|
|
| Min tur til skadestue.... |
|
|
Hej alle ænder... Ak ja, så var det min tur til at komme på skadestuen kl. l*rt igår aftes for ja "ingenting"?  Men i får lige historien heeeelt fra begyndelsen: Mig og min kæreste pjattede lidt rundt som vi har gjort så mange gange før, da han så får taget fat i min finger og får lavet et vred i den hvor jeg med det samme kan mærke den ikke sidder som den skal, og ganske rigtigt så sidder den..... lidt sjovt.. et stykke fra de andre, nå, jeg prøver så selv lige og knække den på plads, men nææææ nej det ville den da ikke.... Efter et kvarters protester fra mig får min kæreste så overtalt mig til vi skulle på skadestuen, jaja da regnede bare med jeg ville komme op og få den sat på plads igen og få a vide at jeg bare skulle holde den lidt i ro.... Men NEJ DA!! Så let skulle jeg åbenbart ikk slippe *suk*  Jeg bliver modtaget af en mandlig sygeplejerske der kigger lidt på den og så kommer der "nååå skal jeg rykke lidt i den finger?" "øøhhh, nej tak vil helst ha en læge?? " "Øv altså, med den dårlige løn jeg får kunne du da godt give mig den glæde " Jeg stod bare øøhh.. godt så  Så står han igen og bedømmer fingeren og kigger på mig og sir så "altså, du er så forbavsende rolig??????"
Jeg stod bare "øhh ja, er ridetøs så det her er ikke noget at hidse sig op over iforhold så meget andet, ja den gør ondt men jeg kan da ikke stå og tude over den det hjælper jo ikk?? " OG SÅ jokkede han mig ellers indtil jeg skulle ind til lægen fordi jeg ku ta det så roligt for "NÅÅÅÅ ja min finger er bare røget a led SKIDT med det" og den slags  Da jeg kommer ind kommer jeg ind til en læge der for det første IKKE kan snakke DANSK!!! Nå allerede der var jeg små negativ for HADER læger jeg ikke fatter hvad siger... (generelt hader jeg læger?? ) Nå men hun vil så ha mig til røgen, fint nok så må jeg jo traske derned forbi operations gangene osv i halv mørke kl. meget sent efterhånden *gys* skal så melde jeg er kommet fra røgen, og ham sygeplejersken joker mig stadig... Tsk... Kommer så ind igen hvor hun pludselig står med en anden kolega og satme om han heller ikke kan snakke dansk!!! Grrr altså!! Så kom mit maridt hun ville STIKKE i min FINGER  Og jeg har bare MEGA sindsygt nåleskræk! og Tanken om at skulle stikkes i fingeren hade næsten slået mig ihjel på forhånd  Så tager hun bare en f*cking stor nål frem og jeg er bare HELT færdig!!! Går sådan halvt i panik for hun vil sprøjte bedøvelse ind i den på begge sider, dels fordi jeg syntes nålen var RET stor på trods af den skulle ind i min finger! Og så fordi hun ville sprøjte SÅ meget bedøvelse ind i min finger! Der var VIRKELIG meget...! Så står hun og venter på jeg gear ned da jeg er i den der lettere panik så bliver hun f*ndme ved med at vifte med den nål om næsen på mig og spørger om jeg er klar! Nej da ta nu bare at stik for det bliver da kun værre af at hun lufter den rundt om næsen på mig hele tiden  Og for !"#%&#/#" Det gjorde ondt, følte bare fingeren var ved at springe, og da hun så er færdig med at stikke vælter det ud med blod - great! Da de så kan se min panik ikk just falder selvom de er færdig med at stikke spørger de først DER når de ER færdige om jeg vil ha min kæreste ind?! TAAAK for omtanken! *not*  Nå hun får så undersøgt mine sener/knogler og hun mener så jeg enden har et brud i knoen på min pege finger, eller jeg har fået revet en sene over (pest eller kolera... ) Så jeg skal gå med skinne på fingeren i 14 dage og skal til kontrol om nu 6 dage, fordi hun ikk var sikker på hva for noget a det der var galt... Øhhhh...?  Så ja jeg hade en meget (lidt) positiv aften/nat på skadestuen igår, det eneste positive var da det "kun" tog 1½ time det hele... Nå bare lige noget jeg måtte ud med 
Hvordan gik jeres sidste tur på skadestuen? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wqeerrwrwe |
|
|
Ej hvor træls, puha nåle det er da os bare træls Det lyder helt som om du er bleevt mishandlet hos lægen, lille pus da, jeg kommer og puster på dig finger  Hihi :b God bedring  Jeg har heldigvis ikke været på skadestuen endnu, med nogle brækkede ting, forstuet eller noget, FEDT!  7-9-13 bank under bordet! 
Sissel aka Tiss Med Jackie.
Joy Salina & Toscha, savner jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
10-07-2008 20:04 |
|
f*ck det lyder da nedern at de ikke engang kan finde ud af hvad der er galt med den !  min sidste tur på hospital, havde jeg brækket min arm, så jeg skulle opereres 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team.... |
|
|
Team Toss : Jo tak!!! For de var MEGET onde ved lille mig tror bare de kedede sig så meget at jeg bare skulle RIGTIG mishandles nu der endelig var en inde  Jeg sender uheldighedens engel ind til dig så du kan prøve hvordan det er  Jeg skal bare lige finde nummeret til ham/hende først?  Nummeroplysningen evt?  Cecilie: ja jeg stod osse bare... Øhh... Hvaa?? Hva snakker hun om og du er LÆGE!!! Men ok hun var osse polsk.. Men slap da indtil videre billigere end din arm...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |
|
|
Længe leve hospitaler  Jeg kender turen, og det er så lallet hver eneste evige gang!! Hmm... min sidste gang på hospitalet var vidst med en brækket fod, ellers også var det med hævede mandler, jeg kan ikke rigtig huske det. Jeg har hvertfald besøgt hospitalet FOR MANGE GANGE på mine få leveår!!! Kan huske da jeg fik kørt min finger igennem 2 tandhjul, der måtte jeg også forbi samme tur som dig - røngten, sprøjter, skinner, tvivl blablabla - same @!#$, different thing  Men ja, jeg kan næsten ikke huske alle mine hospitalbesøg længere, tror ikke en gang jeg har tal på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Fionabona |
| Dato:  |
10-07-2008 20:12 |
|
goood hvor nedtur. Og også irriterende når man ikke kan forstå hvad lægen siger. Det samme med min tandlæge som er svensk og jeg fatter nada af svensk, fedt hun knevrer seriøst bare løs og jeg sidder og siger "ja" til ting som jeg måske? ikke skulle have sagt ja til.
- min mening FIONABONA - med part på Kiara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skadestuen |
|
|
- Said, done and out. 'Nynne med Sasha' Lundby efterskole 08/09 Things change, minds stays (o3/08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdsadsadasd |
|
|
Jose: Hvis jeg nu trøster dig, lover du så ikke at sende uheldighedens engel ind til mig, for ellers tør jeg jo ikke gå ud af døren xD Det er såååå synd for dig, puster og kysser din finger en million gange, og nu er den helt ok igen 
Sissel aka Tiss Med Jackie.
Joy Salina & Toscha, savner jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
10-07-2008 20:20 |
|
ja det gjorde du 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| team..... |
|
|
Team toss.. HMMMMM nå så lad gå da, men husk lige at tøre fingeren af efter dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergugd |
|
|
Nej da! Det lyder bestemt ikke rart!  Ja, sidste gang jeg var på skadestuen kan jeg godt huske , hihi .. Jeg skulle løbe omkring garagen idét jeg snubler og skærer min lillefinger næsten halt over .. Det var 3 mm dybt og 1½ cm langt? tror jeg!? Meget dybt var det .. Og jeg løber så skrigende ( ja skrigende! ) ind til mine forældre og de beslutter så med det vuns' at jeg skal på sygehuset .. Ja, fair nok .. De ringer så til vagtlægen i holstebro - og om gudøme de ikke har lukket? Men de undersøger så sygehuse heromkring, og henviser så til Aalborg. AALBORG?!! Siger jeg bare? Det ligger så lige 1½ times kørsel eller noget fra os? GREAT?! ik?!  Så vi kører afsted dertil med mig, som klynker ret så meget, det gør p*sse nas! Et par gange kigger jeg til fingeren og den bliver lidt blå osv osv. og jeg synes stadig det gør mega nas! Så ankommer vi til sygehuset(Eller hvad det nu hedder) og går ind .. Så skal jeg så efter den 1½ times lange køretur, sidde i ½ time-45 min. og vente på, at de får tid?! Jaaah, juhuu, der havde jeg jo bare begge mine arme i vejret af glæde, ikke?! *NOT*!!  Så vi sad og ventede ... Endelig blev det min tur ... Så vi kommer ind og lægen undersøger fingeren osv osv. og hun sagde så at, hvis hun kunne undgå at sy den, så ville hun helst det, og jeg sad bare der, * Endelig en fornuftig læge?!* ( Jeg er altid blevet syet, det gør bare mega nas! Og det har altid været uden bedøvelse ... ) Så finder hun så ud af at hun kan bruge et eller andet slags tapeagtigt noget til at få det sammen - fedt nok, det var jo godt nok .. Så da vi var færdige var hele min lillefinger så indbundet, haha  Jeg skulle så have forbindingen + tapet skiftet hver aften i 1½ uge, og derefter se .. Så, det var også noget af en tur ..  Jeg har stadig et ar, nu 4 mdr eller noget siden .. 
Sara - Springponyen Freja. Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted. R.I.P Min Lille Troldemis ... :'( Katte efterlader poteaftryk, i Dit hjerte! ... <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkjæhkkøøøklklø |
|
|
min sidste tur på skadestuen.. puuh ;bb jeg har altid siddet og ventet mindst 4 timer, men min værste tur va rnu med mit knæ, vi troede ikke det var slemt, så vi kørte derop, kl 7 om aftenen, så sad vi der, kl 01 om natten kom vi ind... kl 4.30 om morgenen var vi hjemme igen... stakkels mig som først skulle ned og trykkes og mærkes på, så i røngten, så tilbage, så tilbage til røngten tilbage, trykketrykke endnu meere, som om det ikke gjrode ondt nok, så blev jeg uddstyret med et par krykker.. GREAT! der røg turen til KBH med kllassen TRIST ! God bedring med din finger ;bb
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllll |
| Forfatter:  |
katrine ♥trit♥ |
| Dato:  |
10-07-2008 20:27 |
|
puuhha hvor træls, kender det alt for godt det med de udenlandske læger de sidste 5 gange jeg har været på skadestuen har jeg haft den samme udenlandske læge  har også prøvet engang hvor min læge troede min tå var brakket også kom jeg ned til sådan en special læge og fik taget røngen så kommer der en læge ind og siger meget utydeligt "der er ikke noget galt" så spørger min mor hende om noget så siger "jeg forstår dig ikke?" og så går hun!? hold !"#¤ jeg kunne have nakket hende en så sidder jeg der med en kæmpe tå og aner ikke hvad jeg skal gøre  god bedring med fingeren og held og lykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rfwerewwre |
|
|
Okay, det er gjort forsigtigt, så det ikke gør ondt 
Sissel aka Tiss Med Jackie.
Joy Salina & Toscha, savner jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Nynne: Fååårk en griner!  Min sidste tur på skadestuen var med en finger med big time betændelse i s: Avav!
... Støjko - med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?
The one and only - Arabisk Fuldblod <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hafferlaffen |
|
|
Uh! kom lige i tanke om en positiv ting til! Det er i det mindste sket hvor jeg alligvele ikke kan ride på raffe, og i det mindste ikke når jeg lige måtte begynde (selvom jeg nok hade redet alligevel ) Men så kan jeg for engangs skyld overholde det der "hold dig i ro" bare nogenlunde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Av forsatan! og skide læger altså, kan ikke fordrage sygehuse. Æh, min sidste tur? Må være da jeg styrtede med en pony på ridelejr for 2-3 år siden hvor mit knæ var som kartoffelmos - mums. De påstod der intet var galt, neeejneeej, mit knæ er bare ret moset og kan slet ikke gå ikå. Jeg kan mærke smerten selv den dag i dag hvis jeg trykker på knæet. Der var helt sikkert ikke noget galt, overhovedet slet ikke, super gode læger vi har her i DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Milh: Det lyder slet sletter ikke godt .. Av av .. Sådan helt most, eller hvad? Sig lige hvis det er forkert .. Sådan når man trykker er det helt blødt, sådan agtigt? Ihh, træls ... 
Sara - Springponyen Freja. Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted. R.I.P Min Lille Troldemis ... :'( Katte efterlader poteaftryk, i Dit hjerte! ... <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
SaraL: Hvis du fylder kartofelmos i en pose og maser på den har du mit knæ som det var da vi styrtede  Det var pænt klamt og jeg fik virkelig et chok over hvordan det føles at mærke på det, puha hvor gad jeg ikke se det indeni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
pu ah, hader os selv nåle, så det der lyder som lidt at et marridt. min sidste tur var en hest der havde trådt på min fod, og en sygeplejeske på gårdne troed den var brækket.. Den håved også 3 cm op og blev ehlt blå.. Så sad på skadestuen i 5 timer og ventede, og kom først hjem efter6 ! men den var heldigvis ikke brækket, men skulle gå med krykker da jeg slet ikke kunne støtte på den.. der kom ogssaa en blod springning i den og den blev 4forskellige farver, great !
Mie && Cavasjo together forever ♥you're simply the best.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Foxie ♥Mulle♥ |
| Dato:  |
10-07-2008 22:53 |
|
Sidst jeg var på skadestuen, var da jeg brækkede mit ben - Jo ser I det er nogle år siden (faktisk mange) Min søster og jeg var ovre og lege på nogle store og tunge sten, vi klatrede lidt, også lå der en løs sten, den lænte sara sig op af og pludselig rykkede stenen sig og lagde sig over mit ben, bang sagde så brækkede jeg benet det gjorde herre nas.!
Nina Larsen Du er okay - Jeg er okay. Alle er ikke ens men vi kan da lære af vores fejl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeeeeee |
|
|
Sidst jeg var på skadestuen havde jeg fået hjernerystelse . Var væltet på cykel på vej ud til min venindes hest sammen med hende kl 7 om aftenen .. SMASK sagde det så lå jeg der. Blev hentet med ambulance og fik halskrave og bræt og det hele på . Kom så i røntgern med hovedet da jeg havde banket det ned i asfalten. AVAV .. jeg havde så ondt i hovedet at de måtte køre mig væk fra gangen da der var et barn der græd så meget og mit hovedet vart ved at springe .. Fik først smertestillende ds vi kom ned på den anden gang igen .!! 
Nu uden mijn lille dreng. <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Milh: Lyder godt nok ikke rart, idrk! Hvor må det føltes klamt .. 
Sara - Springponyen Freja. Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted. R.I.P Min Lille Troldemis ... :'( Katte efterlader poteaftryk, i Dit hjerte! ... <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Benton |
| Forfatter:  |
Siff |
| Dato:  |
11-07-2008 09:43 |
|
Argh, hvor surt. God bedring med fingeren så  Sidst jeg var på skadstuen var i mandags. Da jeg havde været med i en bil ulykke. Jeg havde ret ondt i ryggen fordi jeg var blevet kastet lidt rundt, og selen så havde strammet, så hun stod og prikkede og sådan. Egentligt ikke særligt slemt, men hun kom vidst fra Tyskland og blev ved med at sige "Det gør ondt, det gør ondt?" i stedet for "Gør det ondt, gør det ond?" Haha..
Hilsen Siff & Benton Dressur er bedst, ....specielt på Benton(L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjklæ |
|
|
Neej hvor nederen. Jeg er en af de der personer som burde have klippekort til skadestuen, mindst 4-5 gange om året må jeg en tur op på Gentofte skadestue, og jeg kender godt det der med at man får en læge som man bare ikke fatter hvad siger. Grrr. jeg hader det simpelthen, jeg vil ha en læge jeg kan forstå. Men for søren, det må have gjort ondt med den finger. Min seneste tur på skadestuen var da jeg skvattede af hesten, og ikke kunne rejse mig. haha. jeg var alene og ingen andre var i stalden, så jeg lå der på ridebanen og kukkelurede (jeg havde stadig fat i tøjlen på hesten som pænt stod og kiggede ned på mig. ) jeg havde jo så mobil på mig så jeg måtte pænt ringe til min far og spørge om han ville komme og samle mig op. haha. (Mit haleben er MEGET skrøbeligt grundet 3 flænger fra tidligere styrt fra hest, gynge osv. - yes meget uheldig) nå men min far kommer og vi får sat hesten ind(jeg var oppe lige og skridte af) og så derefter på skadestuen. Et stks. @!#$ haleben, samtlige ribben i højre side trykket 1½ cm. ind ad og hjernerystelse. wee : D haha men sådan er det :b
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist med |
|
|
en tur på skadestuen er bestemt ikke særligt sjov. Jeg har været der et par gange, med en brækket arm den ene gang og med et stort sår der skulle sys. jeg viste da ikke at den kniv var skarp vel..
Venlig hilsen kristian Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget
JHN RS Moderator medlem af AHNA og FNK stifter og formand: klageklubben JHN'S farligste bruger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor trist . |
|
|
Jeg giver dig helt ret i det med nåleskræk, jeg hader nåle! Da jeg var mindre stak jeg altid af fra skadestuen, og 4 mænd skulle holde mig når jeg skulle stikkes. *pinligt.* - Uheldigt med din finger. God bedring. Sidste gang jeg var på skadestuen var da jeg havde brækket armen, vi kom der op, blev sent hjem igen, og lægen sagde jeg bare skulle træne min arm. Men nej!. 2 dage efter tog vi der op igen, og ja, den var brækket, og jeg havde kun gjort det værre ved at træne. Min arm sad 2 cm fra hinanden !. Og jeg havde lige fået min nye hest, og måtte vente 6 uger på at kunne ride den. Så dårligt. 
..skrev: Julie hansen & Jungle fever - en fantastisk equipage. -Team Cabe i uge 30. {:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thor'mus |
|
|
ej, hvor surt  sidst jeg var på hospitalet skulle jeg opereres i mit knæ (:
♥ Cecilie & Thor ♥
- til døden os skiller (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|