|
|
| leve eller have fred (Rondale) :'( <3 ? |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 11:05 |
|
Min pony moorland's Rondale, har altid været en frisk og fræk pony, altid været klar på at bukke og jorde rundt ude på marken .. - men det startede så i marts 2007 med han fik bronkitis og fik at vide at var vi kommet til dyrlægen en uge eller to senere ku han være død .. men han fik meget medicin og dyrlægen kæmpede virkelig ! og prøvede meget, og i juli var han også frisk igen - troede vi, men men men .. så stod han halt i et par uger og red ham ikke rigtig efter august, og flere gange var han små syg igen .. i februar iår fik han så konstateret kronisk bronkitis og uanvendelig - men han kunne godt holde til bare at gå og hygge sig på marken .. men nu er det så igen blevet lidt værre og han puster en del og slet ikke min friske og frække pony men sløv og træt, .. lige snakket med dyrlægen og han siger : Han kan få en maske han skal have to gange om dagen og det kan måske hjælpe - men ikke sikert - og han vil jo aldrig blive helt rask - og han sagde også at så er det jo egentlig os bare en måde at udsætte det på .. - og ellers skulle jeg vælge at give ham fred, og så ville han gerne komme og gøre det for mig - selvom han egentlig er flyttet og er på fyn nu ( jeg er fra esbjerg) det betyder sku meget han vil gøre det ..
Jeg er kommet til den beslutning - det er så svært, men min pony skal ikke leve bare for min skyld .. Han betyder rigtig rigtig meget og har hjulpet mig igennem mit liv indtil nu (har haft mange svære perioder) men jeg må tænke på hans bedste og han er ikke tjent med dette liv .. så han skal ha fred :'( <3 men hold kæft en svært beslutning og tårerne løber bare  men hvad havde i valgt ? Lige et par billeder af den pony der betyder alt for mig :'( <3 :  sidste dressur stævne - 3 første og en 3. plads <3 du var skøn <3  sidste spring stævne - baby jump - men nåede at ride op til Lc sammen <3  min friske pony inden han blev syg :'( @!#$ det er hårdt det her :'( <3
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke en dejlig pony, med utrolug udstråling.  Jeg er ked af det på dine vejene, men du gør det helt rigtige for din pony! Han kommer til at få det godt uden smerter. Stort trøstekram til dig. Og så lige en til din dyrlæge, fordi han vil gøre dig den tjeneste, det ser man ikke mange steder! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Åh hvor er det dog hårdt  Synes det er den rigtige beslutning du har truffet, det er synd for dyrene, når vi mennesker holder dem i live pga. os selv - fordi vi ikk vil miste dem og fordi det er en kæmpe stor og hård beslutning som aldrig kan fortrydes - eller jo, men man kan aldrig få dyret tilbage ! Bare tænk på, at hesten ikke ved hvad der skal ske og han har jo haft en rigtig godt liv hos dig.. Alle de gode ting du har gjort for ham og givet ham et dejligt liv .. Rigtig trist.. sad helt med tårer i øjnene .. det er så uendelig hårdt at miste en man holder af og har brugt så meget tid sammen med 
Mathilde Fryba » Tidligere mathilde ♥s-bine♥ » nu med »Aggiore«
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ronni<3<3:'( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 11:28 |
|
mange tak <3 ih ja han var virkelig blevet fin her til sidst <3 taak, håber os jeg gør .. neej.. min dyrlæge betyder rigtig rigtig meget, han gjorde virkelig alt for den pony prøvede så meget men det hjalp bare ikke - og nu vil han os hjælpe mig med at få sagt ordentligt farvel selvom han skal køre fra fyn og han sagde han ville ikke tage fuld kørsel for det .. det betyder sku meget ..
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ronni<3<3:'( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 11:31 |
|
mathilde: mange tak .. håber virkelig os det er det rigtige jeg gør .. nej han ved jo ikke noget, men kan næsten ik være hos ham uden at græde lige nu  ih ja det er sindsyg hårdt :'( <3 han betyder helt vildt meget os fordi vi på trods af underviser sagde den aldrig kunne blive god kom op og ride Lb3 og vinde den flere gange og øvelser til La1-3 - så kan folk sku holde mund man kan hva man vil <3
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Rigtig flot beslutning. Efter min mening den rigtige. Han fortjener at få fred. Trøstekram herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Frigg (Pan) |
| Dato:  |
20-06-2008 12:16 |
|
Nej en skøn pony. Han går da også bare lige i hjertet i en. Kan godt forstå det ikke bare er sådan ligetil, men jeg syntes du har træffet, en god beslutning. Dejligt at de gamle dyrelæge ville hjælpe dig. Håber alt går vel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ronni<3<3:'( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 12:25 |
|
chela : mange tak - det er godt nok ik let  Frigg: mange tak - han er bare skøn (; <3 han betyder så meget, og har bare sin helt egen personlighed ..
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Org ,,, |
|
|
Ej, det er ikke rigtig vel Mette? Han er sådan en fin pony. Men 100% den rigtige besluting! og trøstekram herfra. :/
. Line ♥.pigen "A dream is a wish your heart makes"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ronni<3<3:'( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 12:36 |
|
jo desværre :'( - hold kæft jeg har os selv svært ved at forstå det og acceptere det kan jeg slet ikke  mange tak - ih det er fandme svært 
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
flot beslutning du har taget... havde formentlig selv taget den samme med en af mine... rigtig flot at du kan se hvad der vil være det bedtse for ronni og ikke nødvendigvis det bedste for dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
20-06-2008 17:47 |
|
årh det er bare aldrig sjovt at skulle sige farvel til en som bare betyder så utrolig meget, men stadig er det også synd at holde ham i live bare for din skyld, vi bliver nød til at indse de ikke lever for evigt desværre :'( rigtig god beslutning du har taget, trøste kram her fra 
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Årh søde, du ved jo godt, hvad jeg mener om dette - støtter dig 110 % i den svære, men flotte, beslutning, du har taget. I nåede virkelig en del - og det gik ellers lige så godt med dressuren, men desværre ' Godt I har nået at få en masse gode minder og oplevelser sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihronni :( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
20-06-2008 19:42 |
|
tak alle sammen .. carina: det er vel det bedste for ronni, men nej sku ik for mig har det elendigt med det, græder konstant selvom jeg jo stadig har ham .. har ik grædt et par timer da jeg sku ud og ride, men nu kommer det bare igen  cecilie: nej ik evigt, men han er bare kun 10 år  mia: ih mange tak søde .. ih kan bare ik lade være at græde - det er ik fair !! livet er ik fair !!
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Fionabona |
| Dato:  |
20-06-2008 21:33 |
|
puha, det var da rigtigrigtig trist :/ men jeg synes du har truffet en flot beslutning, og jeg er sikker på at det er den rigtige. Han ser rigtig dejlig ud.
- min mening (: fionabona - med part på kiara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beslutning... |
| Forfatter:  |
Bianca ♥Capetown♥ |
| Dato:  |
21-06-2008 01:30 |
|
Jeg er enig med de andre ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ronni<3<3:'( |
| Forfatter:  |
Mette ♥Rondale♥ |
| Dato:  |
21-06-2008 08:36 |
|
tak  han er virkelig skøn ! <3
Hilsen Mette >> Moorland's Rondale, Perle, Naomi,Bonnie,Golden Hero & Lex 35 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|