|
|
| Ejerfornemmelser, dårligt?! |
| Forfatter:  |
*Smile* |
| Dato:  |
20-11-2002 18:08 |
|
Hej alle!
Som de fleste sikkert ved, har jeg helpart på en pony, ved navn Ursula.
Selvom jeg kun har helpart, er der ingen der bestemmer hvornår jeg skal ride, hvordan, hvor, og hvorledes! Jeg gør og rider som jeg har lyst til.
Jeg betaler alt dens udstyr, alt undtagen sadel og vinterdækken.
Jeg er noget så langt at jeg simpelthen har MEGET ejerfornemmelser. Jeg føler virkelig det er min pony...
Jeg spørg nogen gange en veninde om hun vil trække en tur med den, eller ride den lidt, når hun gør det ender det altid med jeg ringer om aftenen og spørg hvordan det gik!? Om den var sød, og skal have alle detaljer!
Er jeg gået over gevind?
Det er ikke min pony, men ejeren har ikke så meget med den at gøre (En gammel mand)
Jeg har desuden fået lov til at købe den, når han dør, eller vil sælge den.
Er det ikke meget normalt jeg reagere som jeg gør, og føler det er min?
Har i selv ejer fornemmelser overfor jeres parter?
Knuz *Smile* En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ejerfornemmelser, dårligt?! |
*Heste-Ida* |
20-11-2002 18:12 |
|
Hejsa,
Jeg synes det lyder helt normalt, når man er sammen med en pony hver dag og passer den/betaler for den som hvis man ejede den.
Tror faktisk det ville være mere unormalt ikke at vise ejerfornemmelser, når man er i din situation.
Det synes jeg ikke der er noget galt i:) KnuZ Ida Det er med idéer som med heste. -Man kan bedst lide sine egne! (Oprindelige citat: Moa Manson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg har det på samme måde med Dunja og Boy  Føler også de er mine egne (min søster og jeg har helpart på Boy, og Dunja har jeg passet i 2 år.) Hvis jeg skal på ferie og min mor ikke kan passe dem, er der kun meget få som "må" passe dem  For det er ikke alle jeg stoler lige meget på!! Jeg skal bare sige til ejeren hvem der passer dem. Og jo, det er helt normalt man har det sådan, emd sine parter/passere
;DDKnUz CaRiNa
{>Dunja og forever{>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kylle&Silas |
20-11-2002 18:29 |
|
Jeg sys det er helt OK...det er da helt normalt!!
Du er der jo som om det var din egen..& hvis du betaler alt sys jeg godt du ka tillade dig at sige det er din egen for du betaler jo for den!!
Hyppen regner vel også dig som dens "herre"..;-D
forstår dig fuldt du!!
;-DKnus Shila;-D Husk:"den eneste du ka stole 100 % på r DIG SELV.."8-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ida |
20-11-2002 18:36 |
|
Jeg synes det er helt fint. Men når det ikke er dig der ejer ponyen, kan der jo nemt ske et eller andet så den bliver solgt, flyttet e.l.
Men få det bedste ud af det mens du har muligheden
Mvh. Ida Dressurpony Sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Søs |
20-11-2002 18:39 |
|
jeg sys det er FULDSTÆNDIG normalt at føle sådan for sin part???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Vibeke-Inkatino |
20-11-2002 19:15 |
|
Jeg synes det lyder helt normalt og heeelt okay...har det selv sådan med Tino, selvom han ikke er min er det MIG der har lagt ALT arbejdet i ham...
Så jeg føler tit at han er min egen, og jeg kan godt forstå dig, især fordi du er den eneste (?) der rider hende og sådan noget...
*~Vibeke med Inkatino og Matinique~* Overdriv aldrig dine fejl. Det sørger dine venner for. - Robert C. Edwards Hjemmeside Mail Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heste Tossen Jose |
20-11-2002 19:22 |
|
Hej
Stntes det lyder helt normalt, den gang jeg var halvpart på en pony følte jeg også at det var min!!!
Hilsen Heste Tossen Jose
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
20-11-2002 19:31 |
|
Rigtig normalt, og kun dejligt at der er en der vil påtage sig ansvaret, for at passe på hende og rider hende op.
Hvis ikke du var der, hvem skulle så rykke manen så sejt som du gør på den (som du jo kalder hende *LOL*)?? Donia, som har en koldblod og som er STOLT af det Så er min præsentation blevet opdateret med lidt billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili* |
21-11-2002 21:19 |
|
Jeg ved der er større chance for at du når at overtage Ursula via Erlings død, end jeg kunne have nået! De har da lovet at spørge mig før de sælger, hende til andre!!
Pas på med for meget ejerfornemmelse! Det virker heldigvis ikke som om du har så meget som jeg havde!! Når jeg tænker tilbage skulle tingene fugere ellers brokkede jeg mig!!
Tror du er den rigtige du har hverken for meget eller lidt ejerfornemmelse!!!! Desuden styre du heller ikke på Erling så ofte som jeg gjorde!
Vi ses hygge hygge!
~Qnus *Chili* 
*Rigtig piger rider, seje tøzer springer* 
Tænkt kan siges, men sagt kan ikke forties.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|