|
|
| BILL: Træning af Vognmandsgårdens Bambi |
|
|
Hej ænder  Vil lige vise lidt billeder fra trænining af Bambi og jeg. De er fra d. 3. Juli - 08. Jeg rider med hackermore, som er en trense uden noget bid. Jeh undlader gerne stødene kommentar. + jeg ved jeg sidder lang tilbage med min overkrop men der arbejdes på det  Jeg har bare lige plukket de bedste billeder ud, fotografen er Sofie Slot. Trav billeder:     Så Galop billeder:     Så lige lidt hoved billeder:   det var alt herfra  Håber meget på kommentar.
»Line ( LappePude) Navnet er skab af Ninja Mela på HG Jeg er den jeg er, fordi jeg selv vælger at være det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
CacaoTraum |
| Dato:  |
06-07-2008 17:36 |
|
Om ikke andet har du da godt fat i hovedet på den.
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Anne |
06-07-2008 17:37 |
|
Det ser da rigtig godt ud  I passer godt sammen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
cecilie c »lalle og chloé« |
06-07-2008 17:37 |
|
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
bagpart bagpart bagpart! Især i galoppen kan du virkelig se at den sletslet ikke har bagparten med. Se nr. 2 galopbillede, hvor langt der er fra bagbenene op til forbenene.
Men ponyen ser da sød ud.
... Støjko - med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?
The one and only - Arabisk Fuldblod <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| S-v-a-r-: |
Nunnih ♥Moi♥ |
06-07-2008 17:47 |
|
Du sidder da flot/fint i galop .. Og i passer virkelig godt sammen 
Nunni'h Skrev ^^, Ej gjorde hun? Vær mod andre som de skal være mod dig. Intet andet x']
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdsfsdfd |
|
|
Det ser bedre og bedre ud søde 
Støjko: Nu vil jeg lige hjælpe Line lidt, og sige: Bambi er født for tidligt, og hans ben er derfor ikke helt lange nok, dvs. at han jo heller ikke kan komme rigtig godt ind under sig 
Sissel aka Tiss Med Jackie.
Joy Salina & Toscha, savner jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eewfewf |
|
|
Team Toss: Tak søde <33 Tak fordi du lige svarede for på <33 Og det passer nemlig det Sissel siger, det er ikke muligt for ham at komme til at træde godt ind under sig selv når han har for korte ben 
»Line ( LappePude) Navnet er skab af Ninja Mela på HG Jeg er den jeg er, fordi jeg selv vælger at være det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Når man rider med hackamore er det kun meningen at man skal have fat når man ønsker at give et signal. Jeg tror grunden til din tilbagelænede overkrop er at du holder hele hovedet i tøjlen og så bliver du nødt til at afstive i ryggen for at kunne bære vægten. Men ellers sød pony 
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07 DSP hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
06-07-2008 19:21 |
|
Simi: Det tænkte jeg også på, men så googlede jeg lige. - en hackamore skal åbenbart sidde der?
- med væmli' hilsen Aja! "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Line (Sif) |
06-07-2008 19:42 |
|
Ser ganske fint ud, bortset fra den skal lidt op. Den blokere for hestens luftveje sådan som den sidder der. Prøv evt. (ved godt det er lidt nasty) at stikke en finger op i hestens næse og prik op mod næseryggen. Så langt op du kan komme med fingeren må næsebåndet ikke sidde, det skal den sidde over "det bløde(=hestens næsebor)". Håber det gav mening  Men det ser ellers godt ud  Hvorfor rider du med hackamore? Bare ren nysgerrighed 
~ Line & Sif ~ "Vi er røøøde, vi er hviiide" Gør Livet Til En Fest Rid Islandsk Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bomgaardens Baloo |
|
|
Din pony ser rigtig sød ud, og du passer godt til den. MEN, den går ekstremt meget på forparten - de tkan godt være den ikke har så lange ben, men det forhindrer den ikke i at gå ordentligt fortil Måske det var en idé at ride den lidt mere løst fortil, også komme op i let sæde, så du kan skubbe den godt fremad? Det er rigtig hårdt, og rigtig svært - og der er rigtig mange heste der går på forparten, uden rytterne egentlig ved det Men held og lykke med det, hvis du fokuserer på det, skal det nok blive bedre 
Shanie&Baloo Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Men selvom benene er for korte burde den stadig kunne komme meget mere på bagparten, så den netop får flyttet vægten fra forparten som Shanie (Baloo) også skriver.
... Støjko - med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heh... |
Nanna (Sina) |
06-07-2008 21:21 |
|
Det ser super godt ud Smuk pony (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
Aja: Har du lige været på ferie? 
- Said, done and out. 'Nynne med Sasha' Lundby efterskole 08/09 Things change, minds stays (o3/08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Synd og skam du rider med hackamore før du ved, hvordan man bruger sådan en.
Du har alt for meget fat og den sidder for langt nede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som..... |
|
|
Som flere af de andre sige : slip de tøjler lidt, rid den så den får den bagpart en DEL mere med, selvom den har korte ben kan den sagtens gå meget bedre med bagparten, det er bare et spørgsmål om træning, for selvom den har korte ben kan den sagtens få bagparten mere med end på billederne.. Men den ser da sød ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalala |
|
|
Den ser da sød ud. Men jer andre ved ikke om i læste med hun skrev hun helst ville undlade stødene kommentare.
Malene. Snart med ny pony. Du skal gå igennem Starlight(Caprioana)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Nanna (Sina) |
06-07-2008 21:38 |
|
Hvorfor skal folk altid ha så travlt med at kritisere? Tror da ikk hun gider høre på 50 der siger hun har for meget fat i den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bomgaardens Baloo |
|
|
Malene - det er da ikke stødene at vi kommenterer på hendes ridning? Jeg ville mere se det som konstruktivt Jeg har ikke skrevet noget for at være stødene, men for at hjælpe 
Shanie&Baloo Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dvdsvsdvvds |
|
|
Rigtigt, De skal bare lukke så længe de iik kan sige noget ordenlig! De har så travlt med at kridiser andre at de aldrig tænker på sig selv. og ved i hvad? hvis jeg slap tøjlen så gik han længere ned og lagde sig, for har prøvet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Der er der ingen som kritiser? Folk giver bare konstruktivt kritik, der er en meget stor forskel, på det og på at sige noget grimt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Line: Så er det jo det forkerte bid du rider med, hvis du ikke kan slippe hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
06-07-2008 22:36 |
|
Nynne (Sasha): En slags ferie, ja? Hvorfor?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julmeand |
|
|
Der er da ikke nogen der siger noget stødende? Det hele er skrevet i en sober tone og tilmed med glade smileys strøget ud over det hele  Men man må forvente at der kommer nogen kommentarer når man ligger billeder ind i et offentligt debatforum. Det er ikke et rygklapperforum, derfor siger alle ikke "nej hvor er din pony dygtig ttil at bukke nakken". Prøv og kig en ekstra gang på ridebillederne. Stængerne på hackamoren er vandrette på alle sammen og det er absolut ikke hensigtsmæssigt, det viser derimod at der er en frygtelig masse ridning på tøjlen i denne forbindelse. Når man rider med hackamore skal den kun bruges til drej, stop og evt. bak! Ønsker man at ride hesten i holdning på den så må man sætte sig ned på numsen og få aktiveret bagparten på dyret! (Skal man selvfølgelig også når man rider med bid). Og så forstår jeg altså ikke det med at den er født med for korte ben - vi har en lille kortbenet Holstenerhoppe som ikke ville være ked af 10 cm. mere ben, men hun kan da stadig godt træde ind under sig og aktivere bagparten. Udnyt det du har, i stedet for at undskylde med det du ikke har  Og så tag da lige at svar pænt til dem der stiller dig et par flinke og nysgerrige spørgsmål 
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07 DSP hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille'Prut q; |
|
|
Rikke: Kunne ikke sige det bedre 
» Cecilie Atzen « Nu MED Don Ramiro, som HAR fået navn xD Jeg vil ALDRIG glemme DIG Ceylon, ALDRIG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lmlmhhgh |
|
|
I fatter det ikke! Hesten skal IKKE have et bid i munden! Sådan er det bare, og ingen er perfekte? vel? jeg lagde billederne ind for at vise glæde men nej nej, JHN er virkelig surt! ingen gider være her mere for hver gang man ligger noget herind bliver man rettet på konstant! jeg arbejder på tingene for delen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille'Prut q; |
|
|
Hvorfor er det den ikke skal have et bid i munden ? Og folk siger det jo ikke for at rakke ned på dig, men for at hjælpe både dig og din hest.
» Cecilie Atzen « Nu MED Don Ramiro, som HAR fået navn xD Jeg vil ALDRIG glemme DIG Ceylon, ALDRIG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Der er da ingen der siger du skal putte bid i munden på den?  Men jeg tror ærlig talt ikke på at du har sat dig ind i hackamorens virkning udfra billederne.. Ret mig hvis jeg tager fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nfknffklds |
|
|
Det skal den bare ikke lige i tiden, den skal også lære at gå uden. Ja, men jeg har iik bedt om deres hjæælp! jeg arbejder på alting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nnjbnjdss |
|
|
Jeg kender godt en hackermore. Har bare iik redet med den længe.. Jeg bliver så ophidset fordi jeg bliver så ked af det! for har fået at vide at jeg slet ikke har så meget fat i ham, som det ser ud på billederne og bliver mega ked af det! og har besluttet at det eneste i får fra mig af nu er spring billeder og hovedbilleder for det har vi styr på  Mvh. Hende der er utrolig ked af det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille'Prut q; |
|
|
Nej men hvis man ligger billeder her ind, må man regne med at få noget konstruktivt kritik. Hvorfor skulle vi sige "Sikke perfekt ridning" når vi kan se fejl. og ingen her inde gør det kun fordi det er dig. Ingen er perfekte, og man kan kun blive bedre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feewefefw |
|
|
De gør det nemlig kun fordi det er mig, altid når jeg ligger noget herind bliver det sådan. Men ligemeget, får ikke andet end spring billede+ hovedbilleder fra mig nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
06-07-2008 23:04 |
|
Ja, men man kan jo se at stængerne på hackamoren er trukket helt i vandret på de fleste af billederne, så du har jo rigtig godt fat i den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille'Prut q; |
|
|
Hvis du kigger i de andre billed inlæg, er der mange andre som for kritik, ligesom dig. og hvis det er det samme folk siger, skulle du måske overveje at snakke med underviser om det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feefwweweffwe |
|
|
Jeg gider ikke skriver herinde mere. Farvel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg kan hurtigt finde et indlæg til dig hvor der ikke kun er lutter rosende ord  Det kan godt være der er nogle der siger du ikke har fat i den, men næste gang må du så lige en ekstra gang tage de objektive briller på og nær-kigge dine billeder for det er altså ganske tydeligt på disse, at der er træk i kajen på dyret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Prøv at se tingene lidt mere positivt over at folk gerne vil hjælpe dig, og nogle faktisk bruger lang tid på at skrive lange beskrivelser om hvad du kan gøre bedre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille'Prut q; |
|
|
Undskyld men nu syntes jeg altså du er lidt barnlig, folk siger stille og roligt hvad de mener, og ingen hakker direkte på dig. Man kan ikke altid regne med at få ros, der hører også kritik til i livet, hvis du vil blive bedre. Tag og hør' på hvad folk siger til dig istedet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| teyuuytyhdfhreytgf |
RikkeEvigGlad |
06-07-2008 23:13 |
|
Vorherre bevares. Hvis ikke du kan tåle at folk kommer med konstruktiv kretik og faktisk prøver at hjælpe dig så skulle du måske over veje at lade være med at ligge billeder ind et sted som JHN. 
Sagde SkiderRikke; » rikkeevigglad :} honni & rikke - soulmates!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Puhha, hvor jeg synes det ender sådan her tit efterhånden.  Line, hvis ud lægger billeder ud i et offentligt debatforum må du altså regne med også at få noget konstruktiv kritik. Hvis du nu stille og roligt svarede på folks spørgsmål og forklarede hvordan tingene hang sammen i stedet for at angribe som du gør kunne vi holde det i en ordentlig tone. For du er da den eneste der ikke svarer folk ordentligt? Og nej, det er ikke kun dig der får kritik - tror ikke der er nogen der kan lægge træningsbilleder herind uden at få kritik Men jo bedre man er til at tage det til sig, jo pænere svarer folk også - prøv at læg mærke til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jnknkjk |
|
|
jeg har os skrevet undskyld menn det er fordi jeg bliver ked af det! for inge vil jo høre på hvad det er jeg siger herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Hej Line  Jeg synes Bambi er rigtig fin, ja ..  Jeg gider ik sige kritik eller noget - det har alle andre klaret og jeg skal ik se mig klog på hackamore  Men ... I starten herinde, da jeg begyndte osv osv. var alle også ret hårde ved mig .. Ja, helt ærligt, jeg følte mig som sådan en, der bare skulle ud og det var med det samme! Men .. Når man så lærer at tage kritik og sige, " Ja, det skal vi øve på, " Så er Jh'ænderne faktisk blevet rigtig gode til at sige, " Det var godt - vi glæder os til at se det næste " , ...  Ved ik lige hvorfor jeg skrev det , men ja, x) God Sommerferie! 
Sara ________________ Med Springponyen Freja <'3 & Med Voltigeringponyen Filur <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Rigtig køn lille pony. Jeg synes normalt du viser rigtig pæn ridning herinde ( ), men må desværre give de andre ret denne gang. Du har alt for meget fat i den og den er på forparten. Jeg har ikke læst alle svarene igennem, så jeg beklager hvis du allerede har forklaret dette en gang - hvorfor rider du med den?
Jeg vil lige tilføje at jeg er stor tilhænger af bidløst, derfor også hackamore, og selv har rigtig gode erfaringer med den, så hvis du ønsker at blive ved med at ride med den, så synes jeg du skal lære det og fortsætte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfgldjfgldfjq |
|
|
Line: Vis du ikke kan tåle at folk prøver at hjælpe dig, og skriver det på en pæn måde. Så lad være med at ligge billeder ind? 
Sagde Nicoline......
♥ Valhallas Bolero♥ ♥ Gismo Silk ♥ ♥ Buskebjerggårds Lotte ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jamen søde ven, du har jo ikke engang prøvet at forklare noget som helst! Alle dine svar har været angreb tilbage på os og du er faktisk den der snakker værst i det her indlæg. Hvis du nu hidser dig ned og læser svarene en gang til vil du se at de fleste skriver at det er en sød pony, men samtidig også kommer med konstruktiv kritik!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejheje |
|
|
Vi siger jo ikke ting for at gøre dig ked af det - vi siger jo ting der kan hjælpe dig!
..og sørge for, at din pony ikke blir godt og grundig ked af, at holde "bid-fri".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ewgwrgrrre |
|
|
Jeg har prøvet at forklare flere gange at: Jeg kan jo ikke bare slippe tøjlerne fordi jeg har så meget fat i ham er pga. han ikke "bære" sig selv. Han ligger hovedet i den og alt den vægt så kan man ikke undgå at få det til at se ud som om man har for meget fat, for selvom jeg slipper tøjlerne og driver mere på ligger han sig bare på. Jeg rider med den pga, jeg har haft for meget i ham tidl i spring, da jeg var bange for at han stak af med mig og han har en meget følsom mund og havde derfor fået sår i mundvigen. Ikke fordi jeg savede ham men fordi jeg havde for meget fat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Syntes det ser godt ud, dejligt at se billeder fra jer (: Kender rigtig godt det med hackamoren, men skal jo først lige lære hvordan og hvorledes man skal ride korrekt med den, før ens pony går korrekt på det. Nu ved jeg ikke hvor længe du har redet med det, men jeg rider med hackamore engang imellem, for at aflaste hestens mund, og kender utroligt godt det med at de bare tager snuden i jorden hvis man slipper, men det eneste der hjælper er at holde en jævn støtte(men stadig huske at løse momentvis, for at man ikke lukker for luftvejene), og så skal der noget gang i bagbenene, den skal have noget bærig, så den kan bare sig selv lige så fint med, som uden bid. Jeg arbejder selv rigtig meget på at få bærig i min, da hun har tendens til at gå længere og længere ned i sandet med snuden og forparten, så det er op med hovedet og skuuuuub med numsen 
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalalal |
Pirat-Lunde |
12-07-2008 15:31 |
|
Tec-zen (Sine) - jeg kunne ikke have sagt det bedre  Helt ærlig folkens, I må simpelthen lære at alle mennesker ikke rider proffesionelt, og ting tager tid! Jo, jeg kan godt se hesten går på forparten - men giv dog pigen en chance for at lære at ride med det. Ridning er ikke noget du lærer fra dag til anden, og ligesom at det tager tid at lære af få en hest korrekt til biddet med bid i munden - ja så tager det også tid med hackamore. Jeg ved godt I mener det i en god tone sikkert, men der er vel ikke 15 mennesker der behøver at fortælle hende at hun har for meget fat i den? Jeg tror godt det gik op for hende, da de første 5 havde sagt det.. Og hvis hun havde sååååååååå slemt fat i den pony, så ville den jo nok ikke kunne få luft vel? Og så ville den nok ikke løbe rundt.. Husk at give folk en chance, det er bare alt for ofte billedindlæggene ender i kritik og kritik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalalla |
|
|
Jeg syns det ser godt ud d; - Jeg fatter ikke noget af alt det kritik?, man lærer af sine fejl. Og med tidsen skal det nok komme. Jeg rider selv med bid, så kender ikke rigtig noget til hvordan man rider med den. (: ..skrev: Julie hansen & Jungle fever - en fantastisk equipage. -Team Cabe i uge 30. {:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm okay |
|
|
Hej syntes det ser fint ud, men forstår ikke hvorfor du ikke bare rider med en bidløs trense i stedet for en hackamore da jeg syntes at en hackamore er noget hårde end en bidløs trense. og igen hvis du ikke vil have kritik så skal du ikke ligge billeder ind Knus Elisa
Rigtige rytter rider Dansk Varmblod <3 Hyggebo´s Lucky Senna <3 <3 Kærvangs Prima Donna Light <3 Rigtige rytter rider Dansk Varmblod Vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/teamoksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|