Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Hva er forskellen?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 16:34

Hej JHN´er!

Lige et par spørgsmål:

Hvad er forskellen på et ridecenter, rideskole og rideklub? Og er der overhovedet nogen forskel?



Hilsen Helene


Citat: I nøden skal man kende sine venner. (Ukendt)


Citat: Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig. (Ukendt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 16:42

i følge nudansk ordbog:

ridecenter:

rideskole: Et sted med heste hvor der gives undervisning i ridning.
rideklub:

jeg kan ikke finde de andre, eller er det bare bare mig?
rent gæt, tror jeg at ridecenter og rideklub er det samme :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 16:46

Sådan som jeg opfatter tingene:


Rideklub: En klub, som man kan melde sig ind i og lave nogle forskellige ting sammen med andre klubmedlemmer.

Ridecenter: Et center med både opstaldningsmulighed for private og mulighed for rideskole

Rideskole: Et sted hvor du betaler, og herefter kan få undervisning.



//Regitze

~Zidney~

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 16:54

Som jeg opfatter det:


Rideskole: Her kan du få elevundervisning, nogen har sin egen opstaldet og du kan være medlem af klubben.


Rideklub: Lidt ligesom overstående, emn uden elevundervisning.


Ridecenter: Et sted, du kan have din hest opstaldet. :P


Men ved ikke om jeg opfatter det forkert.

0
0
Svar på denne tråd
 
 æpyhrfftghfgh
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 17:06

som jeg opfatter det


ridecenter et lidt større sted medgode faciliteter og lidt mere konkurrence minded, med uddannet berider/træner til at undervise.


rideskole et sted der udbyder rideundervisning med påde elev og privat hest.


rideklub stedets klub/foregning altså selve stedet ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det :P


men alle 3 tingkan sagtens være samme sted, og på en måde er de jo bare ord for det samme =)



» Loυιse Lυlυ Frandsen B-)

"I Will Never Forget That Night, I saw The Magic In Your Eyes"


Nightwish 2007. Nightwish 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 19:24

Ridecenter: Don't know


Rideskole: et sted du kan få undervisning, typisk hold, på en 'rideskolehest', dvs. ikke din egen, men en du låner til at ride på til undervisningen


Rideklub: Ville jeg sige var et sted med nogle faciliteter som feks. ridehus, ridebane m.m. Der skal man have privat hest, eller part for at kunne ride. Og så skal man jo så betale for at være medlem i klubben + men udover det skal betale undervisning, hvis man vil have det, men man kan jo så selv bestemme hvem også


Håber det var ok :p?



Hilsen

Siff & Benton


Dressur er bedst,

....specielt på Benton(L)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 20:27

ridecenter: Opstaldningssted, hvor man rider sin egen private hest.


rideskole: sted hvor man får undervisning på elevponyer (de fleste rideskoler lejer sig ind på ridecentre eller har samme ejer som ridecentret og derfor er der som regel også privatheste.


rideklub: klubben er jo ikke noget egentlig sted. Jeg er f.eks. medlem af Gribskov Rideklub, men rider der ikke til hverdag (; Bruger den kun når jeg rider stævner.



... Støjko

- med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus


Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:48

Okay, tak for svarene


Hilsen Helene


Citat: I nøden skal man kende sine venner. (Ukendt)


Citat: Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig. (Ukendt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kiujytrfdfghj
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 11:31


Hinnerup Rideklub (hvor jeg er medlem) er en klub for ryttere i Hinnerup Ridecenter. Der behøver ikke at være et center tilknyttet. Før Hinnerup Ridecenter blev bygget mødtes klub-folkene bare nogle steder.

Klubben er nærmest det "på papir".

En slags forening.


Ridecenter er så stedet, hvor man rider, med faciliteter og evt. klubhus.

Der behøver ikke at være opstaldning, men det er der langt d fleste steder i dag.


Rideskole er undervisning for børn og voksne der ikke selv har hest.



NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider