Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Hest vs. rytter vægt.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 14:41

Efter jeg har læst en del diskutioner om rytter og deres vægt vs. hesten vil jeg gerne hører lidt om jer.

Hvad er jeres ca. vægt? hvor høje er i?

og hvilke racer rider i?

Hvad synes i er fair at sætte på jeres hest?


Sæt gerne et billede ind


Jeg er selv en større rytter på 168 og vejer 48 kg.

Jeg red min lille araber på 147 og 350 kg.




Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 14:45

Jeg er godtnok ikke glad for at skrive min vægt, men okay

Jeg er 163cm. og vejer 55kg.

Rider en connemara/new forest på 146,5cm.
En dsp (New forest/welsh) på 148cm.
Oldenborger/fuldblod på ca. 165cm.
Dansk varmblod på 161cm.

- Jette.



Stald Jessen
www.stald-jessen.info-side.dk

Heste/ponyer tages i ridning fra 1.juli.
Træning/genoptræning - 1500kr.
Tilridning - 2000kr.
Begge priser er pr. måned og incl. alt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wallaballa
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 14:46

Jeg er ca. 174 og vejer 50 kg. og rider en hest på 161 ca.


Sofie & Cappuccino

- du bliver aldrig min, men jeg elsker dig som hvis var du (L)
No act of kindness, no matter how small, is ever wasted.


0
0
Svar på denne tråd
 
 mig oh min hest
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:04

jeg er 1,70cm, vejer 55kg.

rider danske varmblods heste, en på 165cm og en på 1,78cm.

jeg ville ikke sætte mere end 70kg. op på min spinkle unghest på 165cm, han ville nok kunne bære meget mere, men det vil jeg ikke byde ham.

Lambada (178cm) ville jeg uden skrupler kunne sætte 80-85kg op på uden at jeg ville føle udehag.


Med venlig hilsen:

Stald Adamsen

"Man er ikke bedre end den hest man rider på"

0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:09

jeg er 170 ( Deromkring ) og vejer omkring 60 .

( Er ikke en af de små ryttere . Desværre )


Jeg rider ponyer .

Ved ikke hvor høje de er . Det er forskelligt da jeg rider på rideskole .


Men ridelærerne ved godt hvem jeg "må" ride og ikke ;) .

Så jeg er aldrig nervøs for , om de far rygskader eller sådan .


, << Hvis et kys var et snefnug ,

Ville jeg give dig en kæmpe snestorm <3


, << Tilegnet Prins <3 (': .


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:10

Ligger lige nogle små billeder ind, så kan I selv bedømme om jeg er for stor/tung til mine ponyer/heste xD

DV hoppe på 161cm.
New forest/connemare på 146,5cm.
dsp (Welsh/new forest) på 148cm.
Her på en pony på 134, for næsten 3 år siden.

- Jette.



Stald Jessen
www.stald-jessen.info-side.dk

Heste/ponyer tages i ridning fra 1.juli.
Træning/genoptræning - 1500kr.
Tilridning - 2000kr.
Begge priser er pr. måned og incl. alt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:24

jeg er ca. 166 og vejer 56, og jeg syndes slet ikke jeg er overvaegtig, saa det er da noget @!#$ nogle af jer skriver :p


men jeg rider en hest paa 154,8 cm, som er ret kraftigt bygget.

Hollandsk sportspony/varmblod


Jeg har lige solgt en pony paa 151 cm, connemara


Og i december solgte jeg min pony paa 136


Og nu skal jeg til at ride en pony paa omkring 145, der er ret spinkelt bygget. ham er jeg ogsaa lidt for stor til.


Josefine Søndergaard

- med Dressurponyerne Wild Rose og Chico

nu uden Sukema & Oeps.

www.josefine.net


0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalalal
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:39

jeg er 165 høj og vejer 49 kg.

synes ikke jeg er for tung til ponyen


ponyen er 1,33 cm og okay kraftig




Vildrose
med springponyen Rain


0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 15:47

Vildrose:

Du skal bare IKKE tabe dig ! Du er godt nok tynd ! <3

Men du er pæn tynd (:

Det er snyd at du er så tynd !!!! :D


, << Hvis et kys var et snefnug ,

Ville jeg give dig en kæmpe snestorm <3


, << Tilegnet Prins <3 (': .


0
0
Svar på denne tråd
 
 zzzzzzzzzzzzzzz...zzzzzzzzzz
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 17:11

Jeg er omkring 160cm og 50kg.


Har redet fjordhest men de kan jo også holde til voksne:D


Og så skal jeg til at ride en oldenborg hoppe på lidt over 160ca.


JEG VIL ALDRIG GLEMME DIG
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 17:30

Jeg er 161 cm høj og vejer 52 kg.

Jeg rider på en lille new forest på 135 stg. Men fra på mandag skal jeg ride på en fjordhest der er 142 stg.


Hilsen Helene

Som har redet på den dummeste og umuligste pony :-) Hehe...

Nu skal jeg ride den sødeste af den sødeste hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdælaksd
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 17:43

173 høj og 54 kg.

Og jeg rider en hest på 168.



Marie

&

Felix Albæk


Lyserød trense sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 19:29

Jeg tør da næsten ikke hverken komme med min vægt eller billeder Jeg er 173-4 cm høj og vejer omkring 75 kg.

Og jeg synes ærlig talt ikke jeg er for stor/tung til nogen af dem.


Her er jeg på min gamle sportspony på max mål:


Og her på ryggen af 1 stk. dv på 168:



MASSER AF LÆKKERT RIDEUDSTYR SÆLGES

Nu med billeder - se præs.


- Nu uden kamelen... Sov godt du smukke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 20:49

jeg er 168, og vejer max. 55 kg. Har ikke lige styr på det.

hesten er 148 uden sko, og vejer max. 400 kg.



Isabella

© Med superspringeren Amadeus ©

Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 20:59

Jeg tør da næsten heller ikke skrive min vægt, haha xD Men er 166 cm høj og vejer ca 60 kg. Har jo part på en arabervallak på max ponymål, og selvom jeg er lidt stor til ham kan han saaaagtens bære mig





... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus


Årets JHN vallak for kat. I 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 22:05

Pjat.


hesten er måske ikke skabt til at bære, men jeg syntes nu den klarer det fint. så x kg på ryggen er ikke jordens undergang.

-Om jeg så vejede 40, 50, 60, 70, 80 eller 90 kg, ville jeg stadig sætte mig på en hest.


Fuldblod som shire.

jeg ville nok først springe af, hvis den gav sig en mikro milimeter i ryggen.





The greatest irony in life, is realizing that the only things worth living for, is the things worth dying for..

Nanna Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hest og vægt..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 11:19

Præcis - Hesten er ikke skabt til at bære.


Mit spørgsmål var mere om folk tænker over det inden de sætter sig op på deres hest??


Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægt osv.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 12:13

Jeg er ca 163-64 og vejer ca 53-54.


Her på New Forest pony på 140.


Her pony med mere fylde, men ca. med samme højde.


Her på Leia - ca 171


Og til sidst på Corvette, også ca 171 - men ikke lige så fyldig som Leia.






Katja med Corvetten.

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 13:04

Jeg er 159 cm. høj og vejer 44 km.

Beauty er 145 i stg.


- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 13:12


Jeg er 162 cm. og vejer mellem 52-55 kg. det svinger meget.
og rider på pony'er fra 135 - heste på 175-180'stykker. (:
jeg finder mig dog bedst tilpas på heste mellem 160-170 -
men det er ikke pga. vægt, højde eller noget, jeg har bare altid følt mig bedst tilpas i den højde :D

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et helt perfekt par
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 13:23

Jeg er 1,68 m, vejer 53 kg og er 15 år gammel.


Min hest er 1,58 m, hannoveraner, dressurhest og 7 år gammel.


Så det kan ikke rigtigt blive mere perfekt.




-Min mening... I må meget gerne modargumentere hvis det lyster jer.


Hilsen Cathrine
Landsfinalerne 2008
>> Her kommer vi!
<<


www.123hjemmeside.dk/cathrine-magic


Og


www.rbh-kvadrille.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider