|
|
| Mattsson i week? + opd. |
| Forfatter:  |
Bella |
| Dato:  |
13-06-2008 13:20 |
|
Hej N'er (: Nogle der kommer til Mattson i week? (: Skal selv ride LB, LA, LC3, LB1 (: Hvis i gør, er i meget velkomne til at knipse et par billeder af os. Det ville være dejligt xp og opdateringen er, at Amadeus går fantastisk i dressuren fortiden (: Han slapper 100% af nu, som han ikke har gjort helt før i tiden. Så er det er bare super godt. Vi har købt sådan noget Relax-Amino (nogle der kender/bruger det? ) - man må gerne bruge til det stævner Men det er noget pulver fra Blue Horse, som vidst nok gør hesten afslappet? det virker efter en time. Og det ville være fedt at prøve på Amadeus inden et dressurstævne, da han har en tildens til at spænde op og bliver hurtigt hidssig. Nogle siger måske "Jamen så er det jo snyd" - nej, det er det ikke, da man gerne må bruge det til stævner. Og jeg laver det ikke om, pga. en andens mening herinde. (: men nogle der har erfaringer med dette produkt? ^^ forsat god dag 
Isabella © Med superspringeren Amadeus © Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffffff |
Bella |
13-06-2008 13:28 |
|
Forresten fuldførte vi jagt på friheden i søndags (: super fed jagt! var der også sidste år 
Isabella © Med superspringeren Amadeus © Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej;p |
|
|
Rart. Der plejer at stå på Blue Hors produkter, hvis man ikke må benytte dem i forbindelse m fx. stævne.
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stævner. |
|
|
Det lyder da super dejligt! Jeg har selv problemer med at min araber blanding spænder forfærdeligt i dressur nogen gange, til stævner altså, så jeg følger da lige med, om det har nogen virkning (:
Nynne og Sasha Lundby Efterskole 08/09 Sasha, My one and only , <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm,,, |
|
|
lyder godt, ellers må du jo bare gøre ligesom til sidste mattssonstævne d; altså give mere efter og drive ham frem i stedet for at kæmpe med at holde ham tilbage Det hjalp jo lidt på det sidst, han var så fin! Og ja, jeg starter måske på søndag. Lc1 men skal lige have snakket med MAK her om lidt...
FREJA. nu med ny hest - casia amina. til døden os skilte. r.i.p 20/11 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssss |
Bella |
13-06-2008 14:33 |
|
Skovgaard: Ja, nemlig og for en sikkerhedsskyld spurgte jeg også lige butikken (: Nynne: det gør du da bare  Freja: Ja, tusind tak for hjælpen! havde ikke opnået det resultat uden dig! (: forresten har jeg fået ny underviser. Hun er helt super! Hun har fået mig til at ride ham, som han skal rides (: det var så nederen at jeg mistede 1- pladsen i LB1 fordi jeg red forkert to gange! x( men han var jo super <3 Wee! Det syntes jeg du skal! hvorfor skal du snakke med dem? (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 14:39 |
|
Nåeh, ja....lad os dope vores heste så vi kan vinde nogen stævner?
Med væmli' hilsen Aja - læs ikke mellem linjerne! Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fajfnkjankfj |
L-F |
13-06-2008 14:41 |
|
Jeg har selv brugt relax-amino mange gange til checar.. Vi gav ham det også til stævner for at få ham til at slappe mere af. Den hest vil altid være enormt hidsig, men det hjalp da en smule. Det er bare en god idé at hælde pulveret i noget foder eller hestens drikkevand (mener også det kan opløses i vand?). Held og lykke i weekenden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 14:43 |
|
Coysen: haha, jeg vidste bare der ville komme sådan en kommentar xD Det er jo tilskudfoder? det er noget du giver den i foderet som fx. hvidløg & e-amino og alt det der. Du kan jo også køb enoget foder mener jeg, som afstresset hesten. Det er det samme? Du doper den jo ikke, så ville de jo stå på dåsen! Blue Horse er jo ikke idioter, vel? (; Line Frederiksen: Okay, tror jeg kan opløse det i sådan noget I Smash noget? Det der urte noget du opløser i vand. Ved ikke om du kender det. Glæde rmig til at prøve det, tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afslappende |
|
|
Coysen: Hvis det var doping, ville Blue horse nok ikke sælge det, og skrive at det kunne bruges til stævner. Og helt ærligt, jeg er lidt ligeglad med hvad du mener, men jeg vil da langt hellere have at min pony slapper lidt af, end at hun render rundt og spænder i nakke, ryg og hals! Om jeg så vinder eller ej. Og nej, det gør hun ikke til træning, så det er ikke fordi det er et problem, som kan rides væk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm,,,, |
|
|
hehe ja, det var dumt du red forkert men det kan jo ske.. jeg skal snakke med dem fordi, da jeg ville melde til var der fyldt helt op. Men så da min far var til ridning dernede ( ) snakkede han med dem og fik aftalt at jeg kunne starte hvis der var nogen der meldte fra. Og så ville de ringe til mig. Problemet er bare at jeg VED der er nogen der har meldt fra, men de har ikke ringet.. øv øv. men håber jeg kan komme til at starte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 15:10 |
|
Freja: Ja, det var så neder xD - Åh ja, okay. Så må du jo ringe til dem! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm,,, |
|
|
prøver og prøver. men det er altid en af de der gamle hatte der tager telefonen og det kan jeg jo ikke bruge til noget d;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 15:14 |
|
argh nej okay xD Ringer du ikke til .. åh hva hedder hun? Christina eller Gunilla?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 15:17 |
|
Nynne (Sasha): Sig hvad du vil. Jeg mener stadig at det er "doping" og at man bare skal kunne indvirke ordentligt - så går det over..
Med væmli' hilsen Aja - læs ikke mellem linjerne! Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors Relax-Amino |
Lotte ♥Monique♥ |
13-06-2008 15:19 |
|
Sidder lige med en brocure fra Blue hors. Der står: Blue hors Relax-Amino. Relax-Amino er et tilskudsfoder, specielt velegnet til nervøse heste, og heste der hat tendes til at hidse sig op. Relax-Amino indeholder udelukkende naturlige stoffer, vitamin B og E og hovedingrediensen er aminosyren tryptophan. En at tryptophans naturlige funktioner er den afslappende/afblancerende virkning. Pris: 500 gram, 329 kr.
LOTTEPOTTE -Nu med en dejlig hest -Og ridning på en dejlig Gorba. Før Lotte ♥Gorba♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 15:20 |
|
Coysen: Omfg. De ville jo ikke lave noget der var doping, og skrive at man gerne måtte bruge det til stævner. Sig hvad du vil. haha. jeg ændrer det ikke, om sagt (; ^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændt hest |
|
|
Coysen: Uha hvor ville jeg gerne se dig få min pony til at gå helt roligt og ordenligt, når hun hidser sig op. Det kunne da være spændene. Og dobbelmoralen længe leve, når det er syndt at få sin hest til at slappe af, men helt i orden at ride en shetlænder jævnligt, når man vejer 70 kg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 15:38 |
|
Lotte: præcis det står der også på min. - også at man ikk emå bruge den hver dag, men kun 1 gang i ny og næ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 15:43 |
|
Nynne (Sasha): Gør jeg da det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
Coysen: Årh hold dog op.. Det er sgu da det samme som at give en "halvdoven" hest mere havre, er det så også doping? Ja jeg spørger bare.. Glæd dig dog hellere på andres vegne.. Bella: Det lyder super lækkert, og skønt hvis det virker  :)
Det er aldrig hestens fejl - derimod rytterens.
Mvh. Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændt hest |
|
|
Coysen: Nej jeg formulerede mig forkert, der skulle have stået at du jævnligt sætter dig op på din shetlænder. citat fra et andet indlæg: "Jeg sætter mig da jævnligt op på min shetlænder og den ser ikke ud til at have taget skade af det endnu - jeg vejer ca. 70 kg. Min anden shetlænder - der desværre døde af hjertestop sidste sommer - tilred jeg da også, selvom jeg var for "stor" til ham."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 15:50 |
|
Michelle Jakobsen: Glæde mig over hvad? Jeg syntes ikke at man skal glæde sig over at skulle stoppe sin hest med ting og sager for at vinde noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændt hest |
|
|
Coysen: Når det er et naturligt tilskudsfodder, handler det jo mere om at man kender sin hest, og får den fodret korrekt, netop ved at tilsætte noget tilskudsfodder til det normale mad´, så hesten reagerer optimalt på det. Jeg kan godt nok ikke se problemet i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
Coysen: Nu må du holde altså.. Du kan da i det mindste glæde dig over, at hun har fundet noget som dæmper hendes hest lidt ned.. Man kan sagtens glæde sig på andres vegne? Og da det er et FODERtilskud, hvordan kan du så få det til "at stoppe sin hest med ting og sager"  - Du svarede ikke på mit spørgsmål.. Bella - du må sgu hellere lade være med at give din pony foder, det er dope.. 
Mvh. Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lone (CAMILLA) |
13-06-2008 16:38 |
|
Coysen:  Bella: Nice, at du har fundet noget der kunne hjælpe - og flot med jagten 
Lone & Springbomben Camilla stævnerytter distrik 11/13
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 16:45 |
|
Lone (CAMILLA): 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Lyder da bare helt super at det går godt med ham  Jeg har også lige købt sådanne noget relax-amino til Silver, da han bliver meget nervøs og spændt til stævner, har dog ikke prøvet det endnu, men nogle fra rideskolen bruger det, og siger det virker rigtig godt, så 
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fionabona |
13-06-2008 18:47 |
|
arj jeg skal faktis til foeselsdag i Taarbæk (nærmest lige ved siden af mattson) saa det kunne maaske godt være jeg kom forbi 
- min mening (: fionabona - med part på kiara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
super i har fundet noget der virker.. Coysen: tror helt erligt ikke kun de gør det for at vinde. Det er ikke sundt for en hest at stresse op og spænde op hverken psykisk elelr fysisk, hesten får det også selv bedre hvis han slapper af, og kan bedre koncentrere sig om ridningen, i stedet for om alt andet fordi dne er så nervøs, stresset elelr opspændt.. Det er jo også for hestens egen skyld..
♥♥♥♥♥♥♥♥♥ .. Mie ♥ med; cavasjo ♥ 'du er min store kærlighed, drømmen om dig den varer ved.' ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ springsadel sælges Helt NY! skriv for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 20:14 |
|
mie-nix ♥nixline♥: Som sagt så mener jeg at det vil gå over hvis man kan indvirke ordentligt på hesten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggggggggggg |
miss chanel |
13-06-2008 20:18 |
|
Ja Coysen, jeg gad sgu godt se dig indvirke ordentligt på Sasha når den virkelig er hidsig og total spændt til stævner ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 20:30 |
|
Hvis ikke du boede på sjælland havde jeg da taget imod "tilbuddet" - sig til hvis du flytter - så er jeg klar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 20:48 |
|
Coysen: Så kom ud og rid min hest helt perfekt en dag, okay? (; - jeg gør det jo ikke for at vinde. Jeg gør det for hans eget fysiske, og for at få en god tur på ham? det er jo modstanderne der afgør dét her stævne. Jg vil som sagt bare sidde pænt, ride præcist, og få ham så afslappet som muligt? . jeg er jo ikke dyremishandler  . og tak til alle jer andre! tak fordi at i kan se at det ikke er dope  - Fiona: weeee, håber du kommer! Så husk at sig hej! xD Jeg rider i rødt d;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 20:54 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 21:15 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 21:18 |
|
Bella: Du bor da også på Sjælland, gør du ikke? - det kan jeg da ikke bruge til noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 21:25 |
|
Jo, det gør jeg, men hvis du kan vil jeg gøre hvad som helst for at se det (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 21:32 |
|
Som jeg sagde til miss chanel, så giv mig et kald hvis du flytter til Jylland Så skal jeg da gøre et forsøg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 21:54 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Coysen: Ved du overhovedet noget om foder? For hvis du gjorde det, ville du også vide at foderet har en meget stor procent del af hvordan hesten er.
Det er meget vigtigt at man fodre rigtigt, for at få det bedste resultat ud af hesten. Og her mener jeg ikke stævne resultater, men at få en velfungerende og afslappet hest ud af det. Man skal f.eks. ikke give en hest med varmt temperament havre eller andet korn, da de for alt for meget energi ud af det. Som de umuligt ville kunne nå at få forbrændt i løbet af en dag, så det ville højst sandsyligt udvikle sig til unoder til sidst. Da hesten bliver stresset af at have for meget energi.
Selvom man behandler hesten rigtig og på en gode måde, men fodre den forkert, så får man ikke det samme ud af den, som hvis den var fodret rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 22:13 |
|
Simi: Ja, jeg ved en del om foder og jeg har lært en del om stress ved heste. Og jeg er af den overbevisning at en del af de "tændte" og hysteriske heste "bare" skal afstresses. Bella: Ja, forsøg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Coysen: De kan jo ikke bare afstresses, hvis de er fodret forkert. Man kan ikke bare hælde hvilket som helst foder på en hvilken som helst hest. Og man kan jo ikke afstresse en hest, hvis den har for meget energi. Med mindre man rider/motioner hesten i flere timer, hver dag.
Hvordan vil du afstresse en hest med for meget energi? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
Bella |
13-06-2008 22:24 |
|
Coysen: Jeg trode sagde at du kunne ? (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 22:27 |
|
Simi: Jo, stress styres af hvor meget benene bevæger sig. Bella: Hvor?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssssssss |
Bella |
13-06-2008 22:29 |
|
"Coysen: Så kom ud og rid min hest helt perfekt en dag, okay? (;" "Det skal jeg da nok.."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 22:32 |
|
Bella: Aha. Det - kan jeg fortælle - er en fejl. Jeg havde læst det som "Så kom ud og rid min perfekte hest en dag, okay?" Jeg kan overhovedet ikke garantere at jeg kan løse problemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssssssss |
Bella |
13-06-2008 22:36 |
|
Fejl kan ske (: - Jeg syntes bare ikke du skal kalde relax-amino for doping, når det ikke er doping. Og sige, at jeg kun gør det for at vinde, for det gør jeg ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
13-06-2008 22:53 |
|
Bella: Aha. Men jeg mener altså stadig at det er "dope" og at det burde kunne og højst sandsynligt kan løses på en anden og bedre måde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
Bella |
13-06-2008 22:59 |
|
Ja, det kan det efter en laaaaaaaaaaaaaang periode træning TIL STÆVNER - det giver jeg dig ret i. - men nu er det sådan at jeg foretrækker spring frem for dressur, og derfor er det ikke så tit vi får startet dressur, selvom han faktisk har rigtigt gode resultater med hjem, vær gang . - jeg gør det for, som sagt, at han slapper mere af, så han ikke går og spænder op. Det er jo bedst for ham selv. Han er en varm pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Coysen: Hvordan kan du blive ved med at påstå at det er doping? Doping er præstationsfremmende midler, som er på dopinglisten. Dvs at hvis dette produkt ikke er på dopinglisten, så er det altså ikke doping. ligesom jeg giver et naturligt tilskud til den ene af mine, for at den skal få mere energi- igen, det er ikke doping i og med at det er et kosttilskud, og det ikke er på dopinglisten  Bella: Held og lykke med stævnet i weekenden - har kun hørt positivt og relax-aminoen 
Nadia Dahl med Nørlunds Penny Lane & Toftegaardens Silver Sock - Silver, nu til salg /:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fionabona |
14-06-2008 01:22 |
|
Bella: hihi okay, det skal jeg nok :b men det bliver nok foerst soendag eftermiddag eller saadan noget... men hvornaar skal du starte? 
- min mening (: fionabona - med part på kiara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Coysen. |
|
|
Må jeg spørge dig om en ting?  Går du efter at blive kåret uofficielt til årets mest flabede på den trælse måde og dårligste debatør eller lign? For det fristes jeg efterhånden til at tro. Det er sygt deprimerende at du i samtlige debatter ødelægger hele tråden ved at være stædig, - du har tit aldrig agumenter for det du siger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhtgg |
Lotte ♥Monique♥ |
14-06-2008 07:04 |
|
linea Støjer: Mener det samme. Skulle vi ikke lave sådan en pris.
LOTTEPOTTE -Nu med en dejlig hest -Og ridning på en dejlig Gorba. Før Lotte ♥Gorba♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 10:39 |
|
Kanokanokano: Så man må kun skrive herinde hvis man er enig med alle andre? ...god, det her er jo ikke et debatforum så, men en rygklapperklub 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog .. |
|
|
Coysen. Du svarede ikke på mit spørgsmål. NEJ det er ikke et rygklapperforum, tværtimod. - Men gør det dog med måde, og lad være med at være så dum og hører på? Ja, for det lyder virkelig som om du ikke har ret meget mellem ørene! Du kommer jo ikke engang med argumenter, du er bare "jeg har ret, jeg har ret" .. Jeg er f*ndme også tit uenig med mange herinde, bare spørg "de andre", - men jeg argumentere sgu også for mine holdninger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 13:47 |
|
Jamen okay, jeg mener det er "dope" - læg mærke til gåseøjnene, fordi: Det man gør der er bare at fjerne symptomerne (..og derfor er det vel også præsentationfremmende, da hesten kan yde mere når den er "halvbedøvet" - fordi hysteriet derved forsvinder.) Som jeg har skrevet før ligger problemet højst sandsynligt i ridningen og kan løses på andre måder end at "dope" den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 13:55 |
|
Rhea Eg (Amiro): I hvis skab, om jeg må spørge? - den ramte ihvertfald ikke mit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
I hvis skab - jamen dit da Linea ramte da helt perfekt med hendes amatør tolkning af dig! Og jeg fniser stadig...
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 14:07 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha uha.. |
|
|
Coysen: Man kan vel sige at produktet er indirekte præsentationsfremmende... Ligesom havre, mysli, grøn salvamin, og alt andet foder... Man fodrer jo en hest efter hvilke behov den har. Man fodrer jo også en hest så den får mere energi, en hest der ikke vil gå frem klarer sig jo heller ikke godt til stævner vel? så er det vel også præsentationsfremmende? ergo "doping" Konklusion: så er alt foder vel "doping" og indirekte præsentationsfremmende. Men nu er det jo sådan at det kun er stoffer der er DIREKTE præsentationsfremmende der virkelig er doping. Det er ok at du mener som du gør, men underbyg det ordentligt, ellers kunne en hvilkensomhelst person herinde jo skrive alt muligt @!#$ om hinanden og hinandens ridning og fordring og udstyr og alt muligt andet.
We'll do it all Everything On our own
Picasso<3 * June<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 14:49 |
|
Whispe ♥Picasso♥: Hesten har et behov for at spise. Men ikke noget behov for at blive "bedøvet". Det kan højst sandsyntlig løses - som jeg har sagt før - ved en lille ændring i ridningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Coysen: der er forskel på bedøvet og afslappet... Der står jo ingen steder at hesten bliver bedøvet, men bare at det har en afslappende virkning, som sandsynligvis er ret lille. Som du selv siger har en hest behov for at spise, den har behov for at spise korrekt i forhold til hvordan den er, psykisk og fysisk, produktet er et tilskudsfoder som hjælper hesten en anelse i en, for en hest, ofte ret stressende situation. -, du får det til at lye så let, få en hest der spænder til at slappe af ved en lille ændring i ridningen, du kender ikke hesten og du kender ikke rytteren,... Men jeg går ud fra at rytteren kender sin hest og ved hvad hun gør...for det er et problem man normalt ikke "bare liiigee" løser, og hvis det var så let ville jeg gå ud fra at problemet var blevet løst for længe siden..
We'll do it all Everything On our own
Picasso<3 * June<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 15:48 |
|
Whispe ♥Picasso♥: Det kunne også være at rytteren bare ikke har hørt om de teknikker der bruges? Hvilket jeg tvivler på hun har.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mbmbbvmbmbvm |
|
|
Gør ejg ikke, men held&Lykke til alle der skal 
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Sera, nu uden Tessa©©
Før: TessaSera
JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Goddav. (: |
|
|
Kanokanokano: - fantastisk svar! Coysen: Hvis du ved hvad der skal til, for at få hesten ned på jorden, må vi så ikke lige hører nogle metoder?  Og Bella: Det er lyder lækkert.. Det er så dejligt når ens arbejde giver pote 
Line B. Nias & Line. We belong together
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
14-06-2008 17:22 |
|
Line B ♥Nias♥: Det kan jeg desværre ikke.  Har aldrig været god til at formidle budskaber via tale/skrift, men har et par gange haft held til at overbevise folk om at det er denne ridemåde de skal bruge ved at ride hesten for dem - men de bor jo på sjælland. Men jeg kan henvise til én der kan - hvis det har interesse? Jeg ville faktisk anbefale dem/jer at tage et kursus ved hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssssssss |
Bella |
14-06-2008 23:54 |
|
Coysen: Whaaaaaaaat. Nu siger du, at jeg ikke ved hvordan men får sin hest afslappet? Nu får jeg dressurundervisning af en berider (som jeg har gjort i laaaang tid), og hun hjælper mig hver gang med at få ham afslappet. - jeg ved , hvordan jeg rider min pony, så du skal ikke sige, at jeg faktisk ikke kan finde ud af at ride den,okay? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 00:25 |
|
Bella: Men du kan jo stadig ikke få den afslappet til stævner?
Med væmli' hilsen Aja - læs ikke mellem linjerne! Der er alligevel for småt til at kunne læses! - ingen er både ærlig og fjendeløs. - jeg har altid(!) ret, fat det eller lær det udenad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Hold da op , heste tøserne er oppe på tæerne xD
LAURA , JORDENS HELDIGSTE PIGEBARN (: Strauss - jeg elsker dig. Ofelia - jeg elskede dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
Ja det var da en amatørtolkning - hun er jo ikke professionel, vel  Men jeg synes måske du skulle kigge lidt indad og overveje om det faktisk er sandt mht. den måde du opfører dig på Eller undskyld skriver på! Har aldrig været god til at formidle budskaber via tale/skrift, Øøøh øver man sig så ikke, eller tager man bare en 10 grader vending og sørger for kun formidle negative og trælse budskaber frem - ååååååååårh nu har jeg fattet den  Med venlig hilsen Rhea som sagtens kan formidle negative, positive, hadske, ironiske, selvcentreret og humoristiske indlæg fordi hun har øvet sig. P.s og hende som stadig småklukker lidt.. 
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 12:33 |
|
Der har jeg så ikke formuleret mig korrekt. - Jeg kan ikke forklare HVORDAN hun skal ride sin hest afslappet via skrift/tale. Men hvis jeg står ved siden af en hest og kan sætte mig op på den og vise det - går det helt fint.
Med væmli' hilsen Aja - læs ikke mellem linjerne! Der er alligevel for småt til at kunne læses! - ingen er både ærlig og fjendeløs. - jeg har altid(!) ret, fat det eller lær det udenad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muffin xD |
|
|
Bella: ej hvor dejligt  Linea: uh hvor godt skrevet xD Anja: så slap dog liige lidt af, og tænk inden du skriver.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 14:22 |
|
cupcakes: Jeg regner med at du skriver til mig, selvom jeg hedder Aja og ikke Anja - tænk dig dog om inden du skriver? . Men, HVIS jeg slapper mere af så sk*der jeg i bukserne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
Bella |
15-06-2008 19:33 |
|
Nej, fordi han er en varm pony, og spænder pga. menneskerne, han lige pludseligt er alene på en bane, musikken osv. osv. osv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 19:58 |
|
Bella: Det betyder jo bare at hesten ikke er under kontrol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssssssssss |
Bella |
15-06-2008 20:03 |
|
Det betyder jo også, at du ikke kan få en hest til (ihvertfald ikke Amadeus), til at gå afslappet, MED DET SAMME. Du kan ikke gøre ting fra den ene dag til den anden, det sker over perioder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Coysen? |
|
|
Årha, hvad er det da for noget gylle du lukker ud lige nu (og andre gange) ?? Hesten ikke under kontrol. Uha, jeg tror du træder rigtig mange over fødderne ved at sige det. Manges heste ER mere sensible og opmærksomme til et stævne, ikke sandt? (og giv mig nu bare ret, i stedet for at være så stædig) Bella forklare hvorfor hendes pony/hest gør som den gør, og det eneste du kommer med er et Jeg-er-meget-bedre-end-dig-og-jeg- har-ret-!! indlæg - "Det betyder bare hesten ikke er under kontrol" - ergo, du hentyder faktisk lidt til at pigen ikke kan kontrollere sin hest. Flot signatur i øvrigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
Coysen: Det er da næsten lige før man får lange patter altså.. Elsker bedrevidende mennesker 
Mvh. Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 21:00 |
|
Kanokanokano: Jeg mener at hun ikke har sin hest under kontrol, sådan er det altså. (Hvorfor igver du ikke bare MIG ret?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
Bella |
15-06-2008 21:06 |
|
. Fordi at du ikke bare sådan "lige" kan have den 100% afslappet. Hold da helt op man .. haha. meld dig til at stævne, du vælger selv, på Amadeus. så kom til sjælland og vis mig det. Haha. det må jeg nok sige Det her er humor .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk da også |
|
|
Fordi du ikke kan have ret i noget, du ikke ved en pind om  Du ved ikke noget som helst om hendes hest, og hende for den sags skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 21:23 |
|
Bella: Som sagt har jeg ikke tænkt mig at tage til sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssss |
Bella |
15-06-2008 21:30 |
|
. Så må du lade være med at kommenterre om at jeg ikke kan kontrolerre min hest ordenligt (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 21:39 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gggggggggg |
Bella |
15-06-2008 21:52 |
|
Så tror jeg bare du skal lade være med at kommenterre mine indlæg, medmindre du har noget godt at sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
15-06-2008 22:03 |
|
Bella: Det kan du jo ikke bestemme.. - jeg må skrive lige hvor jeg har lyst - i danmark er der nemlig noget der hedder ytringsfrihed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sssssssssss |
Bella |
15-06-2008 23:47 |
|
Ja, det er jeg godt klar over vi har  du skal bare ikke sige jeg ikke kan ride min pony. THE END !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
16-06-2008 07:04 |
|
Bella: Jeg har lov til at sige det, hvis jeg ikke mener du har din hest under kontrol - og jeg gør det også..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlægget. |
|
|
.. Er hermed lukket for yderligere diskussion. På vegne af JHN-moderatorerne - Stina (Major)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|