Hej Ænder.
Så kommer prædike indlæg nr 3 fra mig, håber i kan overleve, eller tryk på tilbage knappen 
Men det er jo det jeg gerne vil i min fremtid, at formidle det budskab jeg føler jeg har at give, derfor vil jeg også lige give jer denne som jeg fik inspirert af indlæget om alders og at nyde sin barndom.
Jeg har nydt min barndom 100% for jeg er opdraget frit og opdraget til at leve mens man gør det og leve i nuet.
Idag er det d. 29 febuar 2008, jeg kommer ALDRIG mere til at opleve d. 29 febuar 2008, det er ones in a life time!
Du bliver aldrig 10år igen, tænk tilbage på minderne som gode, men ærv dig ikke over at du ikke har det mere, for så flytter du dig fra nuet, også ærger du dig bare om 5år over at du ikke nød teenage årene.
Vi mennesker flytter fokus, istedet for at huske at leve i nuet og være glad for det vi har lige nu. Vi tænker altid på hvad vi kunne have gjort, eller hvad vi skal imorgen. Hvorfor tænker vi aldrig på lige nu?
Jeg tænker næsten altid på lige nu. Selvfølgelig tænker jeg også tilbage på gode minder, men de dårlige minder, dem slår jeg "fra" overfor, har jo ingen grund til at tænke på dem, det kan jo ikke gøres om.
"Kun ved at håbe og fortryde fjerne vi os fra nuet, så lev i nuet og gør dig klar til at leve, for så bliver du også klar til at dø"... Sagde den kloge Anders Matthesen.
"Nuet er en kraft så stærk at kun få mennesker lære at forstå den, men dem der gør, har fået en helt uvuderelig gave".... Sagde Filosofen Dominique.
Hvis du bare oplever DELE af hvor vigtigt nuet er, så for du åbnet øjnene.
Du skal ikke leve være dag som en sidste, men som den FØRSTE for lever du som den første ligger du mærke til meget mere.
F.eks idag gik jeg ned til byen af en vej jeg har gået 3000 gange, idag prøvede jeg så at leve som den første dag, at ligge mærke til helt små detaljer, og hvor var det egentligt fantastisk, jeg opdagede et helt vildt sødt bondehus jeg aldrig har lagt mærke til før, og opdagede en sidevej jeg aldrig har set, måske jeg har set den, men kun i min underbevist hed.
Endnu et amen herfra