Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

hvordan laver i underlag?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 11:41

Hejsaa N'er;D

Jah jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man laver sit eget underlag:D

Jeg syntes efterhånden at jeg er okay på en symaskine, så det er en af de ting jeg gerne ville lære

Har i en lille guide til hvordan man gør??

I må meget gerne skrive hvad man skal bruge;D

Emilie & MiCey

0
0
Svar på denne tråd

0970790709
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 11:56

Køber bare noget stof (helst bomuld el.l.)og en rulle pladevat. Tag et af dine egne underlag og brug til at tegne efter, så du får 2 stykker stof og 1 stykke pladevat formet som underlaget. Så ligger du de to stykker stof mod hinanden (begge med den "forkerte side" udaf) og pladevattet overnpå. Så syer du hele vejen rundt, men lader en åbning på ca. 15-20 cm være. Så vender du vrangen ud, så der bliver stof på begge sider af pladevattet. Syer hullet og vupti så er det færdigt :D

Billede af et af dem jeg selv har lavet:

Har bare lavet en kant ved at sy en gang rundt ca 5 cm indenfor siderne. Og så har jeg også syet et par bund i til gjordstropperne ;)

Kan godt se det er en lidt svær forklaring, men hvis jeg tager mig sammen engang, kan jeg vise det med billede osv næste gnag jeg llaver et ;D

± Amalie Nørregaard.
- hende med den lækre pony, Fylla.

Vinder af JHN's Dressurchampionat 07 for kat. 2

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 12:02

Wow! respekt for dig:D

Det er du da bare prof til;D

Tak for den gode foklaring...

Emilie & MiCey

0
0
Svar på denne tråd

hjhjghj
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 18:19

Har lavet et enkelt... :)

Du skal bruge noget stof helst bomuld eller lign., pladevat, noget kraftigt bånd og evt. velcro.

Det jeg har lave er lidt anderledes end amalies...

Princippet er nogenlunde det samme, dog lavede jeg først fire stykker stof, altså to til højre side og to til venstre (og 1 stykke pladevat til hver side), som jeg så først syede sammen to og to på midten, så der var tre store stykker. Gjorde det fordi det underlag jeg syede efter, var højere forrest, og det kan man kun lave sådan. Derefter blev de syet sammen rundt langs kanten, som amalie forklarede og vendt om.

Og så syede jeg striber i underlaget, for at holde det sammen.

Så syede jeg et sort bånd rundt om underlagt på midten (foroven ned langs rygsøjlen, når det ligger på). Derefter klippede jeg et langt bånd af stoffet og foldede kanterne ind og syede det rundt langs hele kanten. Så et sort bånd ved gjorden på hver side og et forrest foroven på hver side, hvor jeg også syede velcro på.

Og så lige et billede:

Tæt på.

Håber du forstår min forklaring, selv om den blev lidt indviklet... :)

- TRINE -

Uden dejlige Titan .. Men nu med kæmpedyret Sonny (:

0
0
Svar på denne tråd

lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 18:29

ej så svært er det nu heller ikke at lave underlag ;)

jeg rider selv stævne med et af dem hvor der står CHLOÈ på den ene side med et stykke rødt stof hvor det står med hvidt og på den anden side Dansk Varmblods mærket og på et stykke rødt stof hvor det er hvidt rigtig fedt lidt anderledes underlag efter min mening den anden jeg ahvde lavet til lalle suck ! og så har jeg lavet en som var til tøsen en hest jeg har redet lidt på som også fukede helt fint ;)

i stedet for vat kan du også bruge sådna noget fyls de har på skolen som er lagt ud i skriver det bruger jeg ;) men der skal du have et per lag for ellers bliver den for tynd ;)

»Cecilie C «

Lalle og Chloé

i love you

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider