|
|
| Forandring af min araber hoppe |
|
|
Heej alle (: Sad lig og kiggede lidt gamle billeder igemmen og blev helt overasket da jeg så hvor langt Zasha og jeg er kommer  Engang troede jeg at vi aldrig ville komme vidre, men nu rider vi da stævner på LC-LB og mit sats er da og komme ud og snuse til lidt LA uden forvtninger(: Når men synts i skulle se , De første billder fra den 13-05-06 og der så det sådan herud  Ja det var helt galt    Og heller ikk i galop så det bedre ud De her billeder er så bare 5 måneder senere  Ja lidt bedre  Og så som det ser ud nu (: Dog går hun lidt meget på forparten på de her billeder men det er bedre nu (:  Meget bedre  Meget kan man sige , men det er blevet en anden hest at se på   Når men det var bare det jeg ville vise (: Syntes selv det er meget bedre nu (: kommter gerne hvis det er noget det rammer jer
x Catrine & Zasha x Fordi vi kan ALT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bubbibjørnen Björk |
|
|
 Hvordan kunne du sidde sådan uden at vælte på snotten? jeg er imponeret  Rigtig flot udvikling, det må jeg sige 
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
| Dato:  |
21-03-2008 18:41 |
|
Den eneste ændring jeg kan se, er at hesten nu har droppet at stritte imod at du trækker den i munden - men bare har overgivet sig og nu går bag lod? Correct me if I'm wrong? 
Med væmli' hilsen Aja - som har en profil på røvhatte-nettet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot udvikling. |
|
|
Jeg synes det er flot, at I har udviklet jer så meget på så kort tid Fortsæt det gode arbejde.  Hun er i øvrigt en rigtig smuk hest.
Christina Buhl - med Major og Rocky Ranum Efterskole '04-'06 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Som jeg har sagt flere gange er i blevet rigtig fine 
Mvh. Rikke med Albinoni Ibi Light Camare Årets JHN springrytter for hest 2007 En stjerne er taget fra mig, men vil altid være i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha OX |
|
|
Amanda: Mange taak (: Haha ved jeg sku ikke xD Aja: Fu*ck jeg hader folk der ikke kan sige en smule positvt men istedet kommmer med sådan en latterlig kommtar  Og kan du på ingen måde se den går underlod ? Stina: Mange taaaaak  Rikke: Haha Mange taaak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 21:20 |
|
Hvad nu hvis man ikke mener der er noget positivt at sige?  Du skrev jo selv - citat - "kommter gerne..." - citat slut. Den går BAG lod på blandt andet dette billede!:  Og jeg vil vove at påstå at den også gør det her: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjakakakak |
|
|
Aja: Så holder man sin mund, hvis man kun har en negativ kommentar at komme med. Hvis man har en konstruktiv kritik, pakker man den ind i vat, og forstår at komme med kritikken bakket ind og komme med et budskab. Det kunne du godt tage at lære af! For gud hvor er jeg træt at folk sagtens kan give kritik, men ej skrive hvordan man løser det, eller hvad fejlen helt præcist gør ved hesten og hæmmer den. Zalle: Jeg synes det er blevet meget bedre, og om hesten går bagved lod er ikke vigtigt, det der er vigtigt er om hesten er med bagfra, og svarer frem og tilbage for hjælperne. Så keep up the good work.
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Rhea: en hest kan ikk være med bagfra, samtidig med den går under lod 
Sabrina & Feykir & Herkules, Shadow, Malte akademisk ridekunst "skridten lever af sving!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha OX |
|
|
Aja: Sad lig og læste hvad du har skrevet , Så du mener sempelhen jeg hiver min hest ned ? Eller er jeg helt gal på den ? Men det der gider jeg bare ikke høre på. Rhea: Mange taak (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjjjjjjjjjjjj |
|
|
Jo selvfølgelig kan den det, hvorfor sku den ikke kunne det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Rhea: jeg kan desværre ikke huske lige præcist hvorfor, men det hører ikk sammen, bagpart med / under lod  glemte helt dig Catrine. sikke et fremskridt der er sket. ret flot 
Sabrina & Feykir & Herkules, Shadow, Malte akademisk ridekunst "skridten lever af sving!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkakaka |
|
|
Jeg mener at alt for mange fokuserer på at hesten skal gå i lod, men glemmer bagparten. Jeg mener at hvis du har bagparten med, og hesten arbejder aktivt bagfra, så komme hestens korrekte holdning også frem. Men det kan tage lang tid, at få hesten til at arbejde korrekt bagi, og derfor kan man accepterer at hesten gå baglod indtil man når målet. Det er derfor det hedder frem og ned, og ikke ned og frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Zasha OX |
|
|
Rha: Hvad siger du til noget LA her i år? til sommer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikiiiiiiiiiiiiii |
|
|
PÅ Zascha? Nu kan billeder snyde meget, hvorimod video viser et helhedsbilleder og hestens form, men umiddelbart tror jeg da godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Præcis, og når bagparten er med, går hesten i lod eller lidt over 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha OX |
|
|
Jepp på Zasha(: Hehe Ej ved det ikk helt endnu , men vi skal måske til broholm som vare over en weeknedt hvor jg tror den første dag ville jeg ride Lc og Lb og dag to lb og la. Men nu må vi se
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaastanjegårdens Fersken |
|
|
Rigtig fin udvikling, der er sket super meget!  Aja: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se ridebilleder fra dig af, det må være et syn i særklasse så perfekt du altid gør tingene..
Nanna & Fersken & lånehesten Garcon(: Man spiser ikke ferskner -man rider på dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Der er sket rigtig meget!  fersken: 
» Tazz.
englebarn med müsli fra bilka.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkk |
|
|
Sabrina: Okay fint du er enig, så derfor kan hesten jo også godt have bagparten med og være baglod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stinky... |
|
|
Stinky: det kan du have ret i, i en vis grad vil jeg mene. Ellers er jeg enig med Rhea. Og til dig Zalle, super flot 
-Æblet Hvis folk synes jeg er for meget, er det nok fordi de selv er alt for lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4r5t7y6ui9 |
|
|
vil overhovedet ikke mene hun er under lod på nogle af billederne! Kan se hun er blevet meget mere rolig, og har styr på hvor hendes egne ben er. Det ligner lidt hun bare laller rundt på de første billeder d: men ja, det ser vist ud til hun går lidt på forparten, du sidder også meget pænere nu  det ser godt ud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 22:32 |
|
Stinky har ret i at en hest ikke kan komme med bagfra når den er bag lod! Nakkebåndet sidder fast på torntappen kaldt "Lansemærket". På Lansemærket sidder ryggens ligament også fast. Når hesten går bag lod trækker man i nakkebåndet - og derved også i ryggens ligament. (Ryggen og rytteren derpå trækkes altså op af halsen). Fordi den trækkes fremad i ryggens ligament fortil er der ikke plads til at den kan strækkes bagtil. Når hesten skal vippe bækkenet den rigtig vej og træde langt frem med bagbenene skal der jo være ligamenter/ledbånd at "tage af". Og der er bare ikke nok til at det kan strækkes både fortil og bagtil.
______________________...__________ Rhea Eg (Amiro): Jeg pakker ikke ting ind i vat for nogen . Men nu skal jeg da nok fortælle præcist hvad der sker når man rider sin hest bag lod (for at få ryggen op): Når man rider sin hest bag lod, trækker den ryggen op via ledbåndet - ledbåndet er forbundet med lansemærket, som igen er forbundet med ryggens ligament. Det føles det rigtig lækkert mens man rider der, men problemet er så at når næsen så kommer ud i lodret så mister man ryggen fordi ledbåndet bliver slappet og der ikke er trænet nogen muskler til at overtage arbejdet med at løfte ryggen. I virkeligheden er det trekantsmusklen - omkring der for halsen "sidder fast" - der skal løfte ryggen. Denne træner man ved at ride heste laaangt og dyb fortil, næsten så mulen rører jorden. Dette giver også nok ligament til at hesten kan få bækkenet tippet og træde langt i med bagbenene. Når denne muskel er trænet kan man begynde at løfte hals og hoved op i "den rigtige form" - altså i lod, samtidig med at ryggen er oppe og bagparten inde. Skriv endelig tilbage hvis der er noget i ikke forstår.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aja...... |
|
|
Lad dog være med, at spille så klog. Det er desuden for nemt, når du ikke engang har en præsentation hvor vi kan se DIN perfekte ridning. Jeg synes hesten i det her i indlæg ser fin ud og meget mere afslappet på efterbillederne.
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Aja - Det har jo ikke noget at gøre med konsekvensen med at ride bag lod. Nej, det har noget at gøre med din måde at formulere dig på. Du kaster en ordenlig gang kritik lige i hovedet på Zalle uden nogen som helst forklaring på hvorfor. Se det at skrive et indlæg som at skrive en problemformulering. Du observerer at hesten går bag lod. Dette er dit projekt. Altså spørger du dig selv HVORFOR hesten går bag lod. Derefter konkluderer du med dig selv at det er FORDI sådan og sådan. Så kan du så sige DERFOR kan du gøre sådan og sådan for at undgå at hesten går bag lod og problemet kan derved blive løst. Fx: Jeg synes at hesten går bag lod. Dette kan skyldes at du rider for meget på tøjlen uden at bruge tilsvarende ben. Hvis du løsner tøjlen og rider mere frem for benene kan hesten få snuden mere frem. - Så dette er ikke en diskussion om hvorvidt hesten går bag lod, men omkring dine kommunikations metoder. Get my point? 
Mvh. Rikke med Albinoni Ibi Light Camare Årets JHN springrytter for hest 2007 En stjerne er taget fra mig, men vil altid være i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DIN HESt |
|
|
Syns der er sket meget med din opstilning, det er kun blevet mange mange gange bedre! Det skal du have ros for. Men må sige, at jeg ikke syns den heste og du er klar til LA, eller jo måske, men jeg ville personlig ikke syns dens gang, holdning og uddsene og fremdrift er LA vindende, og heller ikke en hest jeg ville dømme til at være klar til det. Men det er jo som jeg ser på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 23:12 |
|
RikkeJ: Jo, det har det faktisk. For Rhea Eg (Amiro) spurgte faktisk ind til konsekvensen af at ride bag lod. Og så uddybede jeg lige det Stinky havde fat i med bag lod = ingen bagpart med. Desuden så har jeg jo også skrevet hvad man skal gøre hvis man vil ha' ryggen op og bagparten med på den "rigtige" måde. Zalle: Ja, jeg syntes du trækker den ind. Du må lade være med at sætte billeder ind hvis du ikke kan tåle lidt kritik af din ridning. Right?  Fersken: Nu har jeg jo aldrig sagt at min ridning er perfekt. Men jeg prøver hele tiden at forbedre det. Du kan da starte med at se et af mine få ridebilleder - jeg har ikke noget ordentligt kamera.   ^^ Som du kan se lige linje fra skulder gennem hofte til hæl. Næsten diagonale linje på benene. Lige linje fra skulder til bid. Hesten er afslappet, træder fint i eget spor, har ryggen med oppe og går pænt i remonteholdning med let kontakt i tøjlen. + den bøjer det rigtige sted på halsen  (Denne hest har jeg haft i omkring 1½ måned) Cocktail: Se dog på de 2 billeder jeg lagde ind med streger tidligere! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drftghyujik |
|
|
Aja: slap dog af. Jeg har jo kigget på billederne, og jeg kan ikke se at den er under lod. Måske en millimeter, i hvert fald noget jeg bedømmer som "skal i hvert fald ikke længere ind med hovedet", men det har jo ikke betydning. Desuden alt dit stregeri på din egen ridning er jo heller ikke helt korrekt. finder lige noget korrekt, hvis jeg kan. Jeg lånte nemlig politikens ridebog en overgang, der var det streget ud, men det er ikke sikkert jeg kan finde billeder af det lige nu, har ikke bogen længere. vil mene din hest går over lod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 23:29 |
|
Cocktail: vil mene din hest går over lod. Det er med vilje! Det er opvarming og jeg er igang med at samle op fra trekantsmuskelsøvelserne - dvs. snuden heeeelt nede ved jorden og derved ryggen op. Læs det hele næste gang.  Som jeg skrev før "...og går pænt i remonteholdning med let kontakt i tøjlen." - remonteholding betyder 3-4 cm. foran lod, så selvfølgelig går den foran lod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stævne på |
|
|
Zalle: Hvornår er der stævne på broholm? Evt. Et link til hjemmesiden? (:
Dressursadel til salg. Kig præs. eller skriv en pb. Nynne og Sasha Lundby Efterskole 08/09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ert57y6 |
|
|
aja: håber ikke du mener at den er i trekantsholdning sådan der. er lidt nysgerrig. hvor har du din viden fra? du lyder ret sikker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 23:46 |
|
Cocktail: Det er han heller ikke! Han havde lige været. Der var fejl i det jeg skrev før - jeg var ikke i gang med at samle ham fra "trekantsholdningen", jeg havde lige gjort det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertfghyujik |
|
|
Aja: okay. Men stadig. hvor har du din viden fra? kan se du kun er 14, men du lyder ufattelig gammelklog og rettende som om vi andre er tåber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
21-03-2008 23:57 |
|
Cocktail: ..det har jeg skam "bare" fra min underviser? Gammelklog? Hmm, det var nyt . Jeg er blevet kaldt alt fra snobbet til retarderet - men da aldrig nogensinde gammelklog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| edtrfghyu |
|
|
du er da gammelklog. eller citerende. jeg ved det ikke. alt det du siger kan selvfølgelig også bare være en genfortælling af hvad din underviser sig. jeg forstår ikke hvad du synes der er fedt i at være så nedladende. tror du vi sætter dig i respekt? tværtimod. kom med din viden som en konstruktiv kommentar. det er jo også løgn, at der ikke er noget positivt om Cathrines ridning. jeg kan godt finde en: hun sidder på hestens ryg, og ikke på maven. Se? det er da positivt! cheer up, for pokker. det er ferie, og hun har bare bedt om lidt positiv kritik hun kan bruge til noget. Er det din egen hest du rider på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 00:13 |
|
Jaja, mange mennesker syntes jeg er nedladende - men jeg er præcis lige så streng ved mig selv, som jeg er ved andre. Selvfølgelig er der noget positivt, men ikke en positiv ændring. Hun sad jo også på ryggen af hesten på "før" billederne? Jeg kan ikke se hvad det har at gøre med det her om hesten er min, eller en eller anden andens?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| edrftghyu |
|
|
Aja: okay, det er sådan set ligeglad med om du er streng ved dig selv, du kan bare ikke tillade dig det på sådan en måde overfor andre. du behøver heller ikke svare på det. er bare nysgerrig. Der er ligesom lidt forskel på at ride på en skolet hest, og en "rå" hest. Det er jo nemt at have holdning på en skolet hest. der er jo egentlig ikke så mange af os der ved hvordan Cathrines hest er at ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 00:22 |
|
Cocktail: Jamen sådan er jeg. Du skal ikke forvente at jeg pakker noget ind i vat for nogen. Jeg er altid sådan og ændrer det ikke. Det er skam min egen hest. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aja... |
|
|
Husk lige hvad der blev skrevet til dig af din underviser i et andet indlæg.. Bevar dig lige lidt.. På det billede aja viser har hun styrket hesten trekantsmuskel og den er ved at være klar til at komme i holdning, som den selv tilbyder når den er klar.. Derfor går den i remonte stilling, det styrker hele overlinjen og den kommer til at gå i holdning ved dens muskler og ikke ved alle dens "bånd" i ryggen.. Menjeg synes der er sket meget med hende Zalle.. Men jeg synes du mangler at vise fem og ned billeder...
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laaal,l,, |
|
|
Ej nu slettede computeren hele mit indlæg! Nej Aja, vi ser helt ens på hvordan og hvorledes ridning foregår. Jeg kan tilnærmelsesvis se bort fra en forkert holdning fortil indtil jeg har de aktive bagben jeg vil have. Derfor mener jeg at: "Aktiviteten bagved styrer næsen placering". det synes jeg lidt at folk *host*McLean*host* glemmer. Jeg vil hellere se en rytter sidde og kæmpe med at få sin hest til at arbejde korrekt frem og tilbage for rytterens hjælperer, end jeg vil se en rytter gå langsomtrav uden aktivitet bagved for at næsen er baglod. Men igen, hvor næsen er rør mig egentlig ikke så meget, jeg forsøger at se hesten som helhed og træner ud fra det. Man skal ej, forglemme at det kan tage år at få aktive bagben til at fungere 100% korrekt. Jeg mener hesten skal gå lidt som en pisk som er bøjet let nedad i den ene ende. Den bøjet ende er hestens bagben er indeunder sig, og arbejder, og den anden ende er hesten som træder opad med forbeneneog hovedet er oppe. Det tror jeg du er enig med mig i, ikke? Men vores veje til målet er anderledes, ligessom mange andres er, og det burde du lærer at respektere Aja! Når jeg ser dit billede, ser jeg ikke remonteridning, men derimod ser jeg en lidt stiv og úvillig hest som ikke rigtig er fremme for dig. Det er helt fint du forsøger at vise remonteridning der, men remonte ridning er for mig  Venligst udlånt fra JHN, af Sandra med Cashew som viser utrolig sympatisk ridning. Det er for mig remonteridning, og når jeg rider det (GIIIIISP en moderne stævne - forhenværende ponyrytter som red med sporer + pisk - rider også sådan de første 20 minutter af sin ridning) er jeg ligeglad om hesten er på forparten, for når jegrider remonteridning er det for min hest, skal kunne slappe af i overlinjen, få varmet sin KÆMPE krop op, og lade blodet komme rundt. Her er jeg ikke så OBS på aktive bagben, og tempoet, men derimod at hesten slapper af i nakken. Om han så en dag vil gå lidt højere eller lavere, længere ude med næsen, eller længere inde - bestemmer hesten helt klart, sålænge han slapper af for mig. Men stadig må jeg pointere at jeg altid i min ridning vil have fartkontroll (En mening og inspiration jeg deler med Anky, og selvom hun er *buha* for mange ryttere, så er hun utrolig sympatisk på visse punkter + mange flere egentlig). Fartkontrol er det for mig, det ultimative, og det er det jeg bruger til at få aktive bagben. Jeg VIL skubbes ud af sadlen i trav fordi min hests bagben er så aktive! Men smatidig er jeg så doven anlagt at jeg faktisk ikke gider lave specielt meget på en hest, såden skal gøre alt arbejdet. I det lange løb, skal hesten selvfølgelig have næsen på plads, og jeg har, uden undtagelse, ikke mødt en hest endnu som arbejder aktivt bagtil ikke haft næsen på plads, hvis hsten har friheden fortil af RYTTEREN. Det ahr taget længe for mig at komme frem til denne grundridning, men gud hvor er det skønt at endelig kunne forstå, for mig, den korrekte form for ridning. Nå det blev en lang smøre, og jeg kom vist vidst omkring, men nu skal jeg altså afsted til stævne på min lille babyhest som endnu er i udvikling og ikke korrekt fortil endnu. Og hvis du er heldig Aja, så lægger jeg en video ind som du gerne må kritiser alt det du vil. For jeg står inde for min ridning, og indrømmer gerne mine fejl. Og tro mig, jeg er SÅ kritisk over for mig selv, så den undskyld dur ikke. Endnu er jeg ikke blevet kaldt, gammelklog, retarderet eller mærkelig og det er jeg da glad for. For jeg vil da blive ked af hvis jeg var sådan en træls person at hører på, at folk sagde det. Måske skulle du tænke lidt over, hvilken person du egentlig er og om folk gider dig i det lange løb. For sådan noget er trist, at folk ikke kan lide en, selvom man sikkert er en sød person.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DER er forskellen... |
|
|
Der er forskellen på Aja og Reahs indlæg og måde at skrive det på.. Reah kommer med en laaaaan forklaring, hvillket hun i øvrig er super god til, hvor Aja kommer med en kommentar at den går bag lod. men overhovedt intet om hvordan man evt kan rette op på det og hvad det skader og hvad det ville gavne at få den frem i lod, måske over.. Aja, jeg tror folk ville blive rigtig glade hvis du skrev en forklaring til dit første indlæg i de tråde du skriver i...
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ækæækækæ |
|
|
Rhea, Fersken & Jette 
Aja synes du skulle pakke sammen, det lyder som om du ved ALT, men i virkeligheden fortæller du ikk så meget.. du kommer med en kommentar ogs' er det ellers det.. Ponyen har da udviklet sig en del, den går faktisk rigtig pænt... Må vi se billleder af din PERFEKTE ridning når du nu er SÅ god og SÅ klog...  Hvad gør min pony på billedet her?? INGEN KOMMENTARER TIL RYTTEREN!! Tessa har da hun var 3 fra januar til maj blevet REDET med indspændingstøjle, hvilke tresulterede i da jeg måtte bestemme at hun bare strittede imod fordi det var hårdt, nu efter 3 år, er det ved at sådan ud fordi hun har tillid til hånden og ikke tvinges ned ..
Zalle: Super stor forandring.. rigtig rigtig flot... og det ville da være lidt cool hvis du kunne gennemføre en LA (: ingen tvivl.. i hvertfald held&lykke når du skal afsted i (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
Frederikke og Santos (L) |
22-03-2008 10:16 |
|
ej, hvor er det egentlig blevet godt skat! fortsæt med det gode arbejde! 
» FREDERIKKE&SANTOS ♥ - jeg savner Mirla :'/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha OX |
|
|
Aja: Jeg kan skam godt tag kritik, bare ikke på den der måde du gør det. Du spiller så klog men vi ser aldrig billeder af dig og din perfekte ridning !! Eller er jg glad på den? Og jeg kan bare ikke tage der seriøst, Ja jeg træk min hest ned da jeg ikke kunne finde ud af at ride men nu når jeg har lært den bliver den ikke trukket ned. Jeg ved det nok lidt bedre end dig, du kan intet se på de billeder jg har lagt ind. og ja @!#$ om den går lidt underlod. vi rider jo ikke på OL plan vel? Paris blev ikke bygget på en dag ? Nynne: Kan ikke helt husk det men i juni, og det er kun for Arabere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 10:37 |
|
Jette med Nazal: Jeg har prøvet at udtrykke mig diplomatisk. Nu har jeg også forklaret konsekvensen af ridning bag log og hvad man skal gøre for at hesten løfter ryggen med musklerne istedet for med ledbåndet - så hvorfor blive ved med at køre i det? Ja, jeg skulle jo nok have sagt det i første kommentar, men det gør jeg næste gang.  ______________________...__________ Rhea Eg (Amiro): Først vil jeg gerne li' have at vide hvor du ser at min hest er uvillig og stiv??  Derudover kan jeg ikke se den store forskel på mig og så Sandra - som iøvrigt rider Cashew rigtig godt . Det eneste jeg lige kan se er at Cashew har halsen længere nede? Nå, men så vidt jeg kan læse, har du ikke forstået begrebet remonteholdning korrekt. Vil du prøve at forklare præcist hvad du mener remonteholdning er??  ______________________...__________ "I det lange løb, skal hesten selvfølgelig have næsen på plads, og jeg har, uden undtagelse, ikke mødt en hest endnu som arbejder aktivt bagtil ikke haft næsen på plads, hvis hsten har friheden fortil af RYTTEREN. Det ahr taget længe for mig at komme frem til denne grundridning, men gud hvor er det skønt at endelig kunne forstå, for mig, den korrekte form for ridning." Ja, hesten kommer til at gå med næsen på plads, når den arbejder aktivt bagtil - der er vi helt enige! Men en hest kan jo ikke komme til at arbejde aktivt bagtil, når den er bag lod! Denne forklaring kommer lige IGEN!: Nakkebåndet sidder fast på torntappen kaldt "Lansemærket". På Lansemærket sidder ryggens ligament også fast. Når hesten går bag lod trækker man i nakkebåndet - og derved også i ryggens ligament. (Ryggen og rytteren derpå trækkes altså op af halsen). Fordi den trækkes fremad i ryggens ligament fortil er der ikke plads til at den kan strækkes bagtil. Når hesten skal vippe bækkenet den rigtig vej og træde langt frem med bagbenene skal der jo være ligamenter/ledbånd at "tage af". Og der er bare ikke nok til at det kan strækkes både fortil og bagtil. ______________________...__________ Jeg har oplevet mange personer som ikke ka' ta' mig og min måde at udtrykke mig på. De har så valgt at holde sig væk fra mig. Men jeg har da stadig - mange - venner. Og selv hvis jeg ikke havde, er det ikke den store ulykke. For jeg har ikke det store behov for at være social .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| khhkhkkbnbn |
|
|
aja : du sprang ove rmin kommentar !
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 10:46 |
|
Zalle: Så er den eneste løsning vist at lade være med at sætte billeder ind af din hest. Det har jeg vist også skrevet før? Jeg har sat billeder ind af min unghest til sit første stævne. Men jeg har ikke noget kamera for tiden, så derfor er det jo lidt svært at sætte flere ind (hvorfor skal jeg hele tiden gentage mig selv?) Hvorfor skulle du vide det bedre en mig? Kom med en god grund? - desuden hedder det "Rom blev ikke bygget på en dag", men Paris blev sikkert heller ikke .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 10:49 |
|
TessaSera: Det kunne være at jeg ikke gad kommentere din kommentar? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bmbmbb |
|
|
•°..Skrev Frk. Krid..°•
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 10:58 |
|
TessaSera: Derfor?  Hvis du vil ha' mig til at kommentere din ridning, vil jeg godt ha' nogen flere billeder - i et nyt indlæg, istedet for at blande det ind i dette? Svaret til at du syntes jeg skulle pakke sammen, kommer vel af sig selv fordi jeg bliver ved med at skrive? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rillemus |
|
|
Rhea: Hold da op en flot smøre den der! Virkelig noget jeg kunne bruge! Aja: Sys, godt nok lige du skulle tage og falde lidt ned. Sys, lige du er hård nok i det første indlæg. Også fordi Cocktail spørger om nogen få ting, så hidser du dig op. Sys da lige en anden gang du skulle tage og svare ordenligt! Helt ærligt, Catrine spørger jo bare om i kan se forandring og modtager gerne posetivt kritik, også hidser du dig op og siger hun trækker hesten ned? HVORHENNE?! Ja, på de første billeder, men altså alting har en start, ville da meget gerne se billeder fra den gang du begyndte at ride? Så skal vi andre da nok kritisere dig lige så meget! Sys lige til en anden gang du skulle tænke over hvad det endelig er du vil sige, også lige sige til dig selv er det sådan her jeg også vil behandles?! Lige en øf øffer her fra!  Catrinemus: Som jeg sagde da vi var sammen, sys virkelig der er sket noget med dig og Zalle! Det er da helt vildt så meget som der er sket med jer TO! Håber vikelig jeg må komme med til Broholm, det kunne være så fedt! Ærgeligt i har sommerferie der hvor der er Blommeröd . :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 11:33 |
|
Så vidt jeg kunne stave mig frem til, mener du at jeg aldrig har set en hest live? Hvorfor tror du det? "Jeg ved nok bedre om jeg hiver min hest ned eller arbejder min hest nd." Det ved du så åbenbart ikke, da man på flere af billederne kan se at du hænger din i munden med hele din vægt? ' "Jeg havde nok fået afvide lidt før hvis jeg hæv min hest ned , Støjer havde nok sagt det til mig, hun ser mig ride hverdag og syntes hun bliver redet FLOT." Måske rider Støjer selv på præcis samme måde og syntes derfor at det er flot? Jeg mindes dog ikke lige at have set Støjer ride, så det udtaler jeg mig ikke om! ...eller måske er det fordi Støjer er din veninde og derfor ikke vil sige "Jeg syntes du rider af h*lvede til!" til dig? Desuden modsiger du dig selv igen, ved at sige "Jeg kan godt tage kritik, bare ikke på din måde" og bagefter "Jeg kan sgu' godt tåle det!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 11:42 |
|
Mie »Risti Ox«: Hvor er det præcist du syntes at jeg hidser mig op? Jeg er endnu ikke begyndte at bande og/eller bruge store bogstaver, som visse andre. Er det fordi jeg ikke pakker ting ind i vat? Helt ærligt, hun er 13-14 år, så burde man kunne tage lidt kritik. Det er desværre ikke muligt at fremvise billeder af mig på hest fra dengang jeg begyndte at ride. Men jeg kan da forsikre dig og de andre om at jeg aldrig har revet en hest i munden som Zalle har gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rillemus |
|
|
Aja: Catrine river da ikke sin hest i munden?! Sys du skulle tage ud og se hende ride live! Så kan du se at hun ikke river Zasha i munden!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 11:59 |
|
Mie »Risti Ox«: Så du mener at der er fatamorgana på billederne? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddddddddddddddd |
Louise (Muzze) |
22-03-2008 13:47 |
|
Nogen Ænder synes jeg spiller utrolig gammelklog, i en ung alder. GIver de Andre kritik- Ikke engang konstruktiv kritik. Men vil ikke selv modtage kritik. Meget Meget skuffende af den and  Zalle : Først og Fremmest - Utrolig smuk hest. En god forandring der er sket. Ser rigtig dejligt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dgtfvbhujnmk |
|
|
aja: har du overvejet om du er ved at være forkert på den, eller rider vi alle sammen bare skide dårligt så?  synes da efterhånden du gentager dig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 14:06 |
|
Louise (Muzze): Hvor ser du at jeg ikke vil modtage kritik?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalal |
maria ♥d 28 2-08 en super dag |
22-03-2008 14:07 |
|
Jeg synes det ser rigtigt, rigtigt fint ud og at der er sket rigtigt meget , rigtigt positiv forandring. (: bare bliv ved. Aja: pak kritikken lidt pænere ind . (; heeh.
Maria♥ spriger ud i noget stort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddddddddddddd |
Louise (Muzze) |
22-03-2008 14:18 |
|
Aja : Når Folk siger noget, så er det kun dit der passer. Kun dit der dur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 14:21 |
|
Louise (Muzze): Kom med et eksempel? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddddddddddddd |
Louise (Muzze) |
22-03-2008 14:27 |
|
Aja : Zalle hun gør simpelthen alt forkert. En and beder dig så lade være med at komme med dit "kritik" som du gør. Men du er bare sådan, og gør bare sådan altid, og vil ikke ændre det. Flere steder fremstår du virkelig egoistisk  -Kun du rider perfekt og ved hvordan det skal gøres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Aja ♥Traum og Cacao♥ |
22-03-2008 14:35 |
|
Louise: "Kun du rider perfekt og ved hvordan det skal gøres." Selvfølgelig gør jeg det!!  "Men du er bare sådan, og gør bare sådan altid, og vil ikke ændre det." Og? Hvis man skulle gøre alle tilfredse, så kunne man jo lige så godt bare skære halsen over på sig selv. DET ER JO IKKE MULIGT AT GØRE ALLE TILFREDSE - der er altid en eller anden der vil ha' noget andet. I vil alle sammen ha' tingene pakket ind i vat - jeg tager tingene direkte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddddddddddd |
Louise (Muzze) |
22-03-2008 14:38 |
|
Aja : Ja, Og det er også fint - Hvis du så bare havde nogen rolige meninger, og ikke bare , Alle er dårlige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlægget.. |
|
|
.. Er lukket pga. hård tone. På vegne af JHN-moderatorerne - Stina (Major)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|