|
|
| At dømme folk før man kender dem. |
|
|
Ja, jeg blev så igen idag afvist pga. mit udseende. i får lige det hele... Jeg har et job på en virkosomhed hvor det tager heeeelt vildt lang tid at cykle ud til, og der er ikke så meget at lave, så jeg søgte arbejde nede i spar, fordi der havde en fra min klasse lige sagt op. men nej, du skal være femten. Så kom vi til at snakke om det igen oppe i klasse, og en anden sagde: prøv nede på det pizzaria hvor jeg arbejder, der mangler de en masse. Men nej, kom igen når du er 15 :/ Jeg bliver så sur, for nu havde jeg jo lige fået afvide at jeg var 99% sikker på at komme ind, og min veninde som gik derned dagen før, kom ind? Det er virkelig bare nedern.! Jeg ser ikke særlig gammel ud, og det rammer mig i nakken :s og det er jo heller ikke kun når jeg søger arbejde. Også hvis jeg møder nye mennesker osv. Så får man bare lige den der: er du ikke lidt for lille til at gå til fest? og alle mine veninder er jo på alder med mig?? det er bare så nedern når folk dømmer en på udseendet, og ikke hvordan man er som person, eller ang. arbejde, hvor ansvarsbevidst man er osv. det pisser mig virkelig af, det gør!! er jeg den eneste der har det sådan? Skal jeg bare ignorer det, eller galpe op? :s
RIKKE.A >>Søger gratis part nær 9300 <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
det med arbejdet er jo en lov om at du ikke må komme i butik osv. før du er 15 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
| Forfatter:  |
Line Henriksen |
| Dato:  |
22-04-2008 21:17 |
|
er du da meget lille, eller?
'Lukas&Line'
Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALDEREN |
|
|
Sådan er det mange gange, nogen prøver at komme udenom det der at du skal være 15, for at komme i butik, så ansætter nogen abre dem som ser ældre ud - Jeg har selv altid haft det samme problem som dig, jeg har altid værte meget lille, og ikke set specielt gammel ud. Selvom jeg er 16, snart 17 og når jeg er i byen, oplever jeg nogen gange piger kommer hen (på samme alder som mig) og spiller smarte og store og siger "Hva' hvor gammel er du lige, eller du er vist ikke gammel nok" - Men det er en ting du lære at leve med Kan kun sige jeg nu ikke længer har det problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xdgtulfh |
|
|
Mihl: Joe, men min veninde på fjorten kom også ind.. Line : Ja. Jeg er 161.. og jeg har æblekinder og lyst hår. så ser man altså meget 'lillepiget' ud S:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
22-04-2008 21:31 |
|
okay, jeg kan godt se problemet. prøv at søge i børnehaver eller i alle de varehuse du kender, så kan du jo gå ude på lageret. hvis de siger noget om at du ser lille ud så sig: jaa, men du ved jo ikke om jeg er stærk eller noget? xD eller i grillbarer, der er de da meget rare d:
'Lukas&Line'
Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjsdasrh |
|
|
Line: Joe, men det hele er bare optaget. jeg tror bare jeg ser om jeg kan komme ind som opvasker på en fiskerestaurant...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalalall |
|
|
Mht. at se yngre ud end man er.. JA jeg kender problemet. Har altid været lille, spinkel og laaangt bagud i fysisk udvikling. Meget frustrerende, når man nu faktisk er velfungerende inde i sit hoved Gjorde det ikke bedre, at mine bedste veninder var totalt modsat mig.. En af dem blev altid spurgt, om jeg var hendes lillesøster, når vi var ude og shoppe osv. Blev også i en periode små-mobbet, fordi jeg ikke havde bryster, som de andre. Alt i alt - har fået nogle "ar på sjælen" på den konto, som nok altid vil være der. Men!! En trøst: Som 13årig var jeg 1,57 og en streg i luften. Som 14årig var det ikke meget bedre. Som 15årig begyndte der at ske ting og sager. Og i dag er jeg 18, omkring 1,67 høj brugert D-E i BH, og har hofter nok til at dele ud af dem Blir ikke længere spurgt om alder Så bare rolig!! Det kan nå at ændre sig endnu!! Og held og lykke med at finde job.. 
-applecheeks "I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SDFAdf |
|
|
Applecheeks: Tak, for opmuntringen.  - jeg bliver også altid spurgt om jeg er en af mine veninders lillesøster. /:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdhfdghbdfbcvbcv |
RikkeEvigGlad |
22-04-2008 23:05 |
|
úha jeg ved ikke om jeg er slem til at dømme på det ydre det mener jeg egentlig ikke man danner sig selvfølgelig et førstehånds indtryk (no matter what!)..  nu spørger du om du skal ignorere det eller galpe op. hm der ville jeg nok mene at det er individuel sag. og det kommer også an på hvordan ens "temperament" er, nu kender jeg dig ikke rigtig. personligt havde jeg nok brokket mig lidt (jeg er rapkæftet JA!)  _______ men hvad der er vel ikke andet for end at komme i sving og søge flere steder 
Sagde SkiderRikke; » rikkeevigglad :} honni & rikke - soulmates!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| aaaaaaaaaaaaaaaa |
|
|
Puha, godt det ikke er mig får jeg næsten lyst til at sige.. Er aldrig blevet udsat for at folk tror jeg er under 16, trods jeg kun er 15 - men heller ikke som 14 årige. Du må bare leve med det, du kan ikke gøre så meget ved det.
Louise Nørskov R.I.P Dilli Dancer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wallaballa |
|
|
Årh, hvad? Jeg har også æblekinder og lyst hår xD Men jeg er såå bare lidt høj af min alder. 174 & 12 år xD Fylder tretten til januar. Det lyder da rigtig træls. Kan du ikke passe børn?
Sofie & Cappuccino :}
- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L) Look into my eyes you will see what you mean to me!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt virkelig surt! |
Hrisla ♥Baldur♥ |
23-04-2008 19:08 |
|
Det er så synd for dig!<3.. Hør det her: Jeg er en pige på 12år jeg er 150 cm høj. Mig, min mor og søster skulle med færgen til hals.... Da vi skulle betale kom jeg gratis med.. Det var da dejligt men så kiggede jeg på skiltet af der stod af hvis man var under syv år kom man gratis med... Så blev jeg bare sur. Jeg var faktisk 11 og lignede en på 9 10 år men helt ærligt 7år .. Det varbare træls! det skete os på hjem turen !?
.♥Rikke&Hrisla♥. Nyd livet mens du kan! Smil til verden og den smiller igen:). Jeg elsker'HESTE!<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wallaballa |
|
|
Da jeg var 7 var der en der troede jeg var 14 
Sofie & Cappuccino :}
- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L) Look into my eyes you will see what you mean to me!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoiehafhao |
TeamFM |
25-04-2008 14:34 |
|
Ser dit problem, og Gud hvor lyder det træls. Jeg har aldrig været udsat for at få at vide, at jeg ser yngre ud. Til fester bliver drengene endda overraskede, når jeg indrømmer, at jeg "kun" er knapt 16. Men fortæl da ham chefen i butikken der, at du snart er 15 (selvfølgelig kun hvis det er tilfældet", og så må han da komme med en ordenlig grund til ikke at ansætte dig.
Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd...dddddddddd |
Louise (Muzze) |
25-04-2008 15:58 |
|
Kan godt se problemet, og det lyder irreterende. Men er aldrig ude for noget lign. da jeg ser meget ældre ud end jeg er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aaaaaaaaaaaaaaa |
|
|
Rikke - Selv er jeg kun 14 - ligner en der er ældre. Jeg arbejder på et pizzaria. Vi har afvist mange, der ikke ser gamle ud, fordi det er vigtigt at man ligner en der har styr på det. Altså ikke for lille, ikke for tynd, ikke fr tyk, ikke for høj osv.. Der bliver stillet ret store krav på arbejdspladser.
Jeg har da tit spurgt min chef, "Hvorfor fik hun ikke jobbet?" hvorefetr han har svaret "Hun ser ikke gammel nok ud" ..
F.eks så er der mange ting jeg bliver "kritiseret" på: Mine sko, Mine elastiker om håndledet f.eks. Mine nedbidte negle. Eller hvis jeg har en ikke så køn t-shirt på.
Det er jo store krav der bliver stillet, fordi det skal se ordentligt ud, og jeg ved det her kan lyde hårdt - men de vil jo ikke miste kunder, fordi deres ansatte ikke ser ordentlige ud. f.eks hvis der er en der ligner en på 12, kan mange godt tænke "Ej gud, de har jo ikke styr pånoget herinde" eller hvis de ansætter en rimelig stor pige "Ej hold da op, hvis man bliver SÅ fed af at spise pizza, så vil jeg ik spise pizza mere.. Farvel."
Og jeg ved det er hårdt, men ude i verden bliver man nødt til at se på, hvordan folk ser ud når man ansætter dem.
Og op med næsen, hvis du ser ung ud, gårder nok ikke lang tid, før du ligner en på din alder -eller ser ældre ud.
Amanda Karlsen Klankefterskole 08/09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|