Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Round-pen og følsammensætninger :O)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2002 22:14
Hej Med jer derude !

Vi lavede i sidste weekend en så kaldt "Round-pen" ved vores folde, altså et godt træningsredskab, meget udbredt i western/horsemanship-verden.
Jeg har nu ( med dette indlæg minimeret i menuen ) ledt efter et passene billede af e´n, men kan ikke finde det, så jeg har altså opgivet !
Nå, men det er en rund fold til træning.
Vores har en diameter på 50 meter ( det er det "ideelle" mål ) og er lavet af lærketræ, mener jeg.
Meningen er at hesten ikke kan "gemme" sig i nogle hjørner.
Har nogen af jer kendskab til round-pens ?

Så imorgen, kommer vores venners føl ( en måned ældre end Astralius ) her over og de to hingstebasser så holde hinanden med selskab, HVIS altså de kan finde ud af det sammen ! Kryds fingre !
Grunden er; at de jo begge to skal vænnes fra, og så er det jo synd hvis de går helt mutters !
Så kommer spørgsmålet så igen; Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med følsammenføringer ?
Jeg er ret spændt !
-Også fordi vi jo skal have læsset det stakkels kræ og køre det her over, både væk fra mor, og ind i en stor mørk uhyggelig kasse !

♥♥♥♥Lærke

"Snip, Snap, Snude, Åndsbollen er ude !"
Citat; Chandler, FRIENDS.

Husk at kigge på min Præsentation: http://www.heste-nettet.dk/lodge/16702, og skriv i gæstebogen !
0
0
Svar på denne tråd

Re: Round-pen og følsammensætninger :O)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2002 22:17
Fedt....

Knus
Chrisser/Christina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-11-2002 22:20
Øhm, nej. Har ingen oplevelser med følsammenføringer...

Men håber da problemet løses.

Knuz *Smile*
En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-11-2002 22:23

Håber at alt går godt med føllerne :) Har ikke selv erfaring med det, så kan desværre ikke komme med nogle tips....

Mvh. Ida

Dressurpony Sælges
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-11-2002 22:42
Hejsa !

Lyder da spændende med selskab til Stralius - er det også en haffi ? Vores to hingsteføller ELSKER jo hinandens selskab, så det tror jeg nok jeres to også skal få glæde af.

Vores genbo avler Oldenborg/Fuldblod og de har "sammenført" føl mange gange, når de køber nye og det har været problemfrit, så vidt jeg ved. Selvfølgelig dasker de lige til hinanden i starten, men det gør føl jo og det gode ved dem er, at de ikke slås så voldsomt som voksne heste, men blot leger lidt, når de ikke er ældre end de er.

God fornøjelse med det !

-Sine

P.S. Kender ikke mere til Roundpens, end det jeg har set på TV, men vi lavede selv en lille en i vores ridehus sidste år og den fungerede fint. Hesten kan ikke komme ind i hjørnet og føle sig fanget samtidig med at den aldrig vender bagparten til en. Smart !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-11-2002 15:15
Har ingen erfaring, men ønsker dig Held og Lykke ;D

Forresten; Skøøøøne Hyppere ;D

Knuz Nicole og Muledyret

*Lad være med og slås med en Lampe med mindre du er Superman...!*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider