Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 4 år i digitale billeder... MANGE bill.!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 21:11

Jeg sad her - en søndag aften og kom til at kigge igennem mine mange billeder.


Jeg har mange... Rigtig mange billeder! Det sjove er, at de første digitale billeder jeg har er fra 2004, da min amerikanske veninde var på udveksling i Danmark - hun havde et digitalkamerea, dét havde jeg ikke


Men så var det jeg kom til at tænke på... Hold da op hvor er der sket meget i min "hestehistorie" i løbet af de sidste 4 år! Og det ville jeg da lige dele med jer...


Det hele startede i 1993 da jeg startede på elevhold på Nr. Aaby Rideklub.

I 1997 mødte jeg Frikke. Og fra den dag red jeg ikke længere elevheste. Jeg havde Frikke som min egen indtil hvor hendes ejer blev skilt og min pony derfor skulle flytte.

Kontakten beholdte jeg og Frikke og jeg har haft MANGE gode stunder i mange år.

Frikke blev aflivet i efteråret 2007, blot 14 år gammel. Hun havde fået en form for algeforgiftning og efter 4 dage måtte dyrlægen opgive. Hun var en éner!



Efter Frikke red jeg en overgang en oldenborghoppe ved navn Cheri. Det var den første store hest jeg red! Hehe...


Derefter begyndte jeg at ride Freja for en familie der fik hest på rideskolen. Freja voksede sig hurtigt til Calvin, som blev til Madir og Funny - og senere Wadir og Vladimir! Jaja, det er en herlig fortælling :P


Men factet er, at det er her min digitalefortælling starter

Jeg tilred selv Madir som 4-års. Hvordan jeg bar mig ad aner jeg ikke den dag idag, men Madir har klaret sig udemærket. Han går LA-klasserne på c-plan den dag idag og med mig startede vi LB for hest.

De første billeder er fra vores 2. udv. klubstævne hvor vi red LB1 og LB2 - placering var der ingen af, men vi havde det nu meget sjovt ;)



Lignede vi ikke næsten en hesteekvipage? :P


Men jeg måtte jo indse at Madir var en anelse for lille, så det blev hurtigt Freja og jeg der dannede makkerpar. Vi var frygtløse på en springbane! Aldrig har jeg hoppet så højt og bredt på nogen hest - og aldrig kommer jeg til det igen!!


(Det er os helt til højre, derefter Calvin, Madir og Bell)


Madir fik jeg lov til at låne af og til - her er vi med Camilla og Funny på stranden for at tage billeder til et billedkunstprojekt i 3. g



Men Freja og jeg kunne også lidt dressur - synes vi da selv!

Her er vi til vores sidste stævne sammen. Vi vandt en LC2 med 66% og blev 3'er i en LB2 med 60%. Hold op det synes jeg var vildt dengang




Og så var det Karen tog til Luxembourg! Og pludselig var alt MEGET MEGET anderledes! Men hold da op hvor lærte man også meget... Se bare her...


Ham her - Belvedere blev min ALLERbedste ven! Han var en strid 2-års hingst da jeg mødte ham og mindst ligeså strid en 3-års vallak. Men han var bare noget helt særligt, synes jeg!



Her har han vel været under sadel i godt 2 måneder...



Jeg mødte også ham her - kan I genkende ham?



Så var der Sticki og Money! 2 dejlige drengerøve! Desværre er de begge draget over Regnbuebroen... Men se dem da lige! Sticki lærte mig også meget!




Så var der de 3 madammer! Fleur, Briksbøl og Leona! 3 meget specielle damer på hver deres måde... Men i sidste ende har jeg vel lært af dem alle hver især.


Leona


Briksbøl



Men tiden i Luxembourg varede ikke evigt. Med vemod og tunge skridt drog jeg mod nord igen. Hjem til et hjem uden hest... Freja var solgt, Madir kunne jeg jo ikke ride mere og ja, råd til egen hest var der bestemt ikke!!


Så var der søde Ditte der lod mig ride på Kimberley :)


Erotisk buttet var hun bestemt da vi startede



Og så startede eventyret!!


Historien om Sunset og Burberry kender I jo efterhånden, men I får lige ldit billeder alligevel!


Sådan ser man ud når man netop har vundet en hest



Og sådan ser en hest ud når den er nået den Dansk-Tyske grænse...



Nå, men her kommer der så lidt Bubbibjørn gennem tiden :P


December 2006



Det blev også decembermåned hos Sunset...



Burberry blev større - på mange måder ;)




Og indimellem blev der også tid til ham her - Cocos Vladimir



Så kom DSA'en... Hvor hele Burberrys team var med :D




Så blev det juni... Både for Sunset...



Wadir, som blev tilredet...



... og for Kimberley, som tog til dyrskue og vandt det hele




Og så blev det juli og Bubbi og jeg begav os tilbage sydover! Og hold op hvor er der endnu engang sket mangt og meget!!




Gensynsglæden er stor - september 2007


Oktober 2007


Nye heste kommer jo til... Og der var både Fisker og Kristall som blev mine gode venner



Og den smukke Elckerlyc



Og selvfølgelig min elskede Bubbibjørn... :D




4 år i digitalebilleder! Og I har ikke set halvdelen...

Hold da op en rejse når man stiller det sådan her op!


Håber I har nydt min fortælling - den tog i hvert fald sin tid at vise jer... :)


Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Årets dressurrytter for hest, JHN 2007 :.



0
0
Svar på denne tråd
 
 546655776546666666666666
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 21:13

Ihh, Karen. Bliver aldrig træt af alle de dejlige dyr ;D

Mødte faktisk freja i nr. åby :)


det vildt hvor meget der er sket på alligevel så kort tid ! puha, hvor er du íkke om 4 år :D





± Amalie Nørregaard.
- hende med den lækre pony, Fylla.


Vinder af JHN's Dressurchampionat 07 for kat. 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 trhrhrher
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 21:16

Gode billeder og god fortælling Syntes det er lidt underligt at se billeder fra Nr. Åby, nu jeg selv har været der.. Amalie og jeg så vidst nok Freja da vi var derude?


Glæder mig allerede til nye billeder



VH. maja stade...


0
0
Svar på denne tråd
 
 gfegege
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 21:18

Ihh træls, hvor er jeg bagud.. nå, jamen så var det jo Freja vi så



VH. maja stade...


0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuhyg
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 21:24

læste ikke teksten.


men dejlige billeder og dejlige heste : D


dejligt med en masse billeder ;D





» RabarberMuffin B-)


Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again


Nightwish 2007 [L]


ª ¨ §

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjlkjkljlkj
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 22:00

Sikke en masse smukke heste! Du har godt nok nået en del på de 4 år, der er da sket noget...


Gode billeder forresten ;)


Triiine

uden Titan :: men nu med Sonny (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 5465476575
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 22:02

Sikke en frækkert han er på det sidste billede :P



± Amalie Nørregaard.
- hende med den lækre pony, Fylla.


Vinder af JHN's Dressurchampionat 07 for kat. 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zinfandel
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 22:35

Dejlige billeder og heste :)


Cocos Vladimir står han i Horsens nu?



Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wallaballa
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:29

Dejlige heste d:


Sikke en masse du har noget ;D



SOFIE
- med halvparten Cappuccino :)

No act of kindness, no matter how small, is ever wasted.


0
0
Svar på denne tråd
 
 bla,bla,bla;)
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:43

Ej hvor nnogle fine billeder & rigtig dejlige heste (;


The Emzelemselamseben
(;

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:44

hold da op en masse heste du har været med til at ride op! ;)




er det indspænidnger du har på?


»Cecilie C «

Lalle og Chloé

i love you


0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggggg
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:58

søde heste


cecilie; er det ikk bare en martingal?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 20:53

Så blev det vidst søndag igen... :P


Opdagede lige, at jeg aldrig fik svaret jer på dette indlæg :)


Tak for de søde kommentarer, dejligt når folk gider at kommentere på ens billeder :P


Mht. til Vladimir, så ja, han står nok i Horsens nu. Det gjorde han også inden jeg red ham på Fyn. Desværre gik han tilbage til sælger, hvilket er utrolig påklageligt, da han er en rigtig dejlig hest som jeg gerne ville arbjede videre med!!

Sticki, så nej, det er ikke indspændninger - det er ganske nok kun en martingal ;)




Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Årets dressurrytter for hest, JHN 2007 :.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 11:21

Super gode billeder og god fortælling (:

Der da godt nok sket noget de sidste år!


Hilsen
Annecathrine
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider