Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Så kom jeg endelig på hesteryg igen :)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 10:52

Der er en pige ude i stalden der har været så sød at lade mig ride på hendes et når hun ikke selv kan, så jeg ikke kommer helt ud af form mens min dejlige plet-mule står halt


Jeg spurgte om jeg måtte prøve at springe på hende - det måtte jeg gerne, selvom ejer sagde at den overhovedet ikke kunne finde ud af at springe.


Men se så her:

^ I skal ikke tage jer af mine til tider lidt sjove ansigtsudtryk, det er fordi jeg koncentrerer mig


^ Lidt sløret desværre



En lille video:

www.hestegalleri.dk/html/ vid_vis.asp?VideoID=77124


Hvis den ikke kan springe så ved jeg ikke hvad hun vil kalde det for

Hvad synes i? Er hun ikke fin?


<3 Cutters Magic Colours <3




R.I.P <3 Kasino <3

Du Vil ALTID Være Mit Et Og Alt <3


SØGER PART: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/192454/ SØGER PART

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 10:55

Den kan da sagtens springe ;D Det ser da faktisk helt fornuftigt ud også taget i betragtning, at den aldrig springer :)


Kan virkelig godt li' dens hovede :)





Dejligt, du må låne den lidt :D


Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd
 
 uhkuhuygyuhj
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 12:19

den springer da enormt fint (Y) :D


det lyder jo super =D


LouIse Frandsen

"Maybe you forgot, I'm a timecop from the future, should be taken very seriusly!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 12:35

det ser rigtig godt ud! :)



»Cecilie C «

Lalle og Chloé

i love you

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 13:37

Dejlig hyp , den springer fint i forhold til den ikke har sprunget før



© Maria og Anton ©


Skyggen og lyset er godt fordelt,
men menneskets syn er kort,

vi glemmer at tage lyset med

hvor skyggen synes for sort

H. V. Kaalund


0
0
Svar på denne tråd
 
 rtertertret
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 14:20

Måske ikke verdens bedste teknik - jeg synes den ser lidt låst ud på videoen, men den springer da ganske udemærket. :)

Og det er lækkert at komme på hesteryg igen, glæder mig også :D




Pernille H. G. Larsen
0
0
Svar på denne tråd
 
  Jeg er kun Chelle <3
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 21:22



.. den kan da sagtens springe -
teknikken mangler bare - men springe kan den da sagtens :) <3

. men noget jeg tænkte på lige da jeg så videoen -
hvordan pokker det dog du sidder ?:o

»Jeg er kun Chelle«

¬ Nu med Pøjka !

^Tidligere med Vestergaards In-zeit

Linka R.I.P

Tobias - Cathrine - Nathalie & Daniel

^I betyder alt !


Jeg rider ikke ned og frem,

men jeg rider som jeg mener er bedst

- Hvorfor skal det være forkert?

0
0
Svar på denne tråd
 
 lakrids?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 23:23

wraah, den er køn ö



sagde Lul (;

- sæt lidt kulør på hverdagen.

Rid Dansk Pinto 8D

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 13:42

Hvis man skulle give lidt kritik skal du nok arbejde lidt på at blive siddende i sadlen, og læne dig tilbage. Så vil det også blive mere kontrolleret :)

Det ligner du står i let sædde hele vejen hen til springet, og egentlig ikke ændre din stilling fra hen til - over - og efter springet. Det er måske lidt nemmere for hesten hvis den bliver hjulpet mere af dig af form for schenkler og sædde og måske lidt fat fortil, især når den ikke er vant til at springe.

Det bliver hele bliver lidt overladt til den, med den måde du sidder på, hvis du forstår. Men den ligner da en der synes det er ganske sjovt at springe :)




Pernille H. G. Larsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 22:29

Hvis jeg skal være ærlig synes jeg altså ikke at den springer særlig fantastisk - eller, at teknikken er særlig fantastisk i hvert fald Men rigtig sød hest, den ser ud til at nyde det (:


Hvir jeg var dig ville jeg virkelig sætte mig ned på min popo og læne mig tilbage - så får du også hjulpet hesten meget bedre, og det er altså nødvendigt hvis den ikke er særlig rutineret. Og så sørg for at komme med tilbage i landingen.



... Sofie Støjko

- med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus OX

Nu også med den fantastiske F.A. Estipona OX

The one and only - Arabisk Fuldblod <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ohøj....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:06

LilleChelle: Hvordan jeg sidder? Hvad mener du med det? Uddyb hvad du mener, tak?


HGLarsen og Støjko: Nej, jeg skal ikke ned på min popo og sidde ned og drive og have fat i den fortil. Hesten har sprunget med tidligere ejer, det bare læænge siden da nuværende ejer ikke interessere sig for springning. Det var netop derfor jeg sku springe hende denne dag :)

Men jeg rider på en anden teknik, nemlig den min underviser lærer mig og min hest bl.a. Rider efter McLean principperne.


Jeg står i letsæde hen mod springet for at aflaste hestens ryg da den ikke har særlig mange muskler. Når jeg stiller mig i letsæde hen til springet kommer jeg hurtigere op og er sikker på at komme bedst muligt med henover springet og aflaste hestens ryg mest muligt. Vægten lægger i mine bøjler og ingen andre steder.

Jeg støtter hende skam fortil, men jeg behøver ikke at have "fat" i hende fortil unødvendigt - hun skal jo ikke stoppe?


Jeg sidder ikke med hælene og driver, driver og driver hele tiden hen mod et spring. Jeg lægger hjælpen og så eftergiver jeg den derefter. Vil jeg have hesten til at gå stærkere, lægger jeg schnklen til og når hesten reagerer fjerner jeg schnklen som ros. Ligesom hvis jeg vil stoppe hende. Så tager jeg lidt i tøjlen og så snart hun stopper lidt op og reagerer, slipper jeg mit pres som ros.


Jeg vil ikke læne mig tilbage, jeg vil nærmere læne mig en smule fremmad, men igen - vægten i bøjlerne og være fri af hestens ryg hvilken gør hesten - især som urutineret - bliver fri henover ryggen og kan springe bedre igennem unden jeg sidder og genrer unødvendigt i dens ryg og sidder og driver på den hele tiden...


Der fart nok på hen til springet. Den har heller ikke været ude at ride særlig meget mere end lidt skridt og trav af ejerene de sidste par dage så den var også rimelig frisk denne dag :)


<3 Cutters Magic Colours <3




R.I.P <3 Kasino <3

Du Vil ALTID Være Mit Et Og Alt <3


SØGER PART: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/192454/ SØGER PART

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anita....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 19:53

Tjaa, jeg ville ikke ride en urutineret hest (eller nogen anden) på den måde du gør på videoen.

Jeg ville ikke læne mig frem, nærmest i jockey sæde, når ´jeg springer, det ligger da også balancen et mærkeligt sted på hesten, plus du jo ikke kan sidde bagtil og støtte den hvis den bliver usikker hen til springet, hvilket sagtens kan ske på en urutineret hest - hesten er jo bare overladt til sig selv, og rytter står bare oprejst i bøjlerne. Det ligner det i hvertfald på din video.


Jeg har på intet tidspunkt nævnt at du skal sidde og drive på den hele tiden, tvært i mod, du skal bare støtte den hvis den får behov. For det hjælper nemlig heller ikke en disse at jage en urutineret hest frem :) . Hesten kan også sagtens være fri og ugeneret selvom man ikke rider banen rundt fremad lænet og oprejst i bøjlerne.



Men du har jo bare din egen måde at ride på, og hvis du har lært det, og hvis du mener det er sådan hesten skal rides, er det jo sådan det er. Den ligner jo bestemt heller ikke en hest der lider overlast, den ligner tvært i mod en der har det rigtig sjovt - og det er skønt for dig du kan få lov at springe igen :) Jeg har bare set det gå galt mange gange med folk der sidder sådan - hestene begynder simpelthen at stoppe, enten fordi de ikke får den rette hjælp, fordi vægten ligger for langt fremme på hesten så det er svært at komme over (det skete med mig og Yabadoo hvis jeg lænede mig for hurtigt frem over et spring f.eks, da jeg var stor til ham til sidst) eller fordi de opdager de kan tage røven på rytteren.

Men det er jo dejligt hvis det der virker for dig






Pernille H. G. Larsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ohøj..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:08

Ja det virker for mig ;)


<3 Cutters Magic Colours <3




R.I.P <3 Kasino <3

Du Vil ALTID Være Mit Et Og Alt <3


SØGER PART: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/192454/ SØGER PART

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anitacolour
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 22:19

Ja og det er jo bare dejligt for dig




Pernille H. G. Larsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 werwerwewre
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 22:26

Hvor er den smuk :)
Den kan da i hvertfald godt springe, men som de andre, måske ikke den bedste teknik, men hvad? Det kan du jo være lige glad med :D

Dejligt at have noget at ride på! Min pony står også skadet, og jeg har en pony jeg passer, det er altså rart, så man ikke kommer helt ud af form :D



Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ohøj..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 21:18

Team Toss: Ja det er dejligt at nogle vil låne deres pony/hest til én når ens egen mule er skadet..


Hehe nej hendes teknik er ikke verdens bedste, men hun har heller ik sprunget siden hun var hos forrige ejer :)


<3 Cutters Magic Colours <3




R.I.P <3 Kasino <3

Du Vil ALTID Være Mit Et Og Alt <3


SØGER PART: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/192454/ SØGER PART

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider