Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Min & min mors pony forfagne :'(
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:27

Hej.


Her til morgen da vi kom ud på folden var det hele bare overhovedet ikke som det plejede ..

Visla min mors pony ville ikke stille sig op, og vi brugte en del tid om at få hende på benene, vi ringede med det samme til dyrlægen og han ville komme kl. 10 vi tog min mors pony ind på staldgangen og ind i sin boks og sad inde i stalden og jeg ringede til min voksne veninde "Mille" som ved næsten ALT omkring heste, hun kom og hun talte til dyrlægen for jeg kunne ikke jeg brød bare ud i gråd hele tiden ..

Det viser sig at være starten på forfangenhed, og jeg beder ham tjekke de andre heste og min ene hoppe viser sig også at have lidt forfangenhed men det er en lillebitte bitte smule. Men det er den mindste grad forfangenhed som de kan få ... så det er jo bedre:)

De kom op på ridebanen (m. sand) og fik hø og 5 flexiple spande som vi på skift fyldte med koldt vand. Jeg ringede til alle i miles omkreds og spurgte om de havde noget mere HØ vi kunne købe, og '' Malle xD'' var vores redningsheldt imorgen kører vi ud og henter 10 baller hø vi ringede så og kom en vognmand med for lidt over 1000 kr sand som vi fordelte på folden det sted med mest skygge og vi indhegnede det og købte mineral slik stene og hentede mere vand (+ at de er på smertestillene). nu står de der og skal stå der i 3 uger uden at blive redet... Vores dyrlæge siger at det er de fleste han kommer ud til lige nu der har forfangenhed og det er pga den varme temperatur om natten osv




SÅ PAS PÅ JERES HESTE ! en god ide er lige at få dem tjekket:!




¤Liv¤


Med Dressur & Spring Ponyerne..

Lady & Nana <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:31

Det er da noget pølseævl, det, din dyrlæge siger?



Med væmli' hilsen Aja


- læs ikke mellem linjerne!

Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Coysen:
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:34

DOH havde skrevet forkert

eller rettere havde forstået mig forkert,

DET HAN SAGDE VAR:


" Dér er rigtig mange heste jeg kommer ud til i den er tid der er forfangene, dét er pga den varme tempratur eller sådan noget ;b"


¤Liv¤


Med Dressur & Spring Ponyerne..

Lady & Nana <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:35

det er sgu da næsten det samme ? (;


'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 ffhfdshfdshsfdh
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:38


er sq ikke god til at forstå mig, men forhellvede hvor er det ikke nemt




¤Liv¤


Med Dressur & Spring Ponyerne..

Lady & Nana <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:39

hahaha, sommetider står folk og snakker, men det eneste man hører er: blaaah blaaah blaah d:


'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 hjkhjkhjkhk
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:40

Line: Okay


¤Liv¤


Med Dressur & Spring Ponyerne..

Lady & Nana <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 22:45

Læs dette link, så burde du vide hvad jeg mener med at det er pølseævl!


www.magasinethest.dk/Artikler/ Tidligere+numre/2006/4/Foraar+ fruktan+i+graes+og+forfangenhed.htm



Med væmli' hilsen Aja


- læs ikke mellem linjerne!

Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 11:26

Grunden til at mange bliver forfangne nu, er at græsset er MEGET stresset fordi det mangler vand.. Og når det så begynder at regne i starten af næste uge, så bliver der igen meget fruktan i græsset.



Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!


0
0
Svar på denne tråd
 
 mickey<33
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 12:18

Okay, her kommer sygdoms-idioten!


Frklar mig liwqe hvad forfangenhed er ;D



Emilie & MiCkey!

> You will become, the one you walk with! <

RIP. Kylle !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:18

Emilie: Forfangenhed er en betændelse i hoven, forårsaget af for stor indtagelse af sukkerstoffet fruktan. Hesten har nemlig ikke noget der kan nedbryde fruktan, så det bliver bliver bare til næring for bakterier. Disse bakterier kan give forfangenhed når de kommer ud i blodbanen.


Hvis en hest ikke kommer i behandling i tide, risikerer man at det bliver kronisk - dvs. ikke han helbredes. Hvis det sker, drejer en knogle der hedder "hovbenet" sig nede i hoven. Det forårsager store smerter og derfor aflives de fleste heste med kronisk forfangenhed.


Enkelte mennesker har forsøgt at få rettet hovbenet op igen, men det er dyrt, tager lang tid og der er ikke sikkerhed for at det virker.



Med væmli' hilsen Aja


- læs ikke mellem linjerne!

Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider