Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 dansk lektie... hjælp :b
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 13:19

ey ænder :D


nu har jeg så fået en dansk stil, og vi skal analysere et digt eller en sangtekst. der er frit valg, hvilket digt eller hvilken sangtekst vi gerne vil analysere - det eneste krav der er, det er, at det skal være en dansk sangtekst eller digt.

så mit spørgsmål til jer, hvilken sangtekst eller hvilket digt vil i anbefale?


- mette schønning (:


jule kram, schønse.

(- schønse med C!)

savner familien schuringa,

og bumselumse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 uhhhhaaa
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 13:22

Uha nu er jeg helt misundelig over jeg ikke går i skole mere, elsker simpelten sådan nogle analyser (nå ja ja måske lidt nørdet) :P


Altså et digt hvis man vil til tops i karaktere kunne jo være f.eks dan tyrell, de er altid gode :)

Eller digtet der hedder: Chris og Tania (Altså Christania)


Af sange er der jo også mange.
Jeg har selv analyseret Anders Matthesen Spild af tid og Søvnløs som er rigtigt sjove at "grave i"...


Derudover er der jo jutlandia som jeg også har analyseret... Uha der er mange :P


» Camilla Maria«

Accepter fortiden, lev i nutiden og stol på fremtiden.
JHN`s stolte stand-up freak!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Digte...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 13:28

Af digte ville jeg bestemt vælge Emil Aarrestrup - synes det han skrev var helt fantastisk.


Skal vi op i nyere tid ville jeg nok vælge Søren Ulrik Thomsen, Tom Kristensen eller Emil Bønnelycke.


Sange gør jeg ikke så meget i, så der har jeg desværre ikke nogen forslag...


Hvad klasse går du i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 taktak (:
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 13:29

Tak Camilla, det vil jeg kigge lidt på. Digtet lyder meget fint, men vil kigge videre :P


- hehe, det er nu også meget sjovt at analysere sådan noget, specielt når man har nogle DRONNING NOTATER, som jeg har! :D


Flere?


jule kram, schønse.

(- schønse med C!)

savner familien schuringa,

og bumselumse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalaa (:
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 14:26

"Mit Liv Som Indvandrer" af Benny Andersen d: Super godt, trak det i 10. klasse, og er til at forstå :)


Hvis du vil have en med mere bid, så kan jeg anbefale "Vi folder drømmens faner ud" af Michael Strunge, men den er rimeligt wacko. Dog findes der mange analyser af den på nettet :P


Astrid & Bakgaardens Frederik

Lykken er, når man har et godt helbred og en dårlig hukommelse !

0
0
Svar på denne tråd
 
 taktak :b
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 14:52

Joey11: jeg går i niende :P - tak (: de er med i overvejlserne..


Bella89: tak :D



Flere?


jule kram, schønse.

(- schønse med C!)

savner familien schuringa,

og bumselumse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmpf...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 10:15

er der ikke flere gode ideer? :D


jule kram, schønse.

(- schønse med C!)

savner familien schuringa,

og bumselumse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålå
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:31

Jeg ville også foreslå "Mit liv som indvandrer"- Virkelig godt digt, når man går ind i det!


Men ellers synes jeg, at du kunne vælge nogle sange af Anne Linnet, de er gode ;)


Mia Svane

Kom med dine venner,

så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider