Man finder lynhurtigt ud af hvor meget nemmere det er på hesteryg, pga. størrelsen. Man føler sig pludselig hjemme, når benene ikke længere støder mod forknæene når man sparker dem afsted i en fritrav, ik? 
Han er bestemt en dejlig hest, det kan vi ikke blive uenige om! 
Vi var nået dertil med den røde, som jo egentlig var en springmodel - selvom jeg helst ikke ville høre det... At jo mere vi pressede den, og jo flere ting vi fyldte i hovedet på den, jo mere bakkede den bare ud af projektet.
Overlinjen og hele muskulaturen var ikke "med på løjerne", det strammede og gjorde måske i sidste ende nogengange også ondt. Den er undersøgt af både dyrlæge, massør, kiopraktor og you know, op til flere gange.
Til sidst måtte jeg bare se i øjnene, at nogle heste måske er mere villige til at arbejde - selv når det strammer lidt. Og at en springhest, måske bare er en springhest, og ikke dressurhest!
Hun fungerede så fint så længe vi ikke pressede yderligere på. Så en dag, da søsteren til avleren ringede og bød på hende som avlshoppe, takkede vi ja.
Så i år skal hun have en følle i maven, ih hvor jeg glæder mig til næste forår!
Det kan da kun blive em smuk baby?
Den nye er en 3års hingst, holstener, men bestemt ikke typisk holstener præget. Fantastisk smart, og utrolig dejlig mekanik i både trav og galop. Skridter dejlig afslappende. Og så har jeg et eller andet håb om at den gear'er bare en lille smule ned, når vi kastrerer den.
Ej, jeg er ret vild med den, og tror på den bliver god! Så nu må vi se..
Det blev langt, sorry 