|
|
| Lektiehjælp. |
|
|
Goddag Ænder  Jeg har lige brug for hjælp til min Matematikaflevering  Den lyder: Opg 8: a) Tegn en skitse af en udfoldning af den metalform, som skal bruges til cylinderlyset. Sæt mål på. Højden på cylinderet er 18 cm, radiusen er 4 cm. Så tænker jeg at det må blive et rektangel hvor højden er 18 cm. Men hvor langt er det? Jeg aner ikke hvordan man regner det ud. Så kære ænder, hjælp.
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
| Forfatter:  |
Line Henriksen |
| Dato:  |
24-02-2008 15:04 |
|
Hey. min bror siger at formlen hedder: Længde = 18 Bredde = 16 så det regner jeg med er rigtigt.. d:
'Lukas&Line' jeg elsker dig min Hidsigprop {: "When We ride a horse, We finally know, how freedom feels" - Jeg er & bliver en Wacko' xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhygygvtg |
|
|
på en skitse er det ligemeget  der skal du bare tegne "formen" på tingen det er derfor du skal sætte mål på  (men hvis den er 18 cm høj, så er den 18 cm høj )
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Line: Fatter kegler  Pirat: Jeg bliver nødt til at vide det/regne det ud. Fordi b hedder: Beregn det samlede overflade areal på metalformen. Og jeg skal også skrive både længde og bredde på skitsen 
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
| Forfatter:  |
Line Henriksen |
| Dato:  |
24-02-2008 15:14 |
|
altså det er jo nærmest et papir ikk, og så er det 18 cm. højt, og 16 bredt. fordi man folder cirklen ud. og så er arealet vel 18*16 cm, vil jeg da tro d:
'Lukas&Line' jeg elsker dig min Hidsigprop {: "When We ride a horse, We finally know, how freedom feels" - Jeg er & bliver en Wacko' xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhygyg |
|
|
så vil jeg tro det er R gange R gange Pi = omkreds på cirkel fladen.(eller er det areal ) hvis der er omkreds så bliver målet resultet af det i bredde og 18 cm i højde  men wooow det er derfor det er smart at passe på sin formelsamling (hvis man har fået en )
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okikjinj |
|
|
Når ja. lav den af et stykke papir, fold ud, mål .. færdig 
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Line: Jeg kan stadig ikke forstå det  Pirat: Jeg gider ikke tegne den! Nå, men vil det sige at omkredsen af grundfladen er længden på rektanglet? Det lyder faktisk logisk 
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Hov Der skulle stå at jeg ikke gad at lave den 
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vgbdbd |
|
|
ja det vil jeg mene xD jeg er langt fra matematik geni, men sådan ville jeg lave den 
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Pirat: Tusind tak for hjælpen 
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghdhdhdfg |
|
|
så lidt da,  men igen, jeg er ikke helt sikker på det er sådan sådan ville jeg bare selv gøre det xD
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej :D |
|
|
Det gør ikke noget hvis det ikke er rigtigt  - Jeg lavede engang en hel aflevering(15 opg m. a,b,c,d) forkert, jeg tror jeg havde en eller 2 rigtige. Men for satan hvor jeg stinker til brøker!
» SpasserTazz « 'Hvis din bil er gul imorgen, så undskylder jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
2 * pi * radius = omkredsen = bredden.
Signe og prinsessen Nellie - Jeg elsker dig og jeg har et problem med det. - Bu 06/07 <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhygyg |
|
|
signen, er det ikke omvendt ? 
» RabarberMuffin  Some Day I'll Be Riding My Own Horse Again ♥ Nightwish 2007 [L] ª ¨ §
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oo2-pirat |
|
|
Det kan da være ligemeget hvilken vej det vender, når der kun er gange..
Signe og prinsessen Nellie - Jeg elsker dig og jeg har et problem med det. - Bu 06/07 <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Pernille ♥basse♥ |
| Dato:  |
28-02-2008 15:33 |
|
som signe skriver 2 * radius * pi/3,14
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|