikk følgede med den var os mega gammel og jo hurtigere jo bedere!

også allle de gange jeg faldet af heste.

Rider os en pony også 3 gang jeg red den (det 1 måned siden det skete) sparkede jeg lidt til den så tog fanden bare ved den i fuld galop bukkede den over midten også fløj jeg med 300 km ind i barrieren med mit knæ først, kunne ikk gå bagefter. og så kravlde jeg op igen så gjord dyret det igen men blev sidene ;D heldigvis havde jeg sikkerheds bøjler på eller ved jeg ikk hva jeg havde lavet idag for min fod og ben røg ind i stigbøjlen og heldig sprang elastikket jeg jeg kom væk fra hesten.

Selwyn 6 mig skulle spring og vi få e dårlig afsted hen tl springet og selwyn spinger ligemeget hvordan man kommer på et spring så det gjorde han jo os den dag også får han benene på hver side af bommen og vi står begge på hovdet i sandet og jeg forstuer min fod. og skulle til stæve 3 dage efter. upppps :P

Da vi skulle til kårring med selwyn skulle vi have en anden lille hingst med for en da de selv skulle have hoppe + føl med og vi havde en xtra plads så den kom med, da vi så læsser den bette og binder den stejler han og rammer min hånd, nå den hæver lidt og sdan men ellers skete der ikk noget så kører vi til århus da vi skal tage færgen også står de vildt uroligt så går vi om og kiger så den går over bommen. Så fik vi ham hurtigt ned men igen ramte han min hånd. så en masse små sår og hævet pegefinger.

En af de heste min søster rider for andre havde hun med til stævne og da hun så red pogram på hendes egen hest stod mig og en af vores venner med hesten. så han holder den også ser jeg bandagen er gledet ned så ville jeg rette den og ligger hånden på røven af ham og kører den ned langs benet så når jeg til koden også sparker den og rammer min finger, blødtte heltvild og forstuede den sikkert os.

EN af mine bedste veninder var til stævne på hendes hest også kommer hun ind ii en kombination hvor de har glemt at rykke afstanden så de kan ikk være der inde. så hn ryger af og slår sig slemt og bblir hentet med ambulancd :( dengang dt skete kendte jeg hende ikk så godt men puha det var slemt når man kendte hende..

red os engang sådan en bette pony også sprang jeg på den g den kunne bare spring helt vild så sprang vi sådan noget store tænder bare som kryds også røg jeg så af over springet og min fod sad fast i tønden så forsrtuede den. det var så sjovt, haha selvom det gjorde lidt ondt :P

catrinesøresen.

Avalon Gucci

Maylie Selwyn

Fjordglimt Mr. Kennedy

Gribsvads Bobby

www.Stald-Grove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider