Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Månedsopgave. HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 12:21

Hej alle. Jeg har fået en månedesopgave for i dansk og skal aflevere den 16 juni. God tid. Men nu kommer det svære nu sidder jeg her og skriver på computer og ved ikke sigtig om det er nok og om det lyder godt. Så ænder gider i ikke komme med nogen råd og alt det jeg har skrevet er noget jeg har læst mig frem til (:

Om Kriminalitet:

Bander;

Kriminalitet sker der meget af i hverdagen hos mange unge mennesker.

For det meste er det drenge der begår kriminalitet, men i de seneste år viser det sig faktisk at pigerne er ved at hæle ind drengene. Flere og flere af pigerne er begyndt at danne bander. De bander som er mest voldelige er "Ninja-pigerne". Ninja-pigerne bliver tit hurtig voldelige og derfor skal der ikke så meget til før de "tænder" af. De bliver kaldt Ninja-pigerne fordi de ofte sparker og river deres ofre i håret, og faktisk bore deres negle ned i ofrenes hovedbund, så det kommer lidt af bløde. Ofte sker disse overfald hvis Ninja-pigerne bliver provokeret af andre unge. Pigerne begår tit også butikstyveri og ryger hash, eller er på stoffer. Tit sker overfaldene efter fester eller om aften. Tit er det også pga. de unge pigers forældre selv har været kriminale, eller alkoholikere. Ofte er overfaldene på unge piger som er yngre end dem selv eller er jævnaldrene. I banderne er der tit en "leder", der leder banden. Som regel er det ikke kun piger der er med til overfaldene, hvis det feks. Er en dreng de skal have fat i, så ringer de til nogen af de drenge de kender, også skal de nok "klare" dem. Som regel er der også drenge der er med til overfaldene de hidser pigerne op, også går de bare på dem.

Faktisk kan der gå helt op til et halvt år før de unge kommer for retten. Og når de endelig kommer for retten er dommen ikke særlig stor eller også bliver de slet ikke dømt.

Værst er for dem som bliver overfaldet. Som går rundt og er bange for at møde disse unge igen. Og går rundt og virkelig har det dårligt indeni. De får som regel altid tilbudt at få noget psykolog hjælp.

Håber i vil hjælpe. Forsat god dag.

Stald CaDo:

Mie T Jacobsen.

Rid Fuldblods Araber!

Distance hestenene: F.A Risti Ox 3330 & Cado´s Dakoda Ox 4338

0
0
Svar på denne tråd

Synes ..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:26

Jeg synes det hele er en smule rodet, og der mangler en rød tråd.

Gå i dybden med de forskellige ting du siger.

Lav. evt nogle under-overskrifter, så bliver det hele meget mere overskueligt.

Og husk at du ikke skal generalisere. Det er svært at skrive om pigebander, da der ikke er nogle facts om det - det hele er noget, som medierne har "skabt".

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Månedesopgave
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 14:15

Lea: Skal jeg nok. (;

Stald CaDo:

Mie T Jacobsen.

Rid Fuldblods Araber!

Distance hestenene: F.A Risti Ox 3330 & Cado´s Dakoda Ox 4338

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 14:54

Det mangler en masse kommaer.

Da jeg læste det, følte jeg du havde staret med at fortælle noget, men ikke helt havde fortalt det færdigt .

Camille med Herkules <3

Den lykkelige ejer af Welsh Mountain :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider