|
|
| Det strore skridt (pony til hest) Spg. |
| Forfatter:  |
Emilie ♥Mickey♥ |
| Dato:  |
18-05-2008 11:26 |
|
Vi har jo her i febuar været ude og kigge på hest,og da jeg er vant til at ride hest var det meget svært for mig at vænne mig til de store bevægelser! Derfor har lidt spørgsmål ang. Overgangen fra pony til hest: - Er det sværere at ride hest end pony?
- Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
- Er sværere at lave øvelser?
- Er det sjovere?
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Håber i liqe vil svare;D
Emilie & MiCey! > Every night in my dreams i see you, i feel you! <
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
18-05-2008 12:00 |
|
- Er det sværere at ride hest end pony?
JA! - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
Det kræver langt mere at ride hest, men det er sjovt - Er sværere at lave øvelser?
Ikke nødvendigvis, men der skal rides mere til. - Er det sjovere?
Det er mere udfordrende men lige så sjovt. - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
Man bliver en mere teknisk rytter og der er ingen smut veje. - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Det kan ikke sammenlignes men skal prøves. Der er SÅ mange ting man skal vende sig til på hest: 1. Den er jo fysisk større, både under ridning men også i stalden. 2. Større bevægelser 3. Mere rumlighed 4. Den har flere krafter 5. En 20*60 bane er faktisk ret stor i forhold til 20*40. 6. Man skal koncentere sin træning mere, fx skal man jo vælge om man vil springe eller ride dressur. Håber det var nogle okay svar
Med venlig hilsen evA med sine skimler Aslan og Onegin jo flere skimler jo bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nathalie <3 |
|
|
Jeg må sige, det Eva lige har sagt, slet ikke er noget jeg kan genkende! Det eneste jeg kan nikke genkendende til er gangarten og banen. - man kan jo sagtens koncentrere sig om sin træning, spring eller dressur, selvom man rider pony Og jo der er smutveje ved at ride hest, og man behøver da ikke blive mere teknisk af at ride hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar svar |
|
|
Nej vil jeg ikke mene, men jeg red også i realiteten hest før jeg red pony, i hvert fald sådan stævnemæssigt, der var det først de sidste 2 år af min ponytid jeg virkelig udnyttede. - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
Personligt kan jeg bedre lide at riode pony, men det er mest fordi jeg er træt af heste der er kulrede i låget (men det kommer mere an på hvilken hest det er, end om det er en hest eller pony) - Er sværere at lave øvelser?
Bestemt ikke - hvis hesten er på samme uddannelsesniveau som ponyen du før har redet, så er det jo det samme... det eneste der kan være, er at hesten fx i spring ikke kan vende sp hurtigt - Er det sjovere?
hmm ? - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
man bliver ikke for gammel  - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Primært kan jeg bedst lide at ride pony, men det er mest fordi det genrelt er dem der har den type temperament der passer til mig.. men er der nu også enkelte heste der har - kræver bare at man finder den rigtige.. og for mig er det bare lykkedes mig at finde ponyer oftere end heste
Don't imitate, innovate ! "Venner som er stille engle der løfter os op når vores vinger har problemer med at flyve" ت
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zkjdfakjsdfklaewdsk |
|
|
- Er det sværere at ride hest end pony? Ja, lidt.
- Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? Bedre.
- Er sværere at lave øvelser? Nej, fakitsk nemmere.
- Er det sjovere? Lige sjovt syns jeg. Kommer and på hvor meget hesten eller ponyen kan.
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? At man aldrig bliver for gammle
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? Altså jeg har redet en hest som kunne grand prix, og kunne lave alle øvelser. Syns jeg var vildt sjovt! For jeg kunne ikke, så den lærte mig en masse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| loijhyrgfedws |
|
|
- Er det sværere at ride hest end pony? det kommer helt and på den individuelle hest. nogle har temperement andre er teknisk svære, og nogle svære på en 3. måde. også kommer det and på hvor velredet de er i forhold til hinanden. som udgangspunkt kræver det lidt mere at ride en hest korrekt(få den op med ryggen osv) og alligevel nej for det handler bare om teknok
 - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? jeg var glad for at ride hest =)
- Er sværere at lave øvelser? næ. samme svar som oppe i 1eren. men selvfølgelig er dyret større kan det i starten virke som om man har brug for mere plads(kom fra lille 2er til en på 160)
- Er det sjovere? jeg kunne rigtig godt li at sidde på noget der hvavde min egen størrelse , ridningen blev meget bedre og sjovere at arbejde med (ponyen var MEGET for lille + jeg havde redet den i 4-5 år)men på et plan er ponystævner altså federe
 - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? du bliver som sådan hverken for stor eller for gammel til at ride hest. og så er det fedt at have et større dyr at arbejde med.
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? hest. men det er nu også også fedt at ride pony hvis de har noget varmere temperament end hvad min egen havde. hestene skal være lidt rolige og stabile men ponyerne må gerne være varme og overraskende
(det måtte hestene nok også når jeg engang hvade vendet mig til dem )
» Loυιse Lυlυ Frandsen  "I Will Never Forget That Night, I saw The Magic In Your Eyes"
Nightwish 2007. Nightwish 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aSDFGYHJUKILÆ |
|
|
Er det sværere at ride hest end pony? - nej, jeg syntes det er nemmere. Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? - bedre Er sværere at lave øvelser? - næ Er det sjovere? - det ved jeg sgu ikke rigtig. Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? - bevægelserne er roligere, syntes jeg. Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? - hest
&& Whatever && - Soffi ¤ siden 2/5 2005 -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mickey<33 |
Emilie ♥Mickey♥ |
18-05-2008 14:59 |
|
Tak for de fine svar... Flere?
Emilie & MiCey! > Every night in my dreams i see you, i feel you! <
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
- Er det sværere at ride hest end pony? Kommer jo helt an på hesten
 - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? Selv synes jeg det er meget mere behageligt + ingen irriterende ponyforældre på opvarmningsbanerne.
- Er sværere at lave øvelser? Nej, for du kommer til at ride på a-bane og det er dejligt
 - Er det sjovere? Vil ikke sige det er sjovere, for det kommer an på hesten.
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? Størrere bevægelser+ingen ponyforældre
og mange flere - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? jeg kan godt lide at ride pony samt hest, men hælder nok lidt mere til hestene

Marie Felix Albæk tidligere med Ceres
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Gangen og svinget er som regel større og det kan gøre det noget sværere at sidde ned, men ellers synes jeg ikke det er sværere. - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
Det afhænger af hvad man er til - Er sværere at lave øvelser?
Nej - Er det sjovere?
Afhænger igen af hvad man bedst kan lide - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
Ingen "ponymødre" til stævnerne, man skal ikke af med den når man når en vis alder og de er oftest mere medgørlige - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Jeg er mest til hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar..... |
|
|
Ja i springning er det! Afstandene skal pludselig til at passe. - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
Tjae det er vel hip som hap. Sommetider går det jo fantastisk og andre gange... Tjae.... - Er sværere at lave øvelser?
Nej det synes jeg som ikke. Hesten er self stærkere end en pony, men det er ik det største problem! - Er det sjovere? '
Hmm, lige sjovt synes jeg!! - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
Heste stævner er mere velorganiserede, og så er der ikke alt det postyr ude på opvarmning. - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Pony er nemmest, men heste er der mere udfordring i!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.... |
|
|
- Er det sværere at ride hest end pony? ja.
- Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? meget bedre.
- Er sværere at lave øvelser? ja det synes jeg, der er jo flere øvelser når man rider hest og ikke mindst det gælder det også om at samle hesten korrekt, hvor det er en del nemmere på pony at samle den.
- Er det sjovere? det synes jeg.
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? stævnerne er en hel del bedre. det er svært at svare på da jeg fortrækker hesten frem for en pony, har redet hest siden jeg var 12år. jeg elsker udfordringer og derfor har jeg det bedst på hest.
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? helt klart hest, selvom ponyer høre til den sjove del
Med venlig hilsen: Stald Adamsen "Man er ikke bedre end den hest man rider på"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Nu rider jeg stadig pony, men rider da også forskellige heste ind i mellem (: - Er det sværere at ride hest end pony? Nej, synes jeg bestemt ikke - men det er tit hårdere konkurrence på stævnebanerne (:
- Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? Spørgsmål ikke forstået :b
- Er sværere at lave øvelser? Nej
- Er det sjovere? Det kommer jo an på hvad man er til
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? Der er maaaange ting :b
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? Hest, helt klart (:
... Støjko - med årets JHN vallak for kat. I 2007 Epirus
Måske snart med den fantastiske F.A. Estipona?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
18-05-2008 20:38 |
|
Grunden til at jeg skrev at man skal vælge fx enten spring eller dressur - det er hvis man vil være rigtig dygtigt skal man helst koncentere træningen om det ene. Men man kan selvfølge ligge og trænne begge men så bliver det enten halv halv, eller også er det ene hygge og det andet seriøst. Det er sådan jeg har oplevet det.
Med venlig hilsen evA med sine skimler Aslan og Onegin jo flere skimler jo bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <hmmmm |
|
|
Jeg kan ikke rigtigt følge det halve af jer. Jeg er lige røget op på en hest på ca 160 - so what? Det er bare en stor pony  Afstandene i spring med pony skal da også passe? Og man skal da også koncentrere sin ridning om enten spring eller dressur, hvis man virkelig vil frem i ponysporten? Kan ikke helt følge jeres tankegang med at ponyer er meget nemmere at klunse over spring, og at de sagtens kan både og.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine svar |
Heksen |
18-05-2008 21:19 |
|
- Er det sværere at ride hest end pony? Det synes jeg faktisk ikke. x)
- Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest? Hvad mener du?
- Er sværere at lave øvelser? Det synes jeg ikke. q:
- Er det sjovere? Kommer an på så meget, hvis man har en springhest kan den jo hoppe lidt højere end en pony.
- Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony? Hesten kan springe højere, (hvis man er til spring er det jo godt! xD) Heste har nogle gange lidt større/flottere bevægelser (misforstå mig nu ikke, jeg har da også set ponyer der virkelig kan spadsere!)
- Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony? Hest.
Hilsen Sofie! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Med springhesten Lindehøjs Roy! Hvorfor: Prøve at være anderledes? Prøve at være som de andre? Hvorfor ikke bare være sig selv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwwwwwwwwww |
|
|
Både og. det er jo en helt anden str og bevægelse man skal vænne sig til, men det er alt sammen noget der handler om tilvænning. jeg fortrækker ponyer, eller kompakte heste, da jeg har nemmere ved at samle dem. -men det er en smagssag. - Er det blevet bedere eller dårligere at ride hest?
Jeg kan godt lide at være hesterytter istedet for pony rytter. på stævne pladserne er tingene langt mere proffessionelle, og man bliver respekteret lidt mere.(MIN mening) Tilgengæld er stævnerne ikke så sjove længere, efterhånden passer man lidt sig selv. ved pony stævnre er der mere fælles skab. - Er sværere at lave øvelser?
kommer an på din dygtighed, samt hestens. - Er det sjovere?
næ egentlig ikke. ponyer er sjovere at ride.. men med heste er det som med ponyer, når tingene går godt, er det fantastisk - Hvad fordele er der ved at ride hest som ikke er der ved pony?
Man kan komme længere, og tillade sig at bruge masser af tid på det. ingen aldersbegrænsing - Hvad syntes du er bedst? Hest eller pony?
Hest.
You miss 100% of the shots you never take. Choose your battles. To live, is not only about breathing. If you don't know where you are going, look back, and see where you came from.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|