Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Sjove øvelser?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 19:30

GOd aften :)


Jeg er nu blevet fast underviser på to rideskole hold, altså en gang om ugen :) Jeg startede i går, og det gik egrntlig rigtig godt, og pigerne var glade - trods de var kede af at skulle sige farvel til den gamle underviser.

Jeg har været vikar for rideskolen længe, men er rigtig glad for at have fået mine egne hold.


Men jeg mangler nu lidt input, for jeg vil gerne kunne give dem en differentieret og spændende undervisning hver gang.

Pigerne er mellem 9 og 12 år. De er så småt gået i gang med indridning til versader og schenkelvigning. Og så har de fundet ud af at jeg er springrytter, og har allerede plaget mig grelt om at vi skal springe lidt oftere.


Men har i nogen foreslag til gode måder at lærer dem diverse øvelser på? Og andre gode indput?:)


Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Max er sød
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 19:52

Jeg er desværre kun hjælper på begynderholdene. . Men vi har da lært dem slangelinjer, halv volte ind og ud, volter med benene ovs.


Hvad med kontragalop og øgninger ? Ved ikke helt hvor meget de kan så det er lidt svært :P



:) Emmelie (:


Du kan ikke kun elske nogen når det går godt

Men det er ofte dem med mest modgang, du elsker mest


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 20:13

Slalom på tid er altid fedt - både med og uden tøjler.


ridning over bomme/cavalettis - godt for både heste og ryttere.


ponygames rent generelt engang i mellem er sjovt for alle.



Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu uden Fantacy

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar, svar
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 20:46

hmm.... hvad med at ride kvadrille? Men det kommer jo an på om hestene kan enes





***Marie***


Smil til verden,

og måske smiler den igen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjdfjhfhjlf
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 21:52

I kunne slutte af med ponygames eller et eller andet som variere undervisningen. Eller gymnastik på hesteryg . det er ret grinern.




RIKKE.A

>>Søger gratis part nær 9300 <<



0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:02

eller ride uden sadel, eller i damesadel.
- altid sjovt, og man øver balance d:


'Lukas&Line'

Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 :D:D:D:D:D:D:D:D
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 23:04

Lav en masse forskellige ting med dem .


Trav og galop bomme .

Slalum (staves?)

Kvadrille

Ride med en hånd, sving med den anden ( :P )

Masser af nye øvelser, som galop fra skridt/parade . forpart-bagparts vendninger.





Cecilie J .

- Søger part ..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sandra..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 16:54

Hello Sandra!!


Jeg underviste også børnehold i samme aldersgruppe sidste år.


Den helt helt store gevinst var virkelig at ride tur med dem! Jeg red selv på Chimano - også red de ellers i en række bagved. Så gik det ellers bare afsted i den hurtigste trav så de kunne få lov at galopere lidt. Så red vi til vandet og tilbage gennem skov .. det var altså virkelig noget de var vilde med!!


Hmm.. ellers red vi også programmer for hinanden - jo højere programmer man kan ride jo bedre er det bare, det er også meget morsomt..


Cille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalalalala''
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 19:41

Da jeg red på min gamle rideskole, lavede vi altid en masse sjove balance lege.


feks. stod der en tønde ved siden af hovslaget, og på tønden stod der en tallerken med en vingummi bamse på. det handlede så om et tage vingummibamsen i trav eller galop, med eller uden bøjler =D .


Så er der også sådan noget med at lave forskellige ting som et par der rider ved siden af hinanden, som galopanspring (samtidig) eller små volter.

ellers små springbaner, eller højdespring hvor du bare sætter en maks højde.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider