Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

2 år med Nellie *bill* LANGT..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 00:27

Først i maj, år 2006 sad jeg og kiggede på HN's markedsplads med den største interesse jeg nogensinde har udvist - jeg skulle nemlig have egen hest. Den første hest jeg for alvor faldt over havde dette billede i sin annonce:

Jeg var på jagt efter en sød og rolig begynderhest; ja, nærmest en idiotsikker hest. Jeg havde efterhånden redet i mange år, men kun på ponyer, og jeg var helt ærligt bange for heste, jeg følte at jeg mistede overblikket fuldstændig når jeg red på dem, og nægtede andet end at skridte og kun hvis der var meget få på banen. Jeg var dog, da jeg begyndte at kigge på hest, begyndt at ride på en elevhest, og ja, den var mildest talt idiotsikker.

Derfor; da jeg så billedet af den hest, var jeg næsten sikker på at det var en hest for mig.

Derfor aftalede jeg med ejeren, at jeg skulle prøve den.

11 år gammel, rød hoppe, 165 cm, LB spring, LB dressur.

Da jeg, d. 6. maj 2006, kom ud til den gård hvor Nellie, som hesten hed, stod og så hende stikke hovedet ud af boksen var jeg solgt. Jeg ved godt, at det 'må' man ikke, så jeg sagde ingenting. Og under hele prøveturen var jeg så bombesikker på at det var HESTEN, selvom hun stak af med mig, jeg ikke kunne bøje nakken på den og hun sprang mig ud af sadlen. Men hun var en engel i stalden og hun havde et eller andet der gjorde mig tryg.

På vej hjem sagde min ridelærer, at hun synes vi skulle finde en mere let hest (for Nellie er meget, men IKKE let)

Så derfor var vi ude at se på en rød arabersatan, der var "165 cm" og gik "LA" i spring og "LA5" i dressur.. jaja, klart..

Og ja, jeg tog ud og så på Nellie igen. Denne gang med min far og papmor, der gav mig hesten. Min far sidder i kørestol, men det var Nellie sgu ligeglad med :P Og ja, hun var mindst lige så dejlig som første gang jeg så hende.

Så Nellie blev sendt til dyrlæge - og gik i gennem.

D. 29/5 2006 var Nellie min:

Det var nok den bedste dag i mit liv, og skulle lige knibe mig i armen, da jeg trak hende ud af traileren - MIN hest.

Og nu begyndte en hård, men meget meget dejlig tid. Nellie var nemlig ikke spor nem at ride, ville ikke bøje sig, stak af osv.

Men alligevel - jeg fortrød ikke.

Så i juli flyttede vi til Billund, ned til min far, i en måned inden jeg skulle på efterskole - et meget hårdt slag. Jeg skulle væk fra alle de gode venner, det kendte, til en helt helt ukendt rideskole.

På det tidspunkt så ridningen sådan ud:

Ikke noget imponerende syn, jeg ved det godt.

Men vi prøvede.

Og der var stadig plads til en masse hygge:

d. 20/8 tog vi på efterskole - på Mors, meget langt væk!

Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.

Vi udviklede os meget, både i spring og dressur og gik fra at kunne springe tre små kryds til at springe baner på 110 cm:

- Det gik godt, troede jeg.

Nellie fik sommerfri det sidste stykke tid på efterskolen, og tabte mange muskler - undtagen underhalsen.

Da vi kom hjem fra efterskole så hun sådan ud:

:(

Ikke noget kønt syn og jeg besluttede mig for at starte forfra, hun skulle rides rigtigt, rides med benene. Og det tog lang tid, det var hårdt og jeg kæmpede og kæmpede. I september så det sådan ud:

Begynder 1, 2. plads ;P

Hun lagde sig ekstremt meget i hånden, slog fra hele tiden, og var bare enormt svær at ride.

Jeg var tæt på at give op, men så alligevel ikke. Hun var jo verdens bedste hest!

I oktober skete der noget. Jeg skiftede ridelærer. Maria, den nye, havde en meget anderledes måde at undervise på, og det hjalp - lidt, for problemerne var der stadig. Men en dag i december fik Nellie et hannoveransk næsebånd. Og der skete et mirakel! Fra at være 100 kg i hver hånd, blev hun pludselig helt stabil og selvbærende!

Bare en uge efter startede vi stævne, en LC1. Jeg var bare så glad, for endelig havde jeg fået den hest jeg ønskede mig.

Og så gik det stærkt, vi begyndte at ride øvelser og alt det sjove.

I spring startede vi også forfra. Jeg troede jeg kunne ride hende. Men vildheden i hende lå bare skjult i (for) høje forhindringer. Og hun løb og løb og løb, og faktisk blev jeg en smule bange for hende, så en meget dygtig rytter fra rideskolen sprang på hende et stykke tid. Dette hjalp heller ikke specielt meget, så jeg tog over igen. Jeg prøvede et gag-bid - men det var ligesom ikke rigtig mig.

Men pludselig var det som at vende på en tallerken og jeg fandt teknikken. Det går frem ad nu :) Vi springer godt nok ikke mere end 80-90 til træning, men det er lige meget, for jeg kan følge med uden at blive nervøs, og det er DET der er det vigtigste. :) De store spring skal nok komme - en dag.

I dag har vi så toårsdag og hvilke to år! De bedste i mit liv :) Vi har været til dressurundervisning i dag, og hun var en STJERNE! Hun er stadig ikke nem at ride, og vi har mange problemer. Men i dag var en undtagelse. Billeder fra i dag:

versade^^

igen

igen (ja, den øvelse rider jeg meget ;P )

Oh yeah, jeg glæder mig hver dag :)

Vi bliver aldrig verdensmestre eller kommer på landsholdet, men vi har det stærkeste venskab og jeg elsker hver dag med hende.

Nellie, tak for fantastiske 2 år, min engleprinsesse, min stjerne, jeg glæder mig allerede til de næste 10.

OK, hvis I er med her, så læg en kommentar, meget gerne konstruktiv kritik til de sidste ridebilleder!

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

Nellie søger en halvpart i 8600!!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/110055/2/

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 07:25

Overlader de andre til kritikken til ridebillederne, men synes det er en super dejlig hest du har, super smuk farve.

Et godt stykke arbejde du har gjort, virkelig :)

Alt Held & Lykke i fremtiden herfra.

..Tine med dressurponyen Villiza Royal !

Du vil altid være en 1'er i mine øjne!

♥♥♥♥♥♥

0
0
Svar på denne tråd

Dadada
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 09:03

Hvor er det bare en dejlig tråd, og dejlige billeder!

Synes det er så dejligt at læse om sådan noget, for jeg kan bare SÅ meget sætte mig ind i det der med at finde "hesten", og til dels ogs¨det med at være hunderæd for "rigtige" heste d:

Og hvor ser hun bare rar ud. Også er hun smuk, men røde heste kan jo ikke være andet

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 09:20

Tusind tak for komplimenterne :)

Kanokanokano: Jeg synes ikke røde heste er så pæne

OK, hendes mørke mørke vinterfarve er flot, men kan slet slet ikke lide hendes lyse farve.

-

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 10:32

Hold da op en forandring! Godt arbejde
Hun ser virkelig flot ud.
Kritik til ridningen vil jeg lade andre om.

Dit hannoveranske næsebånd skal dog sidde noget længere oppe, end på de sidste billeder.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 14:20

Annae: Tusind tak.

Nej, næsebåndet sidder som det skal, der har det altid siddet og det går hun bedst.

-

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

bla, bla, bla <3
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 23:23

Sikke en skøn hest, og en super flot udvikling

Dog vil jeg også sige med næsebåndet, men hvorfor må det ikke rykkes lidt op?;s

The Emzelemselamseben
(;

0
0
Svar på denne tråd

fsdhsfhdshfhd
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 07:05

Flot hest og super udvikling.

Men det der iøjenfalder mig mest er jeg syntes du runder den formeget af så den går og vrider skuldrene...

Billederne kan jo også snyde

¤Liv¤

Med Dressur & Spring Ponyerne..

Lady & Nana <3

0
0
Svar på denne tråd

lpokuhjgfjmn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 12:11

rigtig godt arbejde (Y)

hun er blevet utrolig flot =D

» Loυιse Lυlυ Frandsen B-)

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

Nightwish 2007. Nightwish 2008

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 13:42

Emzelemselamseben: Hvorfor ændre på det når hun går mere end optimalt med det der, og meget dårligere med det længere oppe?

Liv: Det kan godt være den gør det nogen få steder, men det er nok der den går versade ;). Den er på ingen af billederne helt ligeudrettet, fordi det har den slet ikke styrke til endnu og slår fra. Og den kamp gider jeg ikke tage med hende, det er der ingen grund til, derfor er hun altid en lille smule bøjet..

Var der et billede du tænkte specielt på?

-

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

jamn...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 18:50

Det med næsebåndet, skal det ikke sidde længere oppe, pga. at det kan risikere at lukke lidt for hestens vejrtrækningsmuligheder? - altså, jeg er meget usikker på det her punkt, det ville jeg bare tro.

Super dejlig fortælling, dejlige billeder og dejlig hest.

Sikke eet forhold at have :)

-Æblet

Hvis folk synes jeg er for meget,

er det nok fordi de selv er alt for lidt.

Når jeg skriver noget, er det kun vigtige ting,

ellers gider jeg sgu ikk' bruge tid på at logge på.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 12:02

Æblet: Det tror jeg bestemt ikke det gør, for hvis der er noget, der ikke passer damen, så skal hun nok gøre opmærksom på det!

Tusind tak for komplimentet!

-

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 12:08

Man plejer at sige, at hannoveranske næsebånd skal sidde en tommelfinger-længde over næseborene, så det ikke sidder på det 'bløde' stykke. Jeg kan ikke forestille mig at det er rart for en hest der arbejder hårdt, at det sidder så langt nede.
Så det bør jo sidde bare 1-2 cm længere oppe.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 12:15

Annae: Jamen hør nu her, hvis jeg rykker det op, kan den slet ikke gå, bliver tung og slår fra!

-

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

ergsdfg
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 12:34

Det ser ud som om at du har haft to specielle, men gode år med hende. Hun ser ud til at være en skøn hest :) - og hun er blevet rigtig lækker at se på (Y)

.. mvh. julie kronborg
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

dgdgfdf
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 15:52

Rigtig fin hest, og godt stykke arbejde du har gjort med hende. :)

Synes dog også det ser lidt ubehageligt ud at næsebåndet sidder så langt nede, det sidder nærmest på næseborene.

Cecilie & Luna

Bedste venner for evigt og altid ©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider