Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Endelig ridebilleder af Perseus :-)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 16:57

Så er der endelig billeder af Perseus, dem har jeg efterhånden lovet længe.


Nå, men ham det drejer sig om, er min 7 års Shagya-araber hingst Perseus, som er blevet lånt ud til Marie ved Koldingegnen. Hun fik ham hen i feb. måned, så de har dannet par i ca. 2 måneder.

I dag var første gang jeg skulle se ham, efter jeg satte ham af. Hidtil har jeg fuldt med via billeder, videoer og flere ugentlige opdateringer fra Marie. Og gensynglæden var stor - nøøøøj hvor var det dejligt at se min smukke hest igen. Ikke nok med at han så hamrende godt ud, så var han bare glad og tilfreds og fyldt med liv i øjnene. Det glædede mig inderligt at se


Vi var så heldige, at Marie skulle ride springundervisning i dag, så vi kørte direkte ud til hendes træner Svend.

Kristina Outzen herinde fra var med mig, og hun er fotografen til de nedenstående skønne billeder

Jeg skulle have stået for video, men i min begejstring over Perseus store udvikling... ja, så glemte jeg det sørme Så den må i have til gode til en anden gang.


Sammenlagt er Perseus sprunget ca. 30-35 gange, så alt er nyt for ham, hvorfor han også overspringer på mange af billederne. Men med tiden tror vi alle på, at han bliver rigtig fin. Vi glæder os i hvert fald til at komme i gang med lidt småklasser til C-stævnerne i løbet af sommeren.

Lidt dressur bliver det også til. De første par gange bliver det bare lidt LC-LB klasser på klubplan, men indenfor et par måneder skulle han da gerne ud og gå de små LA-klasser.


Efter Marie havde sprunget ham, skulle Svend prøve at ride ham lidt. Vi var spændte på hvad Perseus ville sige, men det gik bare super, og det så rigtig pænt ud. Så nu skal han fremover til at ride/springe ham et par gange om måneden også.


Til sidst fulgte vi med tilbage til Jordrup hvor Perseus er opstaldet på et ridecenter. Her har han det bare fantastisk; græsfold med udsigt til alle de andre heste - fra morgen til aften - en dejlig åben boks og sine damer som han er meget glad og kærlig overfor.

Alt i alt var det bare så djligt at se ham - jeg savner ham endnu mere nu, men omvendt er jeg mere end lykkelig for at han trives så godt. Han og Marie udgør et meget fint team, og jeg er glad for at kunne følge så godt med på sidelinjen. Hun gør et kæmpe arbejde med ham, og det ses også på ham.


Nå, nu ikke mere snak.. Nyd billeder - og det er nu der skal springes fra hvis man ikke gider et langt billedindlæg, for det bliver det


Først ude foran da vi skulle sadle op

Han skulle have været klippet, men saksen var ikke kommet med


Den mule har jeg savnet!! Han kysser tilbage lige så forsigtigt. Heldigvis huskede han det, dejligt!






Så kom Marie op





Galop.. En gangart som han er blevet styrket ekstremt i på bare få måneder.


Opvarmningsspring


En lille lodret




Yndlingsbilledet - synes det er blevet så fint




Så kom Svend op på ham



De klæder da også hinanden meget godt


Så mild og så dejlig


I fuld profil


Vi udnyttede lige at solen skinnede



Desværre ikke et optimalt fuldkropsbilled, men det eneste vi fik. Og så sneg der sig lige et ekstra ben med Han er begyndt at hoppe på fantom, men han pragtfulde sind har han stadig - han skafter ud, men uden at sige et kvæk.


Hjem på fold og slappe af efter en dejlig springtime


Tak for denne gang - nu vil jeg nyde mit græs


Nøj, det var dejligt at se min dreng - og jeg er glad for at kunne opdatere herinde efter en lang pause fra ham.

Han lever i bedste velgående og stortrives som det ses.


Jeg håber I vil efterlade en kommentar


Mvh. Juliette


Lejlighed eller rækkehus søges i Århus eller omegn (max 5-6km fra C). Gerne tilladelse til Husdyr. Skriv på PB


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa,
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 17:03

Rigtig gode billeder og hvor ER han dog bare lækker Rigtig flot


Mvh. Erika

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wallaballa
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 18:56

Hvor er han bare flot!

Jeg grinede lidt da du skrev: "se der er lige sneget sig et ekstra ben med!"

xD




Sofie & Cappuccino :}

- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L)

Look into my eyes you will see what you mean to me!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejmeddig
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 18:58

hold da k*ft, hvor er han lækker! Virkelig smuk hest med virkelig lækker udstråling. Han ser rigtig rigtig fin ud, med et dejligt udtryk i øjnene (:


- Julie Salomonsen


Nu uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/


* Team JENSEN *


0
0
Svar på denne tråd
 
 yhyyyyyyyyyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 20:27

Haha, ekstra ben xD


Super, SUPER smuk hest ..

Og hvor ser han da bare mega, mega glad ud, han har bare det der udtryk i øjnene, og på næsten alle billeder har han ørene fremme, jaeh faktisk på dem alle, også der hvor han springer, han ser utrolig tilfreds ud !


SMUK HEST



Malle med hyppen Domina <3

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.


Why live in pain and hurt on earth, if you can live in peace and quiet in heaven?


Nick <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 is med fløde
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 21:07

Det ser godt nok fint ud, og sikke en teknik han har (ligner den er super god) og han ser bare glad ud på alle billeder.


Virkelig en smuk hest



TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd
 
 jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 21:15

lækkerlækkerlækker! (vi mangler ligesom en savlesmiley)


milhbabye

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godmorgen JHN
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 07:49

og tusind tak for rosen til både billeder og hest. Jeg synes også han har lavet en kæmpe positiv forandring efter han er kommet i gang med ridningen igen, det er en ren fornøjelse at se :-) Jeg er meget stolt af ham!


Glad er en ting der er sikkert - ørene er fremme på næsten alle små 200 billeder vi har taget, han nyder virkelig livet, og har masser af glimt i øjet stadig..


Jeg er såå stolt af ham - og nøg hvor jeg pludselig savner ham


Mvh. Juliette


Lejlighed eller rækkehus søges i Århus eller omegn (max 5-6km fra C). Gerne tilladelse til Husdyr. Skriv på PB


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 10:51

Åh han er fin.. :)


Jeg har os redet ved Svend engang, bor 5 km fra ham.. Jeg var rigtig glad for ham, jeg synes han hjalp mig meget.


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951

TAYLOR ER TIL SALG

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 12:52

GUD ! Står han opstaldet på Jordrup Ridecenter ? Det er jo super tæt på hvor Beauty står :D Så må jeg da over og se ham ! Svend er min gamle ridelærer, han er rigtig dygtig :)
Perseus er super smuk som han plejer, det ser skide godt ud ! Og rigtig gode billeder :)


- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 14:02

Ih, han er bare så skøn!

Nu må jeg altså lige høre hvordan det kan være at flere af dine heste er lånt ud? (:



... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus


Årets JHN vallak for kat. I 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 nvksfhgvfjhg
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 14:25




Han er satme lækker.

Puha... Savle savle...



Hvorfor rider du ham ikke selv?




NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
0
0
Svar på denne tråd
 
 lokjuhygtfr
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 14:48

Fantastisk flot dyr altså ! ;D




» èoυιsε èυèυ Fяαη∂sεη B-)

Nu helt uden Punkerponyen Hále Bob


Nightwish 2007. Nightwish 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 21:40

Catrine og Sandra: Det var da pudsigt at I begge kender Svend. Jeg synes han er meget dygtig, og har en dejlig rolig tilgang til hestene og træningen af dem. Tilmed red han Perseus rigtig fint, så jeg har ingen kvaler ved at lade ham overtage træning et par gange om måneden :-)


Støjer og Numsefisken:

Tusind tak - jeg er skam også meget stolt af ham :-) Jeg rider ham ikke selv, da tiden simpelthen ikke er der til det. Han kræver masser af tid og træning for at komme frem. Så Marie har ham til at starte med et år på kontrakt med mulighed for forlængelse - han vender dog helt sikkert hjem på et tidspunkt, og jeg glæder mig uden tvivl til selv at ride ham. Men pt. har jeg rigeligt i Woody, som forhåbentlig starter genoptræning indenfor kort tid :-)


Pirat: Tusind tak :-)


Mvh. Juliette


Lejlighed eller rækkehus søges i Århus eller omegn (max 5-6km fra C). Gerne tilladelse til Husdyr. Skriv på PB


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider