Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Gravid som 14-årig
Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:09
Hejsa igen

Bare lige til at starte med, så jeg ikk skrammer livet af jer, JEG ER IKKE GRAVID!!!Og det er 100!!!
Men i dag oppe i skolen snakkede jeg med en af mine veninder om det at blive gravid og få taget abort som ung.
Hvad er jeres holdning til det?
Jeg har det selv sådan at nu ville jeg SLET IKKE kunne klare at have et lille bare eller kunne bære det store ansvar, men jeg tror om et par år, når jeg er blevet mere 'voksen' TROR jeg jeg ville kunne klare det, også selvom faren skred, også selvfølgelig støtte fra venner og familie.
Er der nogle af jer der har været gravide som meget unge og få taget en abort?
Jeg er ret sikker på jeg ville få lavet aborten hvis jeg var gravid i morgen, men på den anden side, man tag en anden 'liv', hvis i forstår?

KnuSofie
0
0
Svar på denne tråd

Re: Gravid som 14-årig
Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:13
hejsa......

Hvis jeg blev gravid i som ung ville jeg helt sikkert vælge, at få en abort! Jeg synes det er meget forkert, når børn får børn..........

Jeg forstår heller ikke, at der er så mange piger, som "skynder sig at blive voksne" på den måde! Det er da ALT for tidligt!!!!

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:13
Haiii:)
Min mening....
Jeg syntes man skal tænke sig om, d siger sQ også en del om en selv hvis man bliver gravid som 14 årig. Jeg er selv 13 år og kunne SLET IKKE forestille mig at skulle have en baby!!!!Men hvis jeg skulle have en , så tror jeg jeg ville få en abort, så barnet kunne få et godt liv, hvos en der havde forstand på baby pasning osv. Og man tager jo ikke barnets liv, man sørger bare for at det får et bedre liv. Man respekterer barnets liv kan man sige!!!!

Qnuz Lærke:)/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:14
Hej Sofie.

Mange snakker jo om at aborter skal afskaffes osv.
ALDRIG I LIVET.
Aborter er jo kun lavet for barnets eget bedste, og mødrene. Jeg mener bestemt ikke et barn skal have en teenager mor, det er da synd.
En teenager skal skam heller ikke have et barn.

At en teenager bliver gravid er ikke noget helt vildt underligt og mærkeligt i vore dage.
Det er meget normalt, og kommer ikke som nogen overraskelse på hospitalerne.

Aborter er kun gode, og hvis jeg selv blev gravid var der ingen tvivl!
Barnet skulle fjernes.

Knuz *Smile*
En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P

Rideudstyr sælges her!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:29
Snakkede faktisk os lige med en af mine venner om det samme i tirsdags.

Sys det ville være både synd for barnet og pigen der havde fået det. Hun har jeg ikke oplevet det det vil sige at være voksen! hun ville måske blive nød til at droppe ud af skolen på et tidspunkt og måske gå glip af sin uddanelse, hvis hun ik får en uddanelse hvad skal de så leve af når de bliver lidt ældrere? jow man kan jo godt have et job uden uddanelse men det er 10 gange nemmere at få et job med. barnet ville jo også blive nød til at blive passet en stor del af tiden af nogle andre. Det må os være et totalt pres på en teenage mor.
Jeg er sikker på min mor ville støtte mig 100% hvis jeg blév gravid (hvilke der ik er nogen særlig chance for (er jomfru!!)). men jeg tror os jeg ville få en abort, selvom det os må være hårdt psykisk.

Bare min mening!

knus og kram en Heste-Julle i Julehumør

Mennesket er frit som fuglen i et bur.
Man kan bevæge sig inden for visse grænser.

-citat- J. C. Lavater ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:39
Jeg syntes aborter er den god ting....

Jeg ville ikke være i stand til at være en god mor nu når jeg er 14 år.....

Knus
Chrisser/Christina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 22:50
Gir Camilla ret:)

MVH Nancie og Terroristen
AL MAGT TIL NANCIE!;D
Tjek min hjemmeside HER eller HER!

Sælges!
Kombisadel; 1100kr
Underlag NY!, dressur,spring ell. kombi; 15okr
Vinterdækkener NY!flere str; 500kr
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 23:16
Hejza allesammen!!

Jeg synes faktisk at det er et ret godt emne der lige blev bragt op, jeg tror ikke at det har været der før!!

Hvis jeg selv blev gravid i så ung en alder (Er 15 år), så ville jeg få barnet. Jeg kunne ikke leve med at skulle tage et andet liv, bare fordi jeg har begået en "dumhed". Hvis jeg var ved at studere, så ville jeg blive ved med det, og når så barnet kom, så ville jeg nok bortadoptere det. For der er alligevel mange barnløse par i Danmark, og jeg ved at de ville kunne give mit barn en meget bedre opvækst end jeg selv ville kunne!! Selvom jeg dog tror at den bedste kærlighed at barn kan få, er sin mors.

Til Jule-Julle: Jeg synes ikke at det ville være synd for de piger der blev nødt til at droppe ud af deres uddannelser p.g.a at de fik et barn. De kan sgu bare lade være med at sprede ben, og så kan de bruge beskyttelse. Det kommer man sgu langt med. Selvfølgelig kan tingene gå galt, og man kan blive gravid ved et uheld, men så tænk da på barnet frem for jer selv. Det er ikke en ting, men et levende individ, ligesom jer selv. Det er en del af jer. Halvdelen af dens krop, hjerte, hjerne, ben, hænder, hoved osv. ville være fra jer!! Ville i bare være fuldstændig ligeglade, og så sige: Så kommer jeg sgu til at skulle droppe mine studier, p.g.a. et barn, gu vil jeg ej. Sådan kan man da ikke tænke. 3

Jeg mener dog ikke at aborter skal afskaffes, for der kan være specille situationer hvor det kan være nødvendigt, bl.a. ved sygdomme, mongolisme, spastiske lammelser osv., så synes jeg at det er iorden, hvis det er det forældrene vil. For i sådan en situation vil det nok være det bedste for barnet.!!

Men jeg synes ikke at man bare kan fjolle rundt med hvem som helst, og så bare løbe fra sit ansvar, det er sgu for let.

Nancie: Var der ikke en i Hørning som har haft 2-3 aborter, og hun er kun 14 år??

Jeg læste engang en artikel i "Vi Unge", hvor en pige på 19 år havde beskrevet sit liv. Som 15-årig var hun blevet gravid, og havde opdaget det for sent, til at kunne få en abort, så det barn det fik hun. Hun havde så fra hun var 15-19 år fået foretaget 4 aborter!!
Det synes jeg er for mærkeligt, hvad foregår der oppe i hendes hoved. Tænker hun overhovedet ikke?? Tænk hvis hun havde oplevet alle hendes graviditeter for sent!! Så havde hun haft 5 børn i en alder af 19 år - Vildt!!

Jeg synes dog heller ikke at man skal bruge børnene som en straf, for de unge mødre. Og nu siger jeg kun mødre, for unge fædre har det ligesom med at løbe fra deres ansvar. Så er det bare mødrene der står tilbage med ansvaret. Børnene har ikke bedt om at blive sat i verdenen, men jeg synes at man skal sætte dem i verdenen. (Dette er nok lidt ledt sagt, meen!!) FOR HVIS DU IKKE VIL HAVE DIT BARN, SÅ ER DER HELT SIKKERT EN ANDEN DER VIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

;-D Qnuzer fra *Zippen & Oliver*!! ;-D

http://www.olli-bolli.subnet.dk/ <--- under konstruktion!!;-):-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 23:24
Tja, og så skulle unge opfordres mere til at bruge beskyttelse, så det ikke går galt.....

Knus
Chrisser/Christina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 23:26
Christina/Zippen: Ikke hvad jeg ved...?
Jeg havde en klassekamerat der blev gravid som 12-årig(hendes første gang) men hun tog bare nogle fortrydelses piller og det skulle vi aaaaalle sammen vide og se kviteringen på dem osv. Sååk...

Anyway- så er abort også godt hvis en pige er belevt voldtaget. Hvem vil have et barn med en der har begået voldtægt på en....

AL MAGT TIL NANCIE!;D

Sælges!
Kombisadel; 1100kr
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2002 23:49
Nancie: Ja det tænker jeg os lidt på...... det der med at få et barn med den der har voldtaget en? Men samtidig så kan barnet jo ik gøre for det!

ZIPPEN: Jeg mente det heller ik på den måde. jeg mener os det er for dumt ik at bruge beskyttelse, og jeg tror heller ik jeg ville være istand til at sige JA til at tage en andens liv bare fordi jeg har gjordt noget dumt. jeg kan ik engang tåle at skulle dræbe en blåmusling i biologi i skolen. Men hvis du bliver mor kan du ik samtidig have en uddanelse(jow hvis du ik behøver søvn) og så skal både du og dit barn leve af et lille job fordi du ingen uddanelse har, ens forældre ville nok hjælpe en, men hvis de ik ville? jeg mente det ik som om jeg ville få en abort for at gøre min uddanelse færdig.
Og du siger at det mest er mødrene der sider tilbage med ansvaret? jeg tror altså os der er en del fædre som prøver at hjælpe deres kærester hvis de er plevet gravide.
Det er selvfølgelig "godt" at bortadoptere sit barn til nogle barnløse par eller andre der gerne vil have et barn. Men prøv at tænke på du har tavshedspligt og jeg mener ik du må opsøge barnet, det tror jeg ville være svært og vide du har et barn, men som du ik kender...... og du måske ik ved hvor det er henne i verden
man kan selvfølgelig os sætte det i pleje hos en plejefamilie, hvor du kan aftale en besøgstid, en gang om måneden eller sådan noget.

Vi har hver sin mening, så dette var bare MIN mening!

knus og kram en Heste-Julle i Julehumør

Mennesket er frit som fuglen i et bur.
Man kan bevæge sig inden for visse grænser.

-citat- J. C. Lavater ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 09:31
Er faktisk enig med *ZIPPEN* 8-)

-*Zar*
Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre. :-P

Citat: Peter Plys... 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 10:06
hm... læste forleden dag i et blad, at en over fra England som var 12 ÅR !!!! Var blevet gravid ved et uheld, hun havde været sammen med en 15 årig.
Hun fortalte at hun var 100 % klar til at få et barn, og ville ikke høre tale om abort. Hun var glad, for så kunne hun jo også slippe for at gå i skole.
Jeg syntes det er ufatteligt, hvis nogen som 12 årig bare går i seng med en på 15, det er da vildt, så er man jo kun et lille barn.
Og bare dne holdning, for så kan man slippe for at gå i skole ... *hmm*

Det er vidst nok en 11 årig, som er den yngste i hele verden som har født et barn.

MVH. Julie, og hendes 2 [ ALT ] for skøre krikker ...

Det er altid godt at vide hvor man har sin familie, og sine venner, uanset om man behøver dem eller ej !8-)
Citat - Peter Plys

Prøv min hjemmeside --- > ET KLIK VÆRD
http://www.josca.webbyen.dkOg glem nu for pokker ikke min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 11:35
Jeg ville bestemt også få en abort, jeg syndes det er en rigtig DUM (undskyld mig) holdning, at sige man tager en andens liv, barnet er jo ik' engang født endnu, og så er det da oz for barnets egen skyld...

:-D*Tullepigen*:-D
med Frodo og Patricia... {>

Jo mere man elsker, desto mere lider man!

>o<Christiania længe leve
>o<

Præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 11:46
Jeg havde en veninde, som fik lavet en abort som 14 eller 15-årig ( jeg kan ikke helt huske det ). Der var dog tale om en ( måske ikke helt ufrivillig ) voldtægt, så jeg synes ikke at hun skal have skylden. Uden aborter ville hun i dag have haft et barn på 3 eller 4 år og selv være 18 år gammel. At hun så rent frivilligt fik en søn i foråret 2002 er en anden sag...

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 12:26
Et barn i maven har jo ikke rigtig fået følelser som vi kender i dag. Og barnet lider jo ikke og aner ikke hvad der skal ske med det.

AL MAGT TIL NANCIE!;D

Sælges!
Kombisadel; 1100kr
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 13:27
Godt at min præst ikke er på heste-nettet.. :D

Jeg mener, at hvis man er under 17-18 år, skal man få lavet en abort. Man er simpelthen for ung til at få et barn, og ville ikke kunne tage det store ansvar, det er... Man kan ikke amme sin baby, mens man stadig leger med Barbie-dukker (lidt overdrevet, man bliver jo forhåbentlig ikke mor som 6-årig :D)

Desuden ville man heller ikke have råd til at forsone både barnet og senere sig selv. Hvad med venner, familie, uddannelse og fritid? Hvor blev den ungdom af?

Jo, det er fosterdrab... - Men forestil jer lige den situation; 14 år, voldtaget, gravid...? = Abort!! Som Nancie siger, har barnet formentlig heller ikke den slags følelser endnu...Men kun formentlig; så kan man heller ikke sige mere.
:) Knus Katrine og Raketrøven :)

Du lever kun én gang, så skal du da for pokker da også nå at bruge ALLE dine penge !

-God jul og godt nytår-
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 13:35
Jeg synes helt sikkert også det er forkert at blive gravid som ung, MEN! Man bliver nødt til at tage ansvar for de ting man gør!

Jeg synes absolut ikke aborter KUN er gode, for efter min mening er det ligesom at slå et barn ihjel, der ikke har fået en chance for at leve rigtigt!

Men I må ikke misforstå mig. Jeg synes IKKE at man skal beholde barnet når man er ung, det er derfor det er så svært at sige om aborter skal være lovlige eller ej.

Hvis man ikke vil blive gravid, så må man jo sørge for at beskytte sig ordenligt. Så før man går i seng med en dreng skal man først og fremmest tænke sig om!

Bare min mening...

♥Vibeke-Inkatino♥
Overdriv aldrig dine fejl. Det sørger dine venner for.
- Robert C. Edwards
Hjemmeside Mail Præsentation
Merry Christmas to all!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 17:39
hej...

min kosine er 20 og har lige fået tvillinger
med en pakistaner som er skredet til pakistan
for at blive gift med en anden..
og nu vil han ikke have noget med børene at
gøre... surt for hende...

min menning er at jeg skal i hvert fald ikke have børn før jeg har tid til dem.. og fundet den rette
for det ville være synd for børene...
og hvis jeg skulle blive gravid for den tid
ville jeg få en abort

Knuz step..

En rigtig hoppe skal hedde Shakira
Mens en rigtig vallak skal hedde Pan

KRK. Præsentation. Mail. Spr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-12-2002 22:56
har en "veninde" som har været gravid 9 gange!!!
Tog fortrydelselspiller hver gang!!
meen..hun er også lidt billig...
hmm...går i seng med alle og en hver>:-(
bvadr.....føj..
det er sq for dumt..

;-DKnus Shila;-D
Husk:"den eneste du ka stole 100 % på r DIG SELV.."8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider