|
|
| At skifte træner |
|
|
Ja, jeg har lige talt op hvor mange trænere jeg har haft gemmen tiden, og er kommet frem til 10-11 stykker. Det er ud af 10 rideår, hvoraf jeg har fået undervisning i 7 af dem. Men nu til mit spørgsmål. Skifter I også underviser tit, eller har I det bedst med at holde jer til en træner og hvorfor, da jeg undre mig over, at man bliver ved en træner i måske flere år. 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre. Sej lærehest til salg www.heste-nettet.dk/mar ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahhahahaa |
| Forfatter:  |
Camilla Maria |
| Dato:  |
18-03-2008 22:40 |
|
Tror jeg har haft over 30 forskellige trænere i mine 13 år  Den længste havde jeg i 2år... 
» Camilla Maria« Accepter fortiden, lev i nutiden og stol på fremtiden. JHN`s stolte stand-up freak!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejehj |
|
|
Ja jeg skifter tit - ikke noget jeg gør med vilje, men jeg flytter meget rundt og så er der mange undervisere jeg ikke har været tilfreds med.
Sandra&Tímon Team Korshøje Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saælsdkæl |
|
|
Jeg har haft 4 i løbet af 7 år ca. Dog har to af dem været nogle piger, som jeg ikke brød mig om 
Marie & Felix Albæk nogen der kender Felix?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllllll |
|
|
Jeg har haft 5 trænere. Ham jeg har nu, regner jeg stærkt med de næste 3 år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Men hvordan kan det være at f.eks. du few bliver ved en træner i så lang tid? mangler du ikke fornyelse? 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre. Sej lærehest til salg www.heste-nettet.dk/mar ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fhhfhdfhfhf |
|
|
i spring har jeg haft 2... og hende jeg sprigner ved nu er nok den bedste jeg har faktisk ikke tænkt mig at flytte, man lærer ALTID noget nyt, og jeg er kommet stærkt fremad.. nu rider jeg ikke dressur mere, men hende der rider Tessa hun underviser ogs' mig lidt hist & her (: men i dressur har jeg kun haft en (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heej..... |
|
|
heej. Har haft 1 underviser i de 3 år jeg har redet, og vil fortsætte med det i mange år endnu  Hilsen Tiana
Hilsen Tiana Tiana og Litus <3 Love you <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdsdæasd |
|
|
Sissel: Hm, jeg trænger egentlig ikke til fornyelse Jeg er godt tilfreds med ham her. Og jeg synes det er grusomt træls hele tiden at skifte underviser. Dog skifter jeg underviser efter sommerferien pga. efterskole. Jeg har dog været tæt på at flytte min hest fra min træner et par gange, men jeg har ikke kunne finde nogle steder jeg ellers ville have ham hen d: ..
Marie & Felix Albæk nogen der kender Felix?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift;D |
|
|
Jeg skiftede min dressur træner sidste år igennem 9 år. var godt nok underligt, men har slet ikke fortrudt Tror jeg har haft omkring 3-4 trænerer over ca. 12 år.;D Syntes kun man bør skifte træner hvis kemien ikke passer eller man føler, at træneren ikke kan lære en mere el. kan byde på varieret undervisning.;D
CHARLOTTE B. - Med MAZURKA ♥ Alt kan lade sig gøre Det umulige er bare mere besværligt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Har haft 3 i løbet af 9 år, men ham jeg har nu, er jeg mere end tilfreds med Han er super dygtig.
..Tine med dressurponyen Villiza Du vil altid være en 1'er i mine øjne! ♥♥♥♥♥♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retretert |
| Forfatter:  |
HGLarsen (Kastan) |
| Dato:  |
19-03-2008 11:33 |
|
Jeg har det klart bedst med at holde mig til en træner, men det kan blive nødvendigt at skifte!
Pernille H. G. Larsen - Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
ved ikke hvor mange jeg har haft :S men ham jeg har nu, skifter jeg i hvert fald ikke fra, der er sket så stor foskle med vasjo og mig efter han er begyndt og undevrise os..
♥♥♥♥♥♥♥♥♥ .. Mie ♥ med; cavasjo ♥ 'du er min store kærlighed, drømmen om dig den varer ved.' ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ springsadel sælges Helt NY! skriv for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skifter stort set aldrig. |
|
|
I dressur havde jeg den samme underviser i 4 år, og så skiftede jeg til hende jeg har nu, som jeg har haft i 2 år. I spring har jeg redet ved den samme underviser i ½ år. Pony-games har jeg skiftet underviser én gang årligt, men det har været fordi den underviser vi havde før ikke kunne mere. Islænderridning havde jeg også den samme underviser. Jeg foretrækker at få undervisning af den samme person. Når man først har fundet en undervisningsmetode man bryder sig om, så ser jeg ingen grund til at skifte træner. Når man har haft den samme person gennem længere tid, føler jeg også at man kender hinanden bedre, og at træneren derfor kan vejlede en bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underviser.. |
| Forfatter:  |
Bianca ♥Capetown♥ |
| Dato:  |
19-03-2008 12:31 |
|
Altså jeg har slet ikke haft så mange, men det er nok også fordi jeg begyndte at ride da jeg var 7 - og om 2 mdr. er jeg 14.. - Men min første underviser hed Anette Lauge, og jeg syntes hun var rigtig god!  - men så syntes min mor altså der skulle ske lidt mere, så vi skiftede til Thomas Dolleris Larsen, og ham er jeg også ekstrem glad for!  Nu ska jeg snart te landsstævne , cape town´s første, han er li fyldt 6 !  - Men får undervisning 1 gang i ugen, og resten uunderviser min mor mig, og hende skrifter jeg nok aaaaldrig fra ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iu9ppæklølkl |
|
|
og det er vel heller ikke nødvendigt at skifte træner hvis træneren kan lære en mere og kemien passer godt sammen ?? se ringen grund til at skifte for at prøve noget nyt hvis man har en skide god træner ...
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Det er jo der, man er så forskellige. Det kan godt være at personen er god, men jeg synes, at det altid er rart at komme et nyt sted hen, prøve noget nyt, og på den måde samle en masse "guldkorn". Dermed ikke ment, at man ikke kan vende tilbage igen på et tidspunkt. 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre. Sej lærehest til salg www.heste-nettet.dk/mar ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Da jeg red på rideskole skiftede vi temmelig ofte underviser. Da jeg fik min egen pony skiftede jeg 3 gange på 2 måneder... Men så fandt jeg de HELT rigtige! Min dressurunderviser har jeg redet hos i lidt over 2 år, og nu har jeg jo så skiftet ponyen ud med en hest og rider stadigvæk hos hende. Det har jeg tænt mig at fortsætte med. -Hvis jeg trænger til lidt fornyelse tager jeg et kursus hos en anden, men når jeg ved min underviser siger det rigtige er der egentlig ikke grund for det, men nogle gange skal man bare høre tingene fra en anden...
"Hygge hejsa!" <3 Line og Surprise <3 ~* Team JPSR Dressur *~ tidligere: Line♥Tatoo♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
| Forfatter:  |
Majaa |
| Dato:  |
20-03-2008 07:57 |
|
Det gælder jo netop om at finde en træner dig kan give dig varieret undervisning, så du netop IKKE behøver skifte hele tiden, for at få noget nyt af vide. Min træner har jeg haft i 4 år nu, og jeg er kommet meget langt siden jeg startede. Men jeg forstår ikke helt det der med fornyelse? For jeg ville da blive forvirret over at få noget nyt eller forskelligt af vide hver gang? Så ville det da gå helt galt for mig. Derfor holder jeg mig til en. Fordi jeg synes det er alt for forvirrende at skulle starte forfra hele tiden. Jeg har det bedst med hele tiden at arbejde sig opad. Men sådan er vi jo så forskellige. Nu hænger det måske også sammen med at jeg rider rimelig mange springstævner, og ved et skift af træner, ville det måske betyde jeg i en periode var nødt til at ride lidt lavere klasser, indtil jeg ligesom var "inde" i den nye træners undervisningsform. Og det har jeg ikke rigtig tid til, når mine juniorår skal udnyttes, plus de fleste klasser også ville være lukkede for mig, når jeg har redet højere. Men det kan godt være at jeg bare er nem at forvirre  Det er bare sådan jeg har det i hvert fald.
- Vh. Maja.  <3 Tricia <3 Don Carlos <3 Kildebo's Dialekt<3 Galoubet De Bonheur<3 Conchique<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Majaa: Kender du ikke det, at man kan stirre sig blind på noget. Lige meget hvor god træneren er, vil der altid være nogle punkter, hvor det bliver lidt alla det ordsprog, at man ikke kan se skoven for bare træer. Sådan synes jeg i hvert fald det har været med alle de trænere, jeg har haft, om de så har redet VM for ungheste eller været nogle, der måske ikke gik helt så meget op i sporten. Med hensyn til stævner synes jeg ikke, at det forandrer noget. Jeg står selv i den situation at skulle have ny hest, hvor det er meningen, at den skal kunne komme op at gå diverse landstævner osv. Bare fordi man skifter træner, skifter man jo ikke fuldstændig ridestil, men tager det man kan bruge og skifter på den måde over længere tid. Derfor synes jeg ikke, at det sætter en bagud i forhold til stævner, men nærmere giver en et skub fremad, fordi man får tingene i et nyt perspektiv. 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre. Sej lærehest til salg www.heste-nettet.dk/mar ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bubbibjørnen Björk |
|
|
jeg har ikke tal på hvor mange jeg har haft, men ind i mellem opgiver jeg at have en.
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddddddddddd |
| Forfatter:  |
Louise (Muzze) |
| Dato:  |
20-03-2008 19:50 |
|
Jeg har det bedst med at have en igennem længere tid. Så personen kan sætte sig godt ind i hvad man kan, hvad man bør arbejde med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underviser |
|
|
Nej jegforsøger at holde fast i det som jeg finder rigtigt. Det er også vigtigt atgive træneren en chance, istedet for at skifte hurtigt. Jeg ahr redet ved Lone Sørensen, Lea Kristensen, Ann Rönmann og nu Thomas Dolleriis,som jeg er super duper glad for.
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har haft mange forskellige trænere, men de to jeg har nu er helt fantastiske så de skal ikke skiftes ud før om laaaang tid - hvis nogensinde. Preben Ørts, min springtræner, er en helt unik mand. Han kan skabe respekt omkring sig uden store armbevægelser, han er en herlig ven, super sjov og ikke mindst er han super dygtig til det han har med at gøre.. Hans metoder virker ikke altid med det sammé, men når de virker, kan jeg love for det virker! Maria Skodborg Rudbeck, min dressurtræner, er mindst ligeså herlig som Preben. Vi snakker, griner, tåger og pjatter - når jeg ikke får undervisning. Hun er utrolig god til at give en et spark i røven når man har brug for det og et klap på skulderen når det er fortjent. Hun er meget kontant ved ridning, det er KTR, så kan man brokke sig bagefter - til en anden. Hun tegner og frtæller når hun underviser, og snakker fuldstændig uafbrudt i et toneleje man får tinitus af, hele timen igennem.. Og hun bliver ved til man er færdig, og tager tid til at evaluere bagefter.. Hun er virkelig virkelig super!
Signe og prinsessen Nellie -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hov - glemte pointen.. Jeg føler at mine trænere giver mig og nellie så meget, at jeg ikke ser nogen som helst grund til udskiftning.
Signe og prinsessen Nellie -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Ja.. Jeg har redet ved én underviser i de 5,5 år jeg har haft Linsen. Thomas Jensen.. Han har lært mig alt hvad jeg kan og selv om der er rigtig mange delte meninger om ham så er jeg evigt taknemlig for de ting jeg lærte i den tid jeg red ved ham. Han var en helt fantastisk træner når han havde lysten med sig på banen. Derudover hjalp han mig også rigtig meget psykisk selvom jeg nogen gange hadede ham for det  Og vigtigst af alt så gav han de små piger på klubben noget langt mere værdifuldt end alt andet. Han gav dem et team som ikke alene var super dygtige på ponyspringbanerne, men som også havde et helt unikt sammenhold. Så mange ting kan man sige om Hr. Jensen, men han har nu gjort et par gode gerninger i sin tid på Kellerup Rideklub. Ingen tvivl om at de onsdage i sommerperioden hvor vi grillede osv efter træningen vil blive savnet. Dem glemmer man aldrig.  Sidder sgu og bliver helt sentimental. 5 år er nu alligevel lang tid..
Kristina G. Outzen * Linse Aunsbjerg *
www.k-outzen.dk End ikke alverdens forsøg kan bevise at jeg har ret; et enkelt eksperiment kan bevise, at jeg ikke har det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft.. |
|
|
omkring 10 stykker på 14 år, det er incl. de unge piger der hjalp mig helt i starten.. For to måneder siden skiftede jeg underviser og hold da fast, hesten og jeg har udviklet os utrolig meget på de få gange undervisning vi har fået..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uisafjkahdskjadsh |
|
|
jeg har haft 1 fast træner de første 8 år jeg har redet, og så er jeg kommet på efterskole hvor jeg havde en ny træner fra august-februar, men hun blev fyret og nu har jeg haft en anden træner fra feb- Men hende den gamle fra efterskolen er der stadig en gang i mellem. Så 3 faste. på 9 år
Mvh Charlotte Frej Strødam - The Day I Will Stop Lovin You, Is The Day When I Close My Eyes Forever ©©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
| Forfatter:  |
Helene ♥Speedy♥ |
| Dato:  |
21-03-2008 12:11 |
|
På de 10 år jeg har redet, har jeg haft ca. 12 trænere... fordelt på 2 rideskoler. De første 8 år gik jeg det samme sted, der havde jeg 10 forksellige trænere (da de skiftede ridelærerne ud hele tiden) og det andet sted jeg var havde jeg en træner som jeg havde haft det sted jeg red før. Og nu har jeg en helt ny træner, det sted som jeg havde redet på allerførst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raija <333 |
| Forfatter:  |
kathrine (kathrineelfort) |
| Dato:  |
21-03-2008 18:44 |
|
gennem 6 rideår har jeg haft dem her: (Det er ihvertifald dem jeg kan huske xD) Trine Kathrine Hanne Marianne Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kcsdgsgte |
| Forfatter:  |
Siiz ♥Darwin♥ |
| Dato:  |
21-03-2008 18:52 |
|
Jeg Har Gået På 4 Rideskoler, Men Det Gælder Vel Ikk' =D Jeg Får Dressur Undervisning hver Anden Uge Og Spring Hver Anden Uge, Så Der Er Undervisning En Gang Om Ugen. Jeg Har Aldrig Skiftet Privat Trner, Da Det Er Vigtigt For Mig At Træneren Kender Hesten Godt - Specielt Nu HVor Vi Virkelig Rykker Hurtigt Deropad =D
Fjordheste kan dressur! Ps. det hedder ikk nordbagge =D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undervisere. |
|
|
Jeg har haft en del undervisere. Egentlig vil jeg helst holde mig til én, det er som at starte forfra hver gang man får en ny, så derfor kan jeg bedst lide at beholde den samme. Der har været forskellige praktiske årsager til, at jeg med tiden har været nødt til at skifte underviser. Der har også været enkelte, hvor jeg ikke brød mig om undervisningen og derfor skiftede jeg. Ham jeg har nu, vil jeg meget gerne beholde. Jeg synes vi kommer godt ud af det med hinanden, han forstår mine og Majors behov, og han ved hvordan jeg skal gøre, for at Major bliver god. Derfor føler jeg absolut intet behov for at skifte.
Christina Buhl - med Major og Rocky Ranum Efterskole '04-'06 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej. |
| Forfatter:  |
Majaa |
| Dato:  |
22-03-2008 11:03 |
|
Sissel: Jeg forstår godt hvad du mener. Men jeg har altid haft det sådan at det egentlig var mig selv der var en større hindring for at få løst problemerne, end det var trænerne. Jeg har da også følt nogen gange at det bare var sort snak, det som de stod og sagde til mig. Men jeg synes alligevel at jeg ved at træne, og ligesom blive ved, så er det ligesom om at man langsomt begynder at forstå det og det begynder at virke. Og for mig har det taget tid, det har taget mange år at nå hertil. Derfor synes jeg bedre om at holde på en i længere tid, det er jo ikke altid man ligesom kan få det til at virke med det samme. Mht. Stævner, så synes jeg lidt man skifter ridestil når man skifter træner. For det kan jo være nogle helt andre ting din træner vil have dig til at gøre, og hvis man skal have det til at virke "på den nye måde", så kræver det lidt tid. Jeg har i hvert fald selv været gået lidt i stå, da jeg skiftede, og så begyndte det hele at virke igen, men det tog altså godt et år  Men tror det kommer meget anpå både rytter og træner, det psykiske og metoderne der bruges .
- Vh. Maja.  <3 Tricia <3 Don Carlos <3 Kildebo's Dialekt<3 Galoubet De Bonheur<3 Conchique<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Majaa, jeg skifter ikke, hvis man ikke kan få det til at virke med det samme. Man bliver jo bare nødt til at blive ved, indtil det lykkedes og hele tiden prøve sig frem. Men hvis man finder en træner, der bare lige passer, så beholder man da ham, men det har jeg bare ikke prøvet endnu. Men som skrevet så er man jo forskellige og har forskellige måder, der passer til en hver især. For mig virker det bare bedst, indtil videre, at have en træner i ca. 1 år og så skifte 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre. Sej lærehest til salg www.heste-nettet.dk/mar ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|