Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Hvad pokker gør jeg? mht. til salg ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 21:59

Hej ænder


Ved ikke hvor langt det bliver, men håber at nogen får kæmpet sig igennem for jeg har virkelig brug for hjælp her!


Som de fleste nok ved, startede jeg med at ride Garcon som er min søsters hest, i september sidste år. Det var meningen at jeg skulle ride ham i ca. 2 år frem for så at tage på efterskole uden hest. Når jeg så kom hjem derfra, ville det være meningen at jeg lige skulle se gymnasiet an, og så evt. få en stor hest dèr.


Det har som de fleste måske også ved, hele tiden været meningen at Fersken skulle sælges her til foråret- dvs. nu. - men jeg har bare haft det så svært ved tanken om det, og så snart det er blevet taget op herhjemme har jeg bare tudet og tudet.

Da jeg fik Fersken var hun bestemt ikke ponyen og vi har egentlig aldrig været noget super team, men det sidste halve år er det bare som om vi virkelig har fundet ud af, at respektere hinanden fuldt ud- og nyde hinandens selskab fuldt ud.

Som det er nu, kom hun travende tilo mig på folden forleden, og den ene dag vrinskede hun da hun så mig. Fersken er ellers en pony der aldrig "er" på den måde, hvis I forstår?


Som sagt, det kører bare med ridningen. Vi får så meget ros af både trænere og folk der bare kigger og det er bare så fedt!

I spring er hun bare blevet helt afslappet, kan uden problemer styre hende rundt på en bane med god højde som om vi aldrig have lavet andet. Fra jorden "diskutere" vi aldrig mere, men derimod har vi lært, bare at have det godt sammen - rigtig godt. Hun er virkelig min lille øjesten..


Men.. Fersken er kun 135 cm høj, hvilket også er grunden til at hun skulle sælges, jeg er allerede for stor til hende nu (mine ben er alt for lange, min overkrop også) - men som sagt, kan bare ikke bære tanken om salg..

Jeg er nu ca. 164 og har målt med min søster - bliver måske 5 cm. højrere - bare et skud selvfølgelig.


Forleden spørger min søster mig så (har ellers kun tænkt lidt på det selv, men har setdet som en umulig mulighed) om at hvis jeg havde valget, ville jeg så beholde Fersken - JA, er svaret. og jeg mener det også, selvfølgelig. hvem ville ikke gøre det..

et par dage efter siger min mo så til mig: Nanna, Camilla har sagt at du faktik godt kunne tænke dig at beholde Fersken, mener du det?" og igen er svaret ja!


Det er også helt iorden for mine forældre, men jeg er nødt til så at sende Garcon til Sorø, op til min søster- og ny hest, det kan jeg godt glemme..


Beholder jeg Fersken er det forever - så skal hun havde sin sidste dag hos mig.

Jeg har tænlt meget på, om det måske er smart nok at have hende i gymnasietiden istedet for en fx. 8-årig stor hest. Kan i følge mig eller er det en mærkelig tanke?


Jeg har også tænkt på, at vælger jeg at beholde hende, så står jeg næsten helt sikkert med udgifter til hest som jeg ikke kan komme af med, når jeg senere kommer i fattigrøvs-årene..


Det vil selfølgelig også indebære, at jeg ikke kan starte nogen stævner,og at jeg ikke kan komme videre med min ridning- ikke rigtig ihvertfald..


Og jeg har simpelthen så svært ved at gøre op med mig selv om jeg har det okay meed først at kunne få stor hest om meget senere - det var jo min drøm.


Men Fersken- hun betyder simplethen ufattelig meget for mig, hun er bare en fantastisk hest, som jeg virkelig ønsker at have altid!


Men kære ænder, hvad ville I gøre? Jeg kan bare ikke finde ud af det.

Kan godt se, at når jeg læser indlægget igennem er der mange ting der taler for salg, men det, at hun betyder så meget for mig som hun gør, opvejer det hele.


Fersken er 14 år nu, ligesom mig.


Hav en rigtig god aften, håber et par stykker kommer igennem det her


Har forrésten haft hende små 3 år nu..





Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 22:16

jeg ville nok saelge.


det var det jeg gjorde med sukema, og har ikke fortrudt. Han har det saa godt, selvom det var SKIDE svart for mig.

han er nok 10 gange gladere der, han skal IKKE ride dressur og heller ikke seriost spring. han faar lov til at bestemme, og det ELSKER Han :).


men det var som sagt virkelig svaert for mig, jeg havde ham i 3,5 aar, og vi var virkelig meget igennem.


jeg savner ham selvfoelgelig RIGTIG meget, og taenker tit paa ham.


jeg har nu faaet en stor pony, (ville vaere en hest i dk, den er 155), som har heste gangarter.

Naar det gaar "daarligt" med hende, taenker jeg selvfoelgelig paa sukema.


men hvis jeg ikke havde solgt ham ville jeg jo ikke kunne komme videre med min ridning, og det er det jeg virkelig vil.

- jeg ville ogsaa beholde sukema resten af mit liv. men han har det saa meget bedre nu, og det er ogsaa bedre for mig.


han var 136, jeg var/er ca. 166, han var 12 da jeg solgte ham. jeg var 15 da jeg solgte ham.


Josefine Søndergaard

- med Dressurponyerne Wild Rose og Chico

nu uden Sukema & Oeps.

www.josefine.net


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælge eller ej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 22:22

Du skal jo gøre op med dig selv hvor meget du vil med din ridning. Hvis du 'kun' vil ride lidt klubstævner kan Fersken jo fint gå med imod de store heste, men vil du gerne mere og måske højere klasser end LC-LB ville det nok være smartest at sælge hende.


Jeg svor selv at jeg aldrig skulle ride andet end pony, men sådan blev det bestemt ikke. Har nu min kæmpe Corvette, der bare er en stjerne


Jeg tror hurtigt at man lære at holde af en ny, nok hurtigere end man egentlig selv synes man burde. Og det hjælper jo altid på smavittigheden hvis man finder et godt hjem til den gamle.


Men held og lykke med det i hvert fald :)





Katja med Corvetten.

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 07:05

Tusind tak for svarene begge to, alt det I siger sætter tanker igang som skal overvejes på ny.

Jeg synes bare det er så svært det her, men igen- tak



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 08:33


'Selvfølgelig er det altid svært at skille sig af med en man har kær.
- men ens ponyår, vare jo desværre ikke evigt. :'( ..
Jeg solgte selv min drømmepony, virkelig en jeg havde været igennem alt med,
her i Februar. Og nu hvor hun er til salg igen, ville jeg da ønske jeg kunne købe hende igen.
Men jeg er dømt som dressur rytter, jeg er færdig som ponyrytter til nytår, og denne er en hysterisk springpony. Så heldigvis har jeg nogle bag mig, som siger : Du køber hende ikke igen - for du kommer ikke videre med din ridning. Og du vil jo ikke bare ride rundt på Lc-Lb dressur.
. så må man jo sætte sig ned og tænke - nej, det er jo rigtigt, jeg vil gerne videre med min ridning. Derfor har jeg ikke købt hende tilbage.

De snakker så om at sætte føl i hende nu, så det er lidt rarere med tanken om at hun igen ikke skal et nyt sted hende. Det fortjener hun ikke.


Men vil du videre med din ridning, kommer du ikke langt med Fersken.
og slet ikke når du er for stor til hende.

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 08:36

også virkelig surt for dig.
faktisk lidt sjovt at jeg er fuldstændig ligeså høj som du er, og Lukas som jeg rider er også 135 d:


'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 10:43

Som "ponypige" drømmer man altid om at beholde de kære små til deres dages ende.


Det ville jeg også med min gamle pony - men omvendt ville jeg også videre med min ridning.

Ponyen var min ultimative soulmate, trods de mange problemer vi måtte igennem.


Ponyprinsessen har det super godt i dag, men jeg drømmer stadig om at købe hende hjem, når hun en gang er færdig med at gøre nye ryttere til B-ryttere. To ejere, 2*B-pony - og så er den kun 9 år i år :)


Det, jeg vil sige med det her er, at du skal føle efter om du virkelig vil beholde Fersken. Ponyen har ingen ambitioner, den er også glad og tilfreds med træning og ture i skoven.

Men hvis du drømmer om at fortsætte stævnekarrieren, er du nødt til at sælge. Du vil komme til at virke noget lang til hende, og hun kan ikke klare sig i kampen mod de større heste.


Det er svært, og det er kun dig selv og din familie, der kan træffe den rigtige beslutning.



Sælges:


Böckmann Genius trailer

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=45&i=3003&t=3003


Meget rideudstyr


Se præsentation for mere info


- Nu uden kamelen... Sov godt du smukke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 14:23

Nu rider jeg selv pony, og jeg er 17, fylder 18 i år. Jeg er 159 cm. høj og Beauty er 146 i stg. så egentlig er jeg ikke for stor, men dog stadig "for gammel" til at ride hende. Nu har stævner aldrig været min største prioritet, selvom jeg da tit har ønsket at starte stævner. Men jeg kan simpelthen ikke undvære Beauty. Jeg har haft hende i snart 7 år, og den pony betyder mere end alt for mig ! Nu ved jeg godt at din situation er noget anderledes, men jeg synes du skal tænke dig rigtig godt om.

Jeg har så heldigvis mulighed for at beholde Beauty, og jeg har nu også kig på en stoor hest, som jeg muligvis kan komme til at starte stævner på.

Ville det ikke være en mulighed at beholde Fersken, også evt. ride din søsters hest samtidig ?

Ligemeget hvad du beslutter, så skal du have held og lykke med det hele :)


- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 14:45

1000 gange mange tak for svarene, kan bruge dem allesammen til noget!

Ved ikke om jeg er kommet til at udtrykke det sådan, men stævner har aldrig været noget jeg har gået op i, og har faktisk heller ikke startet ret mange gange.

Det er på den måde ikke noget jeg vil savne, bare nogetjeg godt kunne tænke mig.


Sandra: Nej, desværre. Har slet ikke tid til 2 heste - selvom jeg gerne ville..



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej;p
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 18:40

I realiteten er det vel egentlig ikke så 'svært' et spørgsmål. Det er jo et valg om du vil ride konkurrence eller hyggeridning.


2'er må ikke gå mod heste, som Katja ellers skriver.


Vil du bare hygge, kan du sagtens beholde hende, for du er jo ikke 'stor'.



07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa



0
0
Svar på denne tråd
 
 Wallaballa
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 20:00

Det er så svært at skille sig af med en hest! Virkelig. Men ja, det kommer jo an på hvad du vil med din ridning.


Line:Er Lukas 135? Så havde de godt nok målt forkert med hannibal. Han var 138

Haha, en af os har målt forkert <3




Sofie & Cappuccino :}

- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L)

Look into my eyes you will see what you mean to me!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 20:57

Igen, mange mange tak for Jeres input, som sagt tidligere sætter de alle sammen tanker igang. Jege er ikke rigtigt kommet videre med det, men det I siger vil klart have stor betydning, da det bliver taget med til eftertanke.


Tror i nogensinde (set ud fra at jeg ikke bliver overvægtig) at hun vil kunne holde op med at bære mig? Kan selvfølgelig godt se, at det ville være langt fra optimalt, men stadigvæk.

Tror I jeg vil kunne ride nogenlunde seriøs dressur og spring, selvom hun er så lille, eller vil det kun blive turridning fra fx. fra om et år eller 1½.

jeg er normalt bygget, måske liidt kraftigere end det, min slutvægt (hvis jeg ikke bliver overvægtig) Vil ligge på 62-66 kg. er det for meget?


Men TAK ænder



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 14:48

Er der slet ikke nogen der lige kan hjælpe med det sidste spørgsmål?



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 16:56

Nej, jeg tror ikke du vægtmæssigt nogensinde bliver for stor til hende :)


Da jeg red pony, var jeg lige så høj som jeg er nu (174 cm), og da red jeg en 2'er på 138-9 cm. Jeg var lidt lang til den, men ellers var der ikke noget at komme efter.


En anden mulighed kunne være at låne hende ud en kortere periode mens du holder "tænkepause" over om du vil beholde hende eller sælge.



Sælges:


Böckmann Genius trailer

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=45&i=3003&t=3003


Meget rideudstyr


Se præsentation for mere info


- Nu uden kamelen... Sov godt du smukke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 17:13

Sofie: ja det er hvad jeg har fået at vide d:


'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 22:41

Tror i nogensinde (set ud fra at jeg ikke bliver overvægtig) at hun vil kunne holde op med at bære mig? Kan selvfølgelig godt se, at det ville være langt fra optimalt, men stadigvæk.

  • nej det tror jeg ikke. (hvad jeg kan huske) er fersken ogsaa lidt kraftigt bygget? saa nej det tror jeg absolut ikke.

Tror I jeg vil kunne ride nogenlunde seriøs dressur og spring, selvom hun er så lille, eller vil det kun blive turridning fra fx. fra om et år eller 1½.

  • Jeg tror at det ville blive mest hygge, som tur og lidt hygge springning. jeg mener ikke du kan komme videre med din ridning.

jeg er normalt bygget, måske liidt kraftigere end det, min slutvægt (hvis jeg ikke bliver overvægtig) Vil ligge på 62-66 kg. er det for meget?

  • nej det er ikke for meget. der er flere der har redet sukema der var ca. den vaegt :)

Josefine Søndergaard

- med Dressurponyerne Wild Rose og Chico

nu uden Sukema & Oeps.

www.josefine.net


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 09:49

Helena og Josefine, tak for svarene:)

Jeg er glad for at i mener jeg ikke vokser fra hende, sådan at jeg slet ikke kan ride hende.

Jeg tror jeg vil snakke med min nye underviser, Stine Lyngsø om det også når hun kommer næste gang. Så kan jeg lige høre om hun synes det er helt hen i vejret.


Men alle, tusind tak for hjælpen



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 09:50

Og Josefine, ja altså, hun er ikke helt spinkel, men ikke så kraftig som Sukema (mener han var lidt kraftig nemlig?)



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider