Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 første stævne HJÆLP ænder! spørgsmål!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:07

Jeg skal til mit første stævne, dog først til juli men jeg har jeg har en masse spørgsmål jeg gerne vil have besvaret;D


jeg skal ride et travprogram evt. Lc1


Stævnet foregår på klubben for rideskole ponyer, og da jeg rider privatundervisning på en rideskolepony må jeg være med! jaa!


Ja her er der en nogle spørgsml:D


  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på?
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op?
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man?
  4. i et travprogram hvad laver man der?
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med??
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på?
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne?
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der?
  9. må man have pisk med til Lc1?
  10. Et råd?

Ja det var det;D


Vil i ikke nok hjælpe mig? så please svar:D





Mvh. Emilie
Mickey, i love you! du er den bedste<3

Tidligere Julie og Emilie(gek)

~~~~~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:17
  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på? Ja.
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op? det kommer an på hvornår du skal starte, men mindst 2 timer før, så du kan gøre hesten fin.
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man? Det kan du godt, det ser også pænest ud.
  4. i et travprogram hvad laver man der? 20 meter volter, slangegang, skråt igennem. (Du kan finde dressurprogrammer på dansk rideforbunds hjemmeside).
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med?? Hvis hesten er 4 år.
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på? sort/mørkeblå stævnejakke.
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne? -
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der? Kig på dansk rideforbunds hjemeside under dressurprogrammer.
  9. må man have pisk med til Lc1? NNej.
  10. Et råd? -

Hilsen Helene


R.I.P marsvinet Martha

0
0
Svar på denne tråd
 
 når det kun er klubstævne skal jeg så ha
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 16:19
  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på?
    - Ja.
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op?
    - To timer før, ville jeg være der.
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man?
    - Det bestemmer du selv.
  4. i et travprogram hvad laver man der?
    - Kommer an på hvilket travprogram det er.
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med??
    - I nogen klubber må man.
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på?
    - Mørk.
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne?
    - Et hvidt underlag
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der?
    - www.rideforbund.dk/drffiles/synkron- library/Kritikker/kritikker2004/ LC1AB.pdf og de andre programmer er her www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Discipliner/Dressur/ Dressurprogrammer
  9. må man have pisk med til Lc1?
    - Nej, du SKAL have spore på.
  10. Et råd?
    - Få hjælp af din ridelærer :)


Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 når det kun er klubstævne skal jeg så ha
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 16:34
  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på? Ja
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op? Det kommer an på hvor langsom du er, hvis hesten skal ordnes mv så en time før ca.
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man? Det er op til dommeren, men umilbart a.
  4. i et travprogram hvad laver man der? Skridter og traver?
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med?? Nej
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på? Mørke blå eller sort!
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne? Hvidt underlag
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der? Det program der er for LC1
  9. må man have pisk med til Lc1?
    Nej
  10. Et råd?
    Have fun ;)

» Camilla Maria«

Accepter fortiden, lev i nutiden og stol på fremtiden.
JHN`s stolte stand-up freak!


0
0
Svar på denne tråd
 
 lalallal
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 18:14
  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på? -Ja helst
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op? -ca en time før
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man? -det er forskælligt fra klub til klub.
  4. i et travprogram hvad laver man der? - man skal lære en bane udenad. og ride den.
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med?? - hvis det er en pony må du kun ha en pisk på under 80 cm.. ellers bliver du disket... blev min veninde
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på? -sort helst... du kan evt. købe en brugt stævnejakke.
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne? -nej. men meget gerne hvidt underlag..
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der? find banen på DRF's hjemmeside.
  9. må man have pisk med til Lc1? - ja på pony under 80 cm, og på hest er længden ligemeget...
  10. Et råd? - vær med for at ha det sjovt, ikk for at vinde =)


MALLE!

DET' MIG!

XD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 18:47

  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på? Ja
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op? Det kommer jo helt an på hvor længe du er om at sadle op, om du skal flette, hvad tid du selv skal ride, og hvor længe din pony har brug for at blive varmet op. Du kan evt. prøve at lave en lille 'tidsplan' over hvor længe du regner med at hver ting du skal nå inden du er klar til start varer, og så regne det ud derfra.
  3. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man? I princippet ja, men når det er rideskolestævne kan det være at dommeren siger ok for at den ikke er. Men hvis du lader være, så SPØRG dommeren i god tid, så du evt. kan nå lige at smide den op i en hingstefletning.
  4. i et travprogram hvad laver man der? Traver? xD Hvis det er et specielt travprogram skal du have det af klubben, men ofte tager de bare en af LC klasserne, hvor man så bare traver der hvor mange normalt ville have galopperet.
  5. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med?? Nej - ingen pisk på banen
  6. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på? Sort eller mørkeblå
  7. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne? Hvidt underlag - hvis den går med bandager/gamacher så skal de også være hvide
  8. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der? LC1
  9. må man have pisk med til Lc1? Nej
  10. Et råd? Prøv at slap så meget af som muligt, selvom det kan være svært. Lad være med at blive alt for sur på ponyen på banen, hvis den ikke lige gør som du vil. OG husk at nyd det!

Det ville sikkert også være godt for dig at læse DRF's reglementer igennem, de kan findes på deres hjemmeside www.rideforbund.dk


Held og lykke



... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus


Årets JHN vallak for kat. I 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:21

til det første.
nej man behøver ikke have hvide.
da jeg startede mit første var det også meningen jeg bare skulle have sorte på, og der var andre i klassen der også gjorde det xD


'Lukas&Line'

årh Lukas, du er min øjesten! <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Råd...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:21
  1. når det kun er klubstævne skal jeg så have hvide/lyse ridebukser på? i følge dansk rideforbunds reglement skal du. Men spørg evt den ansvarlige for stævnet - i de små klasser til klubstævner er det tit ok hvis man kommer ude. Ellers kan du sikkert kø
  2. stævnet begynder kl. 9 så hvad tid skal jeg være der når jeg også skal sadle op?
  3. Det kommer jo an på hvad tid du skal ride, hvor lang tid du skal varme op, og om du har ordnet ponyen dagne før osv. Sæt dig og skriv en tidsplan ned, så du er sikker på du
  4. når det er kun er et klub stævne skal jeg så flette man? Du må faktisk ride landstævner uden at flette. Der står ingen stedr at man SKAL, men der er da ingen tvivl om at det er pænest og giver et bedre helheds indtryk.
  5. i et travprogram hvad laver man der? Skridter og traver...
  6. når det er klubstævne må man så gerne have pisk med?? Ifølge DRF's reglement nej (medmindre ponyen er 4). Men tjek i propotionerne, reglerne kan være ændret lidt i de små klasser til klubstævner.
  7. hvilken trøje/jakke farve skal jeg have på? Sort eller mørk ensfarvet trøje.
  8. skal jeg have noget specielt med til Ponyen når det er stævne? Elastikker hvis du skal flette. Et pænt underlag skader ikke..
  9. Hvis jeg skal ride Lc1 hvad for et prg. skal jeg så lave der? Tjek www.rideforbund.dk
  10. Et råd? Kom i god tid, sørg for at du virkelig kan dit program, og husk at nyde det ;)


Katja med Corvetten.

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider