|
|
| Chloé til stævne *BILLEDER* |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 20:47 |
|
heeej fantastiske ænder  ja Chloéog jeg startedesom sagt stævne igår klupmesterskab  vi startede lc2 alm klasse og lc2 klupmester klasse den første klasse som var lc2 alm klasse, syntes jeg var en af de bedste klasser vi har redet så jeg var godt tilfreds  men self kan dommeren ikke lide os  syntes det er forkert de laver så meget forskel på dem de kan lide og dem de ikke kan lide men what the F*ck så længe vi kun rider rutine går det nok  vi endte med 56,96 % = 131 point desværrevar hun meget urolig fortil fordi jeg ikke drev nok på min fejl nu til billederne opvarmning   venter på jeg skal ind  det var bare SÅ varmt  så kom vi ind på banen      slår fra ^^        og slut  så skulle vi vente 4 timer på at ride næste klasse desværre har jeg ingen billederher fra Chloé havde så fået ind i hende lille hovede at nu var dommertårnet pludselig blevet farligt men det var det ikke i sidste klasse skøre hest dommeren dømte generelt meget lavt derfor fik jeg 51,?? % ca 119 point dog havde vi redet bedre end den klasse, men jeg var ganske tilfreds med det hele  læg MEGET gerne en kommentar forsat god aften 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blalba |
|
|
Smuk hest! (: Og det vigtigste er jo at du er tilfreds med ridtet, tillykke alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 21:00 |
|
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Var det ikke en dommer udefra? Du siger selv at hun slog fra, hvorfor kan man ikke acceptere at man ikke var bedre? Det er altid den der "dommeren kunne ikke lide os"  Men pæn hest, godt du selv er tilfreds med turene 
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07 DSP hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heh... |
| Forfatter:  |
Nanna (Sina) |
| Dato:  |
06-07-2008 21:16 |
|
Heh, ser fint ud (: Det bedste er jo os man selv er tilfreds (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 21:30 |
|
RikkeJ: ja det var en dommer ude fra 1. så aceptere jeg også hvor gode/dårlige mig og chloé er MEN hun plejer bare aldrig slå så meget fra til træning og til opvarmningen men dommeren kunne stadig ikke lide os tak skal du have forresten har du lagt mærke tiljeg har en anden sadel på?  nanna: tak skal du ha' og ja 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
ih hun var da også fin syntes jeg :b deejligt at du syntes det gik godt, jeg så desværre ikke så meget af jeres ridt :/
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 22:05 |
|
sine: det går nok 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julmenad |
|
|
Hvor ved du fra at hun ikke kunne lide dig? Hun kan jo ikke bedømme dig udfra hvor meget den slår fra der hjemme  Nej, sadlen havde jeg ikke lagt mærke til, men det ser ud som om denne er en smule bedre. Det ligger stadig lidt lavt bag til og også for langt fremme.
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07 DSP hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 22:12 |
|
har godt lagt mærke til sadlen var gledet lidt for langt frem det er dog en fejl  hun kunne bare ikke lide mig
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
| Forfatter:  |
Nanna (Sina) |
| Dato:  |
06-07-2008 22:17 |
|
RikkeJ: Der ér faktisk dommere der dømmer efter hvem de kan lide. Siger ikk det er tilfældet her, men de findes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 22:20 |
|
nanna: præcis mange dømmer også efter udstyret man har på om det er dyrt eller ej, syntes det er totalt unfair
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
06-07-2008 22:26 |
|
Ja, altså jeg syntes da at de % passer fint til den viste ridning?
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemnad |
|
|
Ja som førstehåndsindtryk, dommeren kender vel ikke ekvipagerne når det er en udefra. Men som rytter kan du jo ikke vide om dommeren kan lide dig, det er jo ikke noget der bliver skrevet i kritikken. Mange ser deres dårlige procent og tænker "hold da kaje, en idiot af en dommer, hun hader mig sikkert bare helt vildt fordi jeg hverken har Stübben sadel eller OS trense" i stedet for at acceptere at de bare ikke red bedre. Ja det er møgnederen at få en dårlig procent, men for søren da man får altså ikke en god procent med en hest hvis hovedet flyver rundt i halvdelen af programmet. Altså hallo, dommeren fiser jo ikke ud og tjekker mærket på din trense  Og dette er ikke møntet på indlæggets starter (jo okay, den med udstyret er, men det kommenterede du selv), men det er åbenbart en generel holdning blandt dressurryttere. Og ja, det er lang tid siden jeg har redet dressurstævne og nej, jeg har aldrig nogensinde sagt at dommeren ikke kunne lide mig og ja, jeg har redet til dårlige procenter.
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07 DSP hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
06-07-2008 22:38 |
|
rikke: jamen det er jo fint du ikke har oplevet det på den måde så 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Rikke: Nu vil jeg også sige, at nogle dommere (desværre)bedømmer efter hest/rytter, istedet for ridtet. Jeg har engang redet til 48% i den ene klasse, og 62% i den anden, samme dag med 2 forskellige dommere, og der var altså ikke den store forskel på ridtet, så der kunne man godt fornemme at der var forskel på hvad dommerne kunne lide  Mange ryttere bliver rigtig sure, når dén eller dén dommer kommer til en stævne, og nogle melder endda fra, fordi de har fåewt indtryk af at dommeren ikke kan lide personen eller ponyen. Ærgeligt, men rigtigt. Derfor havde klubben denne gang valgt at tage dommere udefra, og ja, de dømte også sådan lidt efter hvilke der nu var arabere, for de skulle godt nok ikke have meget, og på den måde. Sådan er rideverdnen desværre. - Og jeg ville som dommer nok også selv give mere, hvis det var en hest der bare ramte mig i øjnene 
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey ... |
| Forfatter:  |
Anne-heste |
| Dato:  |
07-07-2008 11:54 |
|
Det er da nogen rigitg fine billeder Og en rigtig flot hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggyouotpitipuiu |
|
|
Dommere kan godt dømme efter hvem de kan lide eller ej... sådan en har jeg.. godt jeg ikke starter dressur mere .. Men det er flot du selv er tilfreds, det er jo det vigtigste (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle & chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
07-07-2008 12:04 |
|
anne: tak du  frk krid: ja det er en skam de gør det da jeg kender mange som ikke melder sig til de klasser hvor den specielle dommer dømmer klassen, ærveligt men sådan er det  så længe vi gjorde vores bedste, brokker jeg mig ikke over vores ridt 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikooååopii¨¨å |
|
|
Ja, i gjorde jeres bedste, måske nhavde hesten abre en dårlig dag (: SÅ må i have held & lykke en anden gang (:
Til et af mine stævner slog Tessa kun fra skråt igennem & i galoppen, ikke konstant emn sådan lidt, og der fik jeg kun 4 for det ... og jeg fik 4 i holdning, hesten går total over lod... ja flot vi startede LC1 & LC2, hesten er 4 års og gik LIDT over lod, men ikke MEGET .. det har hun sjovt nok skrevet i alle mine kritikker hvor hun ahr dømt ..
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Du ska nok ikke regne med at få; en procent over 60, hvis din pony ikke går stabilt med hovedet. Synes det er noget fis, at sige at dommerne ikke kan lide visse ekvipager - dommere er osse mennesker og lægger mærke til forskellige ting og vægter forskellige ting højere end andet. Dommere kan sgu da ikke se hvilket mærke din trense har fra dommerskuret - med mindre det står med neon.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ettffss |
|
|
Jeg må godt nok erklære mig enig med RikkeJ. Chloé er en dejlig hest, men jeg synes også billederne og teksten afspejler et ridt der blev bedømt korrekt. Det ene øjeblik slår hesten fra og kigger stjerner, det næste putter den sig helt bag lod. Du skriver selv du ikke drev nok, det har sikkert udmøntet sig i at hendes gang ikke har været helt rentaktet og regelmæssig, samt at hun har mistet energi og smidighed. At hun slår med hovedet, betyder jo hun ikke 100% accepterer bidet og arbejder i utvungen holdning, derudover at tillid og harmoni forværres. Desuden er noget af det vigtigste i LC-klasserne også rytterens indvirken på hesten, og jeg må være ærlig og sige du ikke sidder særligt pænt. Det er noget der trækker meget ned, at man ikke kan finde ud af at sætte sine bøjler 2 huller ned, og trække schenklen tilbage hvor den burde være. Ja, selvfølgelig har dommere også præferencer indenfor heste/ryttere/udstyr, men at beskylde en udefra kommende dommer for ikke at kunne "lide mig", synes jeg tangerer barnligt. Dommere kan dømme højt og lavt, nogle ynder at bruge hele skalaen, mens andre holder sig til 6-7-8. Du har sikkert ramt en der brugte hele skalaen, og vær glad for det, og brug kritikken konstruktivt.
Louise og Topper <3 Søges: Springbetonet DV Hoppeføl/plag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| §!"#¤%&/( |
| Forfatter:  |
Kroelle |
| Dato:  |
07-07-2008 14:03 |
|
som du selv skriver, gik hesten ustabilt fortil. Og når man kigger på din opstilling og indvirken på hesten, så synes jeg egentlig at det er nogle helt fair procenter du har fået til delt. så en anden gang, så drop lige den der med at dommeren ikke kan lide mig. Hun kender dig ikke, og kan altså heller ikke se hvilket mærke din saddel er  Og nu til den positive del flot hest du har dig dér og godt at du selv var tilfreds med jeres ridt.
- Kroelle - Hvad rager det dén der er sikker på sit, at resten af verden er ude af trit. La joie du seigmeur est ma force.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Lucelille : Kan ikk være mere enig 
Mathilde Fryba
» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥ They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
07-07-2008 16:09 |
|
frk krid: præcis lucelille: at slå fra betegner jeg ikke at hun gik og kiggede stjerne for det gjorde hun ikke, for det andet går hun ikke bag lod eller går og putter sig, fair nok hvis du syntes jeg rider grimt, jeg indrømmer da også gerne at jeg ikke har verdens bedste opstilling, men alt det + så meget mere arbejder vi jo på når vi får undervisning... hvis jeg laver mine bøjler to huller længere kan jeg ikke nå bøjlen og ikke nå knæ støtten, jeg arbjder meget på at få mine schenkler på plads, da det andet er en gammel vane. så må du tangere det barnligt at jeg siger dommeren ikke kunne lide mig, men nu var det sjovt nok mig der var der og ikke dig. jeg arbejder på det som skal gøre bedre som der også står i kritikken 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
07-07-2008 16:28 |
|
cecilie: du har jo selv lige opremset alt det der gør at du har fået den "lave" %. Det kan godt være du arbejder på at rette det, men det ved dommeren jo ikke og han/hun giver dig ikke % for det inden det er rigtigt, vel?
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
07-07-2008 19:29 |
|
aja: det er jo også derfor jeg fårundervisning for at blive bedre og ride bedre til stævner 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
ser da fint ud og tillykke?  til det ang. dommeren gider jeg ikke lægge vægt på din udtale, ridt og din dommer. MEN - nogle dommere bedømmer gerne ud fra udseende osv. et bragende godt eksempel er fjordhesten utrolig mange dømmer sådan en basse ned og de top trænede, slanke og blanke dressurhyppere op. Det ses altså, og nogle gange rigtig tit. Så det er da noget pladder i alle siger  Det er ligesom folkemængden der bedømmer andre på udseendet, bedømmer nogle op og andre ned uanset personligheden og hvordan personen går 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. :D |
|
|
Heeej Din ridning vil jeg ikke kommentere, da du lyder som en der gør noget ved dine fejl!!!  Det med dommeren. Bare fordi man har fået en dårlig % betyder det ikke at dommeren ikke kan lide en. Er hun kommet ud og sagt at hun ikke kunne lide dig og hesten eller har hun skrevet det i kritikken? Man kan ikke lægge skylden på dommeren. Det er jo ikke fordi at ved hvert et stævne udvælger dommeren en eller flere ekvipager som hun ikke kan lide. Hvordan lå de andre i klassen? For hvis du var den eneste ved de 50-60% og de andre lå på 60-70%. Dommeren må have skrevet noget til dig i øvelserne. Brug det, træn det og vis det til dit næste stævne. Ideen med stævner er at vise dommeren hvad man er i stand til at ride + at kunne bruge det kritik der bliver givet af dommeren. Kram
Nadia Camarano & D&G Elsker jer <3 <3
Søger ny dressurpony, som kan nå toppen af toppen! ^Skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
08-07-2008 11:00 |
|
MILH: tak  mille: jeg lægger meget vægti det der skal forbedres når jeg rider... jeg har ingen steder sagt jeg syntes% var dårlig  ved den laveste % som jeg fik var det en anden dommer som generelt dømte lav. jeg har ingen steder sagt at jeg syntes % var dårlig  Det er jo ikke fordi at ved hvert et stævne udvælger dommeren en eller flere ekvipager som hun ikke kan lide. jo det er der faktisk nogen der gør der var ca 3 stk der lagde under 60 % alle andre over Dommeren må have skrevet noget til dig i øvelserne. Brug det, træn det og vis det til dit næste stævne. Ideen med stævner er at vise dommeren hvad man er i stand til at ride + at kunne bruge det kritik der bliver givet af dommeren. det er jo det jeg hele tiden har skrevet jeg gør
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
|
|
Okay JEg misforstå noget..  Der er altså ikke dommerere der stiger ud af bilen og kigger på opvarmning og tænker, hmm, den røde pony den kan jeg ikke lide. Det er ikke hvad dommere gør, selvfølgelig kan man godt føle at det var en lav %. Men der er jo en mening med karakterene.. 
Nadia Camarano & D&G Elsker jer <3 <3
Søger ny dressurpony, som kan nå toppen af toppen! ^Skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
08-07-2008 22:21 |
|
Cecilie: "der var ca 3 stk der lagde under 60 % alle andre over" - nej de lå under 60 %. Og det betød bare at de ikke red godt nok til at få over 60 %, ikke at dommeren ikke kunne lide dem.
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ettffss |
|
|
"hvis du synes jeg rider grimt..." Se, der er den jo igen. DU SYNES! DOMMEREN SYNES! Jeg kommenterer hvad jeg kan se ud af billederne, og holder det i forhold til hvad der kræves i en LC2. Det er så nemt at give andre skylden i stedet for at acceptere at man ikke er bedre. Dommeren kan jo kun bedømme ud fra dagsformen, og kan ikke se hvad du træner derhjemme. Hvor vil du egentlig hen med at skrive at dommeren ikke kunne lide dig? Er det fordi du ved der findes en masse dygtige ryttere herinde som vil synes at 56% i LC2 er dårligt? Hvis du selv er tilfreds hvorfor undskylder du så?
Louise og Topper <3 Søges: Springbetonet DV Hoppeføl/plag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle & chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
10-07-2008 15:25 |
|
lucelille: jeg aceptere jeg ikke er lige så god til at ride som dig, og alle andre, men nu har jeg heller ikke fået seriøst undervisning siden jeg var 7, derfor rider jeg så grimt som du åbenbart syntes, but i dont care ! hvad jeg vil med at dommeren ikke kunne lide mig? jamen jeg siger bare hun ikke kan lide os, jeg siger ikke at jeg syntes 56 % er dårligt, hun kunne bare stadig ikke lide os, ja jeg er tilfreds jeg undskylder ikke, jeg siger bare hun ikke kunne lide mig, end ! kan du ikke bare være happy over at du ikke har oplevet det, med at en dommer ikke kunne lide dig? 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
10-07-2008 15:33 |
|
cecilie c »lalle og chloé«: Kan du virkelig ikke selv se, hvor latterligt det der er?
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle & chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
10-07-2008 15:43 |
|
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
10-07-2008 19:41 |
|
cecilie c »lalle og chloé«: Jamen så prøver jeg lige igen: Hvad er det præcist der gør at du tror dommeren ikke kunne li' dig?
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
| Forfatter:  |
Lone (CAMILLA) |
| Dato:  |
10-07-2008 20:08 |
|
Hvis man er tilfreds med et ridt og procenten til det vil jeg sige at man har fået den rigtige procent. Og det er normalt at nogle er under 60 - andre over! Lucelille: Flot formuleret i første indlæg! (Blander mig ikke i det, men det var flot skrevet!) Milh: Du har ret - er selv fjordheste rytter - og hvad vi ikke har oplevet os fra klubben! 
kh. lone m/ Camilla og pt. Jackpot.. stævnerytter distrikt 11/13
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
10-07-2008 20:14 |
|
lone: jamen jeg har da heller ikke sagt at det er unormalt folk ligger over og under 60 ?  cacaotraum: det gider jeg ærlig talt ikke til at forklare, da jeg ikke gider hænge et par personer ud på nettet, dog kan jeg sige der var mange der sagde de syntes det var mærkeligt jeg ikke fik flere %
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|