.. i dag, i mundtlig dansk. I min klasse, kunne man gå frivilligt op, hvis man ville. Hvis man ikke ville, skulle man være tilskuer for den/dem der gik op, dog mente nogen at de var bedre tjent med en fridag, hmm.
Jeg havde så sagt at jeg gerne ville op, da jeg følte mig temmelig godt rustet til det, og der var så mange der ikke gad. Og jeg tænkte, hellere prøve det for første gang nu, så man får en idé om hvad det går ud på. Så jeg mødte klokken 10.40, og var rimelig lalleglad og i godt humør, trak min opgave klokken 11, som var en novelle (yes, yes, YES !
), og havde så 40 min til at analysere den. Syntes ikke jeg fik lavet alt det jeg ville, men fik det vigtigste med. Kom ind 11.40, og var rimelig nervøs, så startede med at lave nogle dumme gentagelser, og gå lidt for meget efter mit papir, men alt taget i betragtning var det fint, og da de begyndte at spørge, snakkede jeg jo bare løs. 20 min sad jeg derinde. Der var 2 andre elever, der så min fremlæggelse. Så gik vi ud, så de lige kunne snakke .. og kom så ind og fik karakter.
DAMDAMDAM .. 10 ! 
Og de overvejede endda at give mig 12, men pga. gentagelserne i starten og det, blev det altså 10. Men jeg var fuuuuuldt ud tilfreds ! Og så er jeg klar til næste år ..

Nogle 8'klasses ænder, der har været til prøveeksame ? 