Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Alders forskel mellem kærestepar
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 11:00

Hej Ænder :-)

Skriver, fordi jeg er intreseret i at hører, hvor stor jeres største alders forskel har været på en af dine forhold.

Og hvordan tog jeres forældre det, hvis f.eks du har været 15 og han 21?

Og hvordan har de det med jeres (meget) ældreårige kæreste?

Fortsat god dag :-)
.. på forhåd tak

Amanda Karlsen
Klankefterskole 08/09
0
0
Svar på denne tråd

ALDERSFORSKEL
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 11:42

Hm selv står jeg og har mødt en som er 21 (er selv 16½), og vi har det superduper sammen, det er virkelig vildt! - Men pga, mine forældre flipper fuldstændig ud, fordi de tror han kun er ude på en ting, har jeg været nød til at sige til ham, at vi ikke kan få nogte sammen, pågrund af mine forældre.

- Jeg har før haft noget med en der var 22, også en super fantastisk fyr, slet ikke for voksen eller noget, vi fik så mere og mere et søster-bror forhold, og idag har jeg den skønneste bror jeg kunne tænke mig, han er bare en jeg altid kan komme til, holder virkelig af ham :)

Og i forhold til det med aldersforskel, syns jeg det er helt fint, så længe man har det super sammen. Det er jo ogs fra person til person, hvor moden man er jo :)

(L) Simone & Low Länder (L)
- elsker den pony, mit liv, mit et og alt
søger Low's fortid, kig på linket Tak:
www.heste-nettet.dk/forum/7/107129/ 107129/

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 11:48

Jeg har aldrig haft e n kæreste der var mere end et år ældre end mig men der er 15 år i mellem min mor og far:D

hun 39 han 56:D

Det er ret mærkeligt at tænke på at når min far var i gymnasiet, var min mor lige blevet født

Emilie & MiCey

0
0
Svar på denne tråd

Lakrids?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 11:50

Den største aldersforskel i et forhold, er det forhold jeg har nu.

Jeg er 14, og bliver 15 til august, min kæreste er 16, og bliver 17 til november.

Laura Pode
- nu med Hoelgaards Sha Nell.
0
0
Svar på denne tråd

hfdhfdhdfhdfdhf
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:02

Da jeg var 16, var jeg sammen med en på 22 over et stykke tid.

Og jeg var 19, da jeg havde en kæreste på 21.

Men har to i øjnene. Den ene er 22, den anden 26. Men det er fint nok.

Alder er ikke andet end et tal, så jeg synes ikke man skal lægge for megen vægt i det. Det må mine forældre også repsektere, hvis jeg kommer hjem med en ældre kæreste. Desuden er min far 11 år ældre end min mor, så de har jo i princippet ikke noget at sige.

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

hehehhehehehe
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:13

FlavaBC - men hvad synes de om det?

Altså nu er jeg snart 15, om knap 2 måneder, og ser en fyr på 21. Og jeg ved mine forældre vil flippe, eftersom da jeg var 13 var jeg sammen med en på 19, hvilket de fadt ud af, og flippede helt i paf over..

Amanda Karlsen
Klankefterskole 08/09
0
0
Svar på denne tråd

hddhffhhfd
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:19

Det ved jeg ikke, og det er jeg også ligeglad med, da jeg ikke føler de har noget at skulle have sagt, da de selv har så stor en aldersforskel.

De ville da sikkert være skeptiske, hvis jeg kom hjem med en på 43 hehe.

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:35

Jeg kan godt forstå at de blev sure, da du var 13... der er altså stor forskel på folk i 13års alderen og så 19års alderen =)) men 15 og 21 det er liidt bedre, men altså... :P

Sabrina & Feykir

akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:51

AmandaPanda:

Kan enlig godt lidt forstå dine forældre ..

Når du er så ung og fyren er den alder han er, ser man tingene på to meget forskellige måder.

Jeg synes normalt ikke at kærlighed har nogen alder. Men der er også grænser, især hvis der er 5 års forskel i teenage årene. Det er lidt noget andet hvis man fx er 21 og er sammen med en på 29.

Min veninde er 18 og har en kæreste på 27, der synes jeg er rimelig stor forskel, da han ønsker familie og allerede har en lille dreng, mens min veninde ikke vil have barn de næste 10 år ihvertfald.

Mit eget forhold er der ikke så stor forskel, vi er begge 18 år :)

( Jeg er 2 mdr ældre xD )

- Mvh. Cecilie -

Did anyone say something?

www.ChaosPhoto.dk

..Et godt råd er noget man spørger efter, når man allerede kender svaret, men ønsker at man ikke gjorde..

0
0
Svar på denne tråd

Forhold.....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 13:15

Alder er bare et tal. Der kan være tale om, hvilket der ofte er når vi taler store forskelle, at den ene part er mere moden end sin alder og den anden mindre.

Da jeg var 15 havde jeg selv et forhold igennem et godt års tid med en fyr på 22, han arbejdede rent faktisk for mine forældre. Jeg kan ikke huske, at vi nogensinde mødte kritik eller lign. Men jeg var så også mere moden end mine jævnaldrene.

Efterfølgende har der ofte været et større spænd på op til +12 år i mine forhold, og uden nogen form for problemer i forhold til venner, familie og øvrig befolkning.

Jeg tror også, at det har noget at gøre med, hvor meget man selv gør det til.

Jeg holder stadig på, at kærlighed ikke har nogen alder, MEN der er også en grænse for hvornår det bliver nærmest ulækkert - det ser jeg dog heldigvis ikke ofte.

Så længe hver part følger hjertet, og ikke gør noget de ikke har lyst til for at please modparten - det er så vigtigt, at man har sig selv med hele vejen igennem. For der er også en tid efter!

Mvh. Juliette

Ophørsudsalg af rideudstyr, masser af kvalitetsvarer. Kig Her

Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd

<pfffffff
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 13:21

Er der ingen der har hørt om den der regel med at man ganger sin alder med 2 og trækker 7 fra?

fx er jeg 17. Så skal min kæreste som minimum vre 17*2-7=27. =)

Dog er min 19, og det kan der jo næppe være noget i vejen med. Tror ikke de ville blive for glade for at jeg kom hjem med en ældre mand, hehe.

karen

hell for everyone!

0
0
Svar på denne tråd

Haha.....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 14:11

Nej, den regel har jeg aldrig hørt.. Så skulle jeg finde en på 37 må det blive (22*2 - 7).

Jo ældre man bliver, jo større alderforskel skulle der så være. Når du er 60 skal du finde en på 113 år, dvs. de fleste over 50 kan ikke finde nogen fordi de er kradset af

Mvh. Juliette

Ophørsudsalg af rideudstyr, masser af kvalitetsvarer. Kig Her

Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 14:39

Jeg er 15 og min kæreste var 20. - Ikke særlig lang tid siden :)

Min mor sagde bare at der kunne være stor forskel i den alder fordi han jo var klar til at flytte sammen osv. Men hun støttede os da. Hun havde ikke noget imod det :) Lige nu kan jeg så lide en 22 årig? Hmm. Men det holder jeg mig fra fordi der faktisk var lidt problemer med at have en 20 årig. Jeg slog bl.a. op fordi der var for stor forskel på nogle opråder.

Men er helt forskellige steder i livet på det tidspunkt :)

Jo ældre man bliver jo større aldersforskel kan der være :P

Fx en 15 årig med en 20 årig lyder til meget, men hvis det var en 20 årig med en 25 årig lyder det ikke til nær så meget

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

12345.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 15:33

Det er klamt at have en for stors aldersforskel, føj! Det er direkte frastødende.

Min mor har samme holdning, klog.

Synes det mest klamt dem der er til så meget yngre end sig selv.

0
0
Svar på denne tråd

ghaedfgdfgsfd
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 15:38

jeg syntes det kommer meget an på hvor moden man er det er jo tit ældre drenge og yngre piger som "finder sammen"..

personligt har jeg det sådan at man i de fleste tilfælde skal følge sit hjerte. dog syntes jeg også det kan blive en FOR stor alderforskel hvis en teenager er sammen med en voksen så syntes jeg det er ret skummelt.

men hvis man nu tænker over det gør det jo ikke så meget når man er "vokset" op eller hvad man nu siger når der feks. er 10 år imellem to voksene er det jo noget andet end en hvis en på ti og en på tyve var sammen. men det er jo igen noget med modenhed ;D

Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

honni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd

uha uha...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 15:45

Teenagepiger der blivr kæreste med lidt ældre drenge, det holder ikke tit.

Min bedsteveninde kom sammen med min bror, hun er lige blevet 16, og han fylder snart 19. Og han ER over puberteten + alt det teenagefis. Det er hun IKKE. det kan man tydeligt se og mærke.

Han skal have en der er ældre, som er over teenage-årene. :)

Jeg er selv 16, og en af min brors venner der er over 18 har crush på mig. Han er da sød og dejlig, men jeg er bange for at det ikke ville gå.

Jeg er også PISSE træt af små tøser, der syntes det er sejt at komme sammen med en der er over 18 og har bil. Kender mange med den holdning, hahah sådan nogle cunts, det er til at brække sig over. ;D

.

Kh. Line M :)

Hingsten Arkebal

Sælges:

Rectiligne Riding Academy Tampa læderstøvler - NEDSAT I PRIS

0
0
Svar på denne tråd

12345.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 15:47

Line uden jumtimes nikita -

Hvordan kan du dog holde ud at ha' en bedsteveninde, der er sammen med din bror?! Jeg troede søskende var et forbudt område blandt venner og veninder.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:04

Line, 16 og 19 er da fint? Min eks er 19, jeg er 16, der var jeg nok mest moden I think, no offence

Sabrina & Feykir

akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:06

personligt er jeg ikke glad for alt for stor aldersforskel (;

- det ved du også selv skat d;

men altså, hvad andre gør kan jeg ikke tage mig af og ændre på.

milhbabye

0
0
Svar på denne tråd

lålålålålå
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:11

jeg har ikke og har aldrig haft en kæreste andet end sådan en børnehavekæreste xD

Alderen betyder ikke noget for mig, og det skal den heller ikke komme til :) selvfølgelig skal der ikke være for meget forskel, men altså :P
og min mor+brødre ville nok ikke blive sååå glade hvis jeg kom hjem med en der var en del ældre end mig selv. men jeg gider ikke vælge kærester efter hvad min familie vil sige :P

mvh. Lυlυ.

» Loυιse Frandsen B-)

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

Nightwish 2007. Nightwish 2008

0
0
Svar på denne tråd

lålålå
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:12

jeg synes også at når man fx. selv kun er 13 er det altså totalt nasty at have en meget ældre kæreste d:

jeg kender en der er 15 og hendes eks er 31, det synes jeg altså er pænt klamt d:

'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3

0
0
Svar på denne tråd

loujhygtfr
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:13

årh ja, glemte lige den der typiske jeg kommer med - jo ældre man bliver, jo mere ligegyldigt syntes jeg det er ;)

mvh. Lυlυ.

» Loυιse Frandsen B-)

0
0
Svar på denne tråd

HAHAHAH
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:14

De er ikke sammen nu. Men bare dem jeg kender, kunne ikke holdeforholdet i særlig lang tid .. såå :D Men okay, min veninde er nu også ret.. hysterisk over småting etc

- OG min BROR er ikke min rigtige bror. Vi kalder bare hinanden for bror og søster ;D

Men det kommer an på person fra person, andre er mere modne end andre. så ikke overfald mig, jeg glemte bare lige at skrive det sidste her :]

OG jeg vil sgu også hellere have en der er ældre end mig end yngre, helt klart. Men okay, nu har jeg aldrig haft en der var yngre end mig, eller jo .. men han var kun en månede yngre end mig. haha

.

Kh. Line M :)

Hingsten Arkebal

Sælges:

Rectiligne Riding Academy Tampa læderstøvler - NEDSAT I PRIS

0
0
Svar på denne tråd

hehehehhehee
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:25

Tak for svarene allesammen.

Er bare nervøs for, om jeg skal sige det til min mor, eller skrotte ham, fordi jeg stadig gerne vil bevare mit forhold til min søde moar :-)

Det er bare svært, for han er helt fantastisk :)

Amanda Karlsen
Klankefterskole 08/09
0
0
Svar på denne tråd

12345.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:26

Sig det dog til din mor, din mor er vel vigtigere end en lille teenage forelskelse. Jeg ville blive gal, hvis min datter holdt sådan noget hemmeligt for mig.

Hvis der skal så lidt til at ændre et "godt" forhold til sin mor, så vil jeg ikke kalde det godt.

0
0
Svar på denne tråd

AmandaPanda
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:29

AmandaPanda - følg dit hjerte ;D

gør hvad du mener er det rigtige og hvis du er HELT skudt i ham så siger det vel lidt sig selv at du ikke skal skrotte ham ;D

Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

honni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd

hehehehhe
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:32

Linea - Jeg har et godt forhold til min mor, ikke super godt, og fortæller hende ikke alt jeg går og laver da jeg kun ser hende 6 dage i måneden ..

Så hun er ikke lige min primære støttepæl. MEN du skal ikke sige, det er et dårligt forhold, for i forhold til vi ikke ses tit, er det fint.

Amanda Karlsen
Klankefterskole 08/09
0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:33

amanda: nu ved jeg jo hvordan hun blev sidst, og positivt var det jo bestemt ikke til at starte med.

Men synes da du skal prøve at fortælle hende det, du er jo også blevet ældre nu (;

milhbabye

0
0
Svar på denne tråd

æploikjuhy
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 20:37

syntes du skal sige det =)

hun kan ikke tillade sig at blive sur over det ? det er din kærlighed og dit liv :) og hun er trods alt din mor så tror ikke hun bliver sur, of du jo blevet det ældre =)

mvh. Lυlυ.

» Loυιse Frandsen B-)

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 20:56

Jeg havde en kæreste på 16år da jeg var 11år

min mor flippede fuld kommen ud xD

så slog op efter 4 måneder

Pernilløh' & ' Milløh :'}

Mille betyder alt ! (:

Ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:05

Pernille (Mille): Ny rekord :P haha

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:08

smukkeZaco: Det er altså kun 5 år haha

Pernilløh' & ' Milløh :'}

Mille betyder alt ! (:

Ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

gafsedfgdf
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:14

Jeg er ikke meget til store aldersforskelle. Min nuværende kæreste er 4 måneder ældre end mig, og min daværende var 5 måneder yngre ;)

Har været sammen med nikolaj nu i 8 måneder, og min eks i over et år. Så det fungerer rigtig godt.

Men tror jeg begynder at falde for lidt ældre fyre nu, for har haft lidt problemer med min kæreste, fordi han på nogle punkter er meget mere umoden end mig, fordi han bare er dreng, og det er så træls!!! Så tror mange problemer kunne undgåes, eller løses bedre med en mere moden kæreste. Men sådan er det selvfølgelig ikke altid.

.. mvh. julie kronborg
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:26

Pernille (Mille): Jaja. Der var også 5 år mellem min eks og jeg, men du var kun 11 :P

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:34

Jeg har været sammen med en der var 6 år ældre end mig. Vi var sammen i næsten et år :)

Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu uden Fantacy

0
0
Svar på denne tråd

altså....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:59

Jeg er i et forhold lige nu ´hvor der er 12 år imellem os, men det er ikke noget vi ligger synderligt mærke til... Mine forældre var selvfølgelig lidt skeptiske (klart)

men min mor er ihvertfald v at acceptere det, værre med far ;)
Men sådan er det jo...

Vi har været sammen i snart 11 månede, men kendt hinanden i 4 år eller mere...
Så ja det er velovervejet, og er glad for det.

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
0
0
Svar på denne tråd

wraaaaaaaaaaaaaaaah
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 14:32

Jeg er 16, og min kæreste fylder snart 19.

Han har sind og intelligens som en på 6.. så det går meget godt.

Hahah :D ! <3

You miss 100% of the shots you never take.

Choose your battles.
To live, is not only about breathing.
If you donøt know where you are going, look back, and see where you came from.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 18:11

For stor aldersforskel er direkte klamt. Min veninde er sammen med meget ældre fyre end hende, og jeg kan slet ikke forholde mig til det :s

Min egen kæreste er 18 og jeg er 17 år, og sådan ser jeg det bedst :)

Selvfølgelig ændrer det sig med alderen, men 14-15 årige tøser skal ikke rende rundt med fyre på 20 og over, færdig slut.

Mht. aldersforskel og forældre, så har mine forældre intet at skulle have sagt, da der er 15 år imellem dem. (klamt)

- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd

fdhdhfdhffdh
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 18:36

Så fandt man så lige ud af, at man flirter med en på 31 år Men det passer jo meget fint, hvis det skulle følge mine forældre spor. De mødte også hinanden da de var 20 og 31 år, haha.

Men ej, min grænse går altså ved 29 for mig selv. Too bad for you Kgosi :P

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

retertret
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:39

Jeg har altid kun haft kærester der var ældre end mig. da jeg var 16 var min kæreste også 20. Mine forældre synes vidst det var okay, og jeg ville alligevel aldrig lade dem bestemme!

Pernille H. G. Larsen
- Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral .
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:50

Altså nu har jeg så aldrig haft en kæreste, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Men jeg er ret lun på en som er 25 år, som faktisk er min kollega på arbejdet Meeen, mine plejeforældre synes han er for gammel til mig.. Hehe..

Hilsen Helene

Citat: I nøden skal man kende sine venner. (Ukendt)

Citat: Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig. (Ukendt)

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 21:46

Jamen min nuværende kæreste er nææsten 9 måneder ældre end mig (= han 16, jeg 15, født samme år). Den der har været størst forskel med var ca. et år ældre end mig

... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus

Årets JHN vallak for kat. I 2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider