Så er der endelig billeder af Perseus, dem har jeg efterhånden lovet længe.
Nå, men ham det drejer sig om, er min 7 års Shagya-araber hingst Perseus, som er blevet lånt ud til Marie ved Koldingegnen. Hun fik ham hen i feb. måned, så de har dannet par i ca. 2 måneder.
I dag var første gang jeg skulle se ham, efter jeg satte ham af. Hidtil har jeg fuldt med via billeder, videoer og flere ugentlige opdateringer fra Marie. Og gensynglæden var stor - nøøøøj hvor var det dejligt at se min smukke hest igen. Ikke nok med at han så hamrende godt ud, så var han bare glad og tilfreds og fyldt med liv i øjnene. Det glædede mig inderligt at se 
Vi var så heldige, at Marie skulle ride springundervisning i dag, så vi kørte direkte ud til hendes træner Svend.
Kristina Outzen herinde fra var med mig, og hun er fotografen til de nedenstående skønne billeder 
Jeg skulle have stået for video, men i min begejstring over Perseus store udvikling... ja, så glemte jeg det sørme
Så den må i have til gode til en anden gang.
Sammenlagt er Perseus sprunget ca. 30-35 gange, så alt er nyt for ham, hvorfor han også overspringer på mange af billederne. Men med tiden tror vi alle på, at han bliver rigtig fin. Vi glæder os i hvert fald til at komme i gang med lidt småklasser til C-stævnerne i løbet af sommeren.
Lidt dressur bliver det også til. De første par gange bliver det bare lidt LC-LB klasser på klubplan, men indenfor et par måneder skulle han da gerne ud og gå de små LA-klasser.
Efter Marie havde sprunget ham, skulle Svend prøve at ride ham lidt. Vi var spændte på hvad Perseus ville sige, men det gik bare super, og det så rigtig pænt ud. Så nu skal han fremover til at ride/springe ham et par gange om måneden også.
Til sidst fulgte vi med tilbage til Jordrup hvor Perseus er opstaldet på et ridecenter. Her har han det bare fantastisk; græsfold med udsigt til alle de andre heste - fra morgen til aften - en dejlig åben boks og sine damer som han er meget glad og kærlig overfor.
Alt i alt var det bare så djligt at se ham - jeg savner ham endnu mere nu, men omvendt er jeg mere end lykkelig for at han trives så godt. Han og Marie udgør et meget fint team, og jeg er glad for at kunne følge så godt med på sidelinjen. Hun gør et kæmpe arbejde med ham, og det ses også på ham.
Nå, nu ikke mere snak.. Nyd billeder - og det er nu der skal springes fra hvis man ikke gider et langt billedindlæg, for det bliver det 
Først ude foran da vi skulle sadle op

Han skulle have været klippet, men saksen var ikke kommet med 

Den mule har jeg savnet!! Han kysser tilbage lige så forsigtigt. Heldigvis huskede han det, dejligt!

Så kom Marie op 

Galop.. En gangart som han er blevet styrket ekstremt i på bare få måneder.

Opvarmningsspring

En lille lodret

Yndlingsbilledet - synes det er blevet så fint 

Så kom Svend op på ham 

De klæder da også hinanden meget godt 

Så mild og så dejlig 

I fuld profil

Vi udnyttede lige at solen skinnede

Desværre ikke et optimalt fuldkropsbilled, men det eneste vi fik. Og så sneg der sig lige et ekstra ben med
Han er begyndt at hoppe på fantom, men han pragtfulde sind har han stadig - han skafter ud, men uden at sige et kvæk.

Hjem på fold og slappe af efter en dejlig springtime 

Tak for denne gang - nu vil jeg nyde mit græs 
Nøj, det var dejligt at se min dreng - og jeg er glad for at kunne opdatere herinde efter en lang pause fra ham.
Han lever i bedste velgående og stortrives som det ses.
Jeg håber I vil efterlade en kommentar