Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Endelig på ryggen af Mokka :)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 14:06

Så fik jeg mig endelig taget sammen, til at kommet et smut op på ryggen af Mokka-drengen.. Mange har spurgt om jeg ikke havde været oppe på ham, men jeg syntes jo liige han skulle være 3 år, inden jeg sådan kaster mig op på ham.

Nu bliver han godt nok først 3 år om 12 dage, men jeg havde god tid i dag, og en hjælper til at samle mig op igen, hvis det skulle gå galt.

Jeg har da også være oppe og ligge hen over ham, for 1-2 uger siden, men min mave var alligevel fyldt med sommerfugle

Så nu måtte jeg tage mig sammen. Først longerede jeg ham lidt, og selvfølgelig sprang han rundt som en skoldet skid, men nu havde jeg jo besluttet mig for at gøre det i dag.

Efter 15 min. vild traven rundt på ridebanen, hvor han var blevet bange for at der kunne være "farligt", gik vi om på den anden ridebane, for der plejer han at slappe lidt mere af.

Og rigtigt, han reagerede rigtig fint på min stemme. Så nu var det tid. Caroline fik stukket kameraet i hånden, og Louise fik lov til at holde kræet

Først lå jeg lige hen over ham en gang, for at se at det nu var ok, og han stod helt stille..

1..2..3 og vupti sad jeg oppe på Mokka.

Jeg turde næsten ikke røre på mig, så sad helt stift på ham, men han tog det i stiv arm, og fik lov at gå lidt skridt frem. Ingen problemer, jo han gik temmeligt langsomt, for det var da lidt underligt at jeg pludselig snakkede til ham oppe fra ryggen af, men efter 5-6 skridt tog han det helt afslappet.

Efter en lille rundte, hoppede jeg forsigtigt af, og blev så hjulpet op igen. Stadig ingen problemer. En lille rundte mere, og så ellers maassser af ros...

Kunne have hoppet vildt på jorden ved siden af ham, da jeg igen var af.

Har længe glædet mig til at sidde på ryggen af min egen hest. Det er alligevel 7 måneder siden!

Så nu er jeg bare super stolt at min lille dreng

Regner med at han ikke skal have rytter på igen lige forløbig, for når han tog det så pænt, er der ingen grund til at udfordre det mere end nødvendigt, og så skal han også lige blive 3 år... ...

men det var alt for denne gang..

Kommentare om vores "ridning" modtages gerne..

Anna Krab, nu med Mokka <3

- R.I.P Springtime, min elskede hest

Født: 07.04.94 død: 02.01.08

Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd

skaælskd
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 17:00

Hvor er han kær, dejligt at han tog det hele i stiv arm :) ..

Bare et tip så kunne det måske være en god idé hvis du prøvede at longere ham med bøjlerne på, så han vænnede sig til lyden af noget der banker på sadlen :) .

Marie

&

Felix Albæk

nogen der kender Felix?

0
0
Svar på denne tråd

Marie uden Ceres
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 19:49

Tak for tippet, jeg plejer også at have dem på, men undlod i dag, så vi (læs: Jeg) hang fast i noget ;)

0
0
Svar på denne tråd

mkmkmkm..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 20:25

Det ka´ jeg godt forstå du er stolt af !

den er godt nok smuk ! :P

Med venlig hilsen

Bianca

se mine ponyer på

www.rawasport.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 21:26

Hvor er han dog fin og cool at bare tage det hele i stiv arm! :D

Hvilken race er han? :)

» Sascha & Nathalie <3

hvis din hest var en hund - ville den så logre når du kom?

lewis saskibard & freulin nybo efterlyses!

part søges til 7 årig dv hoppe, 3500, 162 cm. du er mindst 16 år

0
0
Svar på denne tråd

rftgy7ui9
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 23:31

uhj, der har jeg næsten også lige været :)

Dejlig følelse!! så tillykke. det var det første skridt til en rideklar hest :D

Jeg fandt så ud af, efter at få undervisning på den ene unghest (Mikado), at jeg skulle sidde lænet tilbage på den anden unghest (Montoya).

Montoya var lidt mere nervøs over at skulle have mig op, selvom jeg havde hoppet som en galning ved siden af ham, halvt på ryggen, ind i siden, slynget en sadel op på ryggen osv osv. Men jeg sad, som dig, ret stiv, lænet frem, for min egen sikkerhed,troede jeg. Hans ører var lidt tilbage, og han forstod ikke rigtig noget.

Så lænte jeg mig så tilbage, og man kunne nærmest høre det pling det gav i hans hovede, da han pludselig fattede konceptet. ;) så det er ret vigtigt det der med at sidde tilbage. (Når du er lænet frem, lægger du vægten på hestens forpart, ergo forstår den ikke fremadsignalet fordi den får overbalance osv.)

Held og lykke! ser ud til at være en super hest. :)

Mvh.
Anne Sofie Krøyer
0
0
Svar på denne tråd

Tusinde..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 12:59

Tak alle sammen ;)

Sascha (Nathalie): Hans mor er frieser, og hans far er ukendt, men muligvis også frieser, for moren kom ifolet til dk, i 2005 fra et frieser stutteri, men ingen vidste hun var i fol.. Så måske er hans far også frieser :)

Cocktail: Tak for tippet, det ahr du egentlig meget ret i, men kunne ikke tænke så meget andet end at jeg ikke skulle falde af xD

Det må jeg bare huske næste gang jeg skal på ryggen af ham :)

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 17:28

Ja, jeg synes jo nok jeg kunne genkende det. ;) Han ser virkelig lækker ud. Held og lykke med tilridningen! ;)

» Sascha & Nathalie <3

hvis din hest var en hund - ville den så logre når du kom?

lewis saskibard & freulin nybo efterlyses!

part søges til 7 årig dv hoppe, 3500, 162 cm. du er mindst 16 år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider