Hej Med jer derude !
Vi lavede i sidste weekend en så kaldt "Round-pen" ved vores folde, altså et godt træningsredskab, meget udbredt i western/horsemanship-verden.
Jeg har nu ( med dette indlæg minimeret i menuen ) ledt efter et passene billede af e´n, men kan ikke finde det, så jeg har altså opgivet !
Nå, men det er en rund fold til træning.
Vores har en diameter på 50 meter ( det er det "ideelle" mål ) og er lavet af lærketræ, mener jeg.
Meningen er at hesten ikke kan "gemme" sig i nogle hjørner.
Har nogen af jer kendskab til round-pens ?
Så imorgen, kommer vores venners føl ( en måned ældre end Astralius ) her over og de to hingstebasser så holde hinanden med selskab, HVIS altså de kan finde ud af det sammen ! Kryds fingre !
Grunden er; at de jo begge to skal vænnes fra, og så er det jo synd hvis de går helt mutters !
Så kommer spørgsmålet så igen; Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med følsammenføringer ?
Jeg er ret spændt !
-Også fordi vi jo skal have læsset det stakkels kræ og køre det her over, både væk fra mor, og ind i en stor mørk uhyggelig kasse !
♥♥♥♥Lærke
"Snip, Snap, Snude, Åndsbollen er ude !"
Citat; Chandler, FRIENDS.Husk at kigge på min Præsentation: http://www.heste-nettet.dk/lodge/16702, og skriv i gæstebogen !