Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Stævne imorgen! :D
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 19:44

Heey ænder..


Ville lige sige at jeg til stævne imorgen.. Det er mit første stævne, og jeg glæder mig utroligt meget.

Ville lige ud med det, så ønsk mig held og lykke. ;P


Forsat god aften..



Stald CaDo:


Mie T Jacobsen.

Rid Fuldblods Araber!

Distance hestenene: F.A Risti Ox 3330 & Cado´s Dakoda Ox 4338



0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 19:54

Good luck (;

Hils Signe hvis du ser hende, og klap Ristipigen fra mig (:



... Støjko

- med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus

Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?

The one and only - Arabisk Fuldblod <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 weekend
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 20:00

Held og lykke


Hvad skal du starte og hvor?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 20:07

Støjko: Jep, Skal jeg nok.


Miiig: Taak. Skal starte distance og på albertslund rideklub. ;P



Stald CaDo:


Mie T Jacobsen.

Rid Fuldblods Araber!

Distance hestenene: F.A Risti Ox 3330 & Cado´s Dakoda Ox 4338



0
0
Svar på denne tråd
 
 weekend
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 20:11

Mie »Risti Ox«: Hvordan foregår distance egentlig? hvor gammel må man være hvis det er en pony. hvor langt er det og hvordan foregår det?


Har en pony (araber som er super udholdende) som jeg tror ville være super god til det :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Miig...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:43

Miig: Det foregår sådan at du feks. skal ride 25 km. Så når du når til dagen, skal du til dyrelæge tjek og din hests puls må ikke være over 60. Så hvis du er blevet godkendt så er der en time til du skal ud og ride. Så måske en halv time før du skal ride, så sadler du op og går ud og varmer op.


Du skal ikke være nogen bestemt alder for at ride pony, og selvom du er 16 så må du stadig godt ride distance på din pony, det er det jeg sys der er så fedt ved distance at alle kan være med, uanset hest og alder.


Somregel er der fra 15 km - 83 km. Så finder du feks. ud Af at du vil ride 15 km. Også som jeg skrev overfor.. Når du kommer ind i mål, får du din tid også inden der er gået 20 min. så skal du så ind til dyrelæge tjek.

Feks. Igår da jeg red 25 km. der var det en clear round. Det betyder, at der ikke er nogen bestemt tid du skal være inde for.

Igår der skulle man være inden 2 timer og 5min. og 3 timer og 35 min. Så der er det faktisk lige meget hvad tid du kommer ind bare du kommer ind for den tidramme.


Hvis det så er på idealtid så betyder det at du får en tid, feks. 13:45;08 så skal du faktisk komme helt præcis ind på dette tidspunkt. Hvis du så kommer fem minutter for sent og der en anden rytter som kommer 20 min for sent, så har du vundet..

(Hvad jeg lige kan huske.)


Når du så kommer op på omkring 40-160 km så er det på fri tid.

Og når du skal til at ride 40 og over så skal du faktisk ud og have rytter licens.


Nemlig, har selv en araber, som jeg red på igår til Albertslund ridtet, hun gik super godt og var helt vildt udholdende.

Og araberne er jo skapt til distance. Men alle heste racer kan være med. ;P


Hold da op en smøre. Håber du fik noget ud af det, ellers så tjek: www.distanceridning.dk


Der kan du læse om det hele.



Stald CaDo:


Mie T Jacobsen.

Rid Fuldblods Araber!

Distance hestenene: F.A Risti Ox 3330 & Cado´s Dakoda Ox 4338



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider